Gå til innhold

Prest sammenlignet homofile og pedofile


Gjest lillebøll

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen
Og jeg håper at man snart innser at stat og kirke ikke hører sammen, og skiller lag. For slik det er nå, bestemmer politikerne hvordan et kirkesamfunn skal kunne tolke deler av dens religiøse skrift, mot at dette kirkesamfunnet får økonomisk støtte andre livssynssamfunn bare kan drømme om.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår faktisk presten godt. Han følger jo bare sin religiøse tro, og Bibelen fordømmer homofili. Det får da være måte på hvor liberal kirken skal bli. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Jeg forstår faktisk presten godt. Han følger jo bare sin religiøse tro, og Bibelen fordømmer homofili. Det får da være måte på hvor liberal kirken skal bli. :)

Det er da en ting å fordømme homofile, men å sammenligne dem med pedofile er helt på jordet. Selv om jeg ikke liker deg så kaller jeg deg ikke pedofil offentlig, gjør jeg vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomat Mina
Jeg forstår faktisk presten godt. Han følger jo bare sin religiøse tro, og Bibelen fordømmer homofili. Det får da være måte på hvor liberal kirken skal bli. :)

Er du PEDOFIL så forgriper du deg sexuelt på barn.

Er du HOMOFIL så er du glad i en av det samme kjønn.

HALLLLLO!!!!! Forstår du denne presten, og sier at dette er i religionens tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du PEDOFIL så forgriper du deg sexuelt på barn.

Er du HOMOFIL så er du glad i en av det samme kjønn.

HALLLLLO!!!!! Forstår du denne presten, og sier at dette er i religionens tro?

Å praktisere homofili er ikke lov ihht Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomat Mina
Å praktisere homofili er ikke lov ihht Bibelen.

Men å sammenligne pedofili og homofili er i mine øyne feil uansett om praktisering av homofili ikke er lov iht. bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da en ting å fordømme homofile, men å sammenligne dem med pedofile er helt på jordet. Selv om jeg ikke liker deg så kaller jeg deg ikke pedofil offentlig, gjør jeg vel?

Er du PEDOFIL så forgriper du deg sexuelt på barn.

Er du HOMOFIL så er du glad i en av det samme kjønn.

HALLLLLO!!!!! Forstår du denne presten, og sier at dette er i religionens tro?

Jeg sier da ikke at jeg støtter hans sammenligning av homo- og pedofili! Den biten har jeg faktisk ikke kommentert i det hele tatt. Det jeg sier, er at denne presten følger sin religiøse overbevisning og Bibelen når han nekter et homofilt samboerpar å være faddere i en dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Jeg sier da ikke at jeg støtter hans sammenligning av homo- og pedofili! Den biten har jeg faktisk ikke kommentert i det hele tatt. Det jeg sier, er at denne presten følger sin religiøse overbevisning og Bibelen når han nekter et homofilt samboerpar å være faddere i en dåp.

Følger han sin religiøse overbevisning når han sammenligner homofile med pedofile? Hvor i bibelen står den sammenligningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger han sin religiøse overbevisning når han sammenligner homofile med pedofile? Hvor i bibelen står den sammenligningen?

Slik jeg forsto det, sammenlignet han de to på den måten at både å være praktiserende homofil og å være "praktiserende" pedofil er like moralsk forkastelig ihht Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll
Slik jeg forsto det, sammenlignet han de to på den måten at både å være praktiserende homofil og å være "praktiserende" pedofil er like moralsk forkastelig ihht Bibelen.

Og da lurer jeg på hvor i bibelen det står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomat Mina
Jeg sier da ikke at jeg støtter hans sammenligning av homo- og pedofili! Den biten har jeg faktisk ikke kommentert i det hele tatt. Det jeg sier, er at denne presten følger sin religiøse overbevisning og Bibelen når han nekter et homofilt samboerpar å være faddere i en dåp.

Du sier ingenting om pedofili og homofili sammenligningen i det hele tatt. Enten så har du ikke lest hva det dreier seg om eller så har du samme syn som denne presten.

Har svart i et inlegg over deg også med et svar til Wadjet som du ser under her.

Men å sammenligne pedofili og homofili er i mine øyne feil uansett om praktisering av homofili ikke er lov iht. bibelen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomat Mina
Slik jeg forsto det, sammenlignet han de to på den måten at både å være praktiserende homofil og å være "praktiserende" pedofil er like moralsk forkastelig ihht Bibelen.

Men bør sånne mennesker tjene i Guds navn Wadjet? Om han mener at disse to legningene er å sammenligne så er det jo han som er spik spenna sprø, og han bør for all fremtid slutte å praktisere som prest. Han er ille i sine meninger og spotter på mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ingenting om pedofili og homofili sammenligningen i det hele tatt. Enten så har du ikke lest hva det dreier seg om eller så har du samme syn som denne presten.

Nei, jeg har ikke sagt noe om sammenligningen, det er helt korrekt. Jeg valgte å fokusere på det jeg mener er det viktigste i denne saken, og det er prestens rett til å føge sin religiøse overbevisning, som går på at homofili ikke er akseptabelt i henhold til Bibelen. Jeg forstår da godt at han nekter et homofilt samboerpar å virke som faddere for et dåpsbarn.

At presten sammenligner homo-og pedofili synes jeg ingenting om, bare for å ha sagt det, altså, men jeg syntes som sagt ikke at denne uttalelsen var det viktigste i denne diskusjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men bør sånne mennesker tjene i Guds navn Wadjet? Om han mener at disse to legningene er å sammenligne så er det jo han som er spik spenna sprø, og han bør for all fremtid slutte å praktisere som prest. Han er ille i sine meninger og spotter på mennesker.

Men han sammenligner jo ikke de to legningene! :sprettoy:

Og "sånne mennesker"? Ja, jeg syns faktisk at en teolog skal kunne praktisere i nettopp Guds navn, ja. Akkurat som det også bør være rom for Nessa og Knutsens ekstreme abort-korstog. Jeg syns ihvertfall ikke det er politikeres oppgave å diktere hvordan Guds ord skal tolkes.

For øvrig nekter ikke denne presten å døpe dette barnet, men han vil ikke godta fadderene og har bedt foreldrene finne andre faddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bør sånne mennesker tjene i Guds navn Wadjet? Om han mener at disse to legningene er å sammenligne så er det jo han som er spik spenna sprø, og han bør for all fremtid slutte å praktisere som prest. Han er ille i sine meninger og spotter på mennesker.

Han følger bare Bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men han sammenligner jo ikke de to legningene! :sprettoy:

Hvordan tolker du dette da?

Sokneprest Arne Bjørn Hansen sier til Oppland Arbeiderblad at han omtaler pedofili i samme ordelag som homoseksualitet.

- Ja, jeg gjør det for å få folk til å tenke. Jeg har truffet pedofile og de opplever det meste av samfunnets fordømmelse. Hvordan må ikke de ha det? Uansett om man er homofil og praktiserende eller pedofil og praktiserende, mener jeg det er skadelig for ekteskapet som samfunnets celle, og det er galt ifølge Guds ord.

:sprettoy::sprettoy::sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Han følger bare Bibelen.

Mener du det han sier er rett, ikke i forhold til hans syn men i forhold til ditt syn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Om vi skal ha noen form for statskirke skal diskrimineringslovene gjelde der også. Presten burde dømmes likt som om tilfellet skulle være folk med annen hudfarge. Men om han sammenligner pedofili og hommofili i kirken skjønner jeg ikke hvorfor de homofile ikke får jobb på dagen. Teori og praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men han sammenligner jo ikke de to legningene! :sprettoy:

Og "sånne mennesker"? Ja, jeg syns faktisk at en teolog skal kunne praktisere i nettopp Guds navn, ja. Akkurat som det også bør være rom for Nessa og Knutsens ekstreme abort-korstog. Jeg syns ihvertfall ikke det er politikeres oppgave å diktere hvordan Guds ord skal tolkes.

For øvrig nekter ikke denne presten å døpe dette barnet, men han vil ikke godta fadderene og har bedt foreldrene finne andre faddere.

Tror du Gud liker at han spotter på barna hans på denne måten?

Alle har rett til å leve det livet de føler for å leve på lik linje med det Jesus gjorde.

Dette er spotting i GUDS NAVN :frustrert:

:slåss: Uenig med deg og presten fra helvete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...