Gå til innhold

Blåmeisa

blåmeisa

Anbefalte innlegg

Fikk du amminga til til slutt??

Du er ikke noe treigere enn oss med dåpen, lillemann er vel ca 2 uker eldre enn frøkna di, så da er vi like treige....

Jeg overdrev om min kristne tro til presten :sjenert: blir så lett revet med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde amminga skulle gå greit, for gikk nå bra nok på sykehuset. Men da vi kom hjem gikk det dårligere igjen og jeg ble utslitt av å "styre" slik med det at vi har gitt flaske. Men jeg har lagt henne til så ofte jeg kan selvom vi gir flaske og da har hun utrolig nok tatt bryst innimellom. Men spiser seg ikke mett. Det som var bra med at hun hvertfall sugde litt var jo at produksjonen tok seg opp litt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk i alle fall morsmelk første tida da! Det er jo da det er viktigst :)

Tror presten her også tok oss for å være mer kristne enn vi egentlig er ;) Blir litt revet med ja. Men man skal jo tross alt svare ja på at man vil oppdra ungen i den kristne tro, så det er vel greit å ikke fremstå som ateist heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk i alle fall morsmelk første tida da! Det er jo da det er viktigst :)

Tror presten her også tok oss for å være mer kristne enn vi egentlig er ;) Blir litt revet med ja. Men man skal jo tross alt svare ja på at man vil oppdra ungen i den kristne tro, så det er vel greit å ikke fremstå som ateist heller :ler:

Ja den første tida er den viktigste, men så er det rart med det når man får ett så lite barn, vil man liksom at de skal bli stor og da er det lett å gå over på mme.

Ja jeg vil jo fremsto som bedre enn jeg egentlig er i det fleste sammenhenger ;) Mannen flirte litt av meg (inni seg) når jeg la ut i det vide og det brede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite grøtspørsmål til den erfarne blåmeisa :fnise:

Begynte jo med 1 ts grøtpulver og blandet med mme. Når man da skal øke på er det ikke bare å ha foreks. 2 ts grøtpuler og så 3 osv og blane med ønsket mengde melk? Litt vanskelig å forklare, men det er vel ikke noen oppskrift på hvor mye grøtpulver en kan ha oppi?

Lykke til med dåpen på søndag, gleder meg til det er vår tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite grøtspørsmål til den erfarne blåmeisa :fnise:

Begynte jo med 1 ts grøtpulver og blandet med mme. Når man da skal øke på er det ikke bare å ha foreks. 2 ts grøtpuler og så 3 osv og blane med ønsket mengde melk? Litt vanskelig å forklare, men det er vel ikke noen oppskrift på hvor mye grøtpulver en kan ha oppi?

Lykke til med dåpen på søndag, gleder meg til det er vår tur :)

Nei ikke noen spesiell oppskrift på det. Det kommer jo ann på hvordan man vil ha konsistensen, den er jo litt mer blaut i starten. Men de regner en full porsjon grøt til å være ca 100 ml mm/mme så blander du deretter for hva som er naturlig for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, sitter her småtrøtt med øynene litt i kryss her, leste det linky hadde skrevet som "spørsmål til den erfarene Grøtmeisa"

:hoho:

tror jeg skal gå å legge meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom med et hei.

Travelt å ha små barn, da. Men det er mye kos med dem også - synes i hvert fall en bestemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpen gikk veldig fint. Alt sammen gikk bra, til og med det å samle familien, det er litt kluss innad i min familie, men de tok seg sammen når vi var samlet. Det er jeg takknemlig for. Lillemann lå på armen min i kirken og fulgte med på presten som var veldig flink og folkelig. Dåpsgudstjeneste på ca 40 minutter og som sagt var presten veldig folkelig og humoristisk. Maten var veldig god og gavene var fine. Jeg fikk flere sett med bestikk, så jeg vet ikke om jeg skal bytte det. Eller er det noe som blir brukt?? (Jeg fikk fire sett!) Noen som har erfaring med det. ellers fikk han briotog, tripptrapp stol, fotoalbum, smykke, armbånd, sykkel, servise og masse penger!!

Ps: grøtmeisa kan konstatere at vi er oppe i to grøtmåltid per dag :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overdrev om min kristne tro til presten :sjenert: blir så lett revet med...

:fnise:

Kjenner megselv litt igjen i den, ja!

Gratulerer med dåpen, godt valg av dato, siden det er min bryllupsdag... :ler:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bar at det gikk så fint da, og for noen flotte gaver han har fått.

To grøtmåltider ja, gir du noe annet utenom da? tenker på pureer ol. Er det morgen og kveld han får grøt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bar at det gikk så fint da, og for noen flotte gaver han har fått.

To grøtmåltider ja, gir du noe annet utenom da? tenker på pureer ol. Er det morgen og kveld han får grøt?

Nei, jeg har ikke gitt noe annet, eller jeg har latt han prøve noen fruktpureer tilø hans store glede, men gir ikke det fast. Jeg gir grøt til frokost og middag, på kvelden vil han ha flasken og kos, så jeg får ikke til å ta fra han flasken da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Her får hun formiddagsgrøt og så starter vi med litt middagsmat snart i tillegg. (begynner med kokt potet)

blander det med mme da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du har hatt en god helg. Har vært bestemor i helgen, jeg, så jeg har fått kost med et nurk. Men nå er han ikke baby lenger - den perioden varte veldig kort, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en god helg. Har vært bestemor i helgen, jeg, så jeg har fått kost med et nurk. Men nå er han ikke baby lenger - den perioden varte veldig kort, synes jeg.

Svigermro sier til meg at det er myyye bedre å være farmor enn mor!! Hvor gammelt er ditt lille nurk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurket er hele 19 mnd gammel. Og svigermoren din har helt rett. Det er flott å være mor, men det er faktisk bedre å være bestemor. Har jo fått en del mer erfaring, samtidig som jeg ikke har hovedansvaret for oppdragelse og hverdager for barnet. Så jeg gjør som bestemødre skal gjøre (synes jeg) - skjemmer bort barnebarna litt og lar dem få lov til litt mer enn de får lov hjemme - men ikke mer enn foreldrene tillater, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har alltid ment at svigermor er en klok kvinne.... Jeg er glad jeg har henne, da min mor er rett og slett selvopptatt!!! Har ikke mye med oss å gjøre, da hun selv er viktigere enn alle andre! Sårt, men i lengden er det hun som går glipp av en alldeles fortryllende gutt, det går ikke an å ta tilbake! Så jeg er glad for at du er glad i barnebarnet ditt, Bettie!

I dag er det fem måneders kontroll og sprøyte, jeg føler sånn med han, sist sto tårene i kø i øyekroken, men jeg måtte liksom ta meg sammen så de ikke trodde jeg var helt sprø! Men jeg blir så trist når lillemann er trist.

Jeg ser det for meg, han smiler og småprater til damen og BANG, der stikker hun og han aner ikke hva han har gjort for å fortjene det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...