Gå til innhold

Våre to nydelige mirakler er født, 100908!


Caro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forresten morsom dato på guttene: 10-9-8, nedtelling! ;)

Hehe, ja det er en morsom dato! De skulle jo egentlig bli tatt 11 september. Og det synes vi egentlig var litt trist. Det var liksom den datoen vi helst ville unngå, men med vår flaks, så fikk vi akkurat den dagen. Mandagen før var vi på siste ultralyd, og da fikk vi legen til å sjekke om det var ledig den 10. Og det var det. Så sånn fikk vi lurt oss til å få snittet en dag tidligere! Det var deilig! Var passe sliten på slutten ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det er en morsom dato! De skulle jo egentlig bli tatt 11 september. Og det synes vi egentlig var litt trist. Det var liksom den datoen vi helst ville unngå, men med vår flaks, så fikk vi akkurat den dagen. Mandagen før var vi på siste ultralyd, og da fikk vi legen til å sjekke om det var ledig den 10. Og det var det. Så sånn fikk vi lurt oss til å få snittet en dag tidligere! Det var deilig! Var passe sliten på slutten ja!

Skjønner dere helst ikke ville ha 11.September ja ... Veldig bra det var ledig 10! :jepp:

Kan tenke meg det var tungt å gå høygravid med tvillinger :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev det jo inne hos meg også, men må bare si det her igjen.. synes virkelig det virker som du gjør en fantastisk jobb som mamma! Jeg vet ikke hvor jeg skulle funnet krefter til en ekstra i alle fall :fnise: Men, man får vel dobbelt av positive ting og da håper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt klart igjen dobbelt når det gjelder det positive ja. Når begge to smiler sjarmerende til meg, da smelter jeg fullstendig og tenker hvor utrolig heldig jeg er! Men samtidig, når ting ikke er så positivt, så skulle jeg gjerne ha tatt han ene og banket han andre med! :fnise: Men sånn er det å være tvillingmamma har jeg hørt!

Vi har også hatt gutta borte på overnatting hos besteforeldre allerede. Mange vil nok mene det er tidlig, men gutta får flaske, og enda mer kos hos besteforeldrene hver for seg enn de får her hjemme med to slitne foreldre. Og så får de oppmerksomhet en og en istede for samtidig, og det tror jeg bare er positivt. Så vi følger magefølelsen vår og nyter tiden vi får alene!

Ellers så har gutta gått fra str 1 i tåteflaske smokk til str 2! Et stort steg fremover. Så nå får de i seg mer mat enn de har fått tidligere. Og det er bra, for de har kun gått opp 400 gram hver på 3 uker, og det synes jeg er litt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere fikk en kjempefin dato ja :jepp: Skjønner at dere ikke ville ha 11. september... Vi fikk 9. april, vi, fikk jo ikke gjort noe med det, men jeg synes ikke det er noen fin dato. Var den datoen jeg absolutt ikke ville ha.... Og den ble det selvfølgelig ;)

Deilig å ha dem på overnatting også da. Når de tar flaske er det jo ikke noe problem. Kan tenke meg det er deilig med litt fri, det er veldig forståelig, spesielt når man har tvillinger!

400g på 3 uker er jo ikke så halvgærent, man sier jo at 150g i uka er bra. Dine har jo gått opp 200 g :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fikk en kjempefin dato ja :jepp: Skjønner at dere ikke ville ha 11. september... Vi fikk 9. april, vi, fikk jo ikke gjort noe med det, men jeg synes ikke det er noen fin dato. Var den datoen jeg absolutt ikke ville ha.... Og den ble det selvfølgelig ;)

Deilig å ha dem på overnatting også da. Når de tar flaske er det jo ikke noe problem. Kan tenke meg det er deilig med litt fri, det er veldig forståelig, spesielt når man har tvillinger!

400g på 3 uker er jo ikke så halvgærent, man sier jo at 150g i uka er bra. Dine har jo gått opp 200 g :Nikke:

Er ikke alltid man får valgt datoen nei, men vi fikk heldigvis det denne gangen. ;)

De har bare gått opp 133 gram pr uke, og den siste veiingen så hadde de nettopp spist 100 ml. Da hadde de egentlig ikke gått opp noe den uken... Men nå har vi byttet til tut nr 2 på flaska, og nå sklir det ned 130 ml til hvert måltid. Så hvis de ikke har lagt på seg noe særlig når vi veier i morgen, ja da vet ikke jeg... På kvelden har de fått i seg opptil 180 ml!!!

Og så er de så blide om morgenen nå! Og det er så utrolig koselig. Er liksom greit å stå opp da selv om jeg er et realt B-menneske! Er nok slutt på den tiden med å sove lenge om morgenen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Fin dato, ja! A kom jo på bursdagen min ... Hadde jo vært fint om han hadde skyndet seg litt eller ventet, men var ikke så lett å kontrollere, det der. Nå får i hvert fall mannen en dato mindre å huske på! :ler:

Så flott at gutta kan overnatte hos besteforeldrene innimellom! Det har nok mamma og pappa godt av, tenker jeg :)

Koselig med morgenfugler!

Ha en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har vi vært på svømming med gutta! Det var utrolig moro. De storkoste seg i det deilige vannet. Ingen grining, bare smil. Så nå gleder vi oss masse til neste gang. Guttene er utrolig snille om dagen. Har kommet inn i en bra rutine med mating, soving og turtrilling. Så nå går hverdagen bare lettere og lettere.

Om to uker så skal gutta og jeg på hyttetur for første gang. Blir spennende å se hvordan det blir å reise bort en hel helg med gutta uten pappan. Han skal være hjemme og bygge huset vårt, så mormor skal være med på hytta istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dere på babysvømming, eller bare reiste dere i varmtvannsbasseng alene?

Vi dro alene til Dagbo. Har en venninne hvor mannen hennes er brannmann. De har Dagbo på lørdager fra 1615 og utover. Så da fikk vi være med. Så i praksis så kan vi dra dit hver lørdag og bade. Deilig. Begynner på kurs etter jul mest sannsynlig. Har ikke hørt fra hun svømmedamen enda.

Er du og Live friske og raske om dagen eller? Du må gjerne komme en dag på besøk om du har lyst? Har mye fri denne uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Koselig med babysvømming! Det har jeg også lyst til, men har ikke fått kommet meg av gårde enda, mannen sier jeg har blitt tregere etter at S ble født :sjenert:

Blir sikkert koselig med hyttetur, selv om jeg skjønner det er litt spennende å dra uten mannen, det hadde jeg også syntes, liker ikke å dra uten han jeg, for jeg kan ikke forvente like mye hjelp fra f.eks mamma :sjenert:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi dro alene til Dagbo. Har en venninne hvor mannen hennes er brannmann. De har Dagbo på lørdager fra 1615 og utover. Så da fikk vi være med. Så i praksis så kan vi dra dit hver lørdag og bade. Deilig. Begynner på kurs etter jul mest sannsynlig. Har ikke hørt fra hun svømmedamen enda.

Er du og Live friske og raske om dagen eller? Du må gjerne komme en dag på besøk om du har lyst? Har mye fri denne uken!

Aha, så supert da :) Vi har fått meldt oss på kurs. Har du sendt mail? Vi begynner på fredager kl 17.

Vi er friske og raske. Men vi får besøk av svigermor fra torsdag til lørdag, så vi rekker desverre ikke å besøke dere denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...