Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

åh! Så fin mage du har=) Jeg vil også være over 31uker.. :gravid:

*hurra* for 7mnd!

Takk!

Det tar ikke lange tida, så er du der du også. Jeg synes tida begynte å gå fort ca halvveis i alle fall :)

:hoppe: for 7 måneder :hoppe:

Jammen ikke lenge igjen nå :-D

Enig i at katten bør få begrenset med sjangser... Er jo ikke noe særlig med dyr som gjør fra seg inne og etterhvert en unge i full fart rundt på gulvet...

Hadde vært greit om et var et uhell, men når det skjer flere dager på rad så begynner en jo å lure.

Spesielt når katten er sleip nok til å dekke over med rya...

Ha en fin dag :klem:

Ikke lenge igjen nå nei :)

Kan lure litt på den katten ja... Kan jo være syk selvfølgelig, så vi får se hva som skjer fremover. Ikke noen uhell i natt i alle fall, og nå er begge ute og leker i snøen.

Har dere prøvd å ha kattedo inne, eller å sette inn en kattedør slik at katten kan gå ut når han må på do? Det hender det kan hjelpe.

Den ene katten vår har også gjort fra seg inne noen få ganger. Men det var rett etter nyttårsaften, og hun fikk sjokk av alle rakettene. Vi slapp henne ut tidlig den kvelden, og troddde hun skulle komme fort hjem igjen som hun pleier. Men hun kom ikke, og hun var ute i mange timer. Jeg husker vi var kjempenervøse for henne (hønemødre begge to).

Til slutt kom hun spankulerende i elleve/halv tolv-tida på kvelden. Tilsynelatende var hun rolig, men vi skjønte etter hvert at hun var i sjokk. Hun var ikke helt seg selv og det endte med at hun gjorde fra seg inne i dagene etterpå. Men siden har vi ikke hatt det problemet, så jeg håper hun er over det nå.

Kan det være at katten deres har opplevd noe traumatisk den siste tiden? Kanskje han har opplevd noe mens han har vært ute?

Bare en tanke fra meg, i og med at det var det som skjedde med vår.

Jeg krysser fingrene for at katten deres slutter med å gå på do inne helt av seg selv, for det er ikke noe særlig å ha det sånn. Det vet jeg.. :forvirret:

Hadde kattedo inne før da de var små, men etter at de ble over et halvt år gamle synes vi det var på tide å slutte. Er vel ikke vanlig å ha kattesand inne til voksne katter som er både ute og inne-katter? :klø:

Har tenkt på katteluke også. Er bare litt redd vi får alle kattene i nabolaget inn her... Det problemet fikk nemlig venninna mi med deres katteluke. Dessuten er den katten som gjør fra seg inne skikkelig lat.. Den andre står og skraper på døra når hun vil ut, mens han viser skjelden tegn til å ville ut - vi må liksom kaste ham ut med jevne mellomrom...

Kanskje han har opplevd noe skummelt, men det virker ikke slik på resten av oppførselen. Kan jo ha spist noe ekkelt selvfølgelig... :vetikke:

Vi får se, krysse fingrene for at det ikke skjer igjen!

Grattis med 7 mdn Imli!! Du ser kjempeflott ut!!! Fine magen!!! ha en nydelig helg!!! :goodbye:

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, ville bare hilse på jeg :)

Har lest litt i boka di, og må si jeg gleder meg til jeg er i din situasjon! Veldig gøy og interessant å lese. Selv om det er noen år til ennå.. Kan jo være fint å være litt forberedt ;) Veldig fin gravidmage du har forresten!

Kattebæsj er ikke noe gøy, har ikke vært plaget med sprutbæsj her ennå heldigvis, kun klumper som henger fast i pelsen. Og da blir det dusjing og misfornøyd pus...

Ha en fin helg! (forhåpentligvis uten mer tørking av kattebæsj..)

:vinke:

Alltid hyggelig med nye lesere :)

Ha en fin helg du også, uten puse-dusjing ;)

Uff, bussene i dette landet er helt forferdelige! Skjønner ikke at det går an å holde på slik de gjør hos dere! :kjefte:

:hoppe: for bare 2 måneder til termin! :overrasket: :juhu:

:klem:

Jepp, bussene her funker særdeles dårlig :sur: Tar ikke bussen ute at jeg må nei...

To måneder igjen ja! Men det er vel de to tyngste månedene. Får håpe det tar litt tid før jeg er drittlei...

Jeg kom bare til å tenke på at katten din kanskje kan være syk? Har hørt det kan være et symptom på noe om de ikke klarer å holde seg innendørs over tid. Dersom han ikke gir seg med å bæsje inne, bør han kanskje undersøkes?

Ellers vil jeg bare ønske deg en kjempefin helg! (uten mer bæsjtørking) ;)

:klemmer:

Ja, har tenkt på at han kan være syk, eller ha spist noe ekkelt ute. Det er vel ikke akkurat vanlig å gjøre fra seg tre ganger på en natt, så noe må det vel ha vært. Skal gi dem ormekur også, kanskje det hjelper litt, så får vi se hvordan det går.

Ha en fin søndag :)

:klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+6

Ikke noe kattedritt-tørking i dag, heldigvis! Fikk vaska rya også i går, til tross for fortsatt merkelig vaskemaskin. Den vasker, men pupmer ikke ut vann og sentrifugerer ikke. Men hvis vi skrur på til sentrifuge gjør den det, så den får bare fungere inntil videre, har ikke råd til noen ny enda.

Masse fin snø i dag også. Det liker vi :jepp: Mannen måtte ut og brøyte kl 4 i natt... Litt kjedelig, men det er godt betalt og det trenger vi virkelig ;) Og så er det fint og hvitt ute og et par minusgrader. Håper det kan holde seg sånn en stund, er så utrolig lei regn og sludd og drittvær.

Etterpå skal jeg bake boller, er vel fastelavn i dag? Da må man jo nesten det :Nikke: Har vel ikke akkurat godt av mer søtt, men. Boller er vel ikke av det verste. Skal prøve å skjerpe meg i uke dagene i alle fall. Hvis jeg klarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som har snø, her regner den vekk og det er skikkelig guffsent ute.

Passer fint med innekos da.

Kos deg med bollebaking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten er lat, litt småuggen i magen, og det er kaldt ute, så kan det være derfor han gjør fra seg inne. Jeg ville nok kanskje ha prøvd å bruke kattesand midlertidig en stund fremover for å se om det kan hjelpe. Mulig han ikke vil ut fordi det er kaldt og ekkelt ute.

Ang. katteluke så finnes det katteluker som kun åpner seg hvis katten har på seg riktig bånd med en sånn dippedutt i. Da er det bare dine katter som slipper inn. Evt. så tror jeg det går an å låse luken slik at kattene bare kommer seg ut selv, men ikke inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på katteluke også. Er bare litt redd vi får alle kattene i nabolaget inn her... Det problemet fikk nemlig venninna mi med deres katteluke. Dessuten er den katten som gjør fra seg inne skikkelig lat.. Den andre står og skraper på døra når hun vil ut, mens han viser skjelden tegn til å ville ut - vi må liksom kaste ham ut med jevne mellomrom...

Går det ikke an å få katteluke med en magnetlås til? Mener jeg har hørt noen som har det for å kun få inn sine egne katter...

Godt det ikke har vært noen flere uhell. Kan jo ha vært et illebefinnende...

Her også snør det i dag. Blir veldig pent, men tør ikke helt å tro det blir sånn lenge om gangen... :sjenert:

Ha en fin søndag og kose deg med boller.

Her også må det bli skjerping på søtsaker i uka :sjenert: Lagt til meg noen dårlige vaner gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldige dere som har snø, her regner den vekk og det er skikkelig guffsent ute.

Passer fint med innekos da.

Kos deg med bollebaking :)

Det gjorde jeg :) Ble boller ja - noen med vaniljekrem inni, noen med sjokoladebiter inni og noen uten noe inni. Har spist et par med vaniljekrem, de var farlig gode ;)

Hvis katten er lat, litt småuggen i magen, og det er kaldt ute, så kan det være derfor han gjør fra seg inne. Jeg ville nok kanskje ha prøvd å bruke kattesand midlertidig en stund fremover for å se om det kan hjelpe. Mulig han ikke vil ut fordi det er kaldt og ekkelt ute.

Ang. katteluke så finnes det katteluker som kun åpner seg hvis katten har på seg riktig bånd med en sånn dippedutt i. Da er det bare dine katter som slipper inn. Evt. så tror jeg det går an å låse luken slik at kattene bare kommer seg ut selv, men ikke inn.

Ja, kan godt ha noe med latskap å gjøre... Om natta kan vi jo ikke se om de vil ut heller. Har snakka om å begynne å kste de ut hver kveld før vi legger oss. Men det virker jo litt slemt også da... Vet ikke om jeg gidder å dra inn kattesanda heller.. Blir så vond lukt samt masse sand på gulvet.

Kanskje det hadde gått an å få tak i en katteluke som gjorde at de bare kunne komme ut... Men spørs jo om de gidder det da. Nei, vi får se litt hvordan det går fremover. Men takk for råd :) Vi katteeiere trenger litt hjelp fra hverandre noen ganger...

Går det ikke an å få katteluke med en magnetlås til? Mener jeg har hørt noen som har det for å kun få inn sine egne katter...

Godt det ikke har vært noen flere uhell. Kan jo ha vært et illebefinnende...

Her også snør det i dag. Blir veldig pent, men tør ikke helt å tro det blir sånn lenge om gangen... :sjenert:

Ha en fin søndag og kose deg med boller.

Her også må det bli skjerping på søtsaker i uka :sjenert: Lagt til meg noen dårlige vaner gitt...

Ingen flere uhell, nei. Heldigvis...

Kjenner til det med dårlige vaner ja... Før spiste jeg ikke engang godteri hver helg, bare et par ganger i mnd kanskje. Nå har det blitt opptil flere ganger i uka... Har fått merke søtsuget mer og mer. Det lureste er jo rett og slett å ikke ha noe godteri i huset. Her er det bare jeg som spiser noe særlig sjokolade og den slags, mannen sverger til potetgull, og det er jeg heldigvis ikke noe glad i. Så det er bare for meg å la vær å kjøpe sjokolade. Men lettere sagt enn gjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, forresten - i dag har jeg vaska to vasker i maskinen, og den har oppført seg eksemplarisk! Merkelige greier, men veldig bra da. Ny må vi nok ha uansett, men nå holder den forhåpentlig en stund til, til vi får råd til ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en katte"sand" som ikke lukter. Det ser ut som små hvite krystaller, ikke sand :) Og så bæsjekasse med lokk på. Det er sånn luke på den også, men den har vi ikke satt på foreløpig fordi pusejenten vår ikke helt var komfortabel med den. Regner med at vi skal sette den på etter hvert. Da kommer det nok så og si ingen lukt ut.

Jeg ville ikke kastet ut kattene om natten. Trossalt er det da det er skumlest ute for kattene. Det er kaldt, og de fleste slåsskamper foregår da. Så jeg synes nå katter skal få være inne jeg da, men det er nå min mening. ;)

Godt at vaskemaskinen har begynt å virke igjen da. Var en stund vår oppførte seg rart også. Det er surt med slike uforutsette store utgifter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en katte"sand" som ikke lukter. Det ser ut som små hvite krystaller, ikke sand :) Og så bæsjekasse med lokk på. Det er sånn luke på den også, men den har vi ikke satt på foreløpig fordi pusejenten vår ikke helt var komfortabel med den. Regner med at vi skal sette den på etter hvert. Da kommer det nok så og si ingen lukt ut.

Jeg ville ikke kastet ut kattene om natten. Trossalt er det da det er skumlest ute for kattene. Det er kaldt, og de fleste slåsskamper foregår da. Så jeg synes nå katter skal få være inne jeg da, men det er nå min mening. ;)

Godt at vaskemaskinen har begynt å virke igjen da. Var en stund vår oppførte seg rart også. Det er surt med slike uforutsette store utgifter..

Hm... Vi har liksom ikke lyst på for store utgifter og arbeid heller ift de kattene... Når det gjelder kattesanda, lukter det ikke så mye sånn til vanlig, er vel mer når de gjør fra seg.... Og har vi kasse inne, gjør de fra seg inne om dagen når vi er hjemme og de kan si fra at de vil ut. Blir late rett og slett... Forståelig, men irriterende å måtte bytte sand nesten hver dag. Dyrt også. Huff, er litt frustrert over de kattene nå...

Er da mange katter som er ute om natta. Jeg er vokst opp med katter som kom og gikk, noen ganger var de ute om natta, andre ganger inne. Kommer nok an på hvordan man bor. Jeg er oppvokst på landet, nå bor vi på et tettsted. Dessuten er ikke hannkatten kastrert så vi er litt redde for at han skal sloss/stikke av også, selv om han foreløpig er rolig og holder seg rundt husveggene :) Jeg også synes det er greiest å ha kattene inne om natta.

Flinke vaskemaskinen til imli :fnise:

Ja, den har jammen vært grei i dag! Håper det vedvarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig i at det beste er å la vær å kjøpe godteri...

Er sånn jeg pleier å klare meg. Mannen min spiser mye potetgull han også, jeg liker det Men synes stort sett det er greit å la være å spise i uka...

Problemet nå er ofte på jobb. De har veldig god kakao of veldig vond kaffe i kaffe automaten... Dermed blir det ofte kakao eller cappocino. Får bli flinkere til å drikke te igjen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Ha en fin søndag. :)

Takk, håper du hadde en fin helg?

Ja, enig i at det beste er å la vær å kjøpe godteri...

Er sånn jeg pleier å klare meg. Mannen min spiser mye potetgull han også, jeg liker det Men synes stort sett det er greit å la være å spise i uka...

Problemet nå er ofte på jobb. De har veldig god kakao of veldig vond kaffe i kaffe automaten... Dermed blir det ofte kakao eller cappocino. Får bli flinkere til å drikke te igjen... :sjenert:

Det beste er å la vær å kjøpe godteri, ja. Her er det ofte mannen som kjøper sjokolde til meg. Han mener det må være lov å kose seg litt og spise det man har lyst på. Er egentlig enig da, men har liksom ikke lyst til å ende opp med 20 kilo ekstra når ungen er ute... *Grøss* Har aldri hatt noe vektproblemer tidligere, men mye kan jo forandre seg etter at man har fått barn.

Du får begynne å drikke te ja :) Det drikker jeg veldig mye av... Er i alle fall ikke usunt (med mindre man er koffein-hysterisk eller bruker ekstremt mye sukker)! Pleier å ha honning oppi, jeg, innbiller meg liksom at det er sunnere enn sukker. Det er det nok også da, men kaloritilførselen blir vel nesten den samme... Kan i alle fall anbefale krydder-teer med honning! Kanel-te er kjempegodt, det driver jeg å drikker hele tida nå :)

Mandags :klem: !

Ha en fin mandag imli :)

I like måte! :klem:

Innom med en morgenklem :klemmer: denne mandagen :) Håper bollene i går smakte! :-D

Bollene ble veldig gode! Klarte å "bare" spise tre ;)

mandags :klemmer: tilbake!

:hoppe: for 32 uker :hoppe: Her går det unna :jepp:

Så fint at maskina har blitt bedre da, får håpe den holder en stund til.

:klem:

:jepp:

8 uker igjen!

Håper vaskemaskinen holder sånn noenlunde noen uker til ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 32 uker :hoppe:

:juhu:

Bare 8 uker igjen til lillebaby kommer!

Nå må jeg virkelig begynne å "ordne" ting... Må få sendt inn permisjonspapirer i alle fall. Sånn "søknad om foreldrepenger" eller hva det nå heter. Noen som vet om noen andre skjemaer man må sende inn? :klø: Får ta en titt hos NAV, men innbiller meg at den hjemmesida vil gi meg flere spm enn svar...

Og så må vi snart få kjøpt inn ting til babyen. Vi har jo egentlig bare bilstol... Ser andre her som har kommet mye kortere enn meg så og si har alt i boks, til og med småting som ammeinnlegg og bleier og gulpekluter og jeg vet ikke hva. Sånt tror jeg det blir til at vi kjøper etter at babyen har kommet. Er sikkert masse på de listene overalt som ikke er nødvendig i det hele tatt.

Se bare på denne:

Sommer

6-8 stk. langermede bodyer

6-8 stk. kortermede bodyer

3-4 stk. Sparkebukser/sparkedresser

1-2 stk. pysj

1-2 stk. jakker

1-2 stk. luer

1-2 stk. helseteppe

Får i alle fall arve noe av dette...

Vinter

2-3 stk.bodyer i ull

2-3 stk.strømpebukser i ull

1-2 stk. bukse og jakke i ull

Kjøredress i vindtett stoff

Ullsokker - har vi!

Ullvotter - jepp, det også!

1-2 stk.ull luer

Vindtett lue

Stelleutstyr

Bleier

Bleiebøtte, samt poser

Vaskekluter

Badehåndklær

Frottéhåndklær

Badetermometer

Neglesaks (beregnet på barn)

Febertermometer

Uparfymerte såper

Badebalje

Våtsaviett

Sink salve

Badeolje

6 gulpekluter

6-8 små siklesmekker

Stelleunderlag

stellebord

Soving

Soveplass (sprinkelseng, kurv eller vugge) - ja - dette har vi faktisk! Om ikke i hus enda da....

Madrass med avtagbart trekk

Tisselaken av plastfrotté

Laken

Dynetrekk (evt. putetrekk) - får litt sånt i alle fall

Dyne (dun eller fiber) - dyne får vi også!

Sengekant (evt. sengehimmel)

Musikkmobile (uro)

På tur

Barnevogn - får vi når mamma har fått lønning ;)

Insektsnett

Regntrekk

Stelleveske

Parasoll

Vognpose - får vi

Dyne, laken og dynetrekk

Handlenett

Bæresele

Reiseseng

Bilsikring (sikkerhetsnett, boxette eller bilstol)

Bæresele, bæremeis

Reisetrille

Til mamma

Ammegenser, t-shirt, kjole

Amme BH

Ammeinnlegg i ull og bomull

Støttebelte/støttetruser

Velværeprodukter (kremer, oljer og kjølende fotgelé)

Brystpumpe

Ammestol - herregud hva er det???

Ammepute - og det?

Ammemadrass - og dette?

Annet

Tåteflasker

Sterilisator

Smokker

Vippestol

Lekegrind

Babycall

Lammeskinn

Bitering

Kilde: Babyshop.no - legg merke til dette... Er nok en del produsenter som sponser disse listene ja...

Tar det egentlig ganske med ro at vi ikke har en brøkdel en gang... Tror vi satser på å kjøpe det aller mest nødvendige nå, og heller kjøpe mer ettersom behovet melder seg. Mye av klær og sånt er jo dumt å kjøpe på forhånd - man aner jo ikke om babyen er en 2,5-kilos eller en 5-kilos....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...