Gå til innhold

Livet med lillegutt

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

CD15 i dag, og dersom syklusen min er lik forrige måned har jeg EL rundt torsdag.. håper det har blitt stabilt allerede!

Mannen skal lage middag til jeg kommer hjem i dag, så blir det vel å se ny episode av Greys Anatomy! Har ikke fulgt med før, men så sist tirsdag og likte det godt :) Var på besøk hos venninna mi og babyen, som har blitt 1 måned, i går, satt med lillejenta på armen i halvannen times tid! Hun er bare snill og blid :rødme:

Samboer skal være med og treffe henne for første gang på onsdag, så sånn sett passer det jo bra - rett før EL :ler: Han kommer til å bli i babymodus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15 i dag, og dersom syklusen min er lik forrige måned har jeg EL rundt torsdag.. håper det har blitt stabilt allerede!

Mannen skal lage middag til jeg kommer hjem i dag, så blir det vel å se ny episode av Greys Anatomy! Har ikke fulgt med før, men så sist tirsdag og likte det godt :) Var på besøk hos venninna mi og babyen, som har blitt 1 måned, i går, satt med lillejenta på armen i halvannen times tid! Hun er bare snill og blid :rødme:

Samboer skal være med og treffe henne for første gang på onsdag, så sånn sett passer det jo bra - rett før EL :ler: Han kommer til å bli i babymodus!!

Åh, jeg blir misunnelig, jeg og vil prøve å få bebis!! Hehe... men bør vente til etter bryllup og studier er overstått. Ingen i nær vennekrets som har baby/småbarn vi kan passe heller :( men masse lykke til med prøving nå i allefall! :) *følge med*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du er innom _lene_ :) Hadde tenkt å vente til etter bryllup vi også, men fant ut at det var så lenge til.. :ler: Så vi får nå se hva som skjer!

Litt vondt i magen igår/idag, så da er det vel muligens EL-tid. Men slapper veldig av og gjør som vi vanligvis ville gjort uansett. Vil ikke ha noe stress med "babylaging".. skjer det, så skjer det :)

Merker det begynner å bli høst, og liker det egentlig ganske godt. Mye fint med høsten! Liker fargene, liker regn (til en viss grad), liker å slappe av hjemme med pledd, levende lys og bøker. Men akkurat nå i den overgangsperioden merker jeg også at energinivået mitt er litt lavere enn før... mye jeg skulle gjort som ikke jeg "rekker"! Må stramme meg opp litt i dag og få gjort endel hjemme.

I sommer når jeg var alene hjemme var det nesten alltid ryddig og fint, men med en gang vi er to (+ en hund) så sklir det ut :sur: Også var det trening da, som jeg fremdeles gjerne vil, men sjelden får til så ofte som jeg sier jeg skal. Men imorgen altså, DA skal jeg trene!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vondt i magen igår/idag, så da er det vel muligens EL-tid. Men slapper veldig av og gjør som vi vanligvis ville gjort uansett. Vil ikke ha noe stress med "babylaging".. skjer det, så skjer det :)

Merker det begynner å bli høst, og liker det egentlig ganske godt. Mye fint med høsten! Liker fargene, liker regn (til en viss grad), liker å slappe av hjemme med pledd, levende lys og bøker. Men akkurat nå i den overgangsperioden merker jeg også at energinivået mitt er litt lavere enn før... mye jeg skulle gjort som ikke jeg "rekker"! Må stramme meg opp litt i dag og få gjort endel hjemme.

I sommer når jeg var alene hjemme var det nesten alltid ryddig og fint, men med en gang vi er to (+ en hund) så sklir det ut :sur: Også var det trening da, som jeg fremdeles gjerne vil, men sjelden får til så ofte som jeg sier jeg skal. Men imorgen altså, DA skal jeg trene!! :ler:

Så flinke dere er til å ikke stresse med prøvinga, da :klemmer: Her i huset tror jeg nok at samboer har blitt litt mistenksom fordi kosefrekvensen har tatt seg opp, men samtidig er han jo med på det selv, og han virker egentlig veldig fornøyd :jepp:

Det siste du skriver, er som om jeg skulle sagt det selv :ler: Det er helt rart at to personer (+hund/katt) lager mer enn dobbelt så mye rot som én!

Ha en fin dag så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker på at EL var i går, hurra for stabil syklus! :juhu:

Så blir det å vente 14 dager og se om det skjer noe da.. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du tester baby :)

Måtte inn å snike litt i denne dagboken også.

Har helst prøvd å holde meg borte siden jeg blir så baby syk selv :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt "tung" dag i dag.. samboer hadde hund før vi ble sammen, og selv om vi har bodd sammen i 2,5 år er det fortsatt som om jeg ikke er 100% godtatt... Jeg går også turer med henne, leker, gir henne mat osv. Men hvis samboeren min er hjemme, skal hun være oppå ham hele tiden. I går skulle samboer bort, og når han gikk reagerte hunden med å legge seg ved døra og pipe fordi han var borte.. Og der lå hun LENGE, uansett hva jeg gjør. Finnes mange flere eksempler, men dette var altså den i går. Hun er så utrolig avhengig av ham, og jeg er litt nervøs for hva som skjer hvis det kommer et barn...

Det virker jo som hun er sjalu hvis han bruker tid på andre, og jeg takler det (stort sett, noen ganger tar frustrasjonen litt overhånd over å ikke strekke til :ler: ), men det går jo ikke forklare dette til en baby.

Uff, dette virket sutrete. Men må bare få ut litt av det. Er så rart, hvordan hunden og jeg kan ha verdens fineste dager alene, men så plutselig virker hun bare dypt ulykkelig over å være alene med meg :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hm, kjedelig med hunden til samboeren din. Men hunder er vel flokkdyr, som ser på én som lederen, og da blir det vel slik. Er nok ikke at hunden ikke liker deg, bare at den er "deppa" for at samboeren din ikke er hjemme? Skjønner iallfall at det er kjedelig for deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt to travle dager på jobb, så i dag unner jeg meg litt KG-tid igjen :ler:

Hunden er 4 år, så hun var jo heller ikke så gammel når jeg kom inn i bildet. Men men, det er som dere sier - de er flokkdyr og har en leder. Vet at hun liker meg, er bare enkelte dager hvor det blir innmari frustrerende.. vet det sliter på mannen også, han ønsker jo bare at vi skal gå fint sammen... Haha, jeg hadde aldri trodd jeg skulle komme i en situasjon hvor en hund skaper frustrasjoner. Men de tar endel mer energi enn hva jeg visste om på forhånd :) Men, hun gir jo veldig mye glede også - jeg får fokusere på det :rødme:

Nå begynner det å bli skikkelig høst ute, og jeg nyter det. Nye pledd er kjøpt inn hjemme, og fikk pakke fra H&M her om dagen med noen nyydelige skjerf. Det er såpass kaldt her på morgenen at jeg bruker de med GOD samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det er flere høstmennesker her :-D

Skjønner godt at det er litt sårt når hunden foretrekker kjæresten din, jeg. Moren min er sykmeldt, og der er det sånn at hunden knapt bryr seg om henne, men bare venter på at mannen hennes skal komme hjem igjen, for han er jo "lederen". Snedige greier, men det betyr ikke at hunden kommer til å reagere negativt på babyen, så lenge den vet at den ikke har høyere rang enn barnet.

Ha en fin høstdag, MellonCollie! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Sa noen høst? *titte ut vinduet* Jepp, definitivt! Her bare regner det, og regner, og regner og regner litt til ... gjerne skikkelig pøsregn. Kjempekoselig så lenge jeg kan sitte inne, under et deilig pledd og med pc-en på fanget, men nå når jeg skal ut så hater jeg det! :kjempesinna:

I går kveld var det så kaldt at jeg holdt på å fryse ihjel :ler:, virkelig blitt høst her ja!

Skal nok ta inn varmesøylen vår nå ja!

kos deg med pleddet og høstværet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, høst ja. Den kom da så plutselig! Ikke rart at det er mange som har blitt forkjølet. Og den forkjølelsen som folk har fått nå henger i så utrolig lenge. Krysser bare fingrene for at jeg ikke blir forkjølet nå, for det passer veldig dårlig. Men det skal godt gjøres å unngå det ettersom jeg jobber i barnehage.

Men høsten er utrolig koselig også da, så lenge man slipper å fryse. Men noe av det beste jeg vet med høsten er å komme hjem litt kaldt, ta seg en lang og varm dusj (egentlig et bad, men vi har ikke badekar :( ), ta på seg joggeklær og krype under et pledd eller dyna i sofaen med en kopp te eller kakao. Det er koselig og deilig det ;)

Skjønner godt at du har tatt i bruk skjerfene dine MellnCollie! Måtte ha på meg skjerf og vanter her en dag jeg også. Synes det er litt i det tidligste laget med tanke på at vi bare er i slutten av august. Husker august i 2004 jeg. Da var det så varmt at vi gikk i shorts og singlet og vi barna i barnehagen badet hver dag! Snakk om forskjell.

Nattaklem fra Bare meg selv :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amused: Nei, vi får håpe baby + hund går fint sammen. Nå har vi hatt noen veldig fine dager, så det går opp og ned. Ordner seg alltid :)

Knøttet: Jepp, jeg er helt enig i at Trondheimsværet helt klart har gjort seg best sett innenfra denne uka! Men ser jo ut til at det er noe bedre i dag, ser :sol: nå i alle fall!

Pondusa: Jeg er HELT enig i at det er tidlig å kalle det høst, men når det er frostrøyk når man puster på morgenen og regn hver dag - så har man ikke mye valg. Høsten er definitivt kommet! :ler:

Bare meg selv: Barnehagejobbing, ja. Da blir man vel lett smittet av forkjølelse vil jeg tro :) Jeg tror ikke jeg hadde vært tålmodig nok til å jobbe i barnehage, jeg.. :sjenert: Barn er søte altså, og gleder meg til å få min egen, men så mange på en gang..? Vet ikke om nervene mine hadde tålt det :ler:

Rolig dag på jobb i dag, kjenner det er fredag.. Kjæresten og jeg skal lage hjemmelaga pizza etterpå, og så på kino :) Elsker slike dager, bare han og meg! Denne uka har vært travel for begge, så ikke sett hverandre så mye. Da er det godt når helga kommer! Satt i går og planla en romantisk langhelg i januar... så nå får jeg sende noen mail for å se om planene våre kan gå i orden ;)

Ha en fin helg alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Håper det fine trondheimsværet holder seg nå da! Men i går fikk jeg erfare at selv om det er opphold når jeg drar til jobb bør jeg ha med meg paraply... det pøsregnet når jeg kom hjem fra jobb, og jeg hadde ikke parapyly :regn:

Så koselig med en hjemmekveld med pizza! :-D

Det hadde vi egentlig tenkt i dag, men så kom vi på at vi må gjøre husarbeid. Usj og æsj! Men jeg jobber til halv ti, og kommer neppe hjem før nærmere ti, så det blir til at mannen gjør det meste ;) Det eneste han ikke tar er gulvvaskingen, men han støvsuger da.

Kos deg, og god helg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Håper det fine trondheimsværet holder seg nå da! Men i går fikk jeg erfare at selv om det er opphold når jeg drar til jobb bør jeg ha med meg paraply... det pøsregnet når jeg kom hjem fra jobb, og jeg hadde ikke parapyly :regn:

Hahaha, det har jeg også lært. Jeg må alltid ha med veske med plass til både paraply og solbriller, og gjerne også en ekstra genser. Skiftende vær, neeeida :hoho:

Vi tok meste av husarbeidet i går heldigvis, så i dag skal det slappes av med god samvittighet.

To timer til helg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, det har jeg også lært. Jeg må alltid ha med veske med plass til både paraply og solbriller, og gjerne også en ekstra genser. Skiftende vær, neeeida :hoho:

Vi tok meste av husarbeidet i går heldigvis, så i dag skal det slappes av med god samvittighet.

To timer til helg :danse:

:fnise: Ja, det glade trønderlag er ikke alltid så glad?! :ler:

Heldig dere, komme hit og ta husarbeidet vårt også? ;)

Her er det 7 timer og 40 minutter til helg, og da har jeg ikke begynt på jobbingen en gang :( Men har heldigvis fri hele helga! *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...