Rosalie Skrevet 26. august 2007 #101 Skrevet 26. august 2007 Jepp, man kan ikke gå utenfor køen. Og det viktigste er at de mest egnede får adoptere, uavhengig i om de kan få egne barn eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #102 Skrevet 27. august 2007 Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort overfor oss barnløse, å "stille seg" i adopsjonskøen når du har og kan få egne barn. Det gjør at køen vokser og det blir ennå vanskeligere for oss uten barn å få lov til å bli foreldre.
milla-mor Skrevet 27. august 2007 #103 Skrevet 27. august 2007 Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort overfor oss barnløse, å "stille seg" i adopsjonskøen når du har og kan få egne barn. Det gjør at køen vokser og det blir ennå vanskeligere for oss uten barn å få lov til å bli foreldre. hver er sin egen lykkes smed... mange ting er veldig mye mer urettferdig enn akkurat den problemstillingen der. hvis man har blitt godkjent som adoptivforelder, så skal man overhodet ikke trenge å føle skyld. det her høres sikkert litt kynisk ut, men jeg er lei av å forsvare mitt ønske om adopsjon. jeg vet at jeg er en god forelder, og jeg har masse å tilby et barn. likeså med min kjære.
Gjest =tentacle= Skrevet 27. august 2007 #104 Skrevet 27. august 2007 hver er sin egen lykkes smed... mange ting er veldig mye mer urettferdig enn akkurat den problemstillingen der. hvis man har blitt godkjent som adoptivforelder, så skal man overhodet ikke trenge å føle skyld. det her høres sikkert litt kynisk ut, men jeg er lei av å forsvare mitt ønske om adopsjon. jeg vet at jeg er en god forelder, og jeg har masse å tilby et barn. likeså med min kjære. Men hva er vitsen? Jeg vil ha egne barn fordi jeg vil oppleve det unike i den prosessen, føre slekten videre og se at barnet er en miks av meg og min kjære. Jeg kunne også adoptert og opplevd det unike i å bli forelder på den måten, enten i stedet for eller i tillegg til egen graviditet. Selvsagt kan det være andre grunner enn ufruktbarhet som gjør at man ikke ser egenproduksjon som et godt alternativ. Det jeg virkelig ikke skjønner, er hvorfor mange par har som mål å redde lille Ling fra et godt liv hos Ola og Kari Barnløs. For det er jo det som er alternativet for lille Ling, ikke barnehjemsoppvekst, gatebarntilværelse og det som verre er. Hun skal uansett adopteres bort til godkjente adoptivforeldre. Hva er lykken i dette, som du selv må smi?
Rosalie Skrevet 27. august 2007 #105 Skrevet 27. august 2007 (endret) Vi har vel prøvd å fortelle uttallige ganger i denne tråden, at målet er å bli foreldre, ikke å redde lille Ling eller lille Bongo fra Ola og Kari Barnløs. Selv kunne jeg aldri tenke meg å gå igjennom et svangerskap og fødsel, men mye mulig kunne jeg tenke meg barn, og da vil alternativet være adopsjon. Og for mange er adopsjon en utmerket å få en attpåklatt på. Hva er galt med det? Hva er galt med at de best egnete parene får bli adoptivforeldre? Endret 27. august 2007 av Wadjet
Gjest =tentacle= Skrevet 27. august 2007 #106 Skrevet 27. august 2007 Vi har vel prøvd å fortelle uttallige ganger i denne tråden, at målet er å bli foreldre, ikke å redde lille Ling eller lille Bongo. Selv kunne jeg aldri tenke meg å gå igjennom et svangerskap og fødsel, men mye mulig kunne jeg tenke meg barn, og da vil alternativet være adopsjon. Det er lett å forstå at folk vil adoptere hvis de har motforestillinger til svangerskap og fødsel. Men det er ikke det som er trenden, å adoptere fordi man ikke orker tanken på graviditet.
aline Skrevet 27. august 2007 #107 Skrevet 27. august 2007 jeg tror faktisk ikke at adoptivforeldre velger å adoptere fremfor å få egne barn, hovedsakelig for å "redde lille Ling".... Men at man er muligheten til å både dekke sitt eget ønske og behov for å få barn/ett barn til, OG å da velge å gjøre dette ved å adoptere ett barn som allerede er født og som trenger adoptivforeldre uansett. Med de strenge og lange rutinene man må igjennom for å få adoptere, så tror jeg faktisk ingen hadde kommet igjennom dersom det "bare var for å være snill"...
Gjest =tentacle= Skrevet 27. august 2007 #108 Skrevet 27. august 2007 jeg tror faktisk ikke at adoptivforeldre velger å adoptere fremfor å få egne barn, hovedsakelig for å "redde lille Ling".... Men at man er muligheten til å både dekke sitt eget ønske og behov for å få barn/ett barn til, OG å da velge å gjøre dette ved å adoptere ett barn som allerede er født og som trenger adoptivforeldre uansett. Med de strenge og lange rutinene man må igjennom for å få adoptere, så tror jeg faktisk ingen hadde kommet igjennom dersom det "bare var for å være snill"... Rart at så mange her inne vet hvilke holdninger som diskvalifiserer til godkjenning, og samtidig tror at ressurssterke mennesker som vil adoptere ikke vet hva som er smart å si og ikke.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2007 #109 Skrevet 27. august 2007 Vi har vel prøvd å fortelle uttallige ganger i denne tråden, at målet er å bli foreldre, ikke å redde lille Ling eller lille Bongo fra Ola og Kari Barnløs. Ja, dette er noe jeg godt forstår fra de som ikke kan få barn. Men de som kan få barn og atpåtil alt har egne barn, trenger jo ikke å adoptere for å bli foreldre. Dette argumentet faller derfor på sin egen urimelighet. Hva er galt med at de best egnete parene får bli adoptivforeldre? For det første er det veldig vanskelig å definere hvem som er "de best egende parene". For det andre er alle som blir godkjent til adopsjon gode foreldre-emner. Hvorfor skal da foreldre som alt har barn eller like gjerne kan lage sine egen barn stille seg i samme kø med andre foreldre som har adopsjon som eneste mulighet? De gjør køene lengere og ødelegger kanskje andre pars eneste mulighet til å bli foreldre. Bare fordi de "har lyst til å adoptere i tillegg". Det finner jeg usannsylig smakløst og egoistisk.
aline Skrevet 27. august 2007 #110 Skrevet 27. august 2007 Rart at så mange her inne vet hvilke holdninger som diskvalifiserer til godkjenning, og samtidig tror at ressurssterke mennesker som vil adoptere ikke vet hva som er smart å si og ikke. leser du innlegget mitt en gang til, ser du kanskje at jeg skriver "jeg TROR"!! vesentlig forskjell fra å vite. og jeg må vel få TRO som jeg vil, jeg tror nemlig ikke det er videre utbredt å adoptere bare for å være snill, at du tror noe annet er jo greit nok.
Sun Mei Skrevet 27. august 2007 #111 Skrevet 27. august 2007 Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort overfor oss barnløse, å "stille seg" i adopsjonskøen når du har og kan få egne barn. Det gjør at køen vokser og det blir ennå vanskeligere for oss uten barn å få lov til å bli foreldre. Hva med de som adopterer barn nr. 2, 3, 4 og 5 - skal de også stille bak de barnløse?
Ciara Skrevet 27. august 2007 #112 Skrevet 27. august 2007 Dette er ikke rettferdig. Hva med de barnløse som ikke har 100000+ å bruke på adopsjon? Er ikke det urettferdig? Kanskje de barnløse med penger burde la være å adoptere i solidaritet med de fattige?
Gjest =tentacle= Skrevet 27. august 2007 #113 Skrevet 27. august 2007 Dette er ikke rettferdig. Hva med de barnløse som ikke har 100000+ å bruke på adopsjon? Er ikke det urettferdig? Kanskje de barnløse med penger burde la være å adoptere i solidaritet med de fattige? Det var ikke akkurat en glimrende analog...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå