Gå til innhold

Toddler pjatt!

Grace

Anbefalte innlegg

Å, det vil jeg og! Legen min prøvde på det i uke 9, men det var visst for tidlig. Fikk bare høre "morkakelyden"... :ler:

Skal bli godt å snakke med jordmor. Da er jeg 12 uker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere vært hos jordmor allerede? Jeg fikk vite fra gyn. at det er vanlig å få time der i uke 16. Derfor har ikke jeg bestilt time enda. Men kanskje jeg skulle gjøre det jo før jo heller? :klø:

Noen som vet om det er mulig å gå til jordmor i en annen kommune, forresten? Jeg har ingenting i mot helsestasjonen i kommunen min altså, men det er faktisk lettere for meg (som ikke har lappen) å komme meg til nabokommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min kjenner jordmoren jeg går til godt, så vi fikk kanskje litt ekstra oppmerksomhet og fikk komme inn tidlig. Det hadde også noe med at jeg ikke var fornøyd med første kontroll hos legen.

Jeg tror det er mulig å gå til den jordmoren du vil, men det er forskjellig fra sted til sted om de vil ta deg inn hvis du ikke "sokner" til det stedet. Det er nok bare til å ringe å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal i bryllup/dåp i morgen. Kommer til å bli en lang og slitsom dag..

Skal de gifte seg og døpe barnet samtidig? Høres koselig ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Jeg er gift allerede, så det er ikke noe å tenke på for oss :)

Gleder meg i hvert fall. Skal være fadder for nevøen vår også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det kommer til å skje.. Om vi blir gift så blir det på en liten øy i varmere strøk.. :rødme: Vi orker ikke noe store greier med familie, taler og sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med de andre mars-april-mammaene?

Hos meg har i alle fall kvalmen kommet tilbake for fullt, etter å ha vært borte siden uke 8... Rare greier... Men snart er vel alt den slags over? Både trøtthet og kvalme og det som er. Gleder meg til neste trimester ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på kjøpesenter! MEN jeg fikk dritvondt i ryggen, nederst.. Aldri opplevd noe slikt, og det kom etter bare en time og gikk over med en gang jeg satt meg ned..

FIkk ihvertfall kjøpt en ny høstjakke med plass til Frosken..

Tok mitt første magebilde i dag.. Tror ikke det har skjedd noe der.. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. :) Her må man ordne med jordmor selv.

Her også. Så jeg bør nok få fingeren ut snart og bestille en time. Men jeg er litt treg av meg.. :sjenert:

Fastlegen sa forresten til meg at hun ikke var sikker på om jeg trengte å gå til jordmor nå som jeg får oppfølging av to leger. Gynekologen min sa det motsatte. Hun mener det er tull å gå til to leger, og hun sa at det er viktig at jeg går til jordmor, i og med at man prater med en jordmor om helt andre ting pluss at hun har bedre tid.

Rart de ikke er enige om sånt. Jeg er iallfall mest enig med gynekologen, det er helt sikkert!

Har dere noen planer for helgen da? Jeg skal sove! :fnise: :søvn:

Jeg skal også slappe av. Må prøve å få gjort noe husarbeid også, men det får vi ta som det kommer. Jeg er alene hjemme i helga, så avslapping skal stå som første prioritet! :)

Hvordan går det med de andre mars-april-mammaene?

Jeg føler meg nokså heldig, da jeg ikke har noen store plager. Jeg har sluppet unna kvalmen, og vondten i bekkenet har blitt mye bedre. Det eneste jeg kan merke er at jeg fortsatt er veldig trøtt og sliten. Men det kan jeg leve med, selv om jeg selvsagt gleder meg til å få energien tilbake. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...