Tåka Skrevet 27. september 2007 #101 Skrevet 27. september 2007 Endelig begynner ting å fungere litt bedre for meg etter 6 uker på cipralex. Men har fått bivirkningen diare.. noen av dere andre som har fått det? Slitsomt å fly på potta hele tida
Gjest Borghild Skrevet 28. september 2007 #102 Skrevet 28. september 2007 Jeg er så kvalm at jeg dør snart! Fikk først diare i natt også spøy jeg etterpå. Helt forferdelig. Og jeg er knusktørr i munnen og halsen knyter seg. Skjønner ikke hvorfor dette har skjedd. I starten var jeg jo bare litt småkvalm.
Crash Skrevet 28. september 2007 #103 Skrevet 28. september 2007 (endret) Jeg er så kvalm at jeg dør snart! Fikk først diare i natt også spøy jeg etterpå. Helt forferdelig. Og jeg er knusktørr i munnen og halsen knyter seg. Skjønner ikke hvorfor dette har skjedd. I starten var jeg jo bare litt småkvalm. Kanskje du bør vurdere å bytte merke hvis kvalmen ikke gir seg? Endret 14. januar 2008 av Miros
Lola83 Skrevet 30. september 2007 #104 Skrevet 30. september 2007 Er det ingen her som sliter med og få orgasme?? Jeg har ikke hatt orgasme siden jeg begynte med Cipralex, og det begynner vel og nærme seg et par mnd. snart tror jeg..hehe..skikkelig merkelig egentlig Håper at det stabiliserer seg, for jeg er rimelig vant med og onanere
Gjest Dallandra Darcy Skrevet 30. september 2007 #105 Skrevet 30. september 2007 Det du nevner Lola er vel en av de mer vanlige bivirkningene...
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2007 #106 Skrevet 30. september 2007 Dette var en interessant tråd.... Har selv gått på cipralex i snart et år og er UTROLIG fornøyd! Hadde gått med en depresjon i flere år, og så ikke lyst på livet. Ble til slutt "overtalt" til å begynne på anti-depressive. Jeg var en av de som ALDRI skulle måtte være "avhengig av en pille for å føle meg glad". Jeg tror det gikk ca 2 mnd før jeg begynte å merke bedring. Og det er ikke noe sånn "vips" så er du bra! Men man merker kanskje at man blir lettere til sinns og klarer å takle ting på en annen måte! Humøret er ikke som en berg og dalbane lenger. Syns det er veldig misvisende å kalle det for lykkepiller. Når en er deprimert så har man et mye lavere serotonin nivå i hjernen enn det folk vanligvis har. Det cipralex gjør er at den på kunstig vis hever nivåene av serotonin til hjernen. Og det kan ta tid før den kjemiske balansen i hjernen gjenopprettes. For noen hjelper det, for andre ikke. Håper dette var litt til hjelp hvertfall. En bivirkning jeg kan skrive under på er nedsatt sexlyst, eller rettere sagt null sexlyst!!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2007 #107 Skrevet 30. september 2007 Vil bare legge til at jeg hadde gått til samtaler hos psykolog i over et år, før jeg begynte på anti-depressive. men etter jeg begynte på cipralex fikk jeg mye mer utbytte av samtalene, og nå har jeg så og si sluttet å gå til psykolog, fordi jeg føler at jeg mestrer hverdagen selv igjen!
Gjest Borghild Skrevet 1. oktober 2007 #108 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg har ikke tatt pillene på 4 dager nå. Var på hyttetur i helga og orket ikke være kvalm da. Har ikke opplevd noe absinenser heller. Bare litt slapp og kanskje litt smådeppa og irritabel, men det kan jo være psykologisk? Bør jeg begynne forsiktig på pillene igjen? Hva tror dere?
Crash Skrevet 1. oktober 2007 #109 Skrevet 1. oktober 2007 Borghild, vær så snill, snakk med legen din! Å eksperimentere med pillene på den måten du gjør er ikke sunt.
Gjest Borghild Skrevet 1. oktober 2007 #110 Skrevet 1. oktober 2007 Hva er farlig med det? Jeg har jo ikke merket noe absinenser. men skal ringe legen imorgen. Må begynne på et nytt merke. Orker bare ikke spy hver dag.
Lola83 Skrevet 1. oktober 2007 #112 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg er hos legen på kontroll hver mnd. jeg. Det er kjempe viktig at du har en god dialog med legen din gjennom en slik behandling. Jeg har selv vært kjempe kvalm i det siste, etter at det gikk bort en periode..var jo kjempe kvalm i begynnelsen. Det er ikke virus ("spysyken") du har fått da? Mye som går nå for tiden
Lola83 Skrevet 1. oktober 2007 #113 Skrevet 1. oktober 2007 Det du nevner Lola er vel en av de mer vanlige bivirkningene... Men er det bare meg her da, som har den bivirkningen?
Gjest Borghild Skrevet 1. oktober 2007 #114 Skrevet 1. oktober 2007 Du skal ikke begynne/slutte/øke/seponere antidepressiva uten samråd med lege. Du kan være heldig og alt går bra, men det kan også gå rimelig dårlig. Jeg regner med det er en grunn til at du har fått disse pillene, problemene du har kan bli mye verre hvis du ikke tar en konstant dose (det er derfor du skal trappe opp og ned når du begynner og slutter). De påvirker hjernen din i temmelig stor grad, vil du virkelig eksperimentere med hjernen din? Du kan blant annet få økt angst, selvmordstanker (og -forsøk), paranoia, elektriske støt gjennom kroppen, hallusinasjoner, kaldsvetting, svimmelhet og kvalme, føle at du "er utenfor deg selv" osv. Men det er litt som dop, noen tenker "hva er så farlig med det" ... Dessuten vil jeg på legen din som ikke følger deg opp godt nok! Takk for svar. ja, det er jo så klart en grunn til at jeg har fått disse. Legen min er på ferie i jalla-land så kommer nok ikke til han med det første. Bør jeg starte på disse igjen men en halv pille imorgen? Eller bør jeg snakke med legen først og si hvordan det er?
Crash Skrevet 1. oktober 2007 #115 Skrevet 1. oktober 2007 Snakk med legen først! Forvirring er forøvrig også noe man kan oppleve når man slurver med dosen..
Gjest Borghild Skrevet 1. oktober 2007 #116 Skrevet 1. oktober 2007 Nåh! Jeg er ikke nærsynt! Hehe. Fra spøk til alvor, håper jeg finner noen piller som passer meg og hjelper. Begynner å bli deppa igjen.
Lillefy Skrevet 4. oktober 2007 #117 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har gått på de 1 år ca, men sluttet for noen mnd siden, ganske brått uten noen spesiell grunn egentlig, følte bare ikke behov for de noe mer. Jeg merket i grunn ikke så mye til de mens jeg gikk på de, men andre merket at jeg var i bedre humør, og det kan nok stemme. Men når jeg sluttet på de datt jeg langt ned igjen, så det var da jeg kjente at de virket. Forskjellen var stor
Tåka Skrevet 6. oktober 2007 #118 Skrevet 6. oktober 2007 ingen god løsning å bråslutte på antidep. Det har jeg erfart tidligere med seroxat..
Lola83 Skrevet 7. oktober 2007 #119 Skrevet 7. oktober 2007 Hvordan står det til med deg Borghild? Håper at alt står bra til og at du regelmessig er i dialog med legen din ang. pillene.. !! Har du fått byttet merke eller? Kvalmen min kommer også og går, men det er bivirkninger med alt vet du, det er ikke magi, men medisin Så får du selv veie opp hva som er illest Depresjoner/angst/tvangstanker eller kvalme Kom igjen kvalme sier bare jeg, hehe..heller det fremfor hullet, hehehe Ha en deilig søndag
Gjest Borghild Skrevet 8. oktober 2007 #120 Skrevet 8. oktober 2007 Ikke noe særlig. Måtte slutte på de for jeg bare spøy og spøy. Orket ikke det mer. Har ikke fått noen absinenser på å slutte brått, men så hadde jeg jo ikke gått på de så lenge heller da. Er bare veldig sliten for tiden og begynner å bli litt nedstemt igjen. Så vurderer å prøve en gang til og ta bare en kvart en først også trappe sakte opp. Du da Lola83?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå