pondusa Skrevet 6. september 2009 #8381 Del Skrevet 6. september 2009 HS har ikke sagt så mye enda, siden fysio har sagt at alt har vært greit helt frem til nå. At han ikke pratet til 15mnd ktrl var i og for seg ikke så veldig uvanlig, så hun sa ikke noe. Han fikk konstatert KISS (eller muskulær turticollis) av manuellterapaut da han var 3,5 mnd, derfor har vi hatt oppfølging av fysio. Men det har skjedd veldig lite synes jeg på denne siste mnd fra 15 til 16 mnd, så derfor tenker jeg litt. Men nå skal vi til fysio på fredag og til ønh neste onsdag, så jeg venter for å høre hva de sier før jeg bestiller time til fastlegen. Skal prate med bhg også, høre om de kan observere litt og si hva de synes. De er veldig for å ville hjelpe han best mulig, og vet ikke hva godt de kan gjøre for han. Har vel egentlig bestemt meg for å søke henvisning til PPT, for jeg vet hvor lang behandlingstid de har. Det som blir merkelig er jo at jeg nå jobber i støtteteamet til kommunen og det er vi som skal jobbe med disse barna som henvises til ppt og får vedtak. Men jeg kan vel ikke jobbe med lillemann dersom han ender opp med vedtak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 8. september 2009 #8382 Del Skrevet 8. september 2009 Da har jeg blitt tobarnsmor gitt. Nå begynner jeg å føle meg voksen! Minibebisen kom natt til søndag og fødslen gikk flott. Nå sover begge ungene. Synd å høre det er så mye problemer med minstemann da Pondusa! Får håpe de finner ut av det snart! Var de to eldste normale i utviklinga eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 8. september 2009 #8383 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Gratulerer med bebisen, Imli! Ja nå er du bra voksen. De to store har vært helt etter "boka" hele tiden, men alle unger er jo ulike dessuten. Vi tar en dag av gangen og ingen sorger på forskudd, og skulle det vise seg å være noe, så er ikke det noe krise heller. Lillemann vil jo fortsatt være lillemann. Han er forøvrig 16mnd i dag!! Endret 8. september 2009 av pondusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 9. september 2009 #8384 Del Skrevet 9. september 2009 Ja, de begynner å vokse til disse skjønne barna våres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 9. september 2009 #8385 Del Skrevet 9. september 2009 Gratulerer som tobarnsmamma, Imli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 11. september 2009 #8386 Del Skrevet 11. september 2009 JAAAA!!! I en alder av 16mnd og 2dager krabbet lillemann over stuegulvet for første gang forleden kveld! Alene vel og merke. Han hadde visst krabbet litt i bhg i dag og hos fysio i dag var han helt eksemplarisk. Prøvde seg på knestående og viste vilje til å ville komme seg opp på føttene også. Hun ble kjempeimponert og det gjorde så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 12. september 2009 #8387 Del Skrevet 12. september 2009 Så bra at lillemannen gjør fremskritt! Får håpe det ikke er noe galt da, at han bare er sent ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Ea- Skrevet 13. september 2009 #8388 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) Gratulerer til Imli med to barn i huset Gratulerer med fremgangen Pondusa, skal se han er oppe og går før du vet ordet av det! Her har lillegutt funnet for godt til å holde seg i reisesengen.... Våknet i dag av at han(som også har lært seg å åpne dører) var på vei ut i stuen. Musestille! Så nå blir det spennende om sprinkelsengen holder... :klø: Er det da på tide å bytte over i stor seng? Med bare en sengehest???? Like greit at han sover i stor seng hvis han kommer seg ut av sprinkelsengen? :søvn: Endret 13. september 2009 av -Ea- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 13. september 2009 #8389 Del Skrevet 13. september 2009 Takk Ea. Ja nå kryper han bare mer og mer, og reiser seg stadig opp på knærne for å nå ting. Er så morro, vi har jo ventet en stund da. Ang sprinkelseng vet jeg ikke, mine har aldri klatret ut eller hoppet over. Men de begynte med juniorseng med senghest da de var 2 år, for da var det ny baby i vente og vi måtte la dem få "gi" babysenga til nybabyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 13. september 2009 #8390 Del Skrevet 13. september 2009 Gratulerer med ny spire forresten Ea!! Så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 13. september 2009 #8391 Del Skrevet 13. september 2009 Er det bare jeg som ikke er gravid/prøver/har fått ny baby nå...? Og Pondusa, kanskje? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 13. september 2009 #8392 Del Skrevet 13. september 2009 Får henge deg på du også Trampe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 13. september 2009 #8393 Del Skrevet 13. september 2009 Kan nok med 90% sikkerhet si at vi har fått våre hjerteknusere. Men jeg liker ikke tanken på at jeg skal være ferdig, nå som 29åring.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MzS Skrevet 14. september 2009 #8394 Del Skrevet 14. september 2009 GRATULERER til Imli som tobarnsmamma - hvordan går det? Noe lettere nå med andremann enn med førstemann? Håper du koser deg med den nye tilværelsen Så flott at lillemann er på gang nå Pondusa, skal se at utviklingen går i rasende fart nå! Nei Trampe - du er ikke alene. Ingen spire eller prøving her enda. I november, derimot... Da blir det pillestopp Her bare koser vi oss om dagen! Lillegutt er bare til å spise opp, strålende blid fra morgen til kveld, storkoser seg i barnehagen og sier nye ord nesten hver dag. Han sover fortsatt ikke gjennom hele natta uten å våkne et par-tre ganger, men det har man jo liksom bare vennet seg til. Men må jo innrømme at det hadde vært utroooolig deilig å få sove uavbrutt gjennom nettene snart igjen! Håper alt går bra med alle dere andre også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 14. september 2009 #8395 Del Skrevet 14. september 2009 Her går det unna!! Lillemann reiste seg opp på beina etter en spisestuestol nå i kveld!! Jeg var på nippet til å begynne å grine, så glad var jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 15. september 2009 #8396 Del Skrevet 15. september 2009 Så bra at ting går fremover i rekordfart nå, Pondusa! Skal bare se at han løper avgårde snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 15. september 2009 #8397 Del Skrevet 15. september 2009 Så bra Pondusa, går nok fort fremover nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 15. september 2009 #8398 Del Skrevet 15. september 2009 Så godt å lese, Pondusa! Niks, det blir ikke noen ny baby i 2010 nei. Alt for tidlig for vår del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 18. september 2009 #8399 Del Skrevet 18. september 2009 Så moro med fremgang, Pondusa, endelig! Her går det litt opp og ned. Masse som er enklere med andremann i alle fall og det er deilig. Men hadde nesten glemt hvor slitsomt det er med baby.. Man føler seg så fanget, på en måte... Huff, gleder meg bare til han blir større jeg. Nå tror jeg vi skal vente i alle fall 2 år før vi prøver på nummer tre. Vi "må" i alle fall ha 3 barn synes jeg Synes jo det hadde vært litt rart å være ferdig med barn allerede, jeg er jo bare 23. Spørs om ikke det blir to til, men med litt større mellomrom mellom da. Store ungen vår er i alle fall på topp om dagen Verdens nydeligste unge, og SÅ for seg på alle områder. Jeg skryter ikke altså! Men han er veldig tidlig ute, både språklig og motorisk, prater masse og forstår så mye av det vi sier, springer rundt og kommer seg frem på de utroligste steder Flink storebror er han også - null sjalusi foreløpig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 22. september 2009 #8400 Del Skrevet 22. september 2009 oi her var det lenge siden jeg hadde tittet innom! gratulerer med babyer og spirer. Her er ingenting på vei, og ingenting planlagt. Tanken på en til er underlig fjern for oss begge..... Frøkena tok sitt første skritt alene på fredag, og et par skritt til i barnehagen i går! Stolt mor! 18mnd og 4 dager - og vi hadde fått beskjed om at det var stor sjangs for at det ikke ville bli gåing før etter 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå