Gå til innhold

Malou's

Malou

Anbefalte innlegg

:danser: Helg! :danser:

Jeg skal gå i dusjen (kanskje på tide...) også skal jeg markere inngangen til helgen med Friends og litt godteri på sofaen.

Det er langåpent i den byen vi bor utenfor så vi har tenkt oss en tur opp dit senere i kveld. Skal blant annet kjøpe bursdagsgave til sønnen til et vennepar av oss som vi skal i bursdagsselskap til i morgen. Dessuten trenger jeg en ny fuktighetskrem (med litt selvbruner.) Kanskje finner jeg noe annet spennende også. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er godt med helg.

Ble det noen butikktur på deg? Og fant du det du skulle ha?

Ønsker deg en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Bettie. Det ble en liten handletur på fredagskvelden. Kjøpte en DAB-radio fra Bush i kremhvitt og brunt retrodesign. Har sett på den en stund og nå hadde de den på tilbud så da slo jeg til. Er veldig fornøyd med den, både designmessig og lyd. Den skal stå på kjøkkenet, men vi kommer nok til å bruke den ute om sommeren også.

På lørdag var i vi ettårslag hvor vi blant annet spilte kroket (sikkert 20 år siden sist, kjempegøy!) og i går tilbragte jeg store deler av dagen på sofaen, enten med å lese i blad eller bok eller med å se på TV. Skikkelig sløvedag, men det trenger man vel også noen ganger, spesielt når høsten setter inn.

I dag er det mandag på alle måter. Vekkerklokka ringte alt for tidlig (6.30), jeg er trøtt og venter bare på at mannen kommer og henter meg om ca 2 timer. Han har vært på sykehuset til diverse undersøkelser i dag. Jeg må prøve å ta meg sammen og være produktiv, selv om jeg har mest lyst til å legge hodet på skrivebordet og lukke øynene.

:søvn:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i samme båt med andre ord. Øynene klør og hodet er tungt, jeg lengter bare hjem til sofaen min...

Heldigvis fant jeg en halv Smil i veska - hjelper på litt det! :sjokolade::ler:

Endret av Frk. Stella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt tenke meg at det hjalp bittelitt med en halv smil Frk. Stella. ;)

Jeg slutter ikke å forundre meg over hvordan det kan ha seg at man er i så dårlig form på mandager. Det ville vært forståelig hvis man hadde vært ute på byen hele helgen, men det har jeg jo ikke. Dessuten så dukker det plutselig opp noen mandager inne i mellom som ikke er så ille igjen. Hmm...

Bare litt over en time igjen nå....og jeg har faktisk vært produktiv siden sist. Må bare ta små pauser litt oftere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spesielt tirsdager med hjemmekontor. ;) Inntil videre ser det ut som om det blir plass til enda en dag med hjemmekontor på torsdag. Me likey!

Fikk lyst til å poste denne. Sarah McLachlan er foruten å være min favoritt sangerinne, en av de få artistene jeg vet om som er bedre live enn på plate.

:hjerte:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt Bettie. :)

Gnistrende høstvær i dag. Ganske kaldt i morges (6 grader), men det blir fort varmere når sola får tak. En sånn dag som man burde hatt fri og vært ute for å samle overskudd til en lang mørk vinter. Jeg har på meg støvletter for første gang i høst. De "gamle" sorte uten for. Har på den samme kjolen som jeg brukte med korte tights og ballerinaer for et par uker siden, men har gjort den mer høstaktig med petrolblå høyhalset topp med lange ermer og sorte strømpebukser under. I ørene har jeg lange gullkroker med et lite hjerte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det visst på tide med litt drama chez Malou igjen. I går kveld når vi var godt installert i sofaen og skulle se Desperate Housewives (i hvertfall meg) fikk vi en telefon fra sykehuset. Kjente det begynte å dirre i hele meg så snart jeg skjønte at det var telefon fra sykehuset. Hva er de har funnet nå som er så viktig at de ringer klokka halv ni om kvelden!?! Mannen var inne til scanning i går og de hadde funnet en liten blodpropp (!!!) i lysken. Så da var det bare å hive seg i bilen og kjøre inn på sykehuset. De sa det ikke var noe å få panikk over, men han skal ha sprøyter med blodfortynnende i 5 dager og i tillegg ta piller de neste 3-6 måneder. Dette er noe som kan oppstå når man er i behandling med kemoterapi.

Fikk mannen med hjem igjen i går kveld også har han vært der igjen i dag for å få sprøyter og piller til de neste dagene. Ellers har vi planer om å fortsette å leve som normalt. Det er noen matvarer man ikke skal spise så mye av når man går på blodfortynnende medisiner, men ellers har jeg ikke inntrykk av at det er så mye annet vi skal ta hensyn til. Når det gjelder fysisk aktivitet så skal man være så mobil så mulig, så mannen har fortsatt tenkt å prøve seg på litt badminton i kveld. Vi har i tillegg skaffet en avløser da han tvilsomt holder så veldig lang tid av gangen. Vi har jo pleid å spille sammen med en vennepar tidligere også, men de fikk barn for et år siden så sist vinter ble det ikke noe av. Gleder meg til å komme i gang å spille igjen. Det er både gøy i tillegg til at man får mosjon og det er jo den beste kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ! Så lei av sykdom at det faktisk irriterer meg litt at det siste innlegget sånn stort sett handlet om sykdom. Ikke på en sånn syt og klag måte (tror jeg i allefall), men bare at det står der. Nå kommer jo dette innlegget til å handle litt om sykdom også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...så derfor starter jeg et helt nytt et som handler om at jeg sitter nydusjet i stua i nattkjole og med dyne i tillegg til bærbar i fanget. Nattkjole og dyne i stua er forsåvidt ikke noe uvant syn her i huset. Det er nok mer unntaket enn regelen, i hvertfall i den mørke delen av året.

Gøy å komme i gang med badminton. Jeg og mannen byttet på litt og spille så jeg ble ikke sånn ordentlig sliten, men deilig å få rørt seg litt allikevel. Skikkelig sommerhimmel når vi kom ut i fra hallen. Det har vært det knallværet i dag. Håper på at det holder seg til helgen, i det minste en av dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å prøve denne. Tror nesten jeg er litt besatt faktisk. :fnise: Det er jo litt risky å bestille den for jeg har jo aldri prøvd den. Det er bare et eller annet som sier meg at den er meg.

Har kikket litt på eBay. De har har også en 3,5 ml på Strawberrynet, men gidder jeg å risikere masse avgifter og etterfølgende håpe på å få dette refundert fra Strawberrynet? På eBay slipper jeg jo sånt så lenge jeg handler innenfor EU.

Eventuelt kunne jeg jo bare styre meg inntil jeg kommer et sted de har den sånn at jeg fikk prøvd den først. Det er i allefall garantert det mest fornuftige.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo godt at de fant den blodproppen.

kam være lurt å prøve en duft før man kjøper den. Det er dumt med bomkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker veldig sterk og optimistisk, noe som helt klart er gode egenskaper når man møter motgang. :klem:

Blir utrolig inspirert av å lese om klær og denslags her inne hos deg! Det skal du ta som et kompliment, for jeg liker pene klær og denslags, men finner sjelden inspirasjon i å lese moteblader eller å lese om klær. Jeg tror vi to liker sånn noenlunde det samme av klær, i hvertfall føler jeg ofte at antrekk du beskriver er "meg", sikker derfor jeg lar meg inspirere! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt (på både den ene og andre fronten) Mie. :rødme: Jeg blir også inspirert av det jeg leser hos andre, både her inne og i diverse moteblogger som jeg er innom jevnlig. Godt å føle seg inspirert. Noen ganger kan det være litt belastende også, når jeg finner noe jeg nesten bare må ha med en gang, sånn som den tidligere omtalte Michael Kors parfymen. :fnise:

Jeg prøver så godt jeg kan å være både sterk og positiv, men jeg er jo ikke noe overmenneske heller så det er ikke alltid det går like bra. Men jeg prøver å tenke sånn at man ikke får noe ut av å være negativ, i hvertfall så lenge sjansen for at alt går bra til slutt er så stor som den er. Det er nok også en forsvarsmekanisme, ingen tvil om det.

Ukas høydepunkt - fredagskvelden er her. Vi har vært ute å spist og er nå hjemme på sofaen. Mannen ser en eller annen machofilm med The Rock :slåss: og jeg får litt fotmassasje mens jeg sitter med en bærbare i sofaen. Ahhh....

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...