Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 23 uker imli! Tror nok babysparkene er veldig individuelle for hver enkelt som er gravid, så alt er nok bra med den lille :) Det viktigste er hvertfall at du kjenner sparkene når nurket først slår til ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle egentlig ønske at min lille mageboer var litt roligere.. :sjenert: Før kjente jeg det mest om ettermiddagen og kvelden, men nå er det fullt rabalder til alle døgnets tider. Har hørt at de som er aktive i magen også blir unger med full fart, så jeg får vel en med AD/HD jeg da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja da får jeg en skikkelig rolig en! Men, men, det kan nok endre seg. Er jo ikke sikkert den myten stemmer eller da, er jo en del rare kjerringråd og myter ute og går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fortalte at i natt hadde lillebaby sparka ham! Vi lå på siden begge to, jeg bak ham og tett inntil, slik at magen min lå inntil rumpa hans. Jeg sov da, men han påstod at lillebaby hadde sparka ham i rumpa! :ler: Så sparka kjennes i alle fall utenpå... Men ikke særlig hardt da. Blir artig å kjenne skikkelige spark.

Åååååååå... :rødme: Så godt det må være å kjenne liv, imli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med spark tror jeg er veldig individuelt. Jeg kjenner ikke 10 spark hver time. Og babyen har heller ikke noe rutine når den sparker mest/minst. Jormor sa at dette var helt normalt, så lenge den sparker hver dag. Men jo lenger i svangerskapet du kommer, jo mer spark kommer du til å kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, tida går fort! Særlig i andres svngerskap ;)

Mannen fortalte at i natt hadde lillebaby sparka ham! Vi lå på siden begge to, jeg bak ham og tett inntil, slik at magen min lå inntil rumpa hans. Jeg sov da, men han påstod at lillebaby hadde sparka ham i rumpa! :ler: Så sparka kjennes i alle fall utenpå... Men ikke særlig hardt da. Blir artig å kjenne skikkelige spark.

:rødme: så søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tida går fort! Særlig i andres svngerskap ;)

:fnise: Du har rett i det, andres svangerskap går sinnsykt fort! Ens eget derimot... :Gjesp:

:hoho: morsomt at lillebaby sparket mannen i rumpa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+3

Lille baby har visst sparka mannen i rumpa flere ganger ;) Sparkene kjennes nesten bedre utenpå enn inni, synes jeg, merker det når jeg holder hånden over magen når h*n sparker. Kjenner litt om morgenen og litt om kvelden som regel. Så det er liv der, selv om bevegelsene er svake ennå.

I går begynte vi på julebaksten ;) Da laga vi marsipan, og den ble faktisk veldig god! Vi ble rent sjokkerte begge to, det er første gang vi lager sånt uten mødre :ler:

Så nå ligger marsipandeigen i kjøleskapet klar til å trilles ut i kveld. Mannen ville absolutt ha blå, rød og gul konditorfarge også. Den blå ser skikkelig uapetittelig ut... Ja, ja. Vi skal nok ha noen hvite også.

Nå skal jeg snart i gang å lage pepperkakedeig, så skal vi lage pepperkaker i helga. Planlegger å lage krumkaker, havreflarn og kransekake også, selv om vi er en smule usikre på det siste prosjektet... Må låne ringer av mamma i så fall. Og er ikke det litt vanskelig, å få deigen ut av ringene når de har stekt? :klø: Og så skal vi lage peppermyntekuler også da. Så hvis vi regner godteriet som kake, har vi sju slag om vi finner på en sort til å lage... Nå føler jeg meg som en skikkelig bra husmor :)

Ha en fin dag, alle sammen!

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ... morsomt at babyen sparker mannen i rumpa :fnise:

Julebakst er koselig! Så flink du er som skal lage sju slag! Det tør ikke jeg begi meg utpå i år ... men lagde noen (veldig klissete) kokosmakroner i går, og har pepperkakedeig fra Ikea liggende ... :sjenert: Et par slag til blir det nok, bare jeg får litt energi igjen og ikke ligger på sofaen og snorksover hele kvelden.

Hvordan lager du peppermyntekuler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. er faktisk ikke helt sikker. Er noe med peppermyntedråper og melis og noe annet. Må få oppskriften av mamma, hun lager alltid det. De er veldig gode da. Dyppes i sjokolade om ønskelig. Skal komme med oppskriften jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kransekakebaking overlater jeg til moren min :fnise: Men vet at hun sprayer ringene med sprayfett før hun fyller de. Hun har gamle ringer etter mormor, men ikke noe problem å få ut av de fordet ;)

Hjemmelaget marsipan er alle best :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venter spent på peppermyntekuler-oppskrift :popcorn:

Imli, så flink et husmoremne du er! :jepp: Høres ut som om du og mannen koser dere sammen på kjøkkenet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg også lage marsipan...eller, jeg skal kjøpe marsipan, rulle den og dyppe den i sjokolade :fnise:.

Annen bakst som skal gjennomføres er:

- døler

- chocolate chip cookies

- peppermyntekonfekt

Kos deg med sparkingen, det gjør jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Annen bakst som skal gjennomføres er:

- døler

- chocolate chip cookies

- peppermyntekonfekt

Døler? Hva er det? Oppskrift? :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, får reint vann i munnen av all praten deres! ;)

Nå har jeg laga pepperkakedeig, den smakte fortreffelig om jeg så må si det selv! Så nå blir det pepperkaker til helga.

Hjemmelaga marsipan er best, ja, vår ble faktisk veldig god... Skal trille ut etterpå, kanskje dyppe litt i sjokolade vi også? Det hørtes godt ut...

Jeg lurer også på hva døler er...

Tar gjerne i mot oppskrifter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, peppermyntekuler!! Det vil jeg også lage.

Så hadde monja en veldig enkel og grei oppskrift på karameller i dagboka si. Fristende å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...