Gå til innhold

Livet er Flatt


starie

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa

Grusomt å høre, Starie. Det er trist når de gamle plutselig blir så ufattelig mye eldre og livet så sårbart. Krysser fingrene for det beste, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff.. ikke hyggelig i det hele tatt.. :( Håper du rakk fram, og at dere har det bra! Vi snakkes når du kommer hjem..

*Kjempe klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au da, Starie :cry:

Nå fikk jeg vondt av deg. Forferdelig å høre det du nå har fortalt.

Føler virkelig med deg.....

Jeg håper du får sett ham og at det står bedre til enn tidligere trodd.....

Ønsker deg alt godt,- og ser fram til du er tilbake :D

Håper det går bra på skolen og.

Skal krysse fingrene mine for bestefaren din....

Stor trøsteklem fra Diva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bestefar døde skjærtorsdag klokken 11:10, akkurat 8 dager etter at jeg kom hjem. Han var på sykehuset hele tiden, og både vi og han visste hvilken vei det gikk. Jeg satt hos han dag og natt, opptil 10 timer om gangen uten pauser, og sov rett opp og ned i en stol. Han kunne ikke snakke så mye fordi han hadde dårlig pust og lå med oksygenmaske, men han viste at han var glad for å ha meg der ved å stryke meg over ansiktet og håret og ved å kose med hånden min.

Etterhvert som han ble dårligere sov han mer og mer og fikk mer og mer smerter. Han fikk smertelindring på slutten, og de ga han mye morfin for å hjelpe på pusten. Han kaldsvettet en del og jeg og søsteren min vasket hodet, håret, ansiktet, halsen og brystet med kalde kluter. Dette synes han var kjempegodt.

Noen dager før og frem til han døde var han veldig urolig, og prøvde å si ting til oss som vi ikke skjønte. Dette synes jeg var helt grusomt. Jeg gråt jo en del, men prøvde å ikke vise det for at han ikke skulle bli lei seg. Han var redd for å være alene og hele familien satt hos han på skift for at han ikke skulle være alene når han døde (det var det han var redd for). Vi var alltid minst to der som hold hver av hendene hans.

Dagene gikk sent, men vi leste bøker mens vi satt der og jeg sang en del sanger han har lært meg, og han ble rolig med en gang. Vi fikk spise i personalkantinen på sykehuset, og fikk opp mat på rommet hvis vi ønsket det. Sykehuset var helt fantastiske og trillet også inn en seng som vi kunne sove i når vi var der om natten.

Mens han klarte å snakke lurte han på om vi visste hvordan det stod til i hagen hans. Bestefar elsket blomster og hadde plantet en masse. Tante var hjem om for å hente medisiner til besta, og plukket med seg en bukett påskeliljer fra hagen. De fikk han se en av de siste gangene han var våken. Da han døde satt besta og tante hos han og han sovnet bare stille og rolig inn. Vi andre kom så fort vi kunne og gikk inn på rommet etter at de hadde stelt han. Han var bare så utrolig fin. Han så veldig fredelig ut og i hendene hadde de lagt en av påskeliljene fra hans egen hage. Det var bare utrolig sterkt. Vi dro hjem med klærne hans, brillene, klokken og gifteringen. Sykt..

Begravelsen ble fredag 25.april, dagen etter pappas 44 års dag. Begravelsesbyrået var kjempeflinke og kirken var kjempefint pyntet. Jeg og søster stod i døren og tok i mot folk og delte ut sangheftene. Det kom over 100 mennesker og det er ganske mye til å være en så liten bygd. Bestevenninnen til søster sang, og presten var kjempeflink.

Kirkegården han ble begravd på lå et par kilometer unna og på veien fra kirken kjørte vi forbi butikken han alltid handlet på, båten hans, barndomshjemmet hans, alle vennene hans og huset hans. Han fikk liksom en siste tur forbi alle stedene som betydde noe for han. Veldig rart.

Tanken på at han er borte og at jeg aldri får se han er helt uvirkelig, og det har ikke helt gått opp for meg enda. Lurer på om jeg kommer til å sørge lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd å høre at det gikk som det gikk, Starie.

Sitter med tårer i øynene jeg nå.

Synes det er bra dere satt og våket for ham de dagene før han gikk bort. Høres ut som om han avled i fred og ro og i viten om at han hadde sine kjære rundt seg til siste stund.

Sender deg mange gode klemmer og trøst,- håper du klarer å se lyspunktene likevel i hverdagen og kommer deg videre etterhvert. Men det er lov å være lei seg og gråte,- man må sørge og så bearbeide sorgen. Ikke steng følelsene inne i allefall.

Tenker på deg og ønsker deg alt vel.

Stor klem fra Diva :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Kondolerer, Starie. Det er forferdelig trist å miste en slektning, men det høres ut som om han fikk en verdig avskjed på livet.

Håper at du ellers har det bra - sender deg en *klem* jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristessa

Så fælt... Skulle ønske du slapp mer nå. Sender en trøsteklem og en takk for fin bursdagstråd til meg. :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hei!

Så trist å høre om bestefaren din. Kondolerer. Fikk tårer i øynene jeg. Håper det går bra med faren din og oldemora di nå. Trist at sånne ting skal skje. Vil bare si at jeg tenker på deg.

Klem til deg fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Uff :( Så mye trist som har skjedd hos deg den siste tiden.. Føler emd deg, er ikke så mye mer å si tror jeg.

klem. embla s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei starie:)

Nå synes jeg det har skjedd nok fælt hos deg :sinna:

Det er urettferdig!

Håper du har det bra, etter forholdene.

Ønsker deg lykke til , og en kjempegod helg...

Mange trøsteklemmer fra Diva:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for at dere bryr dere damer, det varmer! Oldemor er operert nå, de fant en svulst på 9*11 cm :o De tror det skal gå bra med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo Starie!

Nå har jeg sittet og lest gjennom dagboken din, det var forferdelig trist med bestefaren din...

Du har opplevd mye trist den siste tiden, men jeg håper du kanskje har det bedre nå? Sender deg masse varme tanker iallfall!!

Har du noe å glede deg til fremover da? Sånn at du kanskje kan få tingene litt mer på avstand, mener jeg. Det er ikke sunt å gå og tenke og gruble for mye heller, vettu.. Håper du har noe å se frem til i nærmeste framtid iallfall!! Sommerferie, KG-treff :lol: osv... :blunke:

Ha en fin kveld/natt ,da!!

Koz, Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere er så snille :D

I dag har jeg og kjæresten min holdt sammen i 4 år. Fikk et kjempefint kort som han har laget selv! Skal så lite til for å gjøre meg glad skjønner dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hulderjenta

Hei Starie!

Har tittet litt i dagboken din, og lest hva du har skrevet. Du skriver så fint! Leste om da du mistet bestefaren din, det var fryktelig trist og jeg kondolerer. Sitter med tårer i øynene og føler med deg, og tenker på at du har hatt det tøft. Etter det du skrev forstår jeg du har vært veldig glad i bestefaren din, og han i deg. Du har gjennomgått mye denne våren, både av fine ting og triste ting. Håper du klare å ta vare på alt det fine og bruke det til å komme igjennom det vonde! Det er tydelig at samholdet er stort i familien din, når noe skjer så er de der alle med en gang! Det var fint å lese.

Ta vare på deg selv, Starie, og la de du er glad i få passe på deg også. Og gratulerer som samboer! :)

STOOOOR klem fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg endelig har klart å leve et tilnærmet normalt liv etter det med bestefar, oldemor og pappa, fikk jeg en lite hyggelig telefon i morges. Pappa ringte og sa at bestemor var på vei til sykehuset. Hun kaster opp blod og er veldig dårlig. De vet ikke hva som feiler henne, men de er veldig bekymret siden hun har blitt så svak.

Jeg bare spør jeg, hva blir det neste?

Jeg drømte om bestefar en natt. Han så slik ut som han alltid har gjort, bare lavere. Han stod bak bestemor som ikke så han, og la fingeren over leppene sine som om jeg skulle holde tett om noe. Savner han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Starie!

Ville bare si at jeg tenker på deg! :D

Ønsker deg en så god dag som mulig! Klem fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Hei Starie :D

Så ikke at du hadde dagbok før nå jeg :( Men lover å følge med framover med deg. SÅ vond tid du har hatt og fortsatt har. Hvet hvordan det er å miste nære familiemedlemmer. Det er smertefull og tøft.

Syns virkelig synd på deg Starie. Godt du har samboern din som er der og trøster deg. At du slipper å være alene. Kondolerer med bestefaren din. Men når sorgen har lagt seg så tenk på de gode minnene du har med ham. Dere var jo svært knyttet til hverandre får jeg inntrykk av. Jeg tror at han passer på deg nå. Akkuratt som jeg tror at pappan min passer på meg. Du skal vite at jeg tenker på deg Starie og har gjort det lenge.

Om du føler for å få ut ting er jeg der for deg. Det skal du vite !

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...