Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig å se deg, Murmel. :klemmer: Nydelige unger!

Her har vi kommet hjem etter en liten miniferie til Astrid Lindgrens verden i Sverige, vi har hatt en super tur for både små og store. Kan virkelig anbefales!!

Det så litt skummelt ut for hele turen når frøkna ble bilsyk etter en times kjøring og veslegutt fulgte etter en time senere... men med reisesyketabletter og hyppige pauser (vi brukte 10 timer på en tur som skulle ta 6) gikk turen fint.

Veslegutt begynner å bli alvorlig klar for barnehagen, han har masse energi han ikke får utløp for og blir veldig oppfinnsom. Klatrer høyt og lavt og finnes ikke redd og er stadig bortpå og plager søsteren sin. Han blir skikkelig slem til tider, skaller, lugger og klyper. :(

Men de kan også leke fint sammen og når de er venner er det morro å se at de har så stor glede av hverandre!

Et nytt ord har dukket opp på repertoaret: Ærdi! (ferdig) Og det brukes når han ikke vil ha mer mat, ikke vil ligge stille på stellebordet, ikke sitte i bilsetet/vognen, når han våkner om morgenen og vil ut av senga.. Da strekker han i armene og repeterer ærdi, ærdi, ærdi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink unge som sier i fra om tissing ja! Det kan nok lette pottetreninga litt etterhvert ;) I alle fall hvis hun sier fra litt før :fnise:

Hun sa i fra i etterkant dessverre - nå sier hun ingenting lenger :roll:

går mest i mat-ord: "kjeks", "bjø" (brød), "blabla" (banan), "bolle", "takk" og "katt". Sier mamma og pappa hvis hun har lyst :fnise:

Har vært en skikkelig drittuke med sykdom, alt for mye jobb og sutring fra liten og stor.... endelig helg! Huset ser imidlertid bomba ut, men jeg gidder ikke gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da marsy :kose:

Her sier ungen veldig mye nå faktisk. Mamma og pappa - og han skjønner til og med at det er oss på bilder. Peker på brudebildet vårt og sier "mamma! pappa!" :) Ellers går det i se, hei, hatte (hadet), æsj, nei, tut-tut, tote (toget), mann (som betyr vann :ler: ), mamam (banan), ute, oi, botte (borte), tate (taket)... Begynner å få et ganske stort ordforråd :) Og så har han begynt å trekke på skuldrene når han sier borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvor er alle sammen for tida da? :lete:

Synes nesten det bare er meg og linky igjen av mars/april-mammaene jeg... Ser nesten aldri dere andre lenger... Håper alt er bra med alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle sammen for tida da? :lete:

Synes nesten det bare er meg og linky igjen av mars/april-mammaene jeg... Ser nesten aldri dere andre lenger... Håper alt er bra med alle!

Enig med deg, Imli. Tror vi trenger å riste av feriemodusen og oppdatere litt- man trenger jo ikke skrive flere meter på en gang ;)

Her er veslegutt i full gang med sin barnehagehverdag, den fant han seg til rette i som anden i vannet. I dag løp han rett bort til døra på sin side av bygget og ble irritert når jeg forstyrret han i leken for å si hadet... :trist: Ja, ja. Det er en flott barnehage, jeg vet han er i gode hender men vemodig er det lell. En epoke er over og en ny starter...

På tirsdag begynner jeg i ny jobb og jeg gleder meg som en liten unge! :hoppe: Varierte oppgaver og entusiastiske kollegaer, skikkelig godt miljø. I tillegg kan jeg gå til jobb :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også bare bra. Snuppa har begynt i barnehagen, og der stortrives hun. Har nesten ikke tid til å ta av skoene. Skravler og ler når de spiser frokost. Og vil ikke gå når jeg skal hente henne. Har fått et veldig positivt inntrykk av barnehagen, så vet hun har det bra der.

Hun snakker masse. Og spør alle 'Ha du det ba?' Og hvis jeg spør tilbake om hun har det bra, veksler hun mellom ja og nei. Og sier nei hvis vi spør om vi kan få en kos. Sier også nei når hun ikke vil ha mer mat. Og er det noe hun vil ha sier hun 'ha det' og peker. Har en hel del andre ting hun sier også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på ferie, men nå er vi tilbake :) Live har begynt å gå nå :D

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også gåing på gang, så måtte jo inn å skryte litt her ;)

Det begynte i kveld, hun gikk flere skritt med en gang mellom meg og mannen, vi ble så overrasket hadde ikke venta det for vi har prøvd det en del ganger før. Hun var så stolt da hun så hvor oppgira vi ble, flinke sjønne jenta vår :rødme:

Akkuratt 1 uke til barnehagestart her, spennendes. Hun stortrivdes hvertfall den dagen vi var på besøk der, begynte å grine da vi tok henne opp fra sandkassen.

Så kjekt å høre fra dere andre igjen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er her jeg også altså!!!!!!

Her løper gullgutten.... FORT! ...og går baklengs, sklir alene på sklia og hopper på trampolina... Er en ganske aktiv krabat blitt :jepp:

Ellers har han jo gått i bhg fra desember i fjor, så nå ypper han på seg jentene og slenger seg på gulvet i protest når han ikke får det som han vil :sukk: Ikke så happy for det..

Er på vei igjen jeg da.... :duskedame: SPENNENDE :rodme:

Det gikk på første forsøk igjen gitt :danse:

Lykken er konstant! :babygutt: + :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Hei alle sammen, long time no see :)

Har ikke vært så mye her i det siste, først lang ferie og så noen veldige hektiske uker på jobb. But now I'm toback!

Her begynte lillegutt å gå i slutten av mai, så han er ganske så stø nå, og det går unna selv om han ikke løper ordentlig enda. Han skjønner veldig mye, og sier mamma, pappa, hei, hadet, ja, nei, ball, vovvov, bæ (alle andre dyr), pippip, Gogo (kosekluten) og kom. Han er en ordentlig tullegutt, og gjør seg til og tøyser og tuller hele tiden :hjerte:

Men her er det motsatt når det gjelder barnehagen dessverre. Etter ferien måtte han i ny barnehage i to uker (de hadde slått sammen flere barnehager i ferien) og der trivdes han ikke i det hele tatt. Nesten ingen han kjente og masse store barn. Og etter det har han grått og klamret seg til oss ved levering i den gamle barnehagen også. Ikke noe moro i det hele tatt, det gjør vondt i mammahjertet det :( Kjempedumt, for det har aldri vært noe problem før. Æsj!

GRATULERER til alle med ny bebis i magen! Så gøy :) Vi starter prøvingen i november, tenker jeg. Så det blir vel en 2010-tass på oss også, hvis alt går som det skal!

...Men er litt usikker akkurat nå, kjenner jeg - med øreverk-runde på lillegutt og konstant hyling på andre døgnet nå :sukk: 6 timer i strekk fra 18 til 24 i går - stakkar liten. Ingenting vi får gjort heller liksom. Slitsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er det forresten med deg, Imli, høygravid og alt? Har du ingen dagbok lenger? Var så greit å følge med der iblant liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg også, selv om jeg ikke har skrevet noe på lenge. Har ikke skrevet i min egen dagbok en gang, selv om jeg har vært innom og kikket på KG mange ganger. Jeg har i grunnen ikke hatt så lyst til å skrive noe. Det går veldig i bølgedaler for meg det der. Jeg kommer sikkert ikke til å skrive så mye nå heller, men jeg fant ut av at jeg iallfall ville gi fra meg et lite livstegn. :)

Jeg har det sånn tålig bra. Jeg er fortsatt sykemeldt, nå frem til 16.september. Etter det regner jeg med at jeg vil gå litt forsiktig tilbake til jobb. Kanskje en aktiv sykemelding slik at jeg kan styre det litt selv og ikke føle noe press. I tillegg blir det andre arbeidsoppgaver. Jeg tror jeg vil ha godt av å komme meg ut i aktivitet igjen, og bare jeg slipper å gå tilbake til den gamle stillingen min tror jeg det blir bra.

Det har vært tøffe tider for meg i det siste. Jeg vil ikke nevne alt her, for det er ikke alt man har lyst til skal havne på weben. Men jeg kan iallfall si noe om at min mor har fått kreft og sliter med en tung og vanskelig cellegiftbehandling.

Akkurat nå har hun et immunforsvar på null, og hun har nettopp lagt en sykehusinnleggelse på isolat bak seg. Nå har hun heldigvis kommet hjem igjen, men må fortsatt leve i isolasjon. Hun tåler ingenting av baktierier, og får dermed ikke lov å gå på butikken eller andre steder der det er mye folk. I tillegg må alle som kommer på besøk gå med munnbind og desinfisere hendene sine. Ikke får jeg og Junior lov å treffe henne heller, i og med at vi drar med oss så mye bakterier fra barnehagen. Så det er litt stusselig for henne, stakkars. Vi håper bare ikke det vil være sånn i hele cellegift-perioden, for da vil hun måtte ha det slik helt frem til jul. Men hun prøver å være ved godt mot, og vi prøver å tenke at dette kun er midlertidig. Det går nok bra til slutt. :)

Når det gjelder Junior har han begynt i barnehagen. Det tok sin tid med tilvenninga - som jeg forventet. Han er jo en liten engstelig sjel som er super-avhengig av mamma'n sin. Jeg var sammen med ham i barnehagen i fem dager (samt tok duppene sine hjemme) før jeg gikk fra ham et par timer og vi prøvde å la ham sove i bhg. Lang tilvenning var nok akkurat det han trengte, for det gikk ganske bra. Lite gråting, kun akkurat da jeg dro samt rett etter han våkner fra duppen. I dag hadde han derimot vært litt sår, og hadde grått hver gang noen gikk ut av døra.

Men alt i alt synes jeg det har gått veldig bra, og jeg synes han er kjempeflink. De ansatte skryter av ham og sier han er så snill og forsiktig samt at han lett gjør seg forstått. Han har ikke så mange helt riktige ord enda, men han klarer likevel å formidle hva han mener ved å bruke lyder og ord som ligner på det som er riktig. I tillegg synes de han er skjønn og en veldig god gutt. Og da blir jo mor stolt som en hane (høne kanskje? :ler:)! :rødme:

Ellers går han ikke enda, men det er kun fordi han ikke tør. jeg vet han kan, for det har han vist mange ganger. Men han er som sagt av den engstelige typen, og kommer ikke til å gå før han føler han mestrer det 100 %. Det kommer når han er klar for det selv, og jeg stresser ikke med det. Selv om han er 16 mnd nå, er det jo ikke unormalt at de ikke går selv enda. :)

Til sist må jeg bare gratulere alle gavide! Så morro, altså! :smilorange:

Jeg tror vi venter litt til med å planlegge nr to, i og med at vi har så mye bekymringer for tida. Men jeg kjenner at det hadde vært koselig med en liten en igjen snart.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg også altså!!!!!!

Her løper gullgutten.... FORT! ...og går baklengs, sklir alene på sklia og hopper på trampolina... Er en ganske aktiv krabat blitt :jepp:

Ellers har han jo gått i bhg fra desember i fjor, så nå ypper han på seg jentene og slenger seg på gulvet i protest når han ikke får det som han vil :sukk: Ikke så happy for det..

Er på vei igjen jeg da.... :duskedame: SPENNENDE :rodme:

Det gikk på første forsøk igjen gitt :danse:

Lykken er konstant! :babygutt: + :babysmokk:

Gratulerer så mye! Håper jeg snart følger etter. Denne gangen var det dere som tjuvstartet ;) (har nettopp tatt ut spiralen jeg :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...