Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig med vogge :) Nurkeliten har vogga som pappa laget til sin førstefødte, nemlig meg, og det er kjempekos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er koselig med ting som kan gå i arv. Vi har arva sprinkelsenga som jeg og søsknene mine brukte, og masse klær etter oss. Har t.o.m litt babyklær som faren min brukte :fnise: Her tar man vare på ting ja! Men så utrolig kjekt - det eneste vi har kjøpt er noen få klesplagg, stellematte, madrasser, samt kluter og div. småting. Kom billig fra det foreløpig ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og babyer vokser jo så fort også, så det er litt kjedelig hvis man må kjøpe en hel haug av klær de nesten aldri får brukt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det. De minste strl vokser de vel ut av etter noen få uker...

Da bruker vi heller mer penger på klær når ungen blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det. De minste strl vokser de vel ut av etter noen få uker...

Da bruker vi heller mer penger på klær når ungen blir litt større.

Hehe.. vi hadde bare kjøpt ting fra str 56 og oppover, fordi jeg hadde blitt fortalt at størrelse 50 får man nesten ikke bruk for. Men så ble jo jenta født med sine 46cm..... :sjenert:

Har fått en bærepose med klær av venner og familie da, i størrelse 46 og 50. Så man vet aldri helt hva man trenger før man er midt oppi det.

Endret av marsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har ikke mange små klærne vi heller... Men fikk høre på UL at ungen kom til å være ca 4 kg, så da satser vi ikke på masse i str 50. Får heller kjøpe inn etterpå om det skulle vise seg at ungen er bitteliten. Du fikk jo tre uker før tida, så da blir det jo litt annerledes... Nå har jeg bare 1,5 uke til termin, og det ser ikke ut til å bli noe her med det første...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott vugge!! :-D Herlig med alt som man får - og hvertfall når det er så fint som den vugga! :)

Her er det også masse snø!!! Kjæresten har vært ute og måka siden morraen her.. Og nå skal vi straks avgårde på påskemiddag med svigers. Blir sikkert koselig :)

Ha en fortsatt flott fredag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og gått tur i snøen vi ;) Den ble kort. Ingen som har brøyta her ennå, så hele nabolaget er isolert fra omverdenen :ler:

Ha en fin langfredag, Simleminded! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har pessimismen tatt meg - igjen. Jeg tror ikke jeg får noen baby. Den kommer til å bli der for alltid. Alle de andre i terminklubben føder som bare det, men her er det ingen tegn til noe. Akkurat nå virker det mer usannsynlig enn noen gang at jeg skal føde et barn og bli mamma. Tror ikke det skjer... :sukk: Trodde jeg kom til å føle at det var naturlig å skulle føde og sånt når jeg var kommet så langt, men den gang ei. Det er så fjernt at jeg klarer ikke forestille meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en rar og uvirkelig følelse, selv når du har kommet så langt. Men tro meg, DU SKAL BLI MAMMA, og det VELDIG SNART!!!

Tror nok sånne bekymringer er veldig vanlig som førstegangsgravid. Og nå, når det er så kort tid igjen, får du kanskje sånne "a-ha-opplevelser" ; Herre gud, skal JEG bli MAMMA!???!!!! Hjeeelp!!! :fnise:

Men etter hva jeg har opplevd med alle mine venninner som skulle ha barn i fjor, så er nok dette helt normalt.

Kan trøste deg med at fødselen er over innen 3,5 uker, og du kommer sikkert til å bli en fantastisk mamma! :rødme:

:troest:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det...

Det er bare så merkelig... Trodde jeg kom til å føle meg så klar. Men jeg er ikke det. Eller, på en måte håper jeg jo det blir baby snart, men samtidig virker det så rart, som om det ikke gjelder meg...

Jeg passer liksom ikke til å være mamma...

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det, det er sikkert nesten litt "ut-av-dæ-sjæl-opplevelse".

Men det kommer til å gå SÅ bra, imli! Ingen fare! Mye nytt, men du kommer til å lære og erfare, og da går det seg til etter hvert. INGEN er ferdigprogramert som superflink-førstegangsmor-som-ikke-gjør-noen-feil.

Prøv å slappa av, imli, dette skal du klare helt fint! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Revenka
Ut i fra det jeg har lest så er jeg sikker på at du kommer til å bli en kjempe god mor jeg! :klem:

:Nikke: Helt enig. Bare vent. Om ikke så lenge får vi lese om hvor fantastisk lillebabyen er og morsinstinktet ditt er på plass så da går alt av seg selv ;) Bare hold ut, ikke lenge igjen :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte alle sammen! :klemmer:

Huff, føler at jeg bare syter og klager her... Fikk spist middag, så da er humøret litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...