Gjest imli Skrevet 8. april 2008 #2801 Del Skrevet 8. april 2008 Det viktigste er jo at babyen har det bra... Men den får det jo dårligere og dårligere inni der ettersom tida går... Føler meg i grunnen ganske mislykka, jo... Alle andre klarer å føde fint som bare det, men ikke jeg. Har ikke lyst til å bli satt i gang! Ikke bare føles det som et nederlag, men jeg har lyst til å oppleve det å kjenne de første tegna til noe, de første riene, vannet som går, ringe sykehuset, osv. Har ikke lyst til å bare få en sprøyte eller hva de nå gjør, og så 'vips' så begynner det... Blir så upersonlig om det skjer på sykehus... Som en operasjon liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 8. april 2008 #2802 Del Skrevet 8. april 2008 Har du prøvd alle kjerringrådene? Skal spise fødepizza jeg når tiden nærmer seg (ikke at jeg har så stor tro på det) men det hørtes så godt ut Din lille trives vel inni der Har og lest at mange barn som blir lengre der inne enn termindato ofte har høyere iq enn de som fødes før termindato. Så kanskje den bare er smart :gjeiper: (men vet jo ikke hvor seriøst det heller er) Lykke til da....håper det skjer noe snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. april 2008 #2803 Del Skrevet 8. april 2008 Har du prøvd alle kjerringrådene? Skal spise fødepizza jeg når tiden nærmer seg (ikke at jeg har så stor tro på det) men det hørtes så godt ut Din lille trives vel inni der Har og lest at mange barn som blir lengre der inne enn termindato ofte har høyere iq enn de som fødes før termindato. Så kanskje den bare er smart :gjeiper: (men vet jo ikke hvor seriøst det heller er) Lykke til da....håper det skjer noe snart Har prøvd noen kjerringråd i alle fall... Hadde sex senest i går kveld, går masse i trapper (vi har bad i kjelleren og soverom i 2. etasje - bli mye flying opp og ned...), har laga "fødepizza", brukt mye sterkt krydder, gjort husarbeid, gått tur... Konklusjonen er vel egentlig at de kjerringråda ikke virker i det hele tatt. De som påstår de virker, hadde sannsynligvis født uansett om de hadde prøvd ut kjerringråda eller ikke... Får i alle fall håpe jeg får en smart unge... Men hvis den er virkelig smart, skjønner den at den bør komme ut NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 8. april 2008 #2804 Del Skrevet 8. april 2008 Lykke til på kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. april 2008 #2805 Del Skrevet 8. april 2008 Lykke til på kontroll. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kospia Skrevet 8. april 2008 #2806 Del Skrevet 8. april 2008 Hei Imli. Lenge siden jeg har skrevet noe her inne nå, men er innom hver dag for å se hvordan det går med deg. Skjønner godt at du er lei, men mislykket det er du absolutt ikke. Det er helt normalt og gå noen dager over tiden. Selv gikk jeg tre dager over med jenta mi, og 5 dager over med sønnen. Hold motet oppe, ønsker deg lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. april 2008 #2807 Del Skrevet 8. april 2008 Hei Imli. Lenge siden jeg har skrevet noe her inne nå, men er innom hver dag for å se hvordan det går med deg. Skjønner godt at du er lei, men mislykket det er du absolutt ikke. Det er helt normalt og gå noen dager over tiden. Selv gikk jeg tre dager over med jenta mi, og 5 dager over med sønnen. Hold motet oppe, ønsker deg lykke til Er seks dager over nå... tristbla: Prøver å holde motet oppe, men det er ikke så lett hele tida. Lurer på om det er noe feil med meg eller babyen... Osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 8. april 2008 #2808 Del Skrevet 8. april 2008 Skal spise masse fødepizza jeg bare fordi det høres godt ut Kanskje jeg skal legge ut oppskriften på siden min....hmmmm.... Skulle gjerne begynt å prøve å få han ut nå (selv om det er best at han er der) for jeg er så lei. Så kan tenke meg at du ikke syns det er så veldig kult akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. april 2008 #2809 Del Skrevet 8. april 2008 Har det ikke så veldig kult nå nei. Men jeg begynte først å bli lei nå rundt termin heldigvis. Hadde vært kjedelig hvis jeg hadde vært drittlei i ti uker allerede... Det har jeg heldigvis ikke. Jeg har jo ikke lyst til å føde for tidlig, men jeg hadde lyst til å få rundt termin! Nå er det nesten en uke over... Er redd ungen bare dør der inne, eller blir kjempestor, eller får for lite næring... Alt kan jo skje av sånne fæle ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 8. april 2008 #2810 Del Skrevet 8. april 2008 Det viktigste er jo at babyen har det bra... Men den får det jo dårligere og dårligere inni der ettersom tida går... Føler meg i grunnen ganske mislykka, jo... Alle andre klarer å føde fint som bare det, men ikke jeg. Har ikke lyst til å bli satt i gang! Ikke bare føles det som et nederlag, men jeg har lyst til å oppleve det å kjenne de første tegna til noe, de første riene, vannet som går, ringe sykehuset, osv. Har ikke lyst til å bare få en sprøyte eller hva de nå gjør, og så 'vips' så begynner det... Blir så upersonlig om det skjer på sykehus... Som en operasjon liksom. Ja, her er jeg enig med deg, det må være mye mer behagelig og mer spennende å føde naturlig, men når du holder lille nurket i armene så har du nok glemt alt Har det ikke så veldig kult nå nei. Men jeg begynte først å bli lei nå rundt termin heldigvis. Hadde vært kjedelig hvis jeg hadde vært drittlei i ti uker allerede... Det har jeg heldigvis ikke. Jeg har jo ikke lyst til å føde for tidlig, men jeg hadde lyst til å få rundt termin! Nå er det nesten en uke over... Er redd ungen bare dør der inne, eller blir kjempestor, eller får for lite næring... Alt kan jo skje av sånne fæle ting. Jeg må bare gi deg en og håper virkelig det begynner å skje noe snart. Krysser alt jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 8. april 2008 #2811 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg skjønner godt tankene dine,a t du har lyst til å oppleve at vannet går eller ihvertfall at det starter hjemme. Det hadde jeg også, og selve fødselsopplevelsen ble amputert av at jeg ikke fikk oppleve det. Babyen din har det bra, imli. Du må ikke tenke sånn, du blir så sliten og deprimert av det, og det er ihvertfall ingen god start på livet med baby..! Du er "bare" seks dager over, tenk på de som går 14-15 dager over tida da... Jeg kjenner ei som gikk 17 dager over med den ene og 18 dager med den andre ungen sin. Hun slo seg til ro med at hun har lange svangerskap. Og så liten mage som du har er det umulig at ungen er kjempestor Men nå når du er hos jordmor må du få blåst ut noen av tankene dine og høre hva hun sier til det. Få snakket skikkelig om bekymringene dine og få noen gode råd fra en fagperson. Kanskje du blir litt roligere av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 8. april 2008 #2812 Del Skrevet 8. april 2008 Lykke til på kontroll idag. Håper fødselen komme igang av seg selv før de rekker og gjøre noe. Jeg ble jo ikke satt igang, men hadde ikke naturen fått et puff av dryppet hadde jeg sikkert gått der med riene mine enda. Men jeg skjønner jo godt at du ikke vil bli satt igang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 8. april 2008 #2813 Del Skrevet 8. april 2008 Lykke til på sykehuset i dag! For alt det du vet kan det jo allerede være åpning på gang!? Husk at babyen kommer som regel når h*n selv er klar Masse til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. april 2008 #2814 Del Skrevet 8. april 2008 Masse lykke til på kontrollen i dag! For sent å si dette nå da, men hva med å lufte disse tankene du har til de? Fortsetter å krysse fingrene for at lillebaby vil komme ut snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pugsley Skrevet 8. april 2008 #2815 Del Skrevet 8. april 2008 Lykke til!! I dag blir det kanskje baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 8. april 2008 #2816 Del Skrevet 8. april 2008 Skjønner du er frustrert nå, men du må bare prøve å få vekk de dumme tankene som kommer, de hjelper iallfall garantert ikke på humøret og motet! Du er ikke mislykka om du må settes igang vettu, det er bare baby'n din som trives sååå godt inni magen din at den ikke vil ut. Du har rett og slett skjemt bort ungen din allerede Veldig snart kommer nok baby'n tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 8. april 2008 #2817 Del Skrevet 8. april 2008 Innom med noen nå som du er på overtid og greier. Det kommer til å gå helt fint på sykehuset. Er ikke alle babyer som finner tiden inne å komme til termin, og er absolutt ikke noe galt med de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 8. april 2008 #2818 Del Skrevet 8. april 2008 Innom med en jeg også, og sender gode tanker til deg. Håper det går fint på kontrollen i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 8. april 2008 #2819 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) til Imli! Edit: Ser deg nok! *venter i spenning på oppdatering* Endret 8. april 2008 av Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. april 2008 #2820 Del Skrevet 8. april 2008 Her har dere meg igjen. Alt stod bra til på kontroll. De hadde ikke lyst til å sette i gang noe, men det hadde jeg ikke regna med heller. Fikk UL for å sjekke veksten. Babyen har blitt mindre Neida, men den jordmora vi hadde forrige gang, fikk ikke skikkelige bilder av lillebaby - det er vanskelig så sent fordi de er så store. Målingene hennes var derfor en del tipping også. Hun mente jo rundt 4500g... Men jordmora vi hadde i dag, er hun vi har hatt på alle de andre kontrollene. Og hun fikk opp mye bedre bilder, og fikk tatt mye nøyaktigere mål. Og fikk da opp at lillebaby er ca 4000-4100g. Det høres jo unektelig litt bedre ut... Ingen sånne målinger kan være helt riktige, men dette skulle visst stemme sånn ca, mente hun. Ble også sjekka for modning. JM mente det hadde begynt å modne seg bra. Jeg hadde 1,5 cm åpning, og hun greide å tøye den til 2 cm. Har hørt at sånn tøying skulle være så vondt, men jeg merka nesten ikke noe jeg JM synes jeg var flink til å slappe av da Så da har jeg ca 2 cm åpning. Det kom litt blod og slim etter undersøkelsen, så nå går jeg rundt med bind.... Ikke mye blod da, veldig sånn slimblanda. Så kanskje det er den berømte slimproppen? Nå får vi se når lillebabyen har lyst til å komme ut da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg