Gå til innhold

Smak og behag


Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Enig, høsten er kjempekoselig! Spesielt når det er slik som nå: det pøsregner ute, jeg sitter inne, føler meg god og varm, hører regnet på ruta og bare sitter og kooooser meg :)

Fine ord, om det å kose seg. Det er jeg helt enig i!

Men nå er det senga på meg ... god natt! :søvn:

Ja, det er kjekt å være innendørs når en hører været "herje" ute. Sitte under et pledd med peiskos, da er det godt å leve. Og ikke minst stearinlys. Synes alle årstider har sin sjarme jeg.

Jeg liker også veldig godt høsten. Spesielt når det ikke regner dag etter dag, men at jeg kan være ute i kald, klar luft omgitt av flotte farger. :)

Ja, alle de vakre høstfargene er verdt å studeres og nytes .

Arne Næss er en klok mann, en av mine helter!

Vi bør høre på hans kloke råd. God helg, *smak*

Arne Næss er en klok mann ja. Har ikke lest noen bøker av han enda. Kanskje jeg skal gå på biblioteket å låne en bok av han? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arne Næss er en klok mann ja. Har ikke lest noen bøker av han enda. Kanskje jeg skal gå på biblioteket å låne en bok av han? :klø:

Jeg prøvde å lese en bok av han engang. Jeg ga opp, ikke akkurat lettleste saker. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å lese en bok av han engang. Jeg ga opp, ikke akkurat lettleste saker. :sjenert:

Hvis det er tunge bøker, er de nok ingenting for meg heller. Jeg liker de lettleste.

********************

I dag har det vært grått og trist ute. Regn og atter regn :regn:.

Vi har vært rundt omkring i forskjellige lekebutikker for å finne bursdagspresang til niesen til samboeren. Håper hun blir fornøyd med det vi endte opp med.

Ellers var vi på Bodyshop og kjøpte sminkefjerner. Der får jeg 10 % på alt jeg handler, dessuten fikk jeg 100 kroner fordi jeg har bursdag denne måneden. Slett ikke verst.

Det ble litt mer shopping... :sjenert: En pysjamas, to tunikaer og langt perlekjede.

Nå skal samboeren og jeg begynne å trene jevnlig på helsestudio. 2 ganger i uka tenker vi er passe. Ble litt gira når jeg så i en tråd her på KG, at Rønisch har store størrelser. Tenkte å bestille topp og treningsbukse. Kjekt å se litt fin ut når en trener også. :trene:

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg irritert :kjempesinna:. Jeg begynte på Grete Roede kurs i dag. Samboeren støtter meg ikke i det hele tatt, han synes tydeligvis at det er bortkasta penger. Jeg som trodde han skulle bli glad for at jeg gjør noe aktivt for å gå ned i vekt, neida han er like negativ.

Uansett jeg skal gjennomføre dette. Det skal bli moro å se om jeg klarer å gå ned noen kilo. Vekta har nemlig stått stille i 4-5 år nå. Det er jo egentlig positivt at jeg ikke legger på meg mer iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Nå er jeg irritert :kjempesinna:. Jeg begynte på Grete Roede kurs i dag. Samboeren støtter meg ikke i det hele tatt, han synes tydeligvis at det er bortkasta penger. Jeg som trodde han skulle bli glad for at jeg gjør noe aktivt for å gå ned i vekt, neida han er like negativ.

Uansett jeg skal gjennomføre dette. Det skal bli moro å se om jeg klarer å gå ned noen kilo. Vekta har nemlig stått stille i 4-5 år nå. Det er jo egentlig positivt at jeg ikke legger på meg mer iallefall!

Det er dårlig gjort av samboeren din å ikke støtte deg. Å gå ned i vekt er vanskelig nok i seg selv om ikke den som står deg nærmest ikke vil støtte deg. På den andre siden kan jo den manglende støtten faktisk være motiverende. Det hadde sikkert vært kjekt å vise han at du virkelig klarer dette. Ha troen på deg selv så klarer du dette :tommelsmil:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Madeline, du må bare stå på og ikke bry deg om hva samboeren sier nå. :klemmer: Jeg tenker pipa får en annen lyd når resultatene begynner å vise seg og han ser at det ikke er bortkastede penger.

Jeg blir stadig overrasket over hvor lite mange mannfolk ser ut til å vite om sunt kosthold. Det kan hende det er der skoen trykker for din samboer også? Jeg husker hvor irritert min mann var da jeg kjøpte inn karbonadedeig istedenfor vanlig kjøttdeig, den kostet jo så mye mer!!! En stund etter så vi på "Du blir hva du spiser" der kostholdsguruen demsonstrerte med delfiafett hvor mye fett du kan spare i løpet av et år om du bytter ut kjøttdeig med karbonadedeig. Da var det en som fikk hakaslepp i stolen, og jeg skjønte at han rett og slett ikke hadde peiling. :roll: I etterkant har han vært medlem av Vektklubben noen måneder og nå vet han også at kalorier ikke er små svarte dyr som lever i kålåkeren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for støtte Madeline! Han støtter meg jo og synes det hadde vært kjekt om jeg gikk ned i vekt. Men liker ikke at Grete Roede tjener seg rik på andres ulykke..

Krangelen om karbonadedeig er sunnere enn kjøttdeig har vi hatt her i heimen også, Fru Fomle. Det er virkelig mindre fett i karbonadedeig, så jeg skjønner ikke poenget hans. Det er nok prisen som tynger mest.

Men han er nå litt sjarmerende som skal spare på hver krone da. :hjerter:

I går var jeg å samboeren på helsetudio sammen. Det var kjekt å trene vekter igjen! :trene: Det er så godt å kjenne at kroppen må jobbe. Jeg trente mest kodisjon, da det er viktigst når man skal ned i vekt. Men jeg vil også styrke hofter og knær sånn at jeg ikke får belastningsskader. Det var veldig kjekt å ha samboeren med på trening. Han tok seg helt ut, he he. Men han syntes det var kjekt. I morgen er det en ny økt for oss. Vi skal gå to gangner i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: enig med deg, hver årstid har sin sjarm. Men man får jo en yndlingsårstid likevel.

Kjedelig at samboeren ikke støtter deg... Håper dere blir enige, om det er mulig. Enkelte ting må man bare bli enig om å være uenig i.

Så bra at dere skal trene to ganger i uka! Det skulle jeg også gjort, om jeg hadde hatt mulighet og råd ... treningsstudio er dyyyrt!

Du må ha en fortsatt fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Tidlig oppe i dag. Det frister ikke alltid å stå opp når jeg kan ligge så lenge jeg vil. Men i dag tenkte jeg å få litt ut av dagen. Jeg skal straks gå tur og så blir det litt husarbeid/rydding. Så skal jeg bake grove rundstykker som vi skal ha til suppen serere.

Det blir to treningsøkter for meg i dag. En lang tur og kondisjons/styrketrening på helsestudioet.

Jeg skal:

* gå tur

* brette sammen klær

* vaske inni og utenpå kjøkkenskapene

* handle middag

* bake grove rundstykker

* vaske matskålene til kosepusene

Hvis jeg får tid:

* vaske gulvene i over og underetasjen.

Så da er det bare å sette i gang....

Må si jeg gleder meg til gåturen været er nydelig. Det store spørsmålet er om jeg må ha lue og votter. Det begynner å bli kjølig.

Ha en fin dag :)

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så flink du er! Du står opp tidlig, selv om du ikke må, du skal gå turer, og du har satt opp en lang plan over hva du skal gjøre! :-D

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske stolt av meg selv som sto opp kl. 9 i morges, Knøttet.

Nå sitter jeg her med en avkjølende ansiktsmaske og er fornøyd med det jeg har fått ut av dagen. Kjenner at jeg har brukt kroppen i dag, med hele 2 treningsøkter. Eneste minuset var at jeg handlet tunge ting i butikken, så jeg måtte gå å slite på en 4 - 5 kilos pose hele turen. Det var ikke noe kjekt :grine:. Hadde jeg hatt ryggsekk ville det jo stilt seg anderledes..

Har fått ryddet i kjøkkenskapet jeg har foodprosessoren i. Det var så mye rot der, at jeg ikke fant alle delene til den. Nå har jeg samlet alle delene i en hylle, orden passer meg utmerket :) . Akkurat som jeg har lagt alle luene, hanskene og skjerfene i hver sin haug i skuffen.

I morgen skal jeg en tur til sentrum. Egentlig kjedelig der når jeg nesten er blakk. Hadde vært så gøy å kjøpe noe nytt til hjemmet, eller et smykke eller kanskje en fin veske? Det får bli med drømmene.

Nå får jeg nesten skylle av ansiktsmasken før jeg stivner helt i fjeset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flittig du var i går. Jeg fikk ikke gjort mye av det jeg skulle gjort. Men noen dager er bare sånn, det går litt opp og ned.

Ha en fin helg, *smak* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dagene går opp og ned er helt sikkert, Kira. Jeg må innstille meg på at livet ikke alltid går på skinner. Nå jeg ikke har hatt dagen, føler jeg hele dagen er bortkasta, dessuten føler jeg at jeg kaster bort livet. Nei, jeg må nok tåle noen nedturer innimellom jeg også...

Men jeg har i grunnen mye å være takknemlig for. Vi har et koselig hus, jeg har en fin forlovede, jeg kan gjøre hva jeg vil ut av hverdagen, jeg har mennesker jeg trives med rundt meg, naturen er mitt fristed, jeg er i ferd med å gå ned i vekt, jeg har blitt flinkere med rutiner og får mer ut av dagene!! Jøss dette ble en lang positiv liste, og mer kunne jeg tilføye.

Vi trenger nok å minne oss selv på at vi faktisk ikke har det så verst når alt kommer til stykke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig å se deg her, *Mim*!

Når det gjelder Grete Roede kurset så er jeg overrasket over hvor mye man kan spise i løpet av dagen. Jeg blir god og mett. Jeg spiste nok for lite før, slik at kroppen gikk på sparebluss. Det skal bli spennende å gå på vekta på madag. *krysser fingrene*. Får en pekepinn på om opplegget funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hallo:

Koselig med tur! Hvor skal dere, og hva slags tur?

Spenennde med veiing på mandag! Det er jo positivt at du er overrasket over hvor mye dere får spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Koselig med tur! Hvor skal dere, og hva slags tur?

Spenennde med veiing på mandag! Det er jo positivt at du er overrasket over hvor mye dere får spise :)

Vi var på utendørs konsert med Sissel Kyrkjebø, Knøttet. Litt av en opplevelse med den vakre naturen og hennes stemme. Jeg storkoste meg!

Nå har jeg syklet på trimsykkelen og sett på "Alle elsker Raymond" samtidig. Det anbefales å se på tv mens man trimmer, tiden flyr og du glemmer at du trimmer. Kjempegøy!

Nå skal jeg bake eplekake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med konsert og vakker natur! :-D

Jeg kunne også tenke meg å trimme på trimsykkel samtidig som jeg ser tv, men vi har ikke plass til noen trimsykkel... Tror det hjelper å gjøre noe samtidig som man trener!

Åh, eplekake! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...