Gå til innhold

Hvilken løsning har fungert dårligst i ditt hjem.


~Alwa~

Anbefalte innlegg

Når man skal innrede hus og hjem er det alltid mange punkter og ta hensyn til, og de fleste har et eller annet i sitt hjem som volter husmor og husfar noe irritasjon. En lys sofa som aldri blir lys igjen, tilsprutede vinduer over oppvaskkummen på kjøkkenet osv.

Hvilken løsning er du mest misfornøyd med og fungerer dårligst i ditt hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle jeg forandret noe i mitt hjem måtte det vært å ha vaskerommet i tilknytning til utgangen. Slik det er idag, ligger det i kjelleren og er sinnsykt upraktisk plassert spesielt på sommeren, da det er havearbeid o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ganske mye når jeg tenker meg om.

-liker ikke skyvedørsgarderobe....når du åpner på den ene siden, stenger du jo på den andre. Bedre med skap spm kan åpnes helt.

-huset ble bygget høyere enn jeg ønsket pga kjeller, derfor har vi 5 trappetrinn opp til huset, og trappa er ikke noe særlig heller. Men mannen fikk det som han ville. Jeg fikk ikke koselig inngangsparti.

-den svindyre peisinnsatsen har trekkåpningen INNI og OPPI, så en får ikke justert trekken når det er fyr på peisen

-den svindyre peisinnsatsen er generelt upraktisk (men pen da)

-mørkt parkettgulv, det minste lille støvkorn vises!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget at det finnes kjøleskap uten fryseboks øverst. Hadde ikke tenkt på det så nå har vi alt i den store fryseren i kjelleren. Hadde vært praktisk å i hvert kunne hatt en ispakke eller noen isbiter på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er vrmtvannstanken på badet....til min stooore ergelse

Vårt bad er på 6 kvadrat, og tanken tar 1 av dem... :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thelma :-)

Elsker huset mitt, men det er endel ting jeg gjerne ville ha gjort annerledes om jeg skulle bygge nå.

Jeg ville helt fra starten av laget en walk-in-closet ifm foreldresoverom og badeværelset. Irriterer meg grønn at jeg aldri tenkte tanken den gang.

Det er den eneste store endringen jeg ville ha gjort ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinduer i loftsetasjen som ikke går an å åpne, snu og vaske, men som må vaskes fra utsiden. Det er det dummeste vi har på vårt hus.

Skyvedørsgarderobe er greit så leng du åpner opp for hele skapet ditt med samme døra. Vi har 2 doble klesskap, ett til meg og ett til gubben, med kun 2 dører (ikke 4, en for hver avdeling). Det går fint, sjelden både jeg og gubben er i klesskapet samtidig.

Halogenlamper er pent, men veldig energikrevende og brannfarlig. Jeg hadde innstallert led-lamper istedetfor. Bruker bare en brøkdel av strømmen som vanlige pærer bruker, blir aldri varmt og er minst like vakkert som halogenlamper. De er foreløpig dyre i innkjøp, men de lønner seg fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier bare, men:

Ubehandlet panel bak komfyren - ikke generelt heller, men fettsprut setter seg godt i ubehandlet tre.

Dører som slår "feil" vei - dvs mot hverandre om det er dører som er i nærheten av hverandre.

For lite skapplass på kjøkkenet - god plass i rommet, men skapene er små, for små nesten uansett hvor mye/lite utstryr man har.

For lite kjøleskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørtelefonen er nesten så langt unna døra som det er mulig å komme! Når det ringer på og jeg sitter i sofaen eller ved pcen, må jeg gjennom stua og spisestua og inn på kjøkkenet og svare, for så å gå tilbake samme vei og ut i gangen for å åpne døra. Ikke det at det er så forferdelig langt, men regner ikke med at de ble montert på kjøkkenet for at folk skulle gå noen ekstra skritt, heller. Idiotisk løsning! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg etterhvert fått fjernet mye av de gamle, dårlige løsningene. Men noen er det igjen enda...

Har vaskemaskinene i kjelleren. Det blir noen runder ned for å hente vasken, deretter opp på loftet for å henge opp store ting, og ned i leiligheten igjen for å henge småting på stativ der. Nå om sommeren tørker jeg ute på snora, så da er det greiere.

For lite utbygg over ytterdøra, får regnet i nakken mens jeg roter i veska etter nøklene.

Manglende snøsperrer på taket foran, takras er ikke noe særlig å få i hodet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med planløsningen på huset vårt! Om jeg skulle forandret noe var det at vinduene på stuen skulle hatt luftemulighet! Solen står rett på, og da er det ikke alltid nok med verandadøren! Blir kokende varmt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må gå gjennom soverommet for å komme til badet. Forstår ikke hvorfor de ikke laget dør ut i gangen istedet? Også savner jeg badekar. Alt annet er perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antigartner

Nåværende bolig:

Soverom som er så små at det ikke er plass til klesskap.

Har kun en vask/oppvaskkum på kjøkkenet. Skulle gjerne hatt både utslagsvask og oppvaskkum.

Tidligere boliger:

Bestikk-/knivskuff rett over den uttrekkbare skjærefjøla i kjøkkenbenken. (Veeeldig kjekt når du har skjært 5 brødskiver og kommer på at du trenger smørkniven i skuffen, som du ikke får trekt ut uten å flytte brødskivene OG tørke vekk alle brødsmulene.)

Glassdører i overskap nær komfyren (de blir fete, de!).

Kjøkkenskap som ikke går helt opp til taket.

Toalett i en annen etasje enn soverommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal innrede hus og hjem er det alltid mange punkter og ta hensyn til, og de fleste har et eller annet i sitt hjem som volter husmor og husfar noe irritasjon. En lys sofa som aldri blir lys igjen, tilsprutede vinduer over oppvaskkummen på kjøkkenet osv.

Hvilken løsning er du mest misfornøyd med og fungerer dårligst i ditt hjem?

At jeg har soverom i annenetasje. Ulidelig varmt. Har stue oppe også. Forferdelig varmt.

At ikke vaskerommet er i tilknytning til inngangspartiet. Likeså en bod innfor inngangspartiet.

vi må igjennom stuen for å komme til kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I tidligere boliger har jeg vært misfornøyd med åpne kjøkkenløsninger, samt lite benk- og skapplass på kjøkken. Her jeg bor nå er jeg mest misfornøyd med lite skuffer på kjøkkenet, og badet er litt trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

Minst fornøyd med:

-miniatyrbad med en grufull innredning som tar en hel vegg, men som ikke er dyp nok til å faktiskoppbevare håndklær i! I tillegg så er dusjkabinettet altfor lite... Dette skal vi fikse om etpar år tenker jeg.

-kjip planløsning, det lille soverommet (som er ca 7 kvm) har inngang gjennom soverommet eller fra yttergangen (2-mannsbolig). Ble bygget som utleiedel under boligmanglen på 50-tallet, men i dag fungerer den ikke akkurat optimalt... Kan ikke fjerne døra fra soverommet pgra fremtidige barn og ikke døra i gangen siden rommet skal brukes som gjesterom... Knotete!

-altfor lite skapplass, det skapet vi har på soverommet er for lite og for upraktisk, men desverre er det ikke plass til så mye mer pga den kronglete planløsningen. Vi har heldigvis loft hvor vi kan oppbevare sesongklær, og skal bytte ut skapet på soverommet og henge opp noen kjøkkenoverskap under taket på gjesterommet - men det er ikke nok egentlig.

-kjøkkenet er for lite, og selv om vi har utnyttet plassen veldig godt så er det fremdeles ikke plass nok... Er nok en kombinasjon med at vi har for mye kjøkkenstæsj men... :sjenert:

-har mur og betongvegger - kjipt når man skal henge opp ting ja...

-er for lite til å ha to barn, så vi må flytte etterhvert...

Ellers så er vi veldig fornøyd egentlig... Vi har pusset opp masse og fjernet endel av irritasjonsmomentene. Det vi er mest fornøyd med er bla.

-den åpne løsningen mellom kjøkken og stue - det er mer plass på kjøkkenet, langt mer benkeplass, det er lysere i stua/kjøkkenet og veldig praktisk.

-den oljede parketten, hadde ikke trodd noe gulv kunne følt så varmt og godt! Det er en himmel å gå på! Det var absolutt verdt pengene! :)

-"vinduet" vi har mellom kjøkken og gang. Vi stengte en dør da vi rev veggen mellom stue/kjøkken, og for at det ikke skulle bli så mørkt valgte vi å la det være igjen en åpning som vi skal dekke med frostet glass etterhvert. Funker i hvertfall veldig bra, det gir endel lys til en ellers mørk gang :)

Endret av -eline-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite skapplass, og litt lite lagringsplass inne. (Vi har en stor kjeller, så det er bare latskap og ikke gidde å gå ned dit)

En trapp som går ut i rommet og er lett å stange hodet i når en skal gå til stuen. Dessuten er den i furu og er full av hakk, så den skal pusses og males om ikke altfor lenge.

De forrige eierne har satt inn en englsk peis som tar masse plass på stua. I tillegg har de vinklet den sånn at det ikke går an å sitte foran den... Så den ryker når vi setter i gang med det store påbyggings- og oppussingsprosjektet.

Og bare plass til enkel garasje på tomten. Om vi vil bygge dobbel vil den stenge for inngangsdøren... Men det er vel bare et luksusproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mørke skiferfliser på kjøkkengolvet der vi bodde før, som jeg er sjelegløad jeg er kvitt!

For det første var det hardt å stå på når man holdt på på kjøkkenet.

For det andre så var det jo nesten svart, og golvet ble rett og slett veldig mørkt og det føltes som om det slukte lyset.

Men det verste var at alt vi mista på det gikk i tusen knas, om det så datt 20 cm. Fryktelig slitsomt når man har unger.

Kom på noe mer:

Skal aldri mer ha hvite fliser på badegolvet. Det så jo møkkete ut hele tida. Hvert hårstrå viste!

Endret av :-) anna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...