Gå til innhold

Toddler pjatt!


Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

så koselig å se at ting går bedre med småttisen Pondusa! Så godt å høre. Bekymringer er ikke godt, det vet jeg alt om :klem:

Her er gåing toppers. Hun har fortsatt dårlig balanse, så det blir ikke mer enn at det stabbes bortover 4-5 skritt, men hun blir stadig flinkere :)

Vi var hos optiker på sykehuset i går som så på skjelingen til vesla. Hun begynte plutselig å skjele rundt ettårsdagen sin. Så nå må hun bruke briller, for å stabillisere øyene. Blir nok en utfordring å få henne til å faktisk bruke dem etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos fastlegen, som skjønte vår bekymring veldig godt og henviste oss til barnelegen på sykehuset. Har også snakket med styrer i bhg og vi skal sette oss ned å skrive henvisning til PPT nå.

Fredag er det operasjon av ørene, kjenner jeg gruer meg litt nå.

Ellers er det fysio igjen 23.okt og 18mnd ktrl 9.nov.

Lillemann er blitt en racer til å krabbe nå, han klarer å sitte på kne mens han leker og han drar seg opp i stående masse hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke er gravid/prøver/har fått ny baby nå...? Og Pondusa, kanskje? :klø:

denne hadde falt ut av ine innlegg så jeg hadde helt glemt dagboken jeg.

Ingen baby eller babyprøving her heller trampe ;)

Blir ikke baby før tidligst 2010 her.

Ellers står alt bra til her. vi fikk jo bhg plass til slutt og M stortrives der.

Jeg jobber og trener stort sett, har klart å gå ned 17 kg hittil så er godt fornøyd med det :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på sykehuset med lillemann, han skulle få renske opp i ørene. Venstre øre var visst helt fint, var bare litt luft bak tromhinnen. Høyre derimot, var helt tett. Så her fjernet de masse tykk væske pluss en propp av ørevoks. ØNH-legen trodde umulig han kunne ha hørt noe på det øret i det siste.

Spent på om det kommer noe babling eller noen ord nå? Ønsker jo at han skal kunne si "mamma" eller "pappa" en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med barn utenfor og i magen ;) Her blir det nok ingen flere.

Christian er også fylt 18mnd og han raser i vei. Han svever nesten når han går(løper) over gulvet. Sier masse ord, ikke alt like forståelig. Men jeg skjønner det meste :hjerte: Han stortrives i barnehagen, han er glad for å komme dit og glad når han blir hentet. Ellers merker jeg at viljen og temperamentet begynner å vise seg.. Men sånn er det vel bare! Koser oss hvertfall!

For de som er interessert har jeg lagt et bilde av ungene i dagboken min. Sjelden jeg er her inne nå, da jeg heller bruker tid på bloggen min :) Men morsomt å se at denne dagboken henger med enda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som ikke er gravid/prøver/har fått ny baby nå...? Og Pondusa, kanskje? :klø:

Du er ikke alene nei. Ingen flere bebisser her gitt.

Husker dere meg? :sjenert:

Jeg følger jo med flere av dere på Facebook, men jeg er utrolig dårlig på å være her gitt.

Gratulerer med lillebebiss, Imli!!!

Og gratulerer alle gravide. Hvem skal ha baby nå forresten?

Her går da dagene. Eldstemann ble 5 år i september og lillemann ble 18 mnd igår. Herlighet så fort tiden går. Bare et halvt år til 2 årsdag jo. Det er jo ikke såååå lenge siden vi hadde dem i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt bare bra. Snuppa stortrives i barnehagen, og vil sjelden gå derfra. Er ofte grining når vi kler på henne og skal gå. For jeg må jo skjønne at hun ikke er ferdig med å leke. Men er greit når det er sånn da. Når vi leverer om morgenen er det aldri noe problem. Hun bare vinker og sier hadet, og ferdig med det liksom. Er visst bare blid og glad hele dagen lang der borte. Og er visst kjempeflink å gå i skog og mark. Trenger bare holde i ei hånd, så går hun som bare det.

Hun har blitt ei skikkelig klatremus da. Ei stund var favoritten å klatre oppi tripp-trapp-stolen og stå med armene rett ut til vi plukket henne ned. Ikke det jeg syns er kjekkest at hun gjør, for er langt ned om hun mister balansen. Har heldigvis gått bra alle gangene.

Så kommer det flere og flere ord. Og hun synger/nynner ofte på sanger. Synger "Bæ, bæ, lill..lll...ja, ja..." (resten skal visst vi fylle ut :fnise: ) Så nynner hun på mange andre sanger. Og det vi trodde var "tikk, takk" er visst "tripp, trapp, tripp, trapp" eller noe sånt. Det går mye i Bukkene Bruse i barnehagen for tiden ;)

Ellers er jeg sykemeldt for tiden. Bekkenet er ikke bra, og tåler lite. Så fant til slutt ut at det var best å ikke jobbe (sitte 5-8 timer er ikke bra) Vil ikke det skal bli like ille som sist. Da måtte jeg ha hjelp til alt med snuppa de første ukene etter hun var født. Så håper det blir litt bedre denne gang, selv om jeg tviler.

13 uker til termin, og syns tida går vanvittig fort. Innen den tid er vi jo ferdig med både jul og nyttår, så føler nesten jeg har dårlig tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, så koselig å høre fra alle sammen!!!!!!!!! Gratulerer så MASSE med nykomlingen, Imli og masse gratulasjoner til alle nygraverte! ;)

Her blir det heller ikke flere barn. Ikke planlagt i hvert fall. Men klok av skade har jeg lært meg til å aldri si aldri...

Her går det bra! Jeg begynte i ny jobb i midten av august og stortrives- godt med beiteskifte!

Veslegutt trives godt i barnehagen, men har hatt en litt røff start. Andre dagen min i nye jobben ringte de fra barnehagen og da hadde han satt fast hånden i et parasollstativ. Da måtte vi på sykehuset for å ta røntgen for å sjekke at det ikke var brist av noe slag.

Dagen etter der igjen brøt han ut i feber og lå rett ut nærmest i 6 dager i strekk. Et par dager etter der igjen var det magen som slo seg vrang, så ny runde med feber.

Så fikk jeg to og en halv uke med full jobbing, og nå er han sjaber igjen.. :(

Men, sånn er det vel. Når han er frisk, er han veldig frisk- er høyt og lavt og sjarmerer en gråstein i senk :)

Endret av Nicky B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...