MellonCollie Skrevet 19. september 2008 Forfatter #2321 Del Skrevet 19. september 2008 Ahh, som livet smiler når man er mamma til verdens søteste, snilleste og ikke minst den strålende fornøyde lillegutt! I går var jo samboer her igjen, og han tok "hovedansvar" for lillegutt, slik at jeg kunne få tatt meg et langt bad og slappet av. Har begynt å lese "Beatles" igjen, og har "Bly" liggende klar slik at jeg er oppdatert før mamma er ferdig med "Bisettelsen". Kos! Var også på en laaang trilletur med ei venninne i går mens samboer jobbet. Over 2 timer med masse bakker. Holdt på å stupe til slutt, kondisen er ikke hva den var. Men det hjelper vel når jeg får trillet de bakkene nok ganger. Kommer inn i alle gamle bukser nå, men alle sitter ikke like pent enda Var kjekt å trille den ruta vi gjorde, for da oppdaget jeg en snarvei til helsestasjonen min. Så jeg kan trille dit på 30 minutter - praktisk når jeg skal på kontroller. Natta gikk igjen knallbra. Han spiste 0130, og sov videre med en gang. Så våknet han 0430, da våknet han veldig, så vi skiftet bleie med det samme. La ham våken i senga si, han lå og knirket litt for seg selv.. måtte opp og sette inn smokken noen ganger, men 0515 var det stilt. Og da sov vi til 0815 ca Bruker å flytte ham over i vår seng rundt da samboer drar på jobb (dersom han er våken), og bruker det til litt kos. Fin rutine I dag har han storsmilt både til mamman sin, den fine grønne gulpekluten, og ikke minst til bestekompisen hans; leken "Freddy The Firefly". Den har fine farger, en liten "tute", og vinger med papir inni. Også har den en fin lys stemme når mamma leker med den Skjønner godt at guttungen gliser, men om det er med eller av meg - DET vet jeg ikke! Nå har han sovet en times tid i kurven sin, så har fått på en vaskemaskin. Han har nemlig lagt til seg en enorm "uvane".. når han først produserer bæsjebleier nå, så er de ENORME! Såpass at bleiene ikke klarer helt å ta imot, og dermed blir det oftere klesvask.... Vi bruker Libero2 (opp til 6 kg), kan jo ikke gå opp i størrelse heller? :klø: Men det kommer enorme mengder samtidig, tror det er det som er problemet. Jaja, får heller fortsette med vask. Han har jo ikke vondt i magen mer, så det var tydeligvis noe som "løsnet" for ham. Ikveld blir det familiekveld igjen, "Skal vi danse" og "Senkveld". Tror vi skal ha kyllingfilet med bacon rundt og ovnsbakte poteter + noe tilbehør. Jeg har forresten prøvd meg frem med ost denne uka, og det har gått kjempefint. Så i dag tror jeg at jeg skal prøve meg med litt sjokolade igjen. Og går det bra - kanskje et helt glass melk iløpet av helga! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 19. september 2008 #2322 Del Skrevet 19. september 2008 Så koselig lesning :rødme: God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 19. september 2008 #2323 Del Skrevet 19. september 2008 Lykke til med melk og sjokolade Går forhåpentligvis helt fint God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 19. september 2008 #2324 Del Skrevet 19. september 2008 Høres ut som dere har det herlig Sitter bare her og smiler når jeg leser om dagene deres. Kos dere masse med familiekveld, blir nok tv-titting her også gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. september 2008 #2325 Del Skrevet 19. september 2008 Så koselig det er å lese her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 19. september 2008 #2326 Del Skrevet 19. september 2008 Innom og leser, koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 19. september 2008 #2327 Del Skrevet 19. september 2008 Herlige dager! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 20. september 2008 #2328 Del Skrevet 20. september 2008 Så koselig å lese om deres skjønne hverdag :rødme: Godt at han sover såpass godt som han gjør (og lenge ), det må jo være rene himmelrike å sove til 8 med en liten baby Det gjorde ingen av mine nevøer (og gjør ikke nå heller for den saks skyld...) Det var bra at magen hans endelig løsnet, og det er jo bare bra at det kommer store mengder og at han får det ut, men skjønner jo at det fort blir mye klesvask når det hele tiden går igjennom alle klær Dere får kose dere videre! Høres ut som dere har kommet i en god rytme og funnet ut av ting Koselig å lese om Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 20. september 2008 #2329 Del Skrevet 20. september 2008 Innom for å ønske deg en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MidnightChildDreamer Skrevet 20. september 2008 #2330 Del Skrevet 20. september 2008 Dere er heldige som har en så god hverdag Det er jeg så glad for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 20. september 2008 Forfatter #2331 Del Skrevet 20. september 2008 Ja, syntes det var viktig å skrive når dagene er fine også! Ble så mye sutring og negativt fra meg her en periode, så da må man i alle fall huske de positive dagene! I dag har vi vært ute på lang trilletur hele familien, og så dro vi til mine besteforeldre for å hilse på et søskenbarn av meg som var innom. Tror han og samboeren hans ble litt babysyke, for lillegutt sjarmerte de i senk Deretter kjørte jeg samboer til togstasjonen. Han er ute sammen med kompisgjengen sin fra oppveksten og feirer en 30årsdag. Ute og spiser og skal vel en tur ut på byen. Han sover over hjemme hos sine foreldre i natt, og tar tog hjem hit igjen i morgen. Så jeg dro til mine foreldre og har vært der frem til nå. Lillegutt har vært masse våken i dag, vært så morsomt å se han med pappaen sin. De to har virkelig storkost seg! Så nå ligger han og sover, og jeg håper han har tenkt til å fortsette med det til laaangt ut på morgenen i morgen Kjenner jeg er litt trøtt selv, så blir nok ikke sen kveld. Legger meg heller med en bok eller noe og slapper av Skulle gjerne hatt samboer her i morgen tidlig, men er også litt godt med alenekvelder Fortsatt god helg til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 20. september 2008 #2332 Del Skrevet 20. september 2008 Viktig å huske på alt det positive ja Kose deg alene i kveld da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 21. september 2008 #2333 Del Skrevet 21. september 2008 God søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 22. september 2008 #2334 Del Skrevet 22. september 2008 Veldig koselig med slike dager ja Håper det blir maaaange av de De gjør litt opp for de dårlige dagene, og det trengs iblant Håper du har en fin dag i dag også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 23. september 2008 Forfatter #2335 Del Skrevet 23. september 2008 Lillegutt er 1 måned gammel i dag! Tenk det, 1 måned med ham i verden.. og jeg kan ikke lenger huske en hverdag uten. Og så stor han er blitt på den måneden, ikke minst Han "prater" mye mer, smiler, er blitt sterk i nakken og ikke minst ganske så tjukk Litt magevondt igjen de siste dagene, men ikke som det var. Og jeg skjønner jo at vi er førstegangsforeldre, for hadde vi hatt litt erfaring så hadde vi nok også tidligere kunne gitt en "diagnose" for ham. For den siste uka som har vært så fin, har det kommet enorme bæsjebleier hver dag. Før den uka kom det også bæsj, men det kan ikke sammenlignes med hva som er vanlig nå. Men hva visste vel vi, om hvor mye som er normalt :klø: Og på søndag kom det ingen bæsjebleie --> magevondt på kvelden / natta. I dag er det kommet en som ikke er fullt så stor som tidligere, og nå har han litt vondt. Men da vet jeg hvorfor - han har ikke fått ut det som tydeligvis er i kroppen en plass. Har pumpet for første gang i dag - fikk ut 90 ml på en pupp. Dette bør holde til et måltid om jeg skal bort en gang, det? Satse på å få pumpet opp et lite lager nå fremover, så kanskje jeg kan få litt fri etterhvert. og må jo få testet om han tar flaske da, ikke minst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 23. september 2008 #2336 Del Skrevet 23. september 2008 Høres ut som om det går ganske bra, 1 mnd allerede, utrolig så fort det går. Kos dere videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 23. september 2008 #2337 Del Skrevet 23. september 2008 Tiden går utrolig fort... Den gjør jo det når en koser seg Blir spennende å se om han tar flaske. Får håpe det går greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 23. september 2008 #2338 Del Skrevet 23. september 2008 Gratulerer med lillegutts 1 måneds dag. Utrolig hvor mye som skjer med disse små ja 90 ml burde vel være bra ja Ikke helt sikker på hvos mye lillegutt spiser på hvert måltid, de gangene vi har prøvd flaske har han stort sett villet amme etterpå. På søndag spiste han fra flaske, men jeg glemte å se hvor mye han egentlig spiste da... Greit å kunne komme seg litt ut ja. Man trenger litt fri av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 23. september 2008 #2339 Del Skrevet 23. september 2008 Gratulerer med 1-månedsdagen! Læringskurven er bratt for oss førstegangs, ja. Men tenk så kloke vi blir! 90 ml høres kjempebra ut! Her får jeg bare ut knappe 40 før jeg gir opp Lurt å ha et lite lager, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 24. september 2008 Forfatter #2340 Del Skrevet 24. september 2008 Så bra, da høres det ut som 90 ml er greit. Forsøker nok å gi flaske i dag Nå har jeg hatt besøk av venninne med baby, vi trillet laaang tur opp og ned bakker igjen. Vet ikke helt om jeg skal være glad eller gretten for at det er så mye bakker rundt her. Super trening, men innmari tungt Blir flott når han legger på seg noen kilo til det :dåne: I dag har kjæresten og jeg 4års-jubileum Vi trives så godt med den nye hverdagen som skikkelig familie, og på tross av lite søvn og mye skrik har vi fortsatt ikke hatt noen krangler etter lillegutt kom. Den kommunikasjonsbiten vi slet med før har virkelig blitt bedre. Men kjenner jeg oss rett blir det nok en utblåsning snart Men jeg er så glad jeg fant ham (eller, han fant meg). Og at jeg turte å satse, på tross av alt som egentlig talte imot det for min del. Jeg skulle være student og leve livet, og i alle fall ikke falle for noen som sjekket meg opp som bartender Men noe var annerledes med han her.. og når noe er rett, så vet man det vel bare? :rødme: Skal til mine foreldre og spise i dag, så noen romantisk feiring blir det ikke i dag. Tar det igjen på fredag tenker vi Her er det nydelig vær, så skal gå ut og leke litt med hunden. Lillegutt sover i vogna si på verandaen. Har ikke produsert skikkelig bleie hverken i går eller i dag (foreløpig), så magevondten er der. Men men, vi får se om vi får hjulpet ham litt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg