Gå til innhold

Våre to nydelige mirakler er født, 100908!


Caro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

post-17789-1221552704_thumb.jpg

Da har vi kommet hjem. Dro hjem fra sykehuset i går, nå orket jeg ikke være der mer. Mannen har vært sammen meg og gutta fra dag to, dag og natt. Hadde jeg ikke hatt han der så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Han er så flink med de og har tatt seg av de mens jeg har vært dårlig. I tillegg så prøver vi å få i gang melken min og da pumper jeg mens han mater begge barna. Ellers så hadde jeg ikke gjort annet enn å mate og pumpe. Har stort sett vært på egenhånd på sykehuset. Føler de la alt ansvaret over på oss i og med at mannen var der. Så vi har styrt mating og alt selv. Måtte også følge opp veiing og sjekk av blodsukker før måltider da det ikke var noen som kom og hentet barna for å gjøre dette. Så da fant vi ut at vi like godt kunne dra hjem som å være der. Gutta får tillegg på flaske enn så lenge. Tenkte å prøve ammingen her hjemme da det bare ble stress på sykehuset. Så da ringer jeg heller ammehjelpen for å komme i gang.

Gutta har blitt sjekket for gulsott gang på gang, men prøvene har vært like fine hver gang. Blodsukkeret har holdt seg jevnt og de legger godt på seg. De manglet ca 50 gram hver på fødselsvekten da vi dro fra sykehuset i går. Og det er veldig bra. Nå gleder vi oss bare til å ta i bruk vognen og vise frem gullene! Men vi tar det litt med ro til å begynne med i og med at jeg er ganske så sliten fortsatt. Var en tur på senteret i går, ca en halvtime, og da var jeg kjørt!! Så vi får ta det litt og litt.

Guttene har sovet bra i natt, mannen har tatt mating alene slik at jeg har fått sovet ut litt. Det har vært utrolig deilig. Så nå ligger alle tre guttene mine og sover på soverommet. :rødme: Er helt forelsket i de alle tre jeg....

Tusen takk for alle gratulasjoner. Jeg får stikke innom dagbøkene når jeg får litt overskudd. Ville bare oppdatere litt, samt legge ved et bilde jeg synes er utrolig fint.... De er så søte!

Om de er eneggede eller toeggede vet vi ikke enda. De er ganske så like, men vi har allikevel et par ting vi kan se ulikheter på. Men det kan være litt fordi den ene har litt større hodeomkrets enn den andre, og at den ene veier litt mer enn den andre. Så vi avventer og ser litt hvor like eller ulike de blir etterhvert. Men fortsetter de å være like, så blir det nok en DNA test!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så nydelige de var! :hjerte: Har dere tenkt på navn?

Virkelig en tøff start for deg, men det høres jo ut som det går bedre nå heldigvis :)

Håper du har det fint, og får slappet av :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to skjønningene ligner virkelig på mammaen sin, må jeg si ;) Var ikke så lett å se på mms-bildene, men på det bildet du har lagt inn nå var det tydelig.

Kos dere masse i barselstiden. Og husk å si ifra hvis du trenger hjelp! Det er ikke noe jeg bare sier for å være høflig ;) Håper dere finner en god løsning på matingen. Mannen din høres kjempeflink ut. Skjønner godt at du er stolt over alle de tre mannfolkene i huset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen nydelige gutter du har!!! Og en flott mann høres det også ut som du har :Nikke:

Nyt tida dere har sammen nå alle fire.. Syntes lille V har blitt så altfor fort stor jeg, selv om hun for andre fortsatt er lita :rødme:

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Innom med en :klem: Håper du nyter hverdagen med mannen og de nydelige guttene deres!

Håper på å høre fra deg snart! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, så nydelige de var! :hjerte: Har dere tenkt på navn?

Virkelig en tøff start for deg, men det høres jo ut som det går bedre nå heldigvis :)

Håper du har det fint, og får slappet av :klemmer:

Tusen takk! Vi hadde navnene klare før de kom, så navn har de fått. :jepp:

Det har vært noen tøffe uker ja, men nå begynner ting å bli bedre.

:klemmer:

For noen nydelige gutter du har!!! Og en flott mann høres det også ut som du har :Nikke:

Nyt tida dere har sammen nå alle fire.. Syntes lille V har blitt så altfor fort stor jeg, selv om hun for andre fortsatt er lita :rødme:

:klem: til deg!

Innom med en :klem: Håper du nyter hverdagen med mannen og de nydelige guttene deres!

Håper på å høre fra deg snart! :klemmer:

Tusen takk! Mannen min er helt fantastisk! Mer om det i neste innlegg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var det lenge siden jeg har vært her inne!! Eller jeg har vært her inne, men ikke rukket å skrive noe. Men nå har vi vært og gått en lang tur og gutta sover så fint i vogna si. Så da får mor benytte tiden til å oppdatere litt.

Den første tiden hjemme var ganske slitsom. Jeg har vært veldig mye sliten etter keisersnittet, og har hatt mye vondt. Så mye har falt på mannen. Jeg ble i tillegg alene med gutta når de var 4,5 uker gamle, da mannen måtte tilbake på jobb. Og det var ikke bare bare. Det har blitt noen tårer på både mammaen og gutta. Jeg hadde liksom ikke rukket å bli kjent med de før pappan dro på jobb, og da var det ikke lett å vite hva de ville. Men nå begynner ting å falle på plass. Og det er jeg glad for. Jeg farter mye rundt med gutta og føler meg litt stolt som ikke burer meg inne. Det er ikke bare bare å få med alt til to små, men mannen har hjulpet meg å legge opp gode rutiner, så det er bare å kle på gutta, pakke flasker og hive oss i bilen. Alt annet er pakket klart både i bilen og stelleveska.

Guttene er bare helt fantastiske. De har endelig begynt å smile så smått, og det smelter jo et mammahjerte så det holder! De begynner også å få sin egen personlighet,og det er moro å se. Ellers så sliter vi litt med et skjevt hode på T, så nå skal vi til manuellterapaut på Lørenskog for å sjekke om han har KISS. De ville ta en titt på C også, så får vi se hva de sier. De har hatt en uke nå hvor de har spist veldig lite, og dermed også lagt på seg lite. Det gjør igjen at jeg må ukentlig på vektkontroller med gutta, og det er litt slitsomt. Føler litt at man blir overvåket, men godt å se om de faktisk går opp eller ikke også. Når de var 6 uker så veide T 3,6 kg og var 55 cm lang. C var 3,5 og 54 cm lang. Så de er lange og tynne! Vekta går ikke opp så fort som jeg hadde håpet, så sist var de bare 3,6 og 3,7. Håper de har gått opp litt til neste veiing. Ammingen kan jeg bare se langt etter. Det ble for mye slit. Så der har jeg vært litt egoistisk og tenkt litt på at jeg trenger overskudd til å ta meg av gutta. Så det får heller være. De fikk morsmelk i 4 uker, og det får holde! Skulle gjerne ammet jeg, men ikke for enhver pris. Fikk i tillegg brystbetennelse, så melken har forsvunnet! Så her blir det flaskebarn. Men det blir da mennesker av det også.

Jeg er så heldig at jeg har en mann som er helt forelsket i gutta! Han styrer og steller med de når han først er hjemme. Og så tar han ALLE skiftene på natta!!! Det tipper jeg at det ikke er mange som gjør. Litt av grunnen til det er at jeg sliter med å sovne etter å ha stått opp med gutta på natta. Må jo inn i stua, varme vann, legge gutta til i sofaen, rape begge på tur og så legge de igjen. Så man greier ikke unngå å bli våken. Mannen sovner bare han legger hodet på puta, så derfor har vi gjort det sånn. Jeg tar siste skiftet på kvelden da, så vanligvis er det bare det skiftet kl 4-5 han tar. Da drar han bare rett på jobb når han er ferdig! :rødme:

Dåp er bestilt til den 25 januar. Så nå er det bare å planlegge det. Orket ikke ta det før jul, og så var det fullt i den kirken vi ville ha det i. Så det var egentlig like greit. Har også søkt om barnehageplass til gutta. Like greit å være ferdig med det. Vi vet akkurat hvor vi ønsker å ha de, så da var det bare å søke.

Så det var en "liten" oppdatering fra meg. Jeg leser i dagbøkene til dere andre også, men det er ikke alltid jeg har tid til å skrive noe. Skal prøve å bli flinkere til det når jeg først er her inne.

Nå må jeg hoppe i dusjen, skal på middag til svigers i dag!

Ha en flott solfylt søndag alle sammen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre fra deg igjen!

Høres ut som om dere takler tilværelsen som tvillingforeldre veldig bra. Klart det er vanskelig i starten - men det kan jeg love deg det er selv om man bare får ett barn! :jepp: Synes du har vært flink jeg. Var nok lurt å kutte ut amminga også da, istedet for å slite det ut med å amme.

Jammen har du en flink mann også! En sånn en skulle jeg gjerne hatt :ler:

Håper de har lagt på seg mer til neste kontroll! Kommer du til å legge ut flere bilder av dem eller? Og hva heter de? *nysgjerrig*

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg Caro! Godt å høre at dere begynner å komme dere ovenpå. Husk å oppdater meg når dere har vært hos manuellterapaut da! Og så må du bare stikke innom hvis du har lyst. Vi har vannkoker og stelleplass og alt på stell vet du, her er det bare å slenge beina på bordet ;)

Evt. kan jeg jo stikke innom en dag slik vi avtalte for leenge siden.. Tiden går så fort at jeg får liksom ikke sukk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Må si du er flink som takler dette så bra! Jeg var utslitt av å være alene hjemme med én baby, og du takler kjempebra å være alene hjemme med to!

Skjønner utrolig godt at du ikke orket ammingen når det ble så mye styr, jeg strevde selv med det der og hadde det ikke gått riktige veien hadde jeg gitt opp jeg også. 4 uker med amming er bra det! :tommelsmil: Klart du må tenke på deg selv, T og C har det mye bedre med en mamma som ikke styrer og sliter seg ut med amming enn med morsmelk. Eh, teit setning men jeg håper du forstod hva jeg mente.

Jeg er også nysgjerrig på navnene ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...