Gå til innhold

Våre to nydelige mirakler er født, 100908!


Caro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her var det skjedd mye i det siste! Får håpe testene er bedre til uka :klem:

De var mye bedre, heldigvis!

Håper alt er bra med dere alle tre!

Vi har det bare bra vet du.

:klem:

Bare innom for å se at alt står bra til. Husk å sende meg en melding om det skulle skje noe da..

Det skal jeg vet du! Hadde kanskje håpet du kunne være litt sladris både her og på snartmamma?? :sjenert:

Bare innom og hilser på. :hallo:

Lykke til videre. Regner med at det er to FLOTTE gutter du har der inne ;)

Takk for det. Er SÅ spent på å se hvem som bor i magen min!

Tittei! :vinke:

Hvordan står det til?

Mye bedre nå heldigvis!

Da var det nok en stund siden jeg har skrevet litt her. Formen er heldigvis tilbake til normalt nå, etter at jeg var syk. Det har tatt sin tid men. Gikk jo ned tre kilo når jeg var syk, og de har såvidt kommet tilbake nå etter 4 uker... Men gutta tar det de skal ha uansett, så jeg bekymrer meg ikke. Skal på UL på mandag igjen, spennende å se om de vokser som de skal. Håper også de kan måle livmorhalsen, for jeg synes de har sparket så innmari mye lang nede i det siste. Føles nesten ut som om de skal sparke seg veg ut!! Skikkelig ekkelt! Får bare håpe den ikke har kortet seg ned betraktlig. Men nå kan det være at det er helt normalt at de skal holde på sånn der nede, hva vet vel jeg??

Ellers så har vi kommet oss litt mer på plass i nytt leid hjem. Har endelig fått kjøpt kommoder til gutta, så nå skal jeg begynne å vaske klær! Gleder meg.

Tenkte litt her om dagen, hvis de kommer 4 uker før tiden så har jeg bare 7 uker igjen!!! :hakeslepp: Men jeg er egentlig innstilt på at de ikke kommer før termin jeg da. Like greit det, så slipper man å bli så utålmodig.

Ha en flott uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil jeg være sladris! :D :D Hva kaller du deg på snartmamma da?

Godt å høre at formen har blitt bedre. Angående det med spark nedover, så er det veldig vanlig at det kjennes ut som at babyen(e) er på vei ut. Hadde det slik jeg også. Ikke særlig behagelig.. Men det er sikkert lurt å få sjekket likevel siden du har to kjekkaser i magen. Det kan jo være at det har noe si at de har det ekstra trangt inne i magen din.

Jeg går nå hjemme her og suller jeg da. Vi kan helt sikkert finne på noe en dag. Neste uke kommer foreldrene mine mest sannsynlig på besøk da, men tror ikke de blir så lenge. Uansett så må jeg se å komme meg litt tidligere ut av sengen om morgenen nå.. Hva vil du finne på da? Har dere montert basene i bilen deres allerede? Husker vi gjorde det kjempetidlig, og mannen var jo bare sååå stolt. Vi kjørte rundt med bilsete baki bilen flere uker før tiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så bra testene så bedre ut! :-D

Bra dere har kommet dere i orden i nytt, leid hjem. Det er jo en fordel å ha litt i orden til babyene kommer, selv om det er en stund til igjen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på nok en ultralyd. Ikke rart det har kjentes ut som om de har lyst til å sparke seg veg ut, tvilling 1 har snudd seg med hodet opp og ligger med rumpe og ben langs åpningen som en banan. Så frasparkene hans kommer helt nede under hårfestet... Ikke rart man skvetter noen ganger. Hans bror holder seg med hodet opp, men har lagt seg med bena opp langs kroppen til broren, så det er han jeg kjenner sparker på venstre side, ikke tvilling en som jeg har trodd. Ikke rart jeg ikke kjenner noe på høyre side, der er jo bare ryggen til tvilling to... Jaja, sånn de ligger nå, så blir det ingen vanlig fødsel. Så jeg håper første mann har vett på å snu seg tilbake. Legen mente han kunne snu seg frem til uke 33, men fra da var det veldig vanlig at de lå slik de lå da frem til fødsel. Så det blir spennende om to uker igjen! Livmorhalsen var fortsatt 5!!! cm lang! Kommer jeg noen gang til å føde?`Legen var helt overrasket over at den var så lang. Han fikk den nesten ikke inn på skjermen. :fnise:

Ellers så var blodtrykk flott og urinen ren som snø (eller....:fnise:). Den var i hvertfall negativ! Så alt i alt er formen min på topp. Blir bare litt fortere sliten i ryggen om dagen. Men det er bare å sitte eller ligge litt så går det fint!

Har nå fått vasket alt av klær og sengetøy til gutta, så nå er alt det klart. Og jammen godt jeg tok meg tid til det, for det tok litt lenger tid enn jeg trodde. Er så rart å se de små klæra ligge i kommoden ferdig brettet. Gleder meg så vanvittig til å bruke de på de to nurkene som kommer. Er så spent på hvordan alt blir og hvordan barna er. Maks ti uker igjen nå! Deilig!

Endret av Caro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres jo egentlig litt stas ut med tvillinger. :babygutt: :babygutt: Men jeg må nok innrømme at hvis det er to i magen min denne gangen får jeg nok litt hetta. Har vel egentlig sagt til samboer'nn at jeg skal lage meg hytte under kjøkkenbenken og bli der, men vet ikke om det blir så behagelig i lengden. Tror nok at en på 15 mnd OG TVILLINGER vil blitt litt mye, men aldri si aldri.

Skal nok følge med deg litt iallefall... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om disse luringene dine har tenkt til å snu seg snart da! Er det egentlig mange som føder normalt med tvillinger? Synes det virker som om alle tar KS. Skjønner dem godt da, det er jo en stor fysisk påkjennelse bare å føde én..

Godt å høre at formen er fin :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se om disse luringene dine har tenkt til å snu seg snart da! Er det egentlig mange som føder normalt med tvillinger? Synes det virker som om alle tar KS. Skjønner dem godt da, det er jo en stor fysisk påkjennelse bare å føde én..

Godt å høre at formen er fin :klem:

Ja de har noen uker på å snu seg enda. Eller helst bare nr 1. Nr to kan godt bli liggende som han ligger. Etter det jeg har lest på tvillingforumet så føder de fleste normalt, om ikke annet tilsier det. Og det er det jeg har fått beskjed om på sykehuset også. Men seteleie, da kan man velge litt. De prøvde å si at da måler de bekkenet, men for meg er det helt uaktuellt... Ligger nr 1 i seteleie så SKAL jeg ha keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
Tror nok at en på 15 mnd OG TVILLINGER vil blitt litt mye, men aldri si aldri.

Min mormor fikk uventede tvillinger (de trodde bare det var en inni der) da mamma var 17 måneder... det gikk på et vis, men det var travelt ;) Morfar hadde en dag permisjon og det var da han kjørte dem hjem fra sykehuset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, da er nok en ultralyd unnagjort. Er nå 32 fullgåtte uker, og disse små rumpetrollene ligger fortsatt med rumpa ned. Skal på ny kontroll i uke 34 og uke 36. Hvis de fortsatt ligger med rumpa ned i uke 36 og fødselen ikke har begynt, så blir det satt keisersnittdato uken etter. Hvis fødselen skulle begynne nå så tar de ultralyd for å se om han har snudd seg, hvis ikke så blir det keisersnitt. Litt godt å ha det avklart egentlig. Jeg ønsker ikke å prøve å føde i seteleie av ulike årsaker.

Ellers så var livmorhalsen gått ned fra 5 cm til 3,5 cm, men ingen fare enda. Om to uker stopper de heller ikke fødselen hvis den starter.

Kjenner at det nærmer seg nå og jeg gleder meg stort til de kommer ut! Samtidig så er jeg nervøs fordi det ikke er så lenge til... Ikke lett!

Blodtrykk fint og urin fin. Er i uforskammet god form egentlig. Kan ikke klage!

Skrekk og gru, de kan faktisk komme om 5 uker.... :sjokkert::sjokk::hakeslepp:

Vel vel, alt er i hus så jeg har ikke noe å bekymre meg for. Er vel mer at det er skremmende at man skal ta vare på to små mennesker. Er sikker på at mannen og jeg kommer til å stå i gangen her hjemme med hver vår unge i bilsetet og lurer på hva i all verden vi skal gjøre nå.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Det hadde vel vært ett festlig syn av deg og mannen og babyene :ler:

Men du, om fødselen starter om 2 uker, vil de la babyene komme da?

Er de forresten eneggede eller toeggede? :klø:

Håper formen er bra! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Nå har jeg faktisk lest gjennom hele boken din. Litt av hvert du/dere har vært gjennom siste året! Uansett, hyggelig å lese at alt står bra til med deg, moro med to vil jeg tro :)

Håper du har en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Jeg gleder meg til gutta kommer. Små bebiser!! :fnise: Det virker som en evighet siden Live var nyfødt! Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har fått avklart dette med fødsel vs. keisersnitt da, så slipper du å gå å bekymre deg for det.

Vet du om de er en- eller to-egga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Caro! Så koselig å lese om tvilling-prinsene i magen din! :-D

Gleder meg til å følge deg framover etter en laaang KG-pause. Takk for omtanken mens jeg var borte forresten :klem:

Tror nok du og mannen kommer til å bli fantastiske tvilling-foreldre jeg :Nikke:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg lest de siste sidene i boka di, gratulerer med tvillinger. Spennende, her vil jeg følge med fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-17789-1218459360_thumb.jpg

32 uker sett forfra. Ikke ett eneste strekkmerke hittil... *krysser fingrene...*

Snakk om stripe over hele magen!! Fra topp til bunn. :fnise:

Endret av Caro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...