Gå til innhold

Blir tykke folk støtt når de rundt diskuterer tykke?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Nei, å huff da.. Det er jo viktig at man får snakke spontant. Dersom det feks satt en utlending sammen med dere i stedet, så hadde vel dere latt samtalen gå slik:" Faen, disse jævla utlendingene driver jo bare å voldtar, bruker kniv, og suger penger av sosialen. Kommer bare hit til norge for å få penger. Innpåslitne og ekle er de også, og herregud...de stinker jo faen meg utlending laaang vei, for ikke å snakke om den billigparfymen de bruker".

Man må jo få lov å uttrykke seg når man måtte føle for det?? :overrasket: Kanskje vi skal kalle det ytringsfrihet??

Herregud... Er det mulig? Skal vi holde et "sosialt- antenne- kurs" for deg her inne eller? Dersom du ikke skjønner at dere gikk over streken, ja..så lykke til sier bare jeg! Du og dere kommer sikkert til å kunne få en fet lederjobb i et megastort selskap senere i livet med den selvinnsikten og de antennene der, NOT.

Virkeligheten er slik at både tykke, alenemødre og innvandrere må tåle å overhøre diskusjonen som omhandler dem selv som den gruppe de tilhører. Tåler de ikke det er de for dårlig rustet til den verden vi lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sativa
Virkeligheten er slik at både tykke, alenemødre og innvandrere må tåle å overhøre diskusjonen som omhandler dem selv som den gruppe de tilhører. Tåler de ikke det er de for dårlig rustet til den verden vi lever i.

Det er jo ikke alle som er like tykkhudete. Og det burde vel de fleste respektere. Man er ikke dårlig rustet til denne verden selv om man ikke finner det ålreit å bli snakket nedsettenede om eller sett ned på av folk som "setter standarden".

Mulig du bare var ironisk, noe jeg egentlig satser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke bruker hodet kan det falle av. (Betydning: Selvsagt skal man få si sin mening, men det går likevel an å ta hensyn til andre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BMI:20

Jeg tar en råsjans og sier at det ikke er diskutering av overvekt som er problemet i seg selv, men at folk tror at overvektige nærmest tar et valg om å være overvektige og anstrenger seg mindre enn tynne for å være tynne.

Selv om en trekker fram negativ energibalanse og trening, så er det allikevel en gåte hvorfor noen har lettere for å oppnå dette + trene enn andre. Overvekt henger sterkt sammen med hvor overvektige foreldrene er og type2 diabetes har en sterkere genetisk sammenheng enn type1 diabetes, hvor immunsystemet og infeksjon spiller en rolle.

Hva som ligger i genene er ikke godt og si, men det kan være noe som påvirker den "frie viljen" vår til å f.eks trene eller anstrenge oss. Å da snakke på en måte som dømmer feite som personer- det er klart at det virker sårende. I tillegg er feite såpass vant til å tolke alle argumenter i samme retning, i og med at de færreste har et vitenskapelig syn på dette, men heller diskuterer fordi de synes feite er ekle. Og da er det ikke rart hvis tykke er litt overømfintlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper
Jeg tar en råsjans og sier at det ikke er diskutering av overvekt som er problemet i seg selv, men at folk tror at overvektige nærmest tar et valg om å være overvektige og anstrenger seg mindre enn tynne for å være tynne.

Selv om en trekker fram negativ energibalanse og trening, så er det allikevel en gåte hvorfor noen har lettere for å oppnå dette + trene enn andre. Overvekt henger sterkt sammen med hvor overvektige foreldrene er og type2 diabetes har en sterkere genetisk sammenheng enn type1 diabetes, hvor immunsystemet og infeksjon spiller en rolle.

Hva som ligger i genene er ikke godt og si, men det kan være noe som påvirker den "frie viljen" vår til å f.eks trene eller anstrenge oss. Å da snakke på en måte som dømmer feite som personer- det er klart at det virker sårende. I tillegg er feite såpass vant til å tolke alle argumenter i samme retning, i og med at de færreste har et vitenskapelig syn på dette, men heller diskuterer fordi de synes feite er ekle. Og da er det ikke rart hvis tykke er litt overømfintlige.

Jeg er nok ikke helt enig med deg her gitt. Jeg er ganske sikker på at en stor andel av de som er overvektige har et spiseproblem, altså en spiseforstyrrelse som de sliter med. (Bevisst eller ubevisst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BMI:20
Jeg er nok ikke helt enig med deg her gitt.

Med hva da? Med at type2 diabetes viser sterkere genetisk sammenheng enn type 1? Med at overvektige ikke liker at folk tror de er overvektige fordi de vil det selv?

Jeg er ganske sikker på at en stor andel av de som er overvektige har et spiseproblem, altså en spiseforstyrrelse som de sliter med. (Bevisst eller ubevisst)

Når har jeg sagt noe imot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest beekeeper

Beklager, jeg leste feil! :ler:

Trodde du skrev "jeg tror" istedet for at "folk tror at overvektige nærmest tar et valg om å være overvektige og anstrenger seg mindre enn tynne for å være tynne. "

Litt trøtt sjø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsskolementalitet, forsøker dere å mobbe denne venninnen deres ut av gjengen? Det er smålig, og lite respektfullt. Man burde si hva man mener, men det går an å si det på en fin måte, i en bedre setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...