Gå til innhold

Vårt lille mirakel - Live, født 15.03.08

Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Innom med en liten :klem:

Skjønner godt at det er rart at det blitt offisielt.. Men sikkert veldig hyggelig også. Bryllup og barn er jo stort sett noe som gjør folk veldig glade.. Selv får vi en ny nevø om omlag 5 dager, og jeg gleder meg masse.

Så bra at formen er på bedringens vei, får håpe bekkenløsningen holder seg i sjakk så du ikke blir immobil..

I går snakket jeg og mannen om når vi selv skal begynne prøvingen.. Det blir ikke før til sommeren, men nå tenker jeg at det er jo ikke sååå lenge til.. Skal hente ut de siste p-ringene på resepten og så trenger jeg ikke fornye den på laaang tid forhåpentligvis.. Jeg tenker å slutte på p-ringen rundt mai, da vil jeg ha brukt opp den siste på denne resepten.

O lykke.. Håper alt er bra med deg! :klem:

ps: i dag har jeg mest sannsynlig fått solgt brudekjolen, sløret og tiaran også.. det er litt bra, for jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjøre med det. Kjekt å få litt penger i kassa, etter å ha raka meg fant på bryllupet i sommer.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med salg da...

Har dere funnet noe å kjøpe enda? Kanskje greit å få solgt først, så dere vet hvor mye dere har å rutte med.

Her i byen er det stort sett Garanti som selger borettslagsleiligheter. Litt skeptisk til de da jeg syntes den tekniske sjekken var MILDT sagt overfladisk... La ikke merke til ganske enkle ting som at panelovnene var fjernet i stua...

Veldig skeptisk til å både selge og kjøpe igjennom dem igjen etter å ha solgt igjennom dem en gang...

Men er jo ikke sikkert de er like ille hos dere.

Notar er jeg alltid litt skeptisk til. Vet flere som er det samme. Nettopp fordi de lover deg høyest mulig sum når du skal selge... Hva sier det meg som kjøper... Jo de leilighetene er dyre...

Derfor litt satt ut av at de faktisk la seg lavest...

Men dette er bare mine oppfatninger da... Er mange oppfatninger om meglere, så ikke sikkert de andre firmaene er noe bedre... Men jeg tror nok jeg kommer til å bruke noen andre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten :klem:

Skjønner godt at det er rart at det blitt offisielt.. Men sikkert veldig hyggelig også. Bryllup og barn er jo stort sett noe som gjør folk veldig glade.. Selv får vi en ny nevø om omlag 5 dager, og jeg gleder meg masse.

Så bra at formen er på bedringens vei, får håpe bekkenløsningen holder seg i sjakk så du ikke blir immobil..

I går snakket jeg og mannen om når vi selv skal begynne prøvingen.. Det blir ikke før til sommeren, men nå tenker jeg at det er jo ikke sååå lenge til.. Skal hente ut de siste p-ringene på resepten og så trenger jeg ikke fornye den på laaang tid forhåpentligvis.. Jeg tenker å slutte på p-ringen rundt mai, da vil jeg ha brukt opp den siste på denne resepten.

O lykke.. Håper alt er bra med deg! :klem:

ps: i dag har jeg mest sannsynlig fått solgt brudekjolen, sløret og tiaran også.. det er litt bra, for jeg vet ikke helt hva jeg skulle gjøre med det. Kjekt å få litt penger i kassa, etter å ha raka meg fant på bryllupet i sommer.. hehe

Heeei Beasuppa! Det var et sjeldent syn!

Så koselig med prøving til sommeren. Det er jo ikke sååå lenge til, nei. Og når det nærmer seg sommer, så klarer du helt sikkert å overtale mannen til å begynne litt tidligere også :ler:

Heldiggris som har fått solgt kjolen da! Jeg har solgt underskjørt og veske, men det var jo i grunn lite å spare på det. Har renset kjole og jakke, så det ligger på senga på gjesterommet. Håper jeg får solgt kjole og slør etter hvert. Har ikke prøvd å legge det ut for salg enda. Tiltak å gjøre slikt vet du :fnise:

Hva driver du med om dagene da? Blir det veldig mye jobbing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med salg da...

Har dere funnet noe å kjøpe enda? Kanskje greit å få solgt først, så dere vet hvor mye dere har å rutte med.

Her i byen er det stort sett Garanti som selger borettslagsleiligheter. Litt skeptisk til de da jeg syntes den tekniske sjekken var MILDT sagt overfladisk... La ikke merke til ganske enkle ting som at panelovnene var fjernet i stua...

Veldig skeptisk til å både selge og kjøpe igjennom dem igjen etter å ha solgt igjennom dem en gang...

Men er jo ikke sikkert de er like ille hos dere.

Notar er jeg alltid litt skeptisk til. Vet flere som er det samme. Nettopp fordi de lover deg høyest mulig sum når du skal selge... Hva sier det meg som kjøper... Jo de leilighetene er dyre...

Derfor litt satt ut av at de faktisk la seg lavest...

Men dette er bare mine oppfatninger da... Er mange oppfatninger om meglere, så ikke sikkert de andre firmaene er noe bedre... Men jeg tror nok jeg kommer til å bruke noen andre neste gang.

Vi har ikke funnet noe å kjøpe enda. Vi har sett litt på noen rekkehus og tomannsboliger, men de vi synes var interessante har blitt solgt.. og nå har det faktisk ikke kommet noen fine for salg i heletatt de siste dagene.. Men det kommer nok et nytt drømmehus snart :)

Jeg har samme erfaring med Garanti som deg. Mannen brukte dem da han solgte sin halvpart av en tomannsbolig. Samme dama som var hos oss i dag.. Hun virker rimelig spesiell.. Men vi får se hva hun mener ang. pris først. Hun noterte en del ting, og så skulle hun sende meg mail igjen når hun hadde gått over det med en kollega.

Notar har et veldig dårlig rykte på seg, så jeg vet ikke helt hvem vi kommer til å bruke. Tenkte å få Eiendomsmegler1 hjem til oss også, og se hva de kan tilby.

Vi lurte opprinnelig litt på DnB Nor også.. men har fått tilbakemelding på han megleren som kontaktet oss. Og han måtte vi visst IKKE bruke, i følge en vi kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg forresten 14 + 1 på vei. Jeg trodde jeg var 13 + 1. Tydeligvis har tiden løpt fra meg. Hehe. Litt moro da. Magen vokser og vokser. Går med bellybelt uten på jeansen og knappen åpen.. Hettegenseren min har begynt å bli trang å lukke igjen over magen.. I følge babyverden er fosteret 8cm denne uken :)

I dag sendte jeg mannen for å hente støvelettene jeg hadde kikket på i butikken og bestilt. Trodde ikke de kom til å passe foten min, men jaggu passet de :) Hurra! Da har jeg endelig fått tak i et par støveletter.. og i går kjøpte jeg en trenchcoat/kåpe og to nye langermede gensre. Jeg synes skoene var litt dyre, men det får bare være siden de faktisk er i skinn. Trodde de kostet 1200kr, og synes det var dyrt. Så kom mannen hjem med kvitteringen: 1599,- Aiaiaia.. Men jeg kjøper sjelden sko da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Det er helt klassiske støveletter som sikkert kan holde i flere år (litt hæl, sort skinn, ikke dilldall).

Ja, tiden flyr sannelig selv om det ikke virker sånn :filer:

Det går mye bedre, jeg føler meg tidvis helt normal! Og det er godt. Men jeg sliter litt med kvalme og trenger mye søvn enda. Gleder meg til ultralyd. Har jo ikke "hilst" skikkelig på spiren siden i uke 11, og skal ikke på ultralyd før 11. oktober. Men det nærmer seg med stormskritt.

I starten av oktober kommer foreldrene mine på besøk til oss. Mamma har sagt at hun skal hjelpe meg med å vaske hus og lag mat, så det blir stas :ler: Snille mamma'n min :rødme:

Tenkte jeg skulle ta et nytt magebilde nå etterpå, og sammenligne med uke 11.

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første bilde er tatt i uke 11 + 1, andre 14 + 4. Var litt vanskelig å bildet selv, så 14 + 4 ble jeg litt "vridd" :sjenert:

post-11761-1190481449_thumb.jpg

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt liten magen du har fått der.. :rødme:

Takk :) mulig å skjule når jeg har ytterklær fremdeles. Men det begynner å skorte på bukser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på besøk hos svigers, og kom hjem igjen med en stor full pose med babyting :danse:

Det var to håndklær, gaskluter, vaskekluter, små håndklær/vaskekluter til å ha under på stellebordet, sengetøy, jerseylaken til madrass, et helseteppe, et håndkle med hette på, og et kjempemykt teppe.

Svigermor hadde vært på salg på Princess og tydeligvis gått amok ;) Vi har ikke kjøpt noe selv enda, så det var litt stas å få de første babytingene i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill de er da! Gleder meg til den dagen vi kjøper første babyting også.. :)

Ja..

Håper ikke det blir for lenge til dere kan kjøpe babyting dere også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Kykkelikokos

Så moro at svigers allerede har begynt å handle. Greit å få sånne småting!!!

Er du 14 uker på vei. Så moro :juhu: :juhu:

Hadde ikke fått med meg at du var over de magiske 12 enda... :sjenert:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jente_79!

Jeg er faktisk 15 uker på vei i dag. Hehe.

Glad jeg er over de magiske 12 :) Nå venter vi bare på første ultralyd. Mannen gleder seg veldig til å hilse på den lille spiren.

Ha en fin dag du også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 uker faktisk

Jammen ikke lett å henge med.

:hoppe: :hoppe: :hoppe: for 15 uker da

Blir moro med UL. Hvordan er formen din? Er du noe bedre?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye bedre enn jeg var, men blir veldig fort trøtt. Kjenner at jeg kanskje burde prøve meg på jobb snart, men nå er det så mye som skjer.

I morgen kommer det en sånn montør som skal montere en ekstra boks til TV'en vår for å monitorere hva vi ser på tv og lage statistikk. Litt moro at vi skal være representativ for norges befolkning ;)

På torsdag har kjørelæreren min funnet ut at jeg skal ta teoriprøven for førerkort klasse b, og det kan bli ganske interessant, for jeg føler meg ikke klar. Hadde tenkt å ta den i neste uke, men pga mye krøll så må jeg ta den nå for å ha en mulighet til å kjøre opp før nyttår..

Har tidligere informert kjørelæreren om at jeg ville bli ferdig så fort som mulig med lappen, men det har dratt langt ut i tid. Forrige gang jeg kjørte med henne sa jeg at jeg måtte bli ferdig før jul, både pga graviditet og pga at vi forhåpentligvis skal flytte før jul. Da sa hun at det ikke skulle være noe problem å bli ferdig før jul.. Men nå er det plutselig kø frem til 10. desember på oppkjøring her.. *sukk*

Jeg føler meg skikkelig hormonell om dagen, og er veldig lett irritabel. Akkurat nå er jeg drittlei trynet på kjørelæreren. I sommer gikk det hele 2 mnd mellom kjøretimene.. og i starten ville hun bare gi meg enkelttimer fordi hun måtte ha tid til alle elevene sine.. GAaah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...