Gå til innhold

Miss Ariels lille hjørne

Midna

Anbefalte innlegg

Syntes det er så rart at jeg ikke skal studere nå jeg... Merker at det klør litt i finrene etter pensumbøker. Men på den andre siden så er det mange ting jeg ønsker å ta tak i på jobb. Tenk at jeg skal være der fem dager i uken, åtte timer om dagen (minst). Da kommer jeg til å bli lommekjent og brått ha peiling på mye jeg ikke har peiling på når jeg bare jobber annenhver helg og slikt. Tror også det kommer til å bli kjempebra. Men det er vanskelig å si før jeg kommer dit... Jeg vet fremdeles ikke hvilken dato jeg starter, men håper jeg får vite det i løpet av neste uke...

I morgen har jeg mange små ting jeg må få gjort så må skrive en liste:

- Ta vitaminer

- Skifte på sengen

- Støvsuge hele huset (- kjeller og slikt da).

- Vaske gulv

- Sortere og rydde ting på kontoret (står flere poser med ting samboer har fått med fra barndomshjemmet så det er ganske rotete der for å si det sånn)

- Vaske bad

- Lage middag

- Rydde og vaske i skap/skuffen under vasken.

- Vaske og skifte duker på stuebord og kjøkkenbord

- Legge på plass rene klær

Har mye mer jeg har lyst til å sette på lista. I hagen har jeg en veranda som trenger mer maling, et inngangsparti som skal ryddes, luking, kantklipping, lage ferdig blomsterbedd, legge kantsten rundt alle blomsterbedd, legge heller ved inngangspartiet osv... Huff, er ikke bare bare. Men i morgen skal jeg fokusere hvordan huset er på innsiden, siden vi har fokusert på maling i helgen og huset ser deretter ut.

Nå skal jeg kose meg videre med Ken Follett boken før jeg legger meg. Ken Follett er uten tvil min nye yndlings-forfatter. Ingen skriver bøker som han! Jeg elsker bøker som er lange og som er rike på detaljer. Jeg elsker at de virkelig går i dybden på noe. Jeg kan sitte i mangfoldige timer med en bok uten å forstyrres. Når jeg tenker meg om er jeg egentlig en ganske sær og kjedelig person. Men det kommer vel an på øyet som ser? ;D Jeg har vel som alle andre forskjellige sider, og det kommer an på humøret hvilke sider jeg viser omverdenen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marihan

Jeg er også veldig glad i å lese, og kan godt sitte en hel kveld med bare en bok som selskap. Når jeg leser er jeg i min egen lille verden, og hører som oftest ikke hvis andre snakker til meg. Kjedelig? Som du sier, det er øyet som ser, og de fleste har mer enn bare en side å vise seg fra ;) Jeg har forresten ikke lest en eneste bok av Ken Follet. Har du en å anbefale? Har tenkt meg på bibliotektet en av de nærmeste dagene..

Kos deg videre med vasking :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marihan. Jeg svarte egentlig i går, men så forsvant alt, og da ble jeg så irritert at jeg ikke gadd å skrive på nytt. Jeg anbefaler "Stormenes tid" av Ken Follett på det sterkeste! Jeg klarte i alle fall ikke å legge den fra meg. ;)

I dag jobbet jeg som konferansevertinne fra 0600-1430. Jobbet alene frem til elleve noe som gikk unna. Telefonen ringte i ett kjør om kursholdere som skulle ha alt fra post-it-lapper til kaker og kaffe, og selvfølgelig så skal alle møtene ha ting på likt. Men det ordner seg alltid. =) Kom klokken seks i dag fordi ingen av dagens møterom var rigget klart, så det ble en frisk start på dagen kan man si. Egentlig så var det ganske deilig å pusle rundt så tidlig på morgenen før alt begynner å skje!

Nå er det fastsatt at jeg får 10 prosent fra 1. oktober, men jeg kommer til å få en del vakter før det også. Så jeg ikke blir helt blakk. ;) Neste vakt er på søndagskvelden. Da er det et lite møte bare, så det blir rolig.

Nå har jeg dumpet ned i sofaen og skal sitte her helt til jeg skal begynne på middagen. Trenger også å re opp senga og ry

dde litt på kjøkkenet. Men det får vente til etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble huset skinnende rent! Det er alltid en herlig følelse. Jeg lagde jo en liste litt lengre opp i dagboken, så tenkte jeg måtte rapportere at alt ble gjort bortsett fra rydding på kontor. Det får vi ta en annen dag! ;) I går kveld gikk jeg en tur i herlig frisk kveldsluft. Tror jeg må gjøre det samme i kveld.

Nå tror jeg at jeg skal lage meg litt honningte. Det hadde vært herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jobb i dag har jeg nesten bodd i sofaen. Har laget middag, ryddet etter middag og redd opp seng. Ellers har jeg bare sittet og lest, spist is og sitter med laptopen på fanget. Koselig det egentlig. Men nå begynner jeg å bli rastløs! Trøtt også forsåvidt, det tar på å stå opp kvart over fem. Hehe.

I morgen er det fri igjen og da må jeg finne på noe... Er kjedelig å ha fri sånn midt i uken når alle andre jobber eller er på skolen. Men da kan jeg jo bake kanelboller og planlegge ukesmeny, rydde der det er rotete osv. Kanskje få til litt trening? Jeg og hun ene på jobben skal jo melde oss inn på treningssenteret, vi har bare ikke kommet så langt enda! Men jeg skal love å ikke lure meg unna!

Når jeg tenker meg om så er det helt greit å ha litt lite å gjøre nå. Det er kanskje siste gang i livet før jeg blir pensjonist at jeg har denne luksusen. Litt skummelt å tenke på! Da jeg jobbet på kursavdelingen i stad så sa sjefen min at snart ble jo dette hverdagen min, og det er jo sant. Har nesten ikke tenkt på det jeg. Men må si at jeg fikk en litt god følelse av å tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan

Når jeg er på jobb, så tenker jeg av og til at om to år så gjør jeg dette hver eneste dag.. Litt skummelt å tenke på :fnise: Men jeg tror man kommer fort inn i rutinen!

Takk for anbefaling av bok, skal låne den nesten gang jeg er på biblioteket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marihan! :D Tror også at man kommer raskt inn i rutinen, og at det egentlig blir skikkelig gøy når man driver på med det hver dag. Hvis man driver på med noe hver dag og man ikke trives, da bør man i alle fall finne på noe annet. :)

I dag stod jeg ikke opp før ti! Litt fy, men siden jeg stod opp så tidlig i går så er det jo lov. Det kunne jo absolutt vært mye værre. Lurer litt på om jeg skal bare kanelboller etterpå... Har jo hatt lyst på det i flere dager nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har dratt på jobb med begge pc-laderne. Så kjedelig! Men da får jeg kanskje gjort noe fornuftig i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter! I går bakte jeg kanelboller, lagde gode laksemiddag med wok til, ryddet og stod på. En ganske kjedelig dag egentlig. Men nyter det mens jeg kan. I dag blir vel dagen egentig ganske lik. Skal fortsette å rydde på kontoret/gjesterommet og jobbe litt ute i hagen hvis ikke regnet kommer i dag også...

Nå skal jeg lage meg salat til frokost og drikke te + kanskje en kanelbolle til dessert? ;)

Jeg har dessuten bestemt meg for å sy puter til soverommet selv. Så i dag skal jeg søke litt etter stoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til frokost i dag lagde jeg meg salat. Elsker å ha masse grønnsaker i kjøleskapet. Det er så godt, og når det først står der så blir det til at jeg spiser mye av det.

Ingredienser:

- Isbergsalat

- 2 gulrøtter i skiver

- Brokkoli

- Litt rødløk

- Stangselleri

- Ost i terninger

- Noen skiver kokt skinke i terninger

Godt, og sunt!

Nå skal kjøkkenet ryddes og snart skal jeg rusle en tur i butikken for å kjøpe ris og melk. Til middag i går lagde jeg laks som var stekt i folie i ovnen med kokte poteter og gulrøtter, brokkoli, babymais og sukkererter som var wokket ved siden av. Kjempegodt, og ble altfor mett!

I dag blir det kyllingfilet, ris og kylling bretagnesaus med grønnsaker. Jeg vet ikke om jeg skal wokke, koke eller steke dem i folie i ovnen. Blir i alle fall brokkoli, gulrøtter og blomkål tror jeg. Kanskje jeg finner noe mer på butikken jeg kan putte i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzano Asti

Nå har jeg endelig fått oppdatert meg litt igjen, både her og i bloggen. Det er SÅ koselig å se bilder fra det nye hjemmet deres; dere har fått det stilig, men hjemmekoselig på samme tid. Det virker som du har mye overskudd til å drive på hjemme?.

...og som vanlig liker jeg listeskribleriene dine! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Asti! Så koselig at du har vært innom! :) Jeg begynner å bli mer og mer fornøyd med hjemmet mitt. Men det er mye som gjenstår før jeg blir fornøyd. Men slik er det vel alltid?

Jeg føler at jeg har en del overskudd om dagen til å jobbe i huset. Det skulle vel bare mangle nå som jeg går hjemme uten mye annet å gjøre. Ikke ting jeg MÅ gjøre i alle fall. I dag har jeg sittet litt for mye forran pcn merker jeg.

Nå skinner brått solen så nå skal jeg faktisk ut å jobbe litt ute. Det trengs! Jeg hater det været som er i det siste. Det ser ikke ut ute, og jeg får rett og slett ikke gjort det jeg skal. Men i dag! I dag er dagen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå hr verandaen fått strøk nummer to! Deilig! Har hørt på Queens live til malingen faktisk. De skal ha konsert like ved meg i kveld og har hatt lydprøver eller noe nå. Litt artig!

Nå skal jeg ta en velfortjent dusj før pappa kommer og henter meg. Skal hjemme til mamma og pappa for å hente resten av tingene mine. Dvs bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hentet resten av tingene mine hjemme. Nå står de i kjelleren, og der skal de få stå litt. ;P Nå skal vi snart lage taco og bare kose oss med film, osv. :)

Været er ganske herlig nå så skulle nesten grillet men. Tror jeg skal sette meg ut med boka mi og en kopp te og nyte det mens jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal jeg ri! Gleder meg som en liten unge. Har ikke ridd siden hestene dro på sommerbeite i sommer. Skal ri W som søsteren min egentlig holder på med men som jeg rir litt innimellom. Hesten jeg har ridd de siste tre årene har jo flyttet til sverige, og det er så kjipt!

Har jo så vidt begynt å ri en super hest i ny stall da, og det blir nok mer av det utover høsten. Gleder meg til å komme ordentlig i gang med det. :)

Nå er det Queens for alle penga. Hehe. De har konsert like ved og det høres GODT! Har ikke noe i mot det jeg da, når de spiller de gamle slagerne og sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen skinner! Så herlig!

Mine planer for dagen:

- Rydde kjapt over huset

- Re opp seng

- Vaske og brette sammen klær

- Vaske veggene i gangen slik at jeg kan begynne å sparkle og male.

- Jobbe i hagen med blomsterbed, kantsten, klippe gress osv (får se hva jeg gjør)

- Ridetur!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg opprettet en egen konto jeg kan sette inn penger til studielånet jeg skal begynne å betale i februar. Tenkte at det var like greit å begynne å sette inn nå.

Planen er å hele tiden ha litt mer der enn jeg trenger for å være helt sikker. Får helt noia av å betale tilbake studielånet. Ikke atdet er så ille liksom, men det blir en kjedelig ekstrautgift. Nå brukte jeg nesten hele studielånet som egenkapital til hus da, men det skal bli godt når det er vekk for å si det sånn. Men føler meg flink som oprpettet konto. ;D Da er det bare å begynne å sette inn...

Har også en feriekonto det snart er 4000 på som skal brukes til neste år. En bsu som er full om to og et halvt år og en sparekonto som begynner å bli ganske full den også. Jeg rett og slett elsker å spare!

Vurderer litt å opprette en oppussings-sparekonto også... Hadde jo vært kjekt. For da kan jeg bruke de pengene med god samvittighet! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Nå er jeg varm! Nå har jeg klippet gresset og er i gang med å få vekk de gamle "trekantene" rundt blomsterbeddene. I steden for disse skal jeg sette opp kantsten i form av noen lange "blokker". Solen steker så det er litt tungt. Men det blir vel fint!

Jeg har også høstet inn mine første cherrytomater, og tomatplanta har mange kart nå så blir spennende å se hvor mye jeg ender opp med.

Ellers i dag så har jeg:

- Redd opp seng og ryddet over soverom

- Ryddet stue og vannet blomstene der

- Ryddet og shinet kjøkken

- Støvsugd kjøkken og gang

- Satt på en maskin med klær

Har det så ryddig nå som jeg gjør rydderutinene hver dag. Så i dag da jeg skulle rydde stua så var det bare å ta ned en potetgullpose fra i går, tørke over bordet og sette putene pent på plass + vanne litt. Herlig når det skal så lite til. På soverommet var det bare å gå ned med vannglasset samt to møkkete klesplagg.

Når det hele tiden er så ryddig så er det så enkelt å holde det pent! Får bare håpe jeg klarer å holde det sånn...

Nå skal jeg ut igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...