Gå til innhold

May Helens babyboka

Eve Luna

Anbefalte innlegg

Kom bare på en grunn av mange hvorfor jeg er så forelsket i samboeren for tiden. Han liker kroppen min uansett hvordan den er. Og han viser det hele tiden. :rødme:

Det er det viktigste :) At vår kjære er glad i oss uansett hvordan vi ser ut. Det er godt å høre at kjæresten din er flink til å vise hvor glad han er i deg :) Jeg har også en kjæreste som er veldig oppmerksom mot meg, noe som holder liv i alle de følelsene jeg har for han :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leiababe

Hei du. Godt å lese at du har det så bra med samboeren din. Kjenner meg veldig igjen :rødme: Blir veldig spennende med time hos jordmor og UL da.. Gleder meg sånn til det er min tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en uke til jordmor timen... Håper at du får en flink og hyggelig jordmor. Ha en fortsatt fin dag, og en fin uke... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det viktigste :) At vår kjære er glad i oss uansett hvordan vi ser ut. Det er godt å høre at kjæresten din er flink til å vise hvor glad han er i deg :) Jeg har også en kjæreste som er veldig oppmerksom mot meg, noe som holder liv i alle de følelsene jeg har for han :rødme:

Kjærlighet er herlig. :rødme: Få nyte det så lenge det varer.

Hei du. Godt å lese at du har det så bra med samboeren din. Kjenner meg veldig igjen :rødme: Blir veldig spennende med time hos jordmor og UL da.. Gleder meg sånn til det er min tur :)

Gleder meg skikkelig til jordmor time. Forhåpentligvis får jeg høre hjertelyd. For det har ennå ikke helt gått opp for meg at jeg er gravid. Jeg tør ikke helt slappe av. Tenker hele tiden at det kan fortsatt gå galt. Tror ikke jeg vil slappe av før UL. Før jeg har sett at det er et levende mennesker der inne og at alt er ok.

En stund siden jeg har vært her, men veldig godt å se at alt er så bra! :klem:

Hei. Hyggelig at du er innom :klem: .Jeg er innom og lese i dagboka di, men det er ikke alltid jeg legger spor etter meg. :sjenert:

:klem:

Det er så herlig at du er gravid. Hvor lenge var de dere prøvde?

en uke til jordmor timen... Håper at du får en flink og hyggelig jordmor. Ha en fortsatt fin dag, og en fin uke... :klemmer:

Jeg håper også jeg får en hyggelig jordmor. Tenkte å ta opp med henne alle de spørsmål som jeg ikke tar opp med min lege. Min lege er kjempe bra. Men akkurat her tror jeg jordmor kan svare bedre. Jeg har spørsmål om alt fra fødselsangst, fødselsdepresjon, amming, selve fødselen, barsel perioden til nedstemhet og hormonutbrudd i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte endre timen for UL. Det passet ikke for samboeren for han skal på jakt hele den uka. :sur:

Heldigvis så sa hun på Ullevål at det vil ikke være problem for det er på den tiden de har ledige timer. Så jeg fikk time uken etter.

Tirsdag, 02. oktober. Da er jeg 19 + 2. Så det er ikke så ille.

Det er 6 uker til UL. Syns det er kjempe lenge til da. :tristbla: Jeg får vel finne på noe å gjøre i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese om all spenningen og alle tanker en kommende mor bærer på... Tror nok alt kommer til å gå bra for deg jeg May Helen :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ukene frem til UL kommer til å rase av gårde. Jeg har litt den følelsen av at hvis resten av svangerskapet går like fort som det har gjort hittil, kommer jeg ikke til å nå halvparten av innkjøpene eller andre forberedelser :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal i allefall se at ukene etter UL bare forsvinner! Plutselig er jeg i uke 26 og jeg synes jeg hadde UL i går..

Godt å lese at alt står bra til! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å lese om all spenningen og alle tanker en kommende mor bærer på... Tror nok alt kommer til å gå bra for deg jeg May Helen :):klem:

:klem: Det er koselig også å lese om all den spenningen du går gjennom som prøver. Husker hvor utålmodig og spent jeg var i hver PP.

Tiden fram mot Ul kommer nok til å gå fort :klemmer:

De ukene frem til UL kommer til å rase av gårde. Jeg har litt den følelsen av at hvis resten av svangerskapet går like fort som det har gjort hittil, kommer jeg ikke til å nå halvparten av innkjøpene eller andre forberedelser :fnise: .

Du skal i allefall se at ukene etter UL bare forsvinner! Plutselig er jeg i uke 26 og jeg synes jeg hadde UL i går..

Godt å lese at alt står bra til! :kose:

Jeg håper virkelig tiden går så fort frem til UL som dere sier. For jeg holder på å sprekke av spenningen.

I morgen skal jeg til jordmor og der er bare så vidt jeg klarer å vente til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga var jeg på Rygge airshow. Det var skikkelig bra. Faktisk bedre enn forventet, og jeg hadde høye forventninger.

Pappa var flyger så han brukte å ta meg og broren til sånne flystevner hele tiden når vi var små.

Så jeg og broren dro dit i går. Samboeren var ikke særlig interessert i sånt så han valgte å fiske i stedet.

Det var så utrolig mye å se der. Det var akrobatik i luften, og helikoptere som foretok redning av en kapret buss, redning på sjøen osv. Det var flyer der fra hele europa, militære og kommersielle. Vi så F16 og den nye Euroflight. Det var så stilig. Jeg kunne godt tenkte meg å være pilot. Og været var upåklagelig. Det var så fint vær at jeg kom hjem solbrent. :briller: Det var overskyet når vi dro hjemmefra så jeg tenkte ikke på solkrem.

Det eneste nedturen var at jeg utviklet helt ekstrem hodepine sånn midtveis i showet. Jeg trodde først at jeg har drukket for lite vann, så jeg drakk sikkert et liter med vann, men det hjalp ikke. Det er nok hormonel hodepine. Har hørt at gravide har hodepine oftere enn ellers grunnet hormoner. På slutten så ble det helt ekstremt at jeg klarte ikke å stå opprest og var kvalm pga hodepinen. Jeg prøvde å få en paracet fra de røde kors teltene som var på flyshowet men fikk bare beskjed at det har de ikke og at de ikke har lov å ha det. :overrasket: Ble litt paff når jeg hørte det, og skjønte ikke hvorfor røde kors ikke kunne ha paracet. Men var så dårlig at jeg spurte ikke videre. Kjøpte til slutt en pakke paracet på vei hjem, og den hjalp fort. Det var godt.

Bortsett fra hodepinen så var showet veldig bra.

Samboer sa i går at han venter i spenning til magen begynner å vise seg. :rødme: Og det skjønner jeg godt. Han merker ikke noe til graviditeten, så å ha en synlig bevis ville kanskje gjøre at han følte seg litt mer inkludert. Men han tar på magen hver dag og hilsen på den lille inni der. :gravid:

Jeg tror nesten jeg har kjent litt liv i magen. Men er egentlig usikker om det er det jeg kjente. Har skjedd par ganger nå, men det er først nå jeg tillatter meg å tro at det er kanskje fosteret. Det har hendt når jeg gjør noe, og når jeg legger hånden der jeg har kjent det så merker jeg ingenting. Så jeg tør ikke helt tro at det er liv, men håper. Håper at jeg får høre hjertelyd hos jordmor i morgen. Da ville jeg følt meg mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nesten jeg har kjent litt liv i magen. Men er egentlig usikker om det er det jeg kjente. Har skjedd par ganger nå, men det er først nå jeg tillatter meg å tro at det er kanskje fosteret. Det har hendt når jeg gjør noe, og når jeg legger hånden der jeg har kjent det så merker jeg ingenting. Så jeg tør ikke helt tro at det er liv, men håper. Håper at jeg får høre hjertelyd hos jordmor i morgen. Da ville jeg følt meg mye bedre.

Sånn har jeg det også. Jeg tror kanskje jeg kjente noe som rørte på seg i går, men da jeg skulle kjenne etter en gang til var det helt stille. Gleder meg til ultralyd. Da får jeg vel se liv håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en mandagskos til MAy Helen *kos* Alt kommer nok til å roe seg når du kommer på UL skal du se ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente noen små luftbobler nederst i magen, rett ovenfor symfysen når jeg var rundt 14 uker på vei (eller 15 da, ble flytta frem ei uke på UL) - og er sikker på at det var lillenurk :)

Lykke til hos jordmor, håper du får høre hjertelyden :klemmer: Det er stas det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket Neria, Simpleminded, Tinuviel og angelou. Alltid hyggelig å besøke dagboken og se at det har vært folk her og lagt igjen spor. :klem:

Jeg har vært hos jordmor i dag. Hyggelig dame. Men det beste var at jeg hørte HJERTELYD. :duskedame: Det var herlig. Hjerte slo med 150 slag i min. Og det hun fant raskt frem til den også.

Spurte også jordmor om hun kunn ehøre om det var 2 der inne, men da sa hun at det ikke gikk. Det får vi vite først på UL.

Jeg fortalte at jeg klarte ikke helt å tro selv at jeg faktisk er gravid siden jeg har ingen symptomer og magen ikke vises. Og hun sa at det er helt vanlig at man ikke kjenner seg gravid før i uke 20 når du begynner å kjenne de første bevegelser. Så jeg følte meg litt lettet også.

Vi snakket litt om depresjon også, siden jeg for 1,5 år siden hatt en kortere periode med depresjon. Og vi snakket litt om hormonutbrudd. Hun fortalte at det er ikke noe jeg kan gjøre med det men bare være klar over at der er det det er og og la det skje.

Jeg fikk også noen svangerskapsbøker fra henne.

Vi avtalte neste time en måned etter UL, 31. oktober.

Ringte samboeren rett etterpå for å fortelle om timen og fortalte ham at nå vet vi at det er noe der inne. For jeg var jammen usikker i perioder. Men det visste vi jo hele tiden, sier han. :hjerter_rundt:

Jeg ble bare helt rørt etter å ha hørt hjertelyd. Klarer ikke helt å komme meg ned på jorden ennå. Fikk tårer i øynene på vei tilbake og jeg klarer ikke å slutte å smile. :hjerter_rundt: :-D :hoppe:

Tror ikke jeg får gjort så mye mer på jobben i dag, men jeg skal gjøre et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra at du fikk høre hjertelyd :klemmer: Det er en helt spesiell opplevelse første gang man får bekreftet at det bor noen inni seg :rødme: Skjønner godt at du ikke greier å konsentrere seg jeg, nyt følelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket Neria, Simpleminded, Tinuviel og angelou. Alltid hyggelig å besøke dagboken og se at det har vært folk her og lagt igjen spor. :klem:

Jeg ble bare helt rørt etter å ha hørt hjertelyd. Klarer ikke helt å komme meg ned på jorden ennå. Fikk tårer i øynene på vei tilbake og jeg klarer ikke å slutte å smile. :hjerter_rundt: :-D :hoppe:

Tror ikke jeg får gjort så mye mer på jobben i dag, men jeg skal gjøre et forsøk.

Så koselig å lese! Jeg ble faktisk rørt til tårer selv nå jeg.. Er så utrolig emosjonell for tiden, men det er nå sånn vi kvinner er ;)

Ha en fortsatt fin graviditet May Helen! Jeg følger med deg vettu :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...