Gå til innhold

Blåmeisa


blåmeisa

Anbefalte innlegg

Å, det er trist når de får vaksine ja. Jeg tenker også sånn som deg - at ungen kanskje føler at de får "straff" for noe uten at de vet hva... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sprøyta gikk overraskende bra i grunn. bare litt grining når stikket ble satt, men sorgen ble døyvet med smokken ;);)

Godt med hver eneste sprøyte som er overstått!

Ellers var han 6350 gram og 64,7 centimeter. Ikke den største babyen da, men heller ikke den minste i barselgruppen. Sett utfra født 6 uker før tiden er han veldig fin i vekten. Lagt på seg over ett halvt kilo på en måned. Så ikke helt stagnert i veksten enda, men det begynner vel nå tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe han kommer til å stagnere i vekst. Det virker som de vokser hele tiden, for plutselig er klær som nettopp var passe - blitt for små.

Vaksiner tror jeg er mer smertefullt for mor enn for barn. Så små som de er, lever de veldig i nuet, og glemmer fort det som har gjort litt vondt i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann er plutselig blitt helt umulig med grøt, han griner og vræler og spytter ut hele grøten. Dette har han holdt på med i to dager nå, det er samme grøten og samme konsistensen som alltid. Derimot flaska blir han så glad når han ser og drikker med vellyst. Men jeg tror jo at han trenger grøt også for å bli skikkelig mett. Men i dag resulterte alt styret i en kjempe gulp av grøt og melk. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder oss til babysvømming i ettermiddag!

babysvømming var kjempekjekt for hele familien! Han var i strålende humør og plasket villt rundt seg. Taklet helt fint å få en kopp med vann over hodet og! Storemann ble litt flau når det var sanglek på slutten :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Her har lillemann pådratt seg en skikkelig forkjølelse. Pappaen hadde forrige uke og sikkert smittet lillemann. Høy feber og dårlig matlyst, og han skriker mye. Har så vondt av han at jeg har lyst å legge meg ved siden av han og bare gråte.

Ser heldigvis ut som det hjelper med paracet, da leker han litt og sover mye!

Vi var hos legen i går og da var han verdens herligste (da og), han smilte og lo, skulle ikke tro han var syk Ble tom stukket i fingen uten at han merket noe til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å være liten og syk, og ikke greit å være mor til en som er liten og syk heller. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg er visst sjelden innom og skriver her, men jeg er faktisk ofte innom og leser i dagbøkene deres. Det er travle dager. Lillemann er så underholdende og nydelig. Hver dag er en liten drøm med han, men det går i ett!

Han er ikke så bevegelig enda, ruller rundt innimellom og drar rompa opp, men får ikke med seg armene. Og motsatt. Så det er nok en liten stund til vi er krabbende.

Storemannen er også blitt mer engasjert, det er vel enklere når lillemann er blitt mer sosial, han smiler og ler og lager masse kysselyder, selvsagt tror jo mor at han egentlig ligger på lekematten og slenger kyss til mamsen sin.

Om 3 uker skal jeg snart på julebord med vennegjengen, det blir første overnatting borte for lillemann, så da kan jeg drikke! Høres jo barnslig ut, men det gleder jeg meg veldig til - slå ut håret og ha venninneprat på doen ;) - ender vel opp med at jeg sitter i ett hjørne og forteller de som gidder å høre på hvor fantastisk lillemann er. ;)

Jeg gleder meg stor t til min første jul som en familie :rødme:

Hadde så mye i tankene i dag, men skal spare det til en annen dag ;) Må vekke lillemann fra hvilen sin snart for vi skal på babysang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er moro å kunne følge med utviklingen av sånne små. Det skjer noe hele tiden. Og det er klart at han slenger kyss til sin mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg forlenget permisjonen min til 1 mai!! Så deilig å se for meg så mange fiiine måneder til med lillemann... som ikke lenger er så liten!

Tenk at vi skal feire jul sammen som en liten familie! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

forresten satser vi på å prøve på nr 2 allerede til sommeren. Vi er litt bitt av basillen! ;) Det har liksom skjedd noe med oss etter at vi ble foreldre, vi er blitt snillere med hverandre, tror vi har en dypere respekt for hverandre. Han sier alltid at han synes jeg er en fantastisk god mamma og at det er så kjekt! Jeg synes forresten han er en veldig god pappa også! Litt lite husrom til flere barn. Men tror ikke vi skal tenke for mye på slikt. Vi har faste jobber og bor i en by der det enda er dyrt å kjøpe større. Men ingen små barn har vondt av å bo på samme rom tenker vi. Dessuten får vi utnytte de flotte uteområdene vi har i nærheten mye, så merker vi ikke så mye til at det er trangt her hjemme. Så slipper lillemann og være fulle dager i barnehagen når jeg begynner i permisjon, kanskje fri noen dager eller kun i kjernetiden.

I mellomtiden øver vi ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å øve så man ikke kommer ut av trening.

Og unger har ikke vondt av å dele rom. Det er det mange som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fest på fredag! Kjempekjekt! Endelig å slå seg løs, mens lillemann var på overnatting. Stemningen var god selv om det var mine og hans venner... blandet ble det kjempebra. Jeg hadde kjøpt nye klær og hadde brukt mye av dagen til ansiktsmasker og diverse andre fjollegreier. Jeg var fornøyd med meg selv og da blir jo som oftest festen bra og ;) Oppdaget også at min bedre halvdel er fremdeles en knakende flott og sexy mann!!! :sjenert: Deilig å endelig pynte seg, da det går mye i behaglige klær når vi er hjemme.

Men lillemannn hadde ikke hatt det så bra på sin første overnatting, hadde vært skeptisk og sovet lite... Bestemor måtte ha han med seg opp i sengen og da kom det seg. Jeg fikk så dårlig samvittighet for at jeg hadde festet og hatt det bra mens lillemann hadde vært urolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...