Trampe Skrevet 8. desember 2007 #542 Skrevet 8. desember 2007 Virkelig på tide med mage! Du skal se min, men jeg har bare undertøysbilder, og de blir litt vel personlige å legge ut i full offentlighet
linky Skrevet 8. desember 2007 #543 Skrevet 8. desember 2007 Så kjekt med mage som begynner å tre frem Jeg har hatt litt mage ei stund nå, merker det er mange som kikker på den når vi er ute så da må det jo vise Mannen her i huset ligger også å drar seg enda, må snart få han opp den sløvasen Kos deg med pepperkakebaking Tenk når barna våre blir så store at de kan være med på slik, kos :rødme:
GlamCat Skrevet 8. desember 2007 #544 Skrevet 8. desember 2007 Så koselig med pepperkakebaking Jeg skal ha julekakebakekveld med venninne på mandag. Gleder meg:) Ha en fin helg:)
Gjest imli Skrevet 8. desember 2007 #545 Skrevet 8. desember 2007 Jammen på tide at du begynner å få mage også! Min har vokst masse de siste ukene... Ang. godterierer i jula, denne julen kan vi jo virkelig fråtse og bare skylde på babyen Ja, begynner å bli på tide. På de to bildene jeg har - uke 19 og uke 22, ser jeg jo bare smålubben ut... Nå er det litt mer der. Det er godt man har en unnskyldning denne jula, ja For nå lager vi mye godt her! Håper du får en kjempekoselig helg I like måte Virkelig på tide med mage! Du skal se min, men jeg har bare undertøysbilder, og de blir litt vel personlige å legge ut i full offentlighet Har vel strengt tatt lagt ut undertøysbilder jeg... For Gud og Hvermann Står jo bare der i trusa! Kan du ikke legge ut noen hvor du har på deg en tynn genser eller noe da? *nysgjerrig* Så kjekt med mage som begynner å tre frem Jeg har hatt litt mage ei stund nå, merker det er mange som kikker på den når vi er ute så da må det jo vise Mannen her i huset ligger også å drar seg enda, må snart få han opp den sløvasen Kos deg med pepperkakebaking Tenk når barna våre blir så store at de kan være med på slik, kos :rødme: Ja, nå skal vi bare spise grøt, så er det pepperkakebaking. Er ikke så mange som ser at jeg er gravid tror jeg. Med klær er det fortsatt rimelig kamuflert. Med mindre jeg har ettersittende gensere, men må si jeg blir mer og mer glad i store... Er ikke helt komfortabel med kroppens forandringer ennå... Så koselig med pepperkakebaking Jeg skal ha julekakebakekveld med venninne på mandag. Gleder meg:) Ha en fin helg:) God helg til deg også! til alle!
Gjest imli Skrevet 8. desember 2007 #546 Skrevet 8. desember 2007 Da har jeg bakt to brød i alle fall... Fått gjort litt i dag! Ellers har vi sittet å sett på sporten begge to.... Er veldig glade i vintersport, både jeg og mannen Nå blir det risgrøt til middag, og så er det pepperkakebaking. Deigen er nemlig skikkelig hard ennå, selv om jeg tok den ut av kjøleskapet til morgen i dag... Men den lukter skikkelig godt. Nå blir det snart krumkaker, kokosmarkroner og peppermyntekuler i alle fall! Og så bakte vi havreflarn i går, og marsipan har vi jo også laga.
Gjest imli Skrevet 8. desember 2007 #547 Skrevet 8. desember 2007 Forresten: Oppskrift på Peppermyntekuler 50 g mel 1dl blanding av fløte og melk 500g melis (1 pakke) 8-9 dråper peppermynteessens 1-2 plater kokesjokolade 50 g delfia-fett kokos Framgangsmåte: Kok melken og fløten, og rør inn melet. Avkjøl litt, og tilsett melis. Drypp peppermynteessens oppi, og bland sammen. Da kan man lage kuler! De kan gjerne dyppes i sjokolade. Smelt sjokolade og delfia-fett, og dypp kulene oppi. De kan også rulles i kokos om ønskelig
Liljen Skrevet 9. desember 2007 #548 Skrevet 9. desember 2007 Hei hei Lurer på om jeg skal prøve meg på å lage det?? Hørtes skikkelig godt ut Håper du får en flott søndag store
angelou Skrevet 9. desember 2007 #549 Skrevet 9. desember 2007 Så flink du er til å bake da Her i huset kan vi takke svigers for julekaker iår, får ta det igjen til neste år vel Koselig med mage som viser - det er så flott med gravide damer, bare vis den fram du
Knøttet Skrevet 9. desember 2007 #550 Skrevet 9. desember 2007 Så bra at magen din begynner å vises! Venter spent på magebilde Åh, pepperkaker skal jeg også bake i år! Er det vanskelig å lage deigen?
Simpleminded Skrevet 9. desember 2007 #551 Skrevet 9. desember 2007 Kan tenke meg det er spesielt å oppleve at magen vokser.. Gleder meg til det begynner å synes på meg også, selv om det er en god stund til ennå... Tror jeg skal prøve med på den oppskriften din jeg! Jeg elsker peppermynte! Ha en fortsatt fin kveld!
MellonCollie Skrevet 10. desember 2007 #553 Skrevet 10. desember 2007 Det hørtes spennende ut med peppermyntekuler - kanskje jeg skal få prøvd ut de i år! Håper du får en fin uke
Amused Skrevet 10. desember 2007 #554 Skrevet 10. desember 2007 Takk for at du delte oppskriften, imli Koselig at magen begynner å synes, da Venter spent på bilde
Eve Luna Skrevet 10. desember 2007 #555 Skrevet 10. desember 2007 Den oppskriften til peppermyntekuler virket enkelt og greit. Tror jeg skal prøve å lage de.
Gjest imli Skrevet 10. desember 2007 #556 Skrevet 10. desember 2007 Hei hei Lurer på om jeg skal prøve meg på å lage det?? Hørtes skikkelig godt ut Håper du får en flott søndag store Veldig enkelt... Men jeg ville redusert melmengden litt, jeg synes det ble litt mye mel da jeg lagde. Så flink du er til å bake da Her i huset kan vi takke svigers for julekaker iår, får ta det igjen til neste år vel Koselig med mage som viser - det er så flott med gravide damer, bare vis den fram du Får se om jeg tør å vise meg mer fram etterhvert Så bra at magen din begynner å vises! Venter spent på magebilde Åh, pepperkaker skal jeg også bake i år! Er det vanskelig å lage deigen? Pepperkakedeig 1dl sirup 150 g sukker 150 g smør 1dl kremfløte 1/2 ts nellik 1/2 ts ingefær 1/2 ts pepper 1 ts bakepulver 2 ts kanel 400 g mel Smelt smør, sirup og sukker over svak varme, rør helt til sukkeret er helt smelta. Det tar vel et kvarters tid kanskje. Avkjøl litt, så heller du oppi fløten, rører den inn, før du heller oppi det tørre. Ta melet oppi litt gradvis. Når alt er blanda sammen til en deig (den blir litt seig, men den skal være sånn), putter du den i en frysepose og legger den en kjølig plass over natta. Stekes på 200 grader i ca 5-10 min (avhengig av hvor tjukke kakene er). Veldig enkelt.
Gjest imli Skrevet 10. desember 2007 #557 Skrevet 10. desember 2007 Kan tenke meg det er spesielt å oppleve at magen vokser.. Gleder meg til det begynner å synes på meg også, selv om det er en god stund til ennå... Tror jeg skal prøve med på den oppskriften din jeg! Jeg elsker peppermynte! Ha en fortsatt fin kveld! Ja, det er litt rart. Selv om jeg egentlig trodde det ville komme før... Jeg også elsker peppermynte, så jeg tar noen ekstradråper i. anbefales Gratulerer med 24 uker! Takk, takk Det hørtes spennende ut med peppermyntekuler - kanskje jeg skal få prøvd ut de i år! Håper du får en fin uke Ha en fin uke, og lykke til med peppermynte om du prøver Takk for at du delte oppskriften, imli Koselig at magen begynner å synes, da Venter spent på bilde Dere skal få bilde snart Den oppskriften til peppermyntekuler virket enkelt og greit. Tror jeg skal prøve å lage de. Bare ha i litt mindre mel som jeg skrev litt lenger opp - fant ut at det ble litt mye. Men når det er sagt er det utrolig hvor mye melis man får knadd inn i en liten deig
Gjest imli Skrevet 10. desember 2007 #558 Skrevet 10. desember 2007 24 uker! I dag har jeg vært hos legen. Er fortsatt sykemeldt en måned framover. Alt er bra med babyen, men SF-målet var litt høyt. Det var det ved forrige måling i uke 20 også... Ved forrige måling var det veldig høyt da, nå bare en cm over den grønne linja. 24 cm ble jeg målt til i dag, den røde linja indikerer at 22 cm er normalt. Jeg synes det er litt ekkelt. Det kan jo bare bety at babyen ligger høyt oppe, men det kan også bety for mye fostervann eller stor unge, eller det kan være noe annet galt. Håper på den første forklaringen... Ellers var det i alle fall ikke noe problem å finne hjertelyden, det er det aldri. Hjertelyden er veldig sterk, hører det dunker skikkelig Lå på 154 slag, det er omtrent det den har ligget på hele tida, så ingen forandring der. Babyen likte visst ikke målingen da, for h*n sparka rett oppi den måleren! Hørte det ble sånn kluss i lyden, og legen kjente også at h*n beveget seg. Ble veid også, har gått opp 6 kilo til nå. Så vekta hos jordmor i uke 20 viste nok for mye. For legen lurte på om jeg spiste dårlig, siden det ikke var forandring i vekta siden sist. Men jeg sa at JM advarte om at vekta hennes vist litt mye, og etter veiing i uke 20, veide jeg meg hjemme etterpå og veide 1,5 kilo mindre der. Veide meg hjemme i dag også, og vekta hjemme vist det samme som vekta hos legen. Dermed er nok det mer riktig, og jeg kan nok stole på vekta hjemme da. Har vært litt usikker på den. Er ikke kjempefornøyd med 6 kilo, synes det er litt mye (babyen og alt det andre veier vel ikke så mye ennå), men det er vel ganske normal vektoppgang. Har ny time hos legen 9. januar, for å bli friskmeldt eller få ny sykemelding. Skal på sykehuset 14. januar for sjekk og ny UL, så jeg håper virkelig alt er bra da. Da er jeg vel nærmere 30 uker på vei. Det går fort synes jeg, når jeg tenker på akkurat det. Bare over nyttår liksom, så nærmer jeg meg 30 uker... Nå er det ikke lenge til jul heller. Min geniale søster har funnet ut at julegave til foreldrene våre skal være et fotografi av oss og den andre søsteren vår i like bunader. Hun har allerede bestillt tid hos fotografen. Så nå gjenstår det å se om jeg får på meg bunaden min som ble sydd til meg som tynn og formløs 14-åring, og som de fire-fem siste åra har vært litt for trang, passer.... Sånne sjefete søstere! Hun har bestemt seg for at den fortsatt passer til meg, det er visst bare å trekke pusten litt. Lurer på hvordan dette skal gå altså... Får bare prøve å feste beltet og la resten være åpen... Jeg blir nok et vakkert syn. Ellers har jeg ikke kjøpt en eneste julegave, men mannen avspaserer på fredag og da skal vi til byen sammen. Vi har allerede avtalt at stellebord skal være julegaven til oss fra oss selv. Så får vi bare kjøpe en liten overraskelse ved siden av. Liker ikke å vite hva jeg får men. Vi må ha stellebord, og dette ble en litt billigere løsning, enn å kjøpe både stellebord og julegaver til hverandre som vi ikke trenger like mye. Aner ikke hva jeg skal kjøpe til andre... Nå har jeg laga enda en pepperkakedeig, så får vi laga pepperkakehus også. Og så må jeg snart begynne på middagen. Blir fiskeboller i dag. Jeg synes det er godt, men mannen liker det ikke noe særlig. Derfor må vi ha joika-kaker i morgen, det er en mat i samme kategori som han liker men ikke jeg Ha en fin dag alle sammen!
monja Skrevet 10. desember 2007 #559 Skrevet 10. desember 2007 for 24 uker. Nå er det jammen ikke lenge til du er nede på et tosifret tall på "days to go" :dåne: Synes tiden virkelig flyr jeg.
Gjest imli Skrevet 10. desember 2007 #560 Skrevet 10. desember 2007 for 24 uker. Nå er det jammen ikke lenge til du er nede på et tosifret tall på "days to go" :dåne: Synes tiden virkelig flyr jeg. Det går litt fortere nå som det snart er jul tror jeg. På den andre sida av nyttår føles nok april mye nærmere... I går begynte det t.o.m å snø! Våkna opp til hvitt overalt og snøfiller som dalte den. Ikke noe problem å stå opp da nei Jeg elsker nemlig snø... Og jul. Og nå er det bare to uker til jul!
Fremhevede innlegg