Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1941 Del Skrevet 13. mars 2008 3 uker til termin! Påske + sjokolade = Sant! Blir spennende framover ja Håper bare dagene ikke går for sakte Ja, får prøve å være "flink" ellers, må jo ha litt sjokolade i påska Joda, var slitsomt mens det stod på, samt i dagene etter.. jeg fikk jo aldri tatt igjen søvnen! Men i et av de døgnene var jeg så rusa på lystgass og epidural at jeg ikke husker stort! Vi får håpe du får oppleve drømmefødselen din! Hehe, godt mulig jeg må ruse meg litt jeg også Får håpe jeg får en kort, lett fødsel Håper på det beste, men regner med det verste... Ja, man kan jo aldri være sikker på hvordan det blir. Men får bare satse på at det går greit og at ungen blir frisk. Bare ungen er frisk er jo alt annet underordnet egentlig Ja, bare alt er bra med lillebaby, skal jeg nok overleve det meste Her var det siste stedet jeg trodde jeg skulle møte sjokoladeprat, for du har virket så flink til å ikke skeie så mye ut som oss andre gærningene Men jaggu var det ikke sjokoladeprat på hver eneste side. Nå har jeg lyst på crispo!! Babysvømming har jeg også lyst til å dra på. Vet ikke om det er i nærheten her. Det må jeg få sjekket. Prøver å være flink og spise epler og appelsiner istedetfor sjokolade. Men det er jo ikke det samme da! Nå er det påske, og jeg tror egentlig vekta bare går en vei uansett hva jeg spiser, så da kan jeg like godt unne meg litt påskesjokolade... Jeg skal nok ha med lillebaby på babysvømming ja. Har dere en kommunal svømmehall, har de sikkert babysvømming der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1942 Del Skrevet 13. mars 2008 Her går det unna! Skjønner godt at du har blandede følelser mtp tiden etter fødselen, det har jeg også. Som jordmor sa til meg, det kan ta litt tid før man blir glad i den lille, akkurat som det tok tid å bli glad i din kjære og dine venner :rødme: Men du blir glad i nurket, om ikke med én gang, så kommer det etterhvert, og den følelsen tror jeg ikke vi kan forestille oss en gang. Det kommer til å bli fantastisk! Sprek du er som sykler, altså! Kan liksom ikke forestille meg hvordan det blir, nei... Rart å tenke på. men hadde vært deilig om morsfølelsen kom med en gang... Er litt sprek i alle fall Men fikk ikke sykla i går da, bakdekket var flatt! Så da måtte jeg gå. På veien hjem fikk jeg masse rare vondter også... Masse stikkinger hele veien "der nede". Ikke så moro å gå samtidig da Men det gikk over da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1943 Del Skrevet 13. mars 2008 37+3 Her viser tickeren feil i dag. Ja, ja. Den har vært flink i to dager da. I dag stod jeg opp halv 7, fikk ikke sove etter at min kjære stod opp. Blir nok litt soving igjen snart kjenner jeg. Mamma kommer etterpå og hjelper meg å vaske Hun mente vi måtte ha rent hus til påske Og så skal jeg til legen i ettermiddag. I går fikk jeg masse vondter da jeg gikk hjem fra svømmehallen, og i natt hadde jeg en del menssmerter. Ikke sånn veldig vondt, da. Men kanskje litt modning på gang? Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 13. mars 2008 #1944 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg håper også du får en fin fødsel. Jeg tenker at det kan godt gjøre litt vondt, men så lenge man føler seg bra etterpå og glemmer det fort så er det ok. Bare ikke få noen depresjoner eller noe sånn, det er jeg redd for. Der hvor jeg trener finnes det babysvømming, det er så koslig å se alle de babyene Jeg skal definitiv gå på babysvømming hvis jeg får en baby noen gang Du sykler høygravid, det er tøft gjort Er det bra å sykle når man er gravid? Jeg selv sykler mye og tenker at kanskje det er ikke bra og nå i begynnelse hvis jeg kanskje blir garvid så faller babyen ut av alt ristinga? Er det bra å gå på spinning?? :klø: uff jeg vet ingenting om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1945 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg håper også du får en fin fødsel. Jeg tenker at det kan godt gjøre litt vondt, men så lenge man føler seg bra etterpå og glemmer det fort så er det ok. Bare ikke få noen depresjoner eller noe sånn, det er jeg redd for. Der hvor jeg trener finnes det babysvømming, det er så koslig å se alle de babyene Jeg skal definitiv gå på babysvømming hvis jeg får en baby noen gang Du sykler høygravid, det er tøft gjort Er det bra å sykle når man er gravid? Jeg selv sykler mye og tenker at kanskje det er ikke bra og nå i begynnelse hvis jeg kanskje blir garvid så faller babyen ut av alt ristinga? Er det bra å gå på spinning?? :klø: uff jeg vet ingenting om det. Tenker sånn som deg, er mest redd for depresjoner og liknende etter fødsel - at den første tida skal bli i overkant vanskelig. Ja, babysvømming ser veldig koselig ut. Og så får man møte andre med baby også. Jeg synes det går helt fint å sykle. Har ikke hørt noe om at det ikke er bra. Man bør kanskje ikke ta hardtrening med sykkel mens man er gravid da. Men å sykle en tur eller sykle til butikken tror jeg ikke er farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 13. mars 2008 #1946 Del Skrevet 13. mars 2008 Så spennende at du kjenner ting Kan modningen starte lenge før fødselen setter i gang...? (uker, dager...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 13. mars 2008 #1947 Del Skrevet 13. mars 2008 Fødsel i to døgn høres slitsomt ut! Men det er nok greit å føde på dagtid ja Håper naivt på at min fødsel starter om morgenen/formiddagen og er ferdig før det blir sent.... *drømme* Best å føde tidlig på dagen, syns jeg. Man er så rusa og høy av hormoner rett etter fødselen at det for mitt vedkommende var umulig å sove. Men når kvelden kom var jeg stuptrøtt Akk ja, litt av en tid. Hadde noen andre kunnet tatt babyen om natta når han våkner, så skulle jeg gjerne født babyer hele tida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 13. mars 2008 #1948 Del Skrevet 13. mars 2008 Tenker sånn som deg, er mest redd for depresjoner og liknende etter fødsel - at den første tida skal bli i overkant vanskelig. Ja, babysvømming ser veldig koselig ut. Og så får man møte andre med baby også. Jeg synes det går helt fint å sykle. Har ikke hørt noe om at det ikke er bra. Man bør kanskje ikke ta hardtrening med sykkel mens man er gravid da. Men å sykle en tur eller sykle til butikken tror jeg ikke er farlig. Tror en positiv innstilling er viktig både i før- og ettertid... Og god hjelp fra kjæresten er nok heller ikke å forakte. Og babysvømming tror jeg kan være en stor ting! Det er sikkert også noe kjæresten kan være med på, så får man gjort noen ting sammen Syns du er sprek som tar deg en sykkeltur innimellom jeg Er nok ikke større risiko i det enn å ta seg en gåtur... Ha en fortsatt flott torsdag! Så spennendes med denne modningsprosessen! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 13. mars 2008 #1949 Del Skrevet 13. mars 2008 Spennende at det kanskje er modning på gang :-D Også så snill mamma som kommer og vasker. Det gjør godt kan jeg tenke. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 13. mars 2008 #1950 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg føler meg litt sånn... eh - rar Det er liksom helt uvirkelig at jeg snart skal føde et barn. Så jeg tror ikke jeg er helt klar ennå. Men håper jeg blir det Hender når jeg er oppe om natta at jeg tenker, hva om vannet går nå, tenk om jeg får rier nå? Da bare tenker jeg at jeg håper ikke det, for jeg er for trøtt til å drive med sånn føding.... Så her håper vi på fødsel på dagtid. Bare synd de fleste begynner om natta... Jeg er født kl 3 på ettermiddagen da, og fødselen begynte om formiddagen. Noe sånt kan jeg og tenke meg Så deilig å se at andre tenker som meg.... Før jeg ble gravid synes jeg alle gravide var litt sånn... "å være gravid er det mest fantastiske i verden", mens jeg synes det er mer slitsomt, ihvertfall mentalt. Blir mye tenking og grubling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 13. mars 2008 #1951 Del Skrevet 13. mars 2008 Du sykler høygravid, det er tøft gjort Er det bra å sykle når man er gravid? Jeg selv sykler mye og tenker at kanskje det er ikke bra og nå i begynnelse hvis jeg kanskje blir garvid så faller babyen ut av alt ristinga? Er det bra å gå på spinning?? :klø: uff jeg vet ingenting om det. Spinning er bra! Men etterhvert blir magen litt for stor I tillegg skal man ikke slite seg helt ut når man er gravid - men på spinning styrer man jo intensiteten selv. Så man bør ha et roligere tempo, og kanskje ikke stå så mye. Ungen sitter godt fast, så den sklir ihvertfall ikke ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1952 Del Skrevet 13. mars 2008 Så spennende at du kjenner ting Kan modningen starte lenge før fødselen setter i gang...? (uker, dager...) Tror det kan starte ukesvis før... Så det er vel ikke noe tegn på at noe er på gang sånn med det første. Men man vet aldri... Best å føde tidlig på dagen, syns jeg. Man er så rusa og høy av hormoner rett etter fødselen at det for mitt vedkommende var umulig å sove. Men når kvelden kom var jeg stuptrøtt Akk ja, litt av en tid. Hadde noen andre kunnet tatt babyen om natta når han våkner, så skulle jeg gjerne født babyer hele tida Blir spennende å se når jeg finner på å føde da. Tida etterpå er nok mer slitsom en selve fødselen ja... Det er jo tross alt snakk om et begrenset antall timer. (fødselen altså) Tror en positiv innstilling er viktig både i før- og ettertid... Og god hjelp fra kjæresten er nok heller ikke å forakte. Og babysvømming tror jeg kan være en stor ting! Det er sikkert også noe kjæresten kan være med på, så får man gjort noen ting sammen Syns du er sprek som tar deg en sykkeltur innimellom jeg Er nok ikke større risiko i det enn å ta seg en gåtur... Ha en fortsatt flott torsdag! Så spennendes med denne modningsprosessen! :-D Ja, ser så gøy ut å ha med seg liten baby i vannet... *drømme* Tror ikke det er så risikabelt å sykle nei. Leste en plass at om man hadde bekkenløsning, var det bra å sykle, ift å gå. Ha en fin torsdag selv Spennende at det kanskje er modning på gang :-D Også så snill mamma som kommer og vasker. Det gjør godt kan jeg tenke. Ha en fin dag Nå er huset skinnende rent. Deilig. Så deilig å se at andre tenker som meg.... Før jeg ble gravid synes jeg alle gravide var litt sånn... "å være gravid er det mest fantastiske i verden", mens jeg synes det er mer slitsomt, ihvertfall mentalt. Blir mye tenking og grubling. Det er veldig slitsomt mentalt ja... Masse å tenke på. Både ift selve graviditeten, fødselen og spesielt tida etterpå. Selvfølgelig fantastisk å være i stand til å produsere et nytt lite menneske. Men det er ikke bare fryd og gammen hele tida nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1953 Del Skrevet 13. mars 2008 Da er huset vaska, og jeg har vært på legekontroll. Søstra mi kjørte meg Alt er bra med meg og lillebaby. Blodtrykk: 120/80 Vekt: 82 kilo... (høres herlig ut ikke sant?) SF-mål: 34,5 cm - ligger akkurat på den røde linja nå. Leie: HF (hode festet - og takk for det) Fosterlyd: 160 Så da er jeg klar for fødsel, sa legen Han anbefalte meg å pakke sykehusbagen... Jada, treige meg har ikke gjort det ennå. Jeg har time hos jordmor neste uke, så jeg fikk ikke noe ny time hos legen. Han sa at sannsynligvis var dette siste kontroll hos ham før fødsel. Så nå får vi se når lillebaby har tenkt å dukke opp. Synes godt h*n kan vente et par uker da. Men skal få pakka bagen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 13. mars 2008 #1954 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg bikka 90 kilo jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1955 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg bikka 90 kilo jeg Håper ikke jeg gjør det For da har jeg gått opp over 20 kilo. Har "bare" gått opp 14... Veier nå 20 kilo mer enn mannen... Herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 13. mars 2008 #1956 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg gikk opp ti jeg, var 80 og litt for tung fra før. Nå er jeg 75 Så etter neste svangerskap regner jeg med å være nede på 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 13. mars 2008 #1957 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg lurer også på hvor mye jeg veier på kontrollen i morra. Hadde gått opp 13,6 kilo sist. Har nok blitt litt mer nå ja, men med mannens 110 kilo skal det nok ganske mye til for å ta ham igjen! Jeg har vekt hjemme også, og kunne jo holdt kontrollen selv (for å unngå å bli overrasket på veiiing hos lege/jordmor). Men jeg liker ikke å veie meg for mye, og egentlig gidder jeg ikke å henge meg opp i vekta heller. Later iallfall som om jeg ikke gjør det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 13. mars 2008 #1958 Del Skrevet 13. mars 2008 Så flink du er som vasker hus. Kommer du en tur hjem til oss og tar i et tak også eller? Har bare fått vasket badet oppe. Mer vet jeg ikke om jeg orker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1959 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg gikk opp ti jeg, var 80 og litt for tung fra før. Nå er jeg 75 Så etter neste svangerskap regner jeg med å være nede på 70 Ja, da gikk du jo ikke opp så mye. Hadde jeg veid 75 fra før, hadde det jo ikke vært ille med 82. Men jeg har som regel ligget på 67-68 kilo og da er det jo litt verre Greit å klare å gå ned enda mer da - er jo ikke lenge siden du fødte heller. Jeg håper i alle fall å være nede på nærmere 70 innen ikke altfor mange ukene... Jeg lurer også på hvor mye jeg veier på kontrollen i morra. Hadde gått opp 13,6 kilo sist. Har nok blitt litt mer nå ja, men med mannens 110 kilo skal det nok ganske mye til for å ta ham igjen! Jeg har vekt hjemme også, og kunne jo holdt kontrollen selv (for å unngå å bli overrasket på veiiing hos lege/jordmor). Men jeg liker ikke å veie meg for mye, og egentlig gidder jeg ikke å henge meg opp i vekta heller. Later iallfall som om jeg ikke gjør det.. Du tar nok ikke igjen mannen din nei, får ikke håpe det i alle fall Det høres liksom så ille ut å veie mer enn mannen, men jeg gjør jo det til vanlig også da. Sånn er det når man har tynn mann Best å veie seg hjemme ja. Hadde ikke likt å stå hos lege/JM og få helt nei... Prøver å ikke henge meg altfor mye opp i det jeg heller. Selv om det ikke er lett bestandig. Men, men. Bare det meste går vekk, bryr jeg meg jo ikke. Problemet er bare at det vet man aldri... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2008 #1960 Del Skrevet 13. mars 2008 Så flink du er som vasker hus. Kommer du en tur hjem til oss og tar i et tak også eller? Har bare fått vasket badet oppe. Mer vet jeg ikke om jeg orker. Hehe, mamma som har vaska mest i grunn... Får sende henne over til dere Vaske badet er utrolig kjedelig, godt å ha det unnagjort i alle fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg