Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

Vel, en diagnose på lavt stoffskifte- medisiner for det og medisiner for å øke forbrenningen igjen ;)

Prøvde egentlig å quote på spm ditt linky men det funka visst dårlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde egentlig å quote på spm ditt linky men det funka visst dårlig ;)

Ok :)

Nå vet ikke jeg helt hva lavt stoffskifte går ut på, men kan hvem som helst få medisiner for å øke forbrenningen? Skulle gjerne hatt det senere jeg :lur:

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har lavt stoffskifte så kan man ha problemer med vekten. Så det hjelper nok ikke å få medisiner hvis man "bare" skal gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har lavt stoffskifte så kan man ha problemer med vekten. Så det hjelper nok ikke å få medisiner hvis man "bare" skal gå ned i vekt.

Søren og :fnise:

Neida, jeg får nok bli litt flinkere til å trene å legge om kostholdet litt når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, nå er det lenge siden jeg også har vært her! Jeg er ikke like mye på nett lenger, iallfal ikke så lenge om gangen slik at jeg tar meg tid til å skrive så mye. Men jeg får vel nedtegne noen livstegn jeg også. ;)

Er det bare jeg som ikke er gravid/prøver/har fått ny baby nå...? Og Pondusa, kanskje? :klø:

Neida, du er slett ikke alene om det. Ingen prøving her heller enda. Vår livssituasjon tilsier ikke at det passer med ny baby akkurat nå. Innerst inne lever jeg likevel i håpet om å slutte på pillen i mars neste år, men det er ikke noe vi kan planlegge nå. Vi får bare se hvordan livet ser ut når vi kommer så langt og ta det som det kommer.

Ellers går det kjempebra med Junior i bhg! Jeg hadde jo sett for meg månedsvis med gråting fordi han er så avhengig av meg. Men det tok kun en mnd, så gråt han ikke mer. Nå gliser han, vinker og sier "hadet-hadet" til meg når jeg drar, og det varmer et morshjerte. Jeg drar fra ham med god samvittighet.

Han er imidlertid fortsatt like avhengig av meg og like klengete når vi er hjemme eller ute blant andre folk, så på den biten har han ikke bedret seg så mye enda. Jeg hadde håpet at uviklingen skulle gå litt fortere på akkurat det, men det går seg vel til etter hvert. Han kan jo ikke henge i buksebeina mine til evig tid, så det gjelder vel bare å ha litt tålmodighet. ;)

Ellers har jeg begynt i aktiv sykemelding nå. Jobber tre dager i uka forløpig, og det kjennes godt å være ute i aktivitet igjen. Prosessen med å bli omplassert til noe annet har så vidt startet, men det kommer nok til å ta lang tid. Det er veldig usikkert hva jeg kommer til å jobbe med til slutt, men jeg er iallfall veldig glad for at jeg er i gang med prosessen. Jeg kunne bare ikke fortsette i samme stilling som jeg hadde, for da hadde jeg endt opp med å treffe veggen veldig veldig hardt og enda en laaang sykemelding hadde vært uunngåelig.

Godt det finnes gode velferdsordninger her i landet, og jeg må si jeg gladelig betaler min skatt for å kunne bli tatt vare på (les: sykemelding med 100% lønn og mulighet for utprøving i aktivitet) i en situasjon der man ikke orker å fortsette i samme jobb. Og det var dagens politiske uttalelse fra meg! :fnise:

Til sist må jeg jo bare få gratulere dere med både nye babyer, graviditeter og prøverier! Så spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet på pilla... :sjenert:

Men han får hoppe av i svingen fram til nærmere jul, jeg har nemlig ikke lyst til å føde midt i sommerferien :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er ikke her inne så mye lenger. Det er så travle tider :) og gøye tider.

Jeg er 11 + 3. Jeg hadde tenkt å begynne å prøvingen like etter jul. Men slik ble det ikke ;)

Uansett kjempekjekt og vi gleder oss veldig til at lillemann skal få bli storebror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye bebiser!

Gleder meg til å prøve på nummer 3 jeg... :sjenert:

Nei nå får du roe deg litt syns jeg :fnise:

Gøy med runde to til oss alle! Hyggelig at dere er i gang igjen, selv om jeg skulle ønske dere var i samme termingruppe som meg... Er ikke det samme inne på mars-april uten dere :sukk:

Her går det så det piper i svingene. Lillegull har temper-tamperum bare han ser meg for tiden, og kveldsstellet er et mareritt. Nekter plent å pusse tenner, noe mamma'n ikke har tenkt å slutte med. Skal ikke ha hull for noe i hele verden :tannverk:

Ellers er han nydelig da. Ordene renner ut av han nå og syngigen er til å smelte av :hjerter:

Gleder meg til dette svangerskapet er over, ser ut til at det blir værre enn først anntatt, er 100% SM og har store bekkensmerter allerede :sukk:

...men mentalt er jeg mer enn lykkelig!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med så kraftig bekkenløsning allerede nå, -Ea-

Høres ut som dere har et lite sjarmtroll i hus. Det er evigheter siden jeg så dere sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy med et treff snart!!!! Jeg vil jo helst ikke flytte meg så langt hjemmeifra, så det hadde vært kos med litt besøk! Det er bare å si i fra så kunne vi tatt et treff her om ikke annet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke vente med å få neste jeg... Planla jo i utgangspunktet å vente til nr 2 er 2 år med å prøve på nr 3, men spørs om vi greier det gitt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med baby i magen :klem:

Her går det bare bra. Snuppa koser seg i barnehagen. Synger og snakker i ett sett, og er høyt og lavt hele dagen. Syns det er veldig godt hun får springe fra seg litt i barnehagen med alle vennene sine, for bekkenet mitt er virkelig ikke bra for tiden. Hvis jeg har lagt i senga/på sofaen må jeg ha noe å støtte meg til når jeg begynner å gå igjen. Og det holder seg stort sett bare bra frem til jeg har levert i barnehagen om morgenen. Så det er slitsomt de lørdagene jeg har henne helt alene når han jobber. Men alt går jo. Blir bare en litt kjedelig mamma som ikke orker gå rundt på gulvet og leke 'epler og pærer' og falle ned ;) Og sitte på gulvet er heller ikke noe særlig. Og det har gjort vondt siden uke 10 ca. Men nå er det bare 40 dager til termin. Så da er jeg høyggravid og ser enden i tunnellen ;) Men storkoser meg som gravid da, selv om jeg gleder meg til å kunne leke mer med snuppa. Men etter en travel dag i barnehagen er det nok godt for henne å roe ned med en bok eller leke for seg selv litt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...