Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

Stor klem til deg, Bippe - håper mammaen din snart er tipp topp igjen, og at det blir færre bekymringer for deg! Og lykke til på jobb igjen, det går nok bra skal du se, bare du tar det litt gradvis. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor klem til deg, Bippe - håper mammaen din snart er tipp topp igjen, og at det blir færre bekymringer for deg! Og lykke til på jobb igjen, det går nok bra skal du se, bare du tar det litt gradvis. :klemmer:

Tusen takk for det! Jeg skal passe på å ta det gradvis ja, for jeg er redd det blir enda en lang sykemelding dersom jeg tar i for hardt fra starten.

:klem: tilbake til deg!

Ellers virker det nesten som at "alle" her enten er gravide, har bestemt tid for ny prøving eller alt er i gang med prøving på nr to. Vet jo at vi er flere som ikke har kommet så langt enda, eller som ikke skal ha flere. Men det er jo de førstnevnte man legger merke til, så jeg føler meg nesten litt alene her i klubben. Pluss at jeg føler meg aldri så lite misunnelig på dere som alt er i gang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og jeg, Bippe! :jepp:

Mannen her er overhodet ikke klar for nummer to, og jeg synes i grunn at livet er godt akkurat nå. Jeg stortrives med krabaten min, og er glad for at jeg ikke er gravid når han er så innmari aktiv og krevende. (må se det positive i å ha bare en, ikkesant) I tillegg jobber jeg jo som lærer, og må ta hensyn til elevene mine. Planen var å starte prøving om et års tid, og da få nummer to på vårparten 2011, men den våren har jeg eksamenskull (10. klasse) og de kan jeg ikke forlate en mnd før eksamen. Dermed blir prøvingen utsatt, så vi får se hva som skjer. Jeg vil ikke ha mer enn fire år imellom, tre hadde vært perfekt for oss. Mulig vi satser på baby sommeren 2011, mulig vi utsetter til 2012. Hvis vi kan få flere, da, det vet vi jo ikke.

Lillemann her er aktiv som bare det. Han løper fra toåringene i barnehagen og er motorisk langt foran skjema. Han sier veldig lite, så det er tydelig at han konsentrerer seg kun om det motoriske. Barnehagen skryter innmari av ham, han er blid og glad og gråter nesten aldri. Kommer hjem med skrubbsår på knærne og kul i panna, men er like blid :ler:

Det er utrolig herlig å være mamma :hjerte: Gratulerer til de gravide (jada, jeg kjenner et lite stikk i magen...) og lykke lykke til til Imli som nærmer seg nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:vinke:

Jeg er her ennå :) Hadde termin i går. Er litt småsur fordi jeg går over tida igjen :sur: Men, ikke noe å gjøre med det... :sukk:

Lille ungen er jo snart 17 mnd :sjokkert: og i dag har vi vært på kontroll på helsestasjonen. Tatt MMR-vaksinen, håper vi slipper noe reaksjon på den. Lille tøffingen min gav i alle fall ikke fra seg et eneste knyst da helsesøster satte sprøyta! Ikke noe pyse han der nei. Han veier nå 12,4 kg og er 85 cm lang! Stor gutt :) Hvor store er deres unger nå?

Ellers er han langt fremme både motorisk og språklig. Løper og klatrer og er utrolig oppfinnsom når det gjelder å komme seg opp i høyden. Vi har snart ingen steder å gjemme utsatte ting han gjerne vil ha tak i ;) Han prater masse også, og er veldig opptatt av biler, tog og dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg er her ennå :) Hadde termin i går. Er litt småsur fordi jeg går over tida igjen :sur: Men, ikke noe å gjøre med det... :sukk:

Lille ungen er jo snart 17 mnd :sjokkert: og i dag har vi vært på kontroll på helsestasjonen. Tatt MMR-vaksinen, håper vi slipper noe reaksjon på den. Lille tøffingen min gav i alle fall ikke fra seg et eneste knyst da helsesøster satte sprøyta! Ikke noe pyse han der nei. Han veier nå 12,4 kg og er 85 cm lang! Stor gutt :) Hvor store er deres unger nå?

Ellers er han langt fremme både motorisk og språklig. Løper og klatrer og er utrolig oppfinnsom når det gjelder å komme seg opp i høyden. Vi har snart ingen steder å gjemme utsatte ting han gjerne vil ha tak i ;) Han prater masse også, og er veldig opptatt av biler, tog og dyr :)

Da er visst Imli på sykehuset, klar for fødsel! Lykke til Imli! :hoppe:

Gleder meg til å høre hvordan det har gått! Jeg må innrømme at jeg savner deg på FB og dagbok/blogg. Jeg fulgte ofte med på hvordan det gikk med deg, selv om jeg ikke alltid var så flink til å legge igjen spor. ;)

Junior fikk også MMR-vaksinen for 2,5 uker siden. Han fikk høy feber av den og var ganske tufs. Men han ble forkjølet samme dag som han fikk vaksinen, så han fikk kanskje en sterkere reaksjon enn han ville fått ellers. Det var litt vanskelig å skille hva som hadde med vaksinen å gjøre og hva som kom av forkjølelsen, for han var dårlig ganske lenge. Han hadde blant annet nedsatt appetitt i to uker, jeg måtte virkelig streve for å få ham til å spise. Men nå han har hatt god matlyst i to dager, så nå håper jeg at den perioden er over. :)

Junior ble forresten målt til 81,5 cm og veier 11.460 g. Han er ikke veldig stor, men han følger kurven sin helt perfekt.

Ellers går han faktisk ikke enda. Eller det vil si; han har vist mang en gang at han klarer å gå alene, men han er bare ikke interessert i det. Han synes vel han kommer seg fort nok frem ved å krabbe, så han føler ikke noe behov for å spasere selv enda. Men det kommer vel plutselig, tenker jeg. Jeg forventer nesten at han en dag bare reiser seg og løper. For han KAN det jo, det har jeg sett mange ganger. Han trenger vel bare litt mer tid på seg, lille usikre luringen min. :hjerte:

Han er også veldig opptatt av dyr, traktorer, biler og å røre i gryter. Han er kjempegod på å lage dyrelyder og har en hel masse å fortelle hver dag.

Det går sånn tålig bra i barnehagen, men han er som sagt en usikker liten tass og trenger mye voksenkontakt. Han vil helst sitte i et fang hele tiden og han blir usikker når et av de andre barna kommer borti ham. De prøver å presse ham litt i barnehagen på det å leke alene uten voksen, og det er bra for det trenger han. Jeg prøver å trene på det samme her hjemme, men det er ikke lett. Han er ekstremt avhengig av meg, og dersom jeg er i nærheten vil han ikke være hos noen andre. Ikke pappa'n en gang. Dersom han ikke får komme til meg med en gang når han vil det (og det vil han veldig ofte), hyyyyyler han og får kraftige raserianfall. Det er slitsomt for meg, så jeg håper han snart blir litt tøffere. Det skal bli godt for både meg, mannen og ikke minst Junior selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så spennende med Imli i fødsel!

Live reagerte forresten ikke på MMR-vaksinen. Nå har hun begynt å løpe også, med nye sko på ble det fart i henne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennendes med imli nå altså :hoppe:

Her har det forresten gått over all forventning med barnehagestart, hun begynte 18 august. Pappan leverer og jeg henter. I følge faren lager hun litt grimaser når han sier hadet, men har ikke grått noe. De ansatte sier det går kjempefint og hun er så grei å ha med å gjøre. Sover godt også, noe jeg bekymra meg litt for siden hun er vanskelig å legge i vogn. Men hun er jo kjempetidlig oppe og de legger henne ikke før 11.30-12.00 så da er hun nok rimelig utslitt.

Hun går masse, men er rask med å sette seg ned etter en god del skritt. Er nok litt skummelt enda.

Kykkelikokkos: konvolutten med testene ligger klar til sendig, har bare vært så travelt at jeg ikke har fått den avgårde enda. Sender på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg kvalm? :klø: Gravid er jeg ihvertfall ikke! :ler:

Masse lykke til til Imli, hun er vel i full fres nå :jepp:

Her var vi på en forsinka 15mndkontroll i forrige uke. Lillemann er nå 84 cm og 12,4 kg. Han løper som en vind og har et vokabular på rundt 12 faste ord, og noen flere han glemmer innimellom. Utviklinga er super, og dette er moro :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noe du hadde skrevet da du gikk gravid forrige gang, Trampe :fnise: Dette var jo gravidtråden vår.

linky: Supert. Nå sksal det testes til den store gullmedaljen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Lurte lenge på om jeg skulle legge igjen noen ord, for jeg sliter med mye tanker akkurat nå.

Gromgutten er snart 16mnd og er selvfølgelig verdens herligste, han som de 2 andre.

Men han kryper ikke alene enda, han har såvidt reist seg opp på knærne og prøver seg forsiktig med å sette en fot i bakken når han står på alle fire. Ender med at han deiser til siden på gulvet. Vi får oppfølging av fysio hver mnd, og det har vært greit frem til nå.

Ellers babler han ikke, sier litt baba og mmm, men det er alt. Ellers er han stille. Han kan ikke vinke, kan ikke peke, kan ikke klappe søte, kan ikke vise hvor stor han er og skjønner ikke borte-bø....

Han sliter også med maten, har til nå bare spist grøt og 6mnd middag på glass. Alt med antydning til biter har han brukket seg av og det har kommet opp med en sprut. Heldigvis har han de siste 3 ukene begynt å tolerere litt mer biter, men det går sakte.

Han trives best når han får sitte i et fang og kose, der kan han sitte på timesvis. Eller når han får ligge i fred på gulvet å leke med yndlingslekene sine. Blir ivrig og ler når storungene herjer med han, men mister etterhvert interessen for dem.

Vi skal på ønh nå den 16.sept, for han har væske på begge mellomørene og jeg lurer på om han kanskje hører litt dårligere enn normalt.

Kjenner på mammahjertet at der er noe med gullet mitt, men jeg vet ikke hva jeg skal tro. Vi skal ta den timen på ønh først, så får vi se etterpå hva som skjer.

Vi var på 15mnd ktrl i slutten av aug og da var han 12,1 kg og 84cm lang. Han har fått 10 tenner nå, fire oppe og fire nede + jekslene oppe. Den 11., ene jekselen nede, er på tur og det merkes på humør og mage.

Ellers stortrives han i bhg, er en veldig enkel gutt å ha med å gjøre.

Huff dette ble langt dette, så jeg orker ikke kommentere alt. Vil bare gratulere de ny-gravide og er veldig spent på imli som er på føden i kveld.

:klem: alle sammen.

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, Pondusa, det var ikke hyggelig å lese. Mammahjertet er stort og klokt, jeg håper dere snart finner ut hva det kan være. Det verste er å gå og ikke vite, bare spekulere og tenke... Væske i ørene kan jo forstyrre både det ene og det andre, jeg kjenner ei jente som ikke lagde en lyd før hun var 18 mnd - og da hun fikk lagt dren i ørene snudde det. Jeg håper uansett at dere får hjelp til gutten deres, og ikke minst at dere blir hørt og tatt på alvor med bekymringene.

Noen som har hørt noe fra imli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter! :vinke:

Ikke mye jeg har tid til å være her lenger. Jeg savner veldig spedbarnstiden. Vi starter mest sannsynnlig prøvingen rundt juletider. Men det er en veldig gøy alder vi er inni nå og. Det skjer noe hele tiden

Jeg er begynt å jobbe igjen og minimann er i barnehagen. Han stortrives der, løper inn dørene når vi kommer om morgningen. Han gikk ikke før han var 15 mnd'er, men da begynte han med å løpe. Han er høyt og lavt hele tiden. Ikke mange sekundene jeg kan slippe øynene bort fra han. De sier i barnehagen at hvis det er en åpen dør ut eller til en annen avdeling så er han løpt gjennom der. Jeg kunne nok tenkt meg å være hjemme med han, men han har det nok mer spennende i barnehage. Jeg vurderer å gå ned i 80% stilling hvis vi blir prisgitt ett barn til. :gravid:

Praten går i ett sett, mye uforståelig men også en del forståelig: mamma, pappa, mer, drikke, nammenam, tutte, tut-tut, ball, banan, eple og blåbær er noen av de ordene.

Ellers har han bare 8 tenner, og jeg tror det er flere på vei snart.

Er innom en sjelden gang og oppdaterer meg

Vi har det så nydelig bra sammen alle tre :hjerte:

Endret av blåmeisa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...