Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Hvis alle høstdager kunne vært sånn som denne så hadde jeg ikke noe i mot høsten i det hele tatt Bettie. Har vært bedre vær som store deler av sommeren og nesten like varmt også. ;)

Det er litt rart å skulle tilbake til normalen igjen Ada Blûe, men mest deilig, veldig deilig. Har dog ikke hatt så mye tid til å reflektere over det ennå pga jobbing. Koselig å se deg her inne forresten.

Etter at mannen kom hjem fra motorsykkeltur bestilte vi kinesisk takeaway, noe som fikk meg til å tenke på hvorfor vi ikke får kinesisk i sånne pappkartonger som de gjør i amerikanske filmer og serier. Et av livets store mysterier.... ;)

Jeg sitter og laster ned litt musikk. Skal opp grytidlig i morgen (eller natt vil jeg nesten kalle det), før seks :dåne: så jeg bør vel legge meg snart. Nå starter den interne revisjonen for alvor så det blir mye møter i morgen. Blir spennende å se hvor mye ekstra jobb det kommer til å medføre for meg de nærmeste par ukene. Håper bare jeg kan klare det innenfor normal arbeidstid for jeg synes jeg har jobbet nok overtid for en stund nå.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt ferdig, så ferdig at det faktisk verker litt i kroppen. Det er forhåpentligvis kun et resultat av de siste par hektiske arbeidsuker, festen på lørdag i tillegg til at jeg sto opp før det ble morgen i dag. Har litt lyst til å legge meg allerede, men så synes jeg at jeg har lyst til å få bittelitt ut av kvelden også, om det så kun innebærer å ligge apatisk på sofaen.

Til helgen da skal jeg bare slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble syk, så jeg ble dermed nødt til å ta vare på meg selv Bettie. Kjørte hjem i fra jobb et par timer tidligere i går og i dag har jeg vært hjemme. Har vært logget på jobben, men ikke gjort noe særlig, kun vært tilgjengelig hvis det skulle være noe i forbindelse med revisjonen. Har vondt i kroppen og fryser og svetter om hverandre. :fryser:

I dag har jeg stort sett kun tilbragt dagen på sofaen med diverse serier på PC'en. Begynner å danne meg et bilde av de nye høstseriene nå. Private Practice, Grey's spinoff'en liker jeg ganske godt - den har potensiale. Det samme gjelder Dirty Sexy Money og Gossip Girl. Førstnevnte drama i skikkelig såpestil, total overdrevet, sistnevnte "den nye OC", tenåringsdrama så det holder men gjort på en litt annerledes måte. Får se hvor lenge jeg blir hengende. Big Shots derimot, herreutgaven av SATC fenger meg ikke. Har sett to episoder, tror ikke det blir flere, noe som nok forsåvidt er like greit. Er grenser for hvor mye jeg kan nå og få sett hvis jeg ikke skaffer meg en ukentlig fridag. :fnise:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Bettie! :) Lenge siden sist jeg var syk så jeg skal nok ikke klage, i hvertfall ikke så høyt... ;)

Formen er heldigvis bedre i dag. Har fortsatt litt vondt i magen og er litt øm her og der (spesielt i nakken), men energinivået er i allefall på vei opp igjen så jeg satser på å være tilbake på jobb i morgen. Så når jeg jo også å få fullt utbytte av den deilige fredagsfølelsen.

Det høststormer utenfor, men innenfor i stua er det heldigvis lunt og behagelig med levende lys og husets beboere i sofaen under hver sin dyne med hver sin bærbare.

Snart helg! Denne helgen skal jeg (nesten) bare gjøre det jeg har lyst til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger meja & Bettie. Formen er fortsatt stigende. Føler meg bedre nå enn jeg gjorde tidligere i dag, det kjennes ut som om muskelsmertene i nakken er i ferd med å slippe taket. Begynner å bli veldig trøtt da, men det er vel heller ikke så rart.

Feiret inngangen til helgen med litt shopping. Skulle hente mannens vielsesring. Den var for liten, men gullsmeden vi kjøpte den hos hadde heldigvis selv innsett at de hadde gjort en feil så vi behøvde ikke betale for å utvide den. Skulle bare mangle også, de kostet tross alt ganske mye tilsammen. Trengte påfylning av hårprodukt og pudder også og plukket i tillegg med meg en ny hårbørste og en øyenskygge fra Lancome i fargen platinum brown. Den kostet 165 kr og var knalldyr til å være meg, men jeg testet fargen hos svigermor en gang (av alle steder) og likte den så godt at jeg bare måtte ha den. Stakk også innom en av favorittsmykkebutikkene mine og kjøpte meg et armbånd laget av tynne skinnsnorer med fire små "gulldingser" på og et par øredobber; lange gullkroker med et sort hjerte i. Nesten så jeg gleder meg til mandag sånn at jeg kan få testet ut det hele, men bare nesten. ;)

Har kost meg meg nye avsnitt av Grey's, Private Practice og Dirty Sexy Money i kveld. TV-slave uke deluxe! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger (faktisk ganske ofte, når jeg tenker meg om) er tv-slave slett ingen dum ting å være! :ler:

Godt å høre at formen er stigende, får håpe det ikke blir fullt kjør på jobben med en gang igjen slik at du får en passe myk start ;)

siden du nevnte smykker - jeg stod forøvrig lenge og siklet utenfor en gullsmedbutikk i byen min i ettermiddag - de har en del designer-smykker der, og så utrolig mye fint! Av en eller annen merkelig grunn vendte alle prislapper "dandert" vekk fra meg! Rart det der! :ler:

God helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Frk. Stella. :) Prislapper som vender sånn at man ikke kan se hva som står på dem er skikkelig irriterende. I mange sånne tilfeller ville jeg sikkert ikke ha råd til å kjøpe det allikevel, men de kunne godt gjort det litt lettere å få det konstantert! :ler: Har faktisk opplevd det med klokker som koster mellom 1500 og 2000 kr også, det er jo ikke forferdelig dyrt heller.

Helg! Ahh... Sov lenge og spiste helgefrokost med mannen i stua. Etterpå dro vi på en liten shoppingtur. Kjøpte meg en mørkegrå strikketopp med vid hals på H&M og et sjal i brun, natur- og gulltoner. Når vi kom hjem bestemte vi oss for at vi ble nødt til å være litt ute i det fine været. Planen var egentlig kun å gå opp å poste et brev, men så var det så deilig at det ble til en av de lange rundene som tar litt over en time og gå. Deilig med frisk luft og bevegelse, selv om det ikke var mer enn 6-7 grader når vi kom hjem igjen litt etter sola hadde gått ned.

Nå slapper vi av i sofaen med hver vår dyne med helt rent sengetøy. Nyter tanken om at jeg kan sove så lenge jeg har lyst til i morgen også.

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstværet ditt høres jo helt fantastisk ut. Spørs om jeg må ta med meg stæsjet mitt og flytte sørover :ler: Og høststormer er jo bare så koselig da. Inne med stearinlys og kos :hjerte: Sånn sett gleder jeg meg til mørke vinterkvelder med masse deilig myk snø på utsiden, fyr i peisen, stearinlys i alle krinker og kroker og kakao i koppen.....Kan det bli bedre? *drømme*

Så godt at formen er bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at sånne mørke vinterkvelder er kjempekoslige monja, men uheldigvis klarer jeg ikke å like resten av vinterdøgnet like godt. Kanskje hvis man ikke trengte å stå opp tidlig om morningen og ikke minst kjøre bil til jobben.

Vi har vært ute på tur i dag også. Andre helgen på rad her med så knallfint høstvær at man jo bare er nødt til å være ute. I dag har vi vært i skogen. Falt nesten over flere idylliske små andedammer midt inne i skogen. Jeg som elsker å mate ender hadde selvfølgelig ikke brød med, men neste gang da skal jeg være bedredt. Tror nesten jeg blir nødt til å fylle opp en trillebår med brød hvis jeg skal ha nok mat til alle endene, det var nemlig mange!

Litt stemningsbillder fra dagen:

post-2374-1192378117_thumb.jpg

post-2374-1192378136_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flotte bilder. Jeg savner virkelig pannekakelandet når du skriver derfra. Jeg tror nok fint det kunne vært mitt første hjem :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives jo veldig godt her også monja. Har ikke noe umiddelbart behov for å flytte tilbake til Norge igjen for å si det sånn, selv om jeg selvfølgelig savner venner og familie noen ganger. Det er jo noe jeg har måtte lært meg å leve med. Det er faktisk over åtte år siden jeg flyttet hit nå.

Nå som jeg jo er en gift kvinne (...) har jeg faktisk begynt å vurdere alvorlig om jeg skal bli dansk. Inne i meg vil jeg jo alltid være norsk uansett, men det irriterer meg at jeg ikke fullt ut har alle rettigheter som f.eks stemmerett ved Folketingsvalg og EU relaterte valg. Har ikke helt bestemt meg ennå.

Har også begynt å tenke litt på jul. Det er jo bare 1½ måned til førjulstida, min favoritt del av jula. Fant noen kongler ute i skogen i dag som allerede har fått plass på trappa. Må opp på loftet og finne frem flere snart. Ikke julepynt altså, så julegal er jeg heller ikke!! :ler:

Hvis det er noen som har høstferie i neste uke vil jeg forøvrig ikke høre om det. :kjefte:

Endret av Malou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen høstferie å melde om herfra, nei. Her er det full fart med jobb og møter.

Godt at formen din er stigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høstferie? Nei, det har vi ikke sett.

Det er tiden fra 1. desember som er den beste tiden for meg og. Når den 24. kommer er jo på en måte jula, alle forventninger og all spenningen over, så det er viktig å nyte de tre ukene før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...