Gjest imli Skrevet 1. desember 2007 #481 Del Skrevet 1. desember 2007 22+5 Var i byen i dag, men ikke særlig stort utvalg av barnevogner - det visste vi vel egentlig fra før av. Må nok til nabobyen, ja, Vi vil i alle fall ha en kombi-vogn, men den må være litt stor og bred - ungen er jo tross alt ikke mer enn 8-9 måneder neste vinter og må kunne ligge i vogna med rikelig påkledning da også. Vil ha en sånn gammeldags type, ikke noe fancy greier, og ikke tre-hjuling. Må også være god å trille. Så får den heller være litt tung og svær... Kommer ikke til å kjøpe noe med det første, men greit å se hva som finnes. Er så mye man må kjøpe, blir helt slått ut jeg... Og vi har ikke kjøpt noe! Begynner nok innspurten etter jul tenker jeg... For alt vi vet kan jo ungen bli født for tidlig også... greit å være litt tidlig ute. I morgen er det akkurat fire måneder til termin Når jeg tenker over det - fire måneder igjen - da synes jeg faktisk det har gått ganske fort! Er over halvveis... Blir spennende framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. desember 2007 #482 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Jøss, så langt allerede. 9 måneder går egentlig ganske fort. Så du er i barnevognjungelen. Har titta litt jeg også. Lurer på en sånn Simo kombivogn. Men får se, det er jo enda en stund til vi skal kjøpe vogn. Eneste som er helt sikkert er at jeg skal ha en firehjuling, ikke tre. Endret 1. desember 2007 av Midnattsol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. desember 2007 #483 Del Skrevet 1. desember 2007 Jøss, så langt allerede. 9 måneder går egentlig ganske fort. Så du er i barnevognjungelen. Har titta litt jeg også. Lurer på en sånn Simo kombivogn. Men får se, det er jo enda en stund til vi skal kjøpe vogn. Eneste som er helt sikkert er at jeg skal ha en firehjuling, ikke tre. Ja ikke sant? Men det går ofte fortere for andre, virker det som - der flyr ukene av sted! Tenker litt som deg ang vogner. Vil ikke ha trehjuling. Har hørt de er veldig ustabile også. Har lurt litt på Simo, det påstår mamma er så bra... hehe. Nå er hennes barnevognerfaring over 20 år gammel da... Men vi vil gjerne ha en vogn som kan vare noen år, for vi vil jo gjerne ha flere barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 1. desember 2007 #484 Del Skrevet 1. desember 2007 Barnevogner ja, he he vi har jo allerede skaffet oss det Vi visste hvilken vi skulle ha så da bare kjøpte vi den. Ville ikke ha 3 hjuling vi heller. Kjøpte emmaljunga edge duo kombi vi, kan hvertfall ha den i 3 år. Fikk med sportsdel. Bagen er og så gangske stor så tror vi kommer til å bli fornøyde med den. Har hvertfall hørt mye skyt om den. Snakke om ting man trenger ja, blir helt svimmel av å tenke på det Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. desember 2007 #485 Del Skrevet 2. desember 2007 22+6 I dag er det akkurat 4 måneder til termin!!! Da er jeg nøyaktig fem måneder på vei... Så får vi se om lille baby kommer 2. april, da. Kan jo egentlig komme når som helst fra midten av mars! Når vi kommer over nyttår nå tenker jeg det virker som om tiden til termin er ganske kort! Ikke lett det med vogner, nei. Vi får ta en tur til nabobyen til uka, der har de større utvalg. Vi skal en tur til Sverige før jul også, kanskje finner vi noe der? Har hørt det er billigere der enkelte ganger. Vi trenger stellebord også. Og bilsete. Huff, skulle vært som i gamle dager, da tulla man bare ungen inn i noen tepper og la den i vogga Har hatt en slapp dag i dag. Jeg og mannen har sett på verdenscupen på ski... Og nå står middagen i ovnen. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. desember 2007 #486 Del Skrevet 2. desember 2007 Ha en fin kveld, imli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 2. desember 2007 #487 Del Skrevet 2. desember 2007 Tiden går jo fort da Imli. Godt over halvveis i svangerskapet nå. 4 måneder går fort, og i alle fall nå som julen står for tur Håper du får en kjempefin adventskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. desember 2007 #488 Del Skrevet 2. desember 2007 Ha en fin adventskveld, dere og Her har vi tent det første lyset og hengt opp adventsstjerner i vinduene. Snart jul... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. desember 2007 #489 Del Skrevet 2. desember 2007 4 mnd går knallfort. Plutselig er det mars og da blir det spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**Emma** Skrevet 2. desember 2007 #490 Del Skrevet 2. desember 2007 Å, så moro å kunne reise å se på barnevogner... Tenk, det er "bare" fire mnd igjen til lillebaby kommer :rødme: MOROMOROMOROMORO!!! Nyt adventskvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laserwater Skrevet 2. desember 2007 #491 Del Skrevet 2. desember 2007 Gud bedre! Man kan jo bli verpesjuk av mindre når man leser denne dagboken. Har tråla igjennom alle 25 sidene med oppturer og nedturer, bekymringer og gleder. Det var akkurat det jeg trengte for å bli enig med meg selv om at vi også burde tørre å snu livene på hodet, tørre å trekke seg litt bort fra jobben og skape en familie. Så mange koselige jenter det er her, tenkte kanskje det bare var bitre kjerringer på sånne forum, men der tok jeg feil! Haha! Gleder meg til å si til husbonden at jeg er klar, det har han ventet tålmodig på lenge :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 2. desember 2007 #492 Del Skrevet 2. desember 2007 Som tida går, da!! :-D Så moro at det er bare 4 måneder til! Gleder meg til vi også kan begynne å tenke på vogn :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 3. desember 2007 #493 Del Skrevet 3. desember 2007 Så koselig å begynne og kjøpe ting til babyen gleder meg til vi kan gjøre det en eller annen gang Ha en fin uke Imli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 3. desember 2007 #494 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Jeg vil også kjøpe ting! Tenk at du er 5 mnd på vei allerede, Imli ... Det er helt sprøtt! Og nå kommer det nok til å gå fort fremover, ja. Å, det er så spennende, alt sammen! Ha en finfin uke! Edit: Og Laserwater - jeg gleder meg til å følge dagboka di Endret 3. desember 2007 av Lilith Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. desember 2007 #495 Del Skrevet 3. desember 2007 4 mnd går knallfort. Plutselig er det mars og da blir det spennende Ja, det går nok fortere enn jeg tror... På andre sida av jul er det plutselig ikke så lenge til lengre. Å, så moro å kunne reise å se på barnevogner... Tenk, det er "bare" fire mnd igjen til lillebaby kommer :rødme: MOROMOROMOROMORO!!! Nyt adventskvelden Gud bedre! Man kan jo bli verpesjuk av mindre når man leser denne dagboken. Har tråla igjennom alle 25 sidene med oppturer og nedturer, bekymringer og gleder. Det var akkurat det jeg trengte for å bli enig med meg selv om at vi også burde tørre å snu livene på hodet, tørre å trekke seg litt bort fra jobben og skape en familie. Så mange koselige jenter det er her, tenkte kanskje det bare var bitre kjerringer på sånne forum, men der tok jeg feil! Haha! Gleder meg til å si til husbonden at jeg er klar, det har han ventet tålmodig på lenge :rødme: Koselig med nye folk i boka. Og så fint at jeg kunne være til hjelp da! Du får ha lykke til med å stifte familie Du får starte dagbok da, så kan vi følge med på deg også. Som tida går, da!! :-D Så moro at det er bare 4 måneder til! Gleder meg til vi også kan begynne å tenke på vogn :rødme: Ja, det er bare veldig vanskelig å finne vogn, fikk jeg følelse av! Godt vi enda har god tid... Så koselig å begynne og kjøpe ting til babyen gleder meg til vi kan gjøre det en eller annen gang Ha en fin uke Imli Dere er nok ute å ser på vogn før du aner det, dere også Jeg vil også kjøpe ting! Tenk at du er 5 mnd på vei allerede, Imli ... Det er helt sprøtt! Og nå kommer det nok til å gå fort fremover, ja. Å, det er så spennende, alt sammen! Ha en finfin uke! Edit: Og Laserwater - jeg gleder meg til å følge dagboka di Ikke lenge til du er ute i vogn-jungelen heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. desember 2007 #496 Del Skrevet 3. desember 2007 23 uker! Da var det 17 uker igjen Begynner å bli mye mindre tid som gjenstår enn som er tilbakelagt. Om fire måneder har jeg en liten baby hos meg, eller så er den like rundt hjørnet En uke til jeg skal til legen igjen. Så får vi høre hva han har å si, om både baby og sykemelding. Kommer nok ikke tilbake i 100% igjen, men prøver kanskje på 50%. Får høre hva han sier. Babyen har det bra etter hva jeg vet. Kjenner liv hver dag, men det er foreløpig ingen særlig aktiv unge. Kjenner stort sett bare litt om kvelden, og så noen små dult i løpet av dagen. Bevegelsene er fortsatt svake, de har ikke blitt noe særlig sterkere siden jeg oppaget dem for fire-fem uker siden. Vet ikke om det er normalt jeg... Kjenner i alle fall ikke ti spark i løpet av en time, slik noen påstår man skal etterhvert. Får snart ta fatt på litt rydding og klesvask... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 3. desember 2007 #497 Del Skrevet 3. desember 2007 Tror ikke man skal kjenne så mye som ti spark i løpat av en time før i uke 28 eller så. Det er nok ganske normalt at du ikke kjenner så mye enda, men det kommer, tro meg Her dulter det litt innimellom, men ikke noe jeg kjenner hver dag. Regner med at h*n ligger og sparker innover de dagene jeg ikke kjenner noe, men jeg gleder meg til det blir daglig. for 23 uker.....tiden virkelig flyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 3. desember 2007 #498 Del Skrevet 3. desember 2007 Gratulerer med 23 uker;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 3. desember 2007 #499 Del Skrevet 3. desember 2007 Gratulerer med 23 uker Synes ikke det er lenge siden du var "nygravid" jeg - tiden går fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. desember 2007 #500 Del Skrevet 3. desember 2007 Nei, tida går fort! Særlig i andres svngerskap Mannen fortalte at i natt hadde lillebaby sparka ham! Vi lå på siden begge to, jeg bak ham og tett inntil, slik at magen min lå inntil rumpa hans. Jeg sov da, men han påstod at lillebaby hadde sparka ham i rumpa! Så sparka kjennes i alle fall utenpå... Men ikke særlig hardt da. Blir artig å kjenne skikkelige spark. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg