Gå til innhold

Hvilken løsning har fungert dårligst i ditt hjem.


~Alwa~

Anbefalte innlegg

Mest misfornøyd med at badet er bygget slik at vannet renner bort fra sluket og utover gulvet. I tillegg til noen grusomme stygge puter i sofaen.

Vi får dog ikke rettet på noe av dette, siden vi leier gjennom studentskipnaden møblert.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest misfornøyd med at badet er bygget slik at vannet renner bort fra sluket og utover gulvet. I tillegg til noen grusomme stygge puter i sofaen.

Vi får dog ikke rettet på noe av dette, siden vi leier gjennom studentskipnaden møblert.

Mvh Yvonne :heiajente:

:fnise: Dere har fått det såkalte "Selmer-sluket" forstår jeg. (Beklager alle som jobber i Selmer...). Nei, det er det vanskelig å gjøre noe med, men sofaen kan kamufleres med et pledd eller annen type trekk. En venninne av meg kjøpte ferdige "frakker" til sin slitte sofa og forlenget dermed levetiden med noen år. Kan jo være en løsning hvis sofaen er altfor grusom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Dere har fått det såkalte "Selmer-sluket" forstår jeg. (Beklager alle som jobber i Selmer...). Nei, det er det vanskelig å gjøre noe med, men sofaen kan kamufleres med et pledd eller annen type trekk. En venninne av meg kjøpte ferdige "frakker" til sin slitte sofa og forlenget dermed levetiden med noen år. Kan jo være en løsning hvis sofaen er altfor grusom.

Jepp, det står på ønskelista for å si det slik. :ler:

Og ja, dette sluket altså.(..) Vel vel, vi får prøve å finne en løsning, for alt flyter jo over, kanskje en list av noe slag?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det står på ønskelista for å si det slik. :ler:

Og ja, dette sluket altså.(..) Vel vel, vi får prøve å finne en løsning, for alt flyter jo over, kanskje en list av noe slag?

Mvh Yvonne :heiajente:

Sandsekker? :fnise:

Unnskyld, trådstarter - jeg skal slutte å spore av tråden din. *ønske seg avsporingsknapp som jeg har sett i et annet forum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det står på ønskelista for å si det slik. :ler:

Og ja, dette sluket altså.(..) Vel vel, vi får prøve å finne en løsning, for alt flyter jo over, kanskje en list av noe slag?

Mvh Yvonne :heiajente:

Hos meg er det gulvet på vaskerommet som er salrygget, og sluket er pent og pyntelig plassert i det høyeste hjørnet. Yey...

Jeg har "gjerdet inn" mitt sluk med sånn gummi som er på naler. Jeg har bare lagt dem på gulvet, og det holder. Billig og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det gulvet på vaskerommet som er salrygget, og sluket er pent og pyntelig plassert i det høyeste hjørnet. Yey...

Jeg har "gjerdet inn" mitt sluk med sånn gummi som er på naler. Jeg har bare lagt dem på gulvet, og det holder. Billig og enkelt.

Takk for tipset, Mr. S foreslo en slags gummilist, får se hva vi får tak i. Noe må ihvertfall gjøres. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som har bodd i leiligheten før oss har valgt noen pussige "enkle" løsninger her og der, og det som irriterer meg mest er at absolutt alle ledninger er malt over. :sur: Til og med noen av stikkontaktene har fått seg et strøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest misfornøyd med at vi har et bittebittelite bad som ikke kan utvides fordi det ligger innimellom en gang som er smal nok fra før og stua som er akkurat stor nok (kunne gjerne vært større). Så vi har absolutt ingen lagringsplass på badet, og ingen plass å sette sminkesaker og lignende...

Alle vinduene sitter lavt på veggen, så vi kan ikke ha noe under dem, hverken kjøkkenbenker eller skjenker.

Inngangspartiet sitter på baksiden av huset, meget upraktisk når man har handlet inn for uka og skal bære inn alle de tunge bæreposene.

Lyset i gangen og utelyset nede går på samme kursen som kjøkkenet, blir stadig overbelastet og vi må skru av alle lys for å bruke oppvaskmaskinen...

Gleder meg bare til å flytte herfra og bygge eller kjøpe et innflytningsklart hus istedenfor et 50 år gammelt oppussingsobjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

naturskifer i yttergangen, og matte steinfliser på badegulv. Veldig pent, men vanskelig å få rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss snakke om veggkontakter! Er det lurt å legge dem andre steder enn nede ved golvlista? Jeg ser for meg at det må være praktisk å ha dem i rimelig høyde for å slippe å krype under svære møbler etc. Enkelte steder, hvertfall.

Lurt å plassere veggkontakter i nærheten av dørkarmer, hjørner eller andre steder man vet det ikke kommer møbler foran.

Ellers er den mest geniale løsningen jeg har sett på et kjøkken et skap med dør som kan trekkes opp og ned og som vender ut mot kjøkkenbenken. Inne i dette skapet står elektriske kjøkkenredskaper som brødrister, blender, kaffetrakter osv. plugget inn i hver sin kontakt, så man bare kan dra de ut og bruke dem, og deretter dytte de inn igjen etterpå. Utrolig praktisk å ikke måtte hente fram slikt fra skuffer eller skap, surre ut ledningene, plugge de inn osv.

(NB. disse kontaktene inne i skapet må selvfølgelig være koblet til bryter og/eller timer for brannsikkerhetens skyld.)

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...