Gå til innhold

Smak og behag

Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Takk for koselige julehilsninger.

Vi har hatt en fin jul og romjul. Samboeren har hatt fri i jula, det har vært koselig å ha han hjemme selv om vi har fått for lite ut av dagene, sovet lenge osv.

Det er egentlig slike uvaner jeg vil bli kvitt. I år har jeg vært for bedagelig og vært dårlig på rutiner. Jeg har jo kommet meg litt, blitt bevisst på hvordan jeg vil ha det. Men jeg har ikke vært flink nok, bedagelige meg har vunnet, dette gjelder trimming også i høyeste grad.

Nå vi nå går inn i et nytt år, er mulighetene til å få et mer organisert liv store. Det gjelder bare å ta seg selv i nakken.

Er ellers fornøyd med livet, har det som jeg vil. Kanskje bruke litt mindre tid med pcen og vie oppmerksomheten til bøker og andre hobbyer. Mulighetene er mange iallefall.

Takk for det gamla, alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nyttår! :-D

Tror vi har ca de samme "nyttårsforsettene"... jeg vil også bruke litt mindre tid foran pc-en og litt mer tid på mer nyttige aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Godt nytt år til dere som titter innom.

Dårlig start på året. Jeg har spist for mye (hvorfor er juleknask på tilbud :sinnatagg:) og trimmingen har det blitt dårlig med. Vi gikk vel og merke tur første nyttårsdag, så litt flink har jeg vært.

Imorgen skal jeg gå tur iallefall jegskal!!! Enten blir det en tur på 3,5 km eller blir det 7 km tur, spørs om jeg gidder å gå begge veier. Det kommer også litt ann på hvordan hælen er. Tenkte å oppsøke en butikk som heter "løplabbet" og spesial designe tursko. Forhåpentligvis vil det hjelpe.

Ellers var vi dårlige kattepassere på nyttårsaften. Det er jo en kjennsgjerning at katter kan være litt redde for fyrverkeri. Vi trodde vi var lure og slapp ut pusene klokka 6 fordi vi regnet med at de ville komme tilbake i god tid før midnatt. Men det gjorde de ikke. Jeg var så bekymret for kattene mens rakettoppskytingen foregikk og hadde det ikke godt. Helst ville jeg hatt de på fanget og prøvd å få de til å føle seg trygge. Da fyrverkeri oppskytingen var over regnet vi med at pusene kom tilbake, men bare lillepus kom. Storepus var borte. Timene gikk og klokka ble elleve på formiddagen og ingen storpus var å se. Derfor tok jeg meg en tur rundt i nabolaget for å lete etter han. Samboeren og jeg fryktet det værste, at han hadde blitt så redd at han hadde gått seg bort. Men heldigvis fant jeg storepus, jeg var såååååå glad, det samme var samboeren. Er helt utrolig hvor glad man blir i kjæledyra våres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars små pusekatter, det var godt dere fant de. Ikke så lett med dyr på nyttårsaften, godt det bare er en gang i året...

Håper du får deg noen skikkelig gode sko i dag så du slipper hæl-problemer framover. :klemmer: Jeg har også store planer på trimfronten, skal prøve å gå tur (nesten) hver dag. Regn eller sol. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakkal pusene, bra det gikk bra med de! :) Er ikke så lett å beregne ting når det gjelder katter... Særegne og bestemte dyr, men så utrolig herlige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars pusekattene. Det var bra at dere fikk tilbake begge kattene i god behold. Det var et år vi også slapp ut kattene litt for sent (rundt kl 17) på nyttårsaften. Den ene kom inn før den verste smellingen startet, men han andre turde ikke komme hjem før utpå morgenen. Vi var temmelig bekymret da. Så nå har vi lært og slipper kattene ut tidlig på dagen slik at de er inne i god tid før det blir mørkt.

Ble det noen tur på deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt litt sløv til å skrive i boka mi Fru Fomle, det får være unnskyldingen min.

I dag var vi nede i sentrum å så Sandnes sitt åpingsshow som kulturby. Det var mange som hadde funnet veien ned til sentrum. Kongen og Dronningen var der også men det var så mye folk at jeg ikke fikk øye på de..

Jeg sliter fælt med å stå opp om morgenen. Det er sååå deilig å bare ligge å døse og ikke ha noe på programmet. Men så angrer jeg senere på at jeg ikke fikk mer ut av dagen...Jeg vet jo at det er ved å gjøre ting jeg får energi ikke ved å ligge å late seg. Vet jeg skriver mye om selvdisiplin er inne, men det er en bit som må på plass. Jeg har mange ideer om hvordan jeg skal få en mer aktiv dag, så det er gjennomførings delen det skorter på.

Fikk første sesongen av Frustrerte Fruer til jul. Jeg hadde ikke sett noen episoder før. Må si det er en morsom serie, jeg koser meg veldig.

Imorgen skal jeg forsøke (jeg sa forsøke) å stå opp tidlig og gå tur rundt vannet før samboeren våkner. Han sitter å spiller WOW til langt på natt og sover til langt ut på dagen. Har tilgode å finne et pcspill som jeg liker. Har bl.a Sims, men det fenger meg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det, kom du deg opp?

Så forøvrig bilder fra åpningsshowet på nyhetene, det så fint ut! Blir det noen fine arrangementer i løpet av året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Aha, så det er der du bor, ja. Godt mulig du har sagt det før, for jeg er veldig glemsk... :sjenert: Har faktisk ei venninne derfra, veldig lenge siden hun bodde der da. Nydelig dialekt der, forresten, om du har den dialekten :)

Å stå opp om morgenen er ikke særlig morsomt, nei... Tror nok aldri jeg blir noe a-menneske :sjenert:

Jeg er slik som deg angående pc-spill, dvs at f.eks sims fenger, men etter ei lita stund så blir jeg lei. Det er liksom ingen spill som greier å fenge lenge nok av gangen.

Kjekt med dvd-sett med Frustrerte Fruer. Morsom og underholdende serie, og heldigvis ikke så veldig virkelighetstro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert mange fine arrangementer i kulturhovedstaden, Kira.

Hei til deg også Lille Ballerina! Koselig å "se" deg igjen.

Heldigvis er Frustrerte fruer langt fra virkeligheten, Knøttet. Det er utrolig hva de kommer opp i av hendelser. :fnise:

I dag har vi ikke gjort stort. Været var dårlig også så det fristet ikke med gåtur.

Vi spiste siste rest av pinnekjøttet i dag, smakte veldig godt!

Nå må jeg igang med å fjerne sminke og pusse tenner, kjedelig men nyttig.

Natta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut med alle arrangementer som kommer i nærheten av deg i dette året. Kanskje jeg klarer å få med meg noe av det, selv om jeg bor langt unna? :)

God natt, *Smak* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva syntes du om åpningsfesten, så det var litt blandede kritikker. Vi droppet det, alt for mye folk og dra med seg ungene og barnevogn ut i... Får heller prøve å få med oss noe av det som skjer senere.

Ha en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom igjen å leser mer i dagboken :) Ble litt mye rundt omkring å oppdatere seg på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er Frustrerte fruer langt fra virkeligheten, Knøttet. Det er utrolig hva de kommer opp i av hendelser. :fnise:

Nå må jeg igang med å fjerne sminke og pusse tenner, kjedelig men nyttig.

Natta :sove:

:Nikke: Helt utrolig, og veldig underholdende ;)

God natt! :Gjesp:

Endret av Knøttet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut med alle arrangementer som kommer i nærheten av deg i dette året. Kanskje jeg klarer å få med meg noe av det, selv om jeg bor langt unna? :)

God natt, *Smak* :klem:

Det er sikkert noen av arrangementene som er verdt å besøke. Vi må få oversikten over alt som skal foregå, for å finne ut om det noe som vekker vår interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...