Gå til innhold

Blåmeisa

blåmeisa

Anbefalte innlegg

Skummelt når de nesten detter ut av senga da! :overrasket: Bebisen her står jo stadig i senga, men har ikke vært på vei ut før. Har du sprinkelseng?

:tommelopp: for åling da, greit når de kan komme seg fremover :jepp:

Du bør i alle fall få igjen det du jobber i permisjonen som fri senere ja! De burde jo være glad du er så grei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke sikkert sjefen synes det blir helt det samme å få deg tilbake, men samtidig - ved å sette klarere grenser for deg selv, viser du en mer moden side av deg selv, kanskje med større selvtillit, og slikt liker sjefer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har jeg ikke tenkt på det Bettie. Du er flink å se på det på en positiv måte ;)

I morgen er jeg internettløs, midt i bytte mellom to leverandører og da ble det desverre slik at jeg måtte vente mellom 2-6 uker på det nye. Det sa de for en uke siden. Så satser på at det tar bare to uker og at jeg er på nett igne i slutten av neste uke. Jeg er visst en evig optimist!! :) Det tar vel 8 uker+++ med min flaks!

Men for all del hold dagboken min varm så kanskje jeg får snike meg inn hos noen og lese litt ;)

God helg" det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

back in business! :)

I går var vi og besøkte en nyfødt baby til en kollega av mannen, mens min lillemann surret rundt på gulvet, var denne babyen så biiiteliten. Jeg nekter for at min lillemann har vært i den størrelsen, det virker jo helt absurd. Og absurdere enn det er jo at denne babyen var nesten 4 kilo mens min baby var 2 kilo. Dobbelt så liten... Begriper det ikke. At jeg ikke vare mer redd for den lille skapningen. Eller jeg var jo veldig redd men jeg la tankene langt bak i bevissheten og sto på med mating, mating og atter mating! Herregud så sliten og nervøs jeg var. Mange tanker den lille babyen ga meg, mens min lillemann fartet rundt på gulvet. Så at tiden flyr er ingen frase det er en sannhet.

Men jeg er ikke skremt til etter sommeren starter prøvingen igjen for fullt! Vi er begge klare for det, så da blir det spennende ;)

Godt å være tilbake selv om skrivekløen min er i meget varierende grad så beholder jeg dagboken en stund til! Jeg er mye flinkere å lese og snoke i andres. Jeg hadde enorm tiltrekkning mot dagbøker i min barndom og nå ligger de offentlig overalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...

Jeg sniker meg rundt og leser i dagbøker, synes folk skriver så fint og skildrer hverdagen sin spennende. For hverdager er jo egentlig ikke såå spennende.

Nå sitter jeg i sofaen men en kopp kaffe og sjokoladekjeks og ikke minst med en ny bærbar pc som mannen har kjøpt til meg ;) Han glimtet til og kom over ett godt tilbud så da kjøpte han pc til meg. Følte meg nesten litt forlegen, når han kjøper dyre gaver til meg og ikke minst uten grunn!

Mannen ligger ved siden av meg og sover og minimannen ligger i sengen sin og sover. Jeg har bestemt meg for å bytte navn til minimannen (fra lillemannen) Han er jo nesten en kopi av pappaen. Når det er bilder fra min mann som er liten kan jo nesten kun skille de fra hverandre på bildekvalitet og klær. Dere må tror farmor og farfar er stolte!

Når familien våkner opp, skal vi spasere oss en tur og finne en lekeplass og leke på. Jeg tar alltid med fotoapparatet og foreviger slike øyeblikk. På bildene ser vi ut som en liten lykkelig familie -OG DET ER VI :rødme:

Min familie var det aldri orden eller rutiner, det var også skilsmisser og mye styr og ikke minst voldsomme skremmende krangler som kunne utarte seg.

Så jeg har mange bevisste valg for hvordan mitt liv som familiemamma skal bli. For det er faktisk den viktigste tittelen man har.

I kveld blir det kino med gode venninner! Jeg gleder meg til å komme ut og finne på noe annet, og når det er mannen som er hjemme, trenger jeg ikke å engste meg for minimannen, for da er han i trygge omgivelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel naturlig å endre navnet for nurket fra minimann til lillemann nå som han har blitt såpass stor.

Det er moro å se likhetstrekk i familien, og jeg forstår at farmor og farfar er stolte. Besteforeldre har det med å være det.

Bilder av hverdagslykke er kjempekoselig å ha - og å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimann har knekt koden med å sitte seg opp selv i dag. Ikke mindre stolt når han fant ut av det første gang. Veivet med armene og hvinte av glede. Etter det har han satt seg opp over alt. Ikke minst rekker han jo til så mye mer når han sitter oppreist. En ny verden hver dag!

Nå er jeg benket foran sofaen resten av kvelden med masse god tvunderholdning og deilig kveldsmat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig:

Så artig at han klarer å sette seg opp selv! :)

Håper du har det bra om dagen :klemmer:

:klemmer:

Jeg har det veldig bra om dagen. Det er så spennende med alle disse kodene minimann knekker. Snart klarer han seg helt fint selv. Jeg har det veldig bra sammen med storemann også ;) Det er jo viktig det og ... Har enda bare hatt minimann på en overnatting, så det hadde gjerne vært godt å ta seg en tur ut sammen etterhvert. Vi får øve på å overnatte, slik at vi kan finne på noe sprell.

Alt bra med deg og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en fin tid, da, nå som minimann klarer flere og flere ting selv.

Lurt å øve på overnatting, for det er litt godt å komme ut sammen innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel for en dag! Med masse irritasjoner på alle kanter. En liten diskusjon i svigerfamilien viste seg å stikke litt dypere enn jeg hadde trodd. Ikke enkelt med søsken som ikke ser likt på ting. Det verste er at det var jeg som fikk storemann til å ta det opp - siden det gnagde litt på oss begge. Så ble det en litt big-deal ja. pluss min mor som vil ha hjelp på sin kant og da skal det jo helst skje på minuttet uten forvarsel. Det alt sammen bunner ut er (tror jeg) at vi blir skuffet når minimann får mye mindre oppmerksomhet enn det vi først så for oss. En tante som bor i samme by som bare besøker en gang i året evnt at vi møtes i familiebesøk og ingen tlf i løpet av den tiden - synes vi er slapt. startet med at min egen mor lot sine egne interesser komme foran minimann etter fødselen. Og da faktisk etter en tøff fødsel da jeg trengte henne og all den hjelp jeg kunne få.

Vi ønsker ikke at alle sammen skal snu oppned på livet sitt fordi at vi har fått barn, men litt interesse er vel på sin plass. Jeg kan jo ikke skjønne annet enn vi har bragt mye glede inn i familiene våre med å få barn. Og det skal vel gjelde mer enn til ju og bursdag. Jeg er sikkert bare en mor som er så altfor opptatt av gutten min :hjerte:

På toppen av det hele sluttet babycallen og virke og etter mye om og men fikk jeg byttet den, men når jeg skulle bruke den viste det seg å være en mye kjipere modell enn den jeg egentlig hadde kjøpt, 500 kr i forskjell. Og det er ikke mulig å bytte den før mandag.

Her var mye gruff i ett innlegg ser jeg. Så for å ikke avslutte med en sur tone, :rope: skal jeg komme med en gladmelding. På søndag er det forestilling for de minste. Så da har vi bestilt billetter og gleder oss til å se minimann sine reaksjoner på showet. Han kommer til å storkose seg. Etterpå går vi en tur i sentrum her før vi spiser lunsj. Det blir gøy og gjøre noe som lillemann kan delta i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er leit når ikke familien stiller opp for nye verdensborgere. Man trenger familien, og som du sier, små nurk bringer jo med seg så mye glede. Det er synd de ikke ser det. :troest:

Hvordan var showet? Koste minimannen seg som du tenkte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ett barn bør jo egentlig samle familien iallefall ikke gjøre det motsatte! :snurt:

Minimann storkoste seg, han synes det var kjempespennede og var ellvill under showet. Så gøy å se hvordan han reagerte på det. Til og med de voksne likte showet, så det var veldig kjekt.

Nå sitter jeg og planlegger ukens meny! Tror den blir lite spennende denne gangen, jeg bruker å være kreativ på middagsfronten, kanskje jeg får snike litt på "ukesmeny-tråden" og få noen tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen travle men fine uker hos oss. Vi har reist og fartet litt. Stor stas å ta med minimann til slekt og venner. Han elsker å underholde spesielt når han møter personer som gir han oppmerksomhet. Da viser han seg frem.

Har faktisk oppdaget meg at han har "mammadager" og "pappadager", da er det den ene personen som gjelder og bare den. Klarer ikke å finne ut hva som utløser det. Jeg blir nesten fornærmet når det er "pappadager". Men er det noe som er virkelig trist, soving eller flaskekos er alltid mamma best! :rødme:

Tenk om under en uke er han ett år. Det har vært utrolig fra dag 1. Livet blir aldri det samme. På en måte er det som at jeg fødte han i går, men på en annen måte er det som han alltid har vært sammen med oss.

Jeg holder på å skrive ett brev til han ("brev på ettårsdagen") som jeg vil at han skal få når han blir større!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det snart gått ett år alt? Du verden som tiden flyr. Klart han gjør lykke hos familie og venner, særlig når han har forstått at å underholde litt, det slår an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...