Gå til innhold

Den gode ventetid


~Belle~

Anbefalte innlegg

Å,s å koselig at du har kjent liv :rødme: Og det blir bare mer og mer framover nå vet du, om noen uker kjenner du det nok kjempegodt, de vokser jo så fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt at dere hopper sammen med meg :klemmer: . Det er helt greit at du hopper bare en gang Tinùviel, du må passe på hoften.

Sovet veldig lenge idag, kjempedeilig.

Ville spørre dere som stikker innom om noe. Jeg skal til en nu UL undersøkelse i uke 24. Den skal vise om babyen får nok blodtilførsel og næring gjennom navnlestrengen, og det er i utgangspunktet en undersøkelse med lyd ikke bilde. Min mann har ikke mulighet for å være med på grunn av jobben, og så lurer jeg på om jeg skal ha noen andre med og hvem det skulle være. Har tenkt litt på min mor, og jeg vet at hun vil. Det er jo ikke noe i veien for å gå alene, men hva nå hvis jeg får beskjed om at det er noe galt med navlestengen og blodtilførselen og at babyen dermed ikke vokser som den skal. Jeg er livredd for at jeg skal stå helt alene med en vond beskjed. Hva ville dere ha gjort. Da vi var på vanlig UL satt det par på gangen å ventet, ingen alene og ingen sammen med moren. Får tenke på det litt, men vil veldig gjerne høre hva dere andre ville ha gjort hvis dere har tid til å svare :klemmer: .

I dag er jeg 20+2 uker på vei og det er 140 dager til termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine

Jeg ville tatt med mamma ja :nikker:

Det er jo godt å ha noen der om noe skulle være galt, selv om jeg er helt sikker på at at er fint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med mamma`n min ja :) Selv om alt helt sikkert er bra er det jo greit å ha noen der hvis du gruer deg litt på forhånd, i tillegg til at det sikkert er en opplevelse for henne å dele dette med deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar jenter :klemmer: , tror nok kanskje jeg tar med meg mamma, dersom min mann fremdeles ikke har mulighet for å være med. Det er jo ennå noen uker til, så kanskje han kan likevel, håper det. Alt er nok som det skal, så jeg gruer meg ikke så veldig, men det ville være dumt å stå der alene dersom det skulle være noe. Det blir nok å gå alene, eller ha mamma med. Et alternativ kunne jo også være å ha mamma utenfor, å kjøre sammen hjem. Får tenke litt på det.

Ny uke, nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke kjent noe til lillebelle i dag, ikke ennå i hvertfall. Men i går kveld etter at jeg hadde lagt meg var det full turning, faktisk så mye at pappaen også faktisk fikk lov til å hilse på henne for første gang. Har jo bare selv kjent det i noen dager, og allerede har han fått kjenne henne også. Det var en veldig stor opplevelse for oss begge to :love: . gleder meg til i kveld, kanskje hun turner litt igjen da :hoppe: .

Har kjøpt meg nye klær i dag. Hadde bruk for en bukse som kan brukes til mer pent enn hverdags. Den kjøpte jeg på en mammabutikk, og så kjøpte jeg en topp, på hennes og mauriz. ikke en mammatopp, men det er jo så mye med litt vidde nå som kan brukes, og så var den så søt, og kan brukes til pent. Skal i noen bursdager i nærmeste fremtid, og kan ikke da komme i t-shirt og jeans, det går ikke :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk imli :)

Har begynt å få skynnere, har hatt det i noen uker allerede, men de siste dagene har jeg hatt det flere ganger om dagen, og spesielt om kvelden. Ikke noe spesielt vondt, men ubehagelig, og veldig ubehagelig å bevege seg :tristbla: . Så lenge de ikke varer så lenge eller er spesielt vonde gidder jeg ikke å ringe legen. ikke ennå i allefall...

Nå har mannen endelig kommet hjem fra en lang arbeidsdag. Det er så godt å få ham hjem :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, 20 uker allerede! Synes tiden har gått så fort jeg?!!

Så herlig at lillebelle turner for mamma'n og pappa'n sin, gleder meg til Bakus oxo kan kjenne lille Spire!

Ha en fortsatt fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 20 uker allerede? :overrasket: Jøss, som tiden flyr.

Så herlig at mannen kunne kjenne babyen også. De er på en måte litt utelatt fra hele opplevelsen for de kjenner det ikke på kroppen som vi. Så det er godt at vi kan involvere mennene inn i graviditeten. Fra nå av blir det vel bare flere og flere sånne øyeblikk. Herlig.

Er det lenge til du skal på UL igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Karius og May Helen :vinke: .

Ja tenk at jeg er godt forbi 20 uker allerede. I dag er det faktisk 20+4 :hakeslepp: . Tiden har gått ualminnelig fort.

Ikke så veldig lenge til jeg skal på ny UL, bare 3 uker, og det er jo ikke så gale...

Før det skal jeg ha en uke ferie, feire bryllupsdag, og kose meg masse med magen :gravid: og mannen :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en del kynnere i løpet av dagen og kvelden, så jeg har bestemt meg for å holde meg hjemme fra jobb i natt. Får vel snart høre på mannen å kontakte lege om det, men er litt pyse av meg på det området :sjenert: . Har ikke så lyst at legen skal tenke at jeg er sytete... Har fri hele neste uke fra jobb, så jeg kan jo ta det med ro den uken og se hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også kjent flere og kraftigere kynnere når jeg jobber natt enn ellers. Men siden de ikke er smertefulle eller har andre "skumle" trekk så satser jeg på at alt går fint :)

Men hadde jeg hatt en fysisk jobb hadde nok jeg også trappet ned, slik jeg har det nå sitter jeg på en stol, og trenger bare reise meg når jeg vil ha/skal ordne noe :)

Snakk med legen din du, nå vet jeg ikke hva du jobber med egentlig, men stress/fysisk arbeid er ikke bra på natta når du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter :klemmer: . Tror nok at jeg skal få omgjort arbeidet mitt sånn at jeg slipper å jobbe natt, har jo faktisk krav på det, og har fått beskjed av sjefen at jeg bare må gi beskjed når og hvis jeg ikke føler for å jobbe på natten lenger. Har en veldig god sjef.

Har sovet elendig i natt. Er mye trøtt, men sover dårlig, sånn har det vært i nesten 2 uker nå, er så trøtt, og sliten :Gjesp: .

Det eneste som er bra med at jeg har lagt våken i natt er at jeg har fått masse dult og "knips" fra lillebelle og det er så koselig :rødme: . Syns det er så gøy å kjenne at hun er der inne og at hun vokser.

Ha en fin dag jenter. Her er det til og med lovet sol :sol: i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine
Takk for svar jenter :klemmer: . Tror nok at jeg skal få omgjort arbeidet mitt sånn at jeg slipper å jobbe natt, har jo faktisk krav på det, og har fått beskjed av sjefen at jeg bare må gi beskjed når og hvis jeg ikke føler for å jobbe på natten lenger. Har en veldig god sjef.

Har sovet elendig i natt. Er mye trøtt, men sover dårlig, sånn har det vært i nesten 2 uker nå, er så trøtt, og sliten :Gjesp: .

Det eneste som er bra med at jeg har lagt våken i natt er at jeg har fått masse dult og "knips" fra lillebelle og det er så koselig :rødme: . Syns det er så gøy å kjenne at hun er der inne og at hun vokser.

Ha en fin dag jenter. Her er det til og med lovet sol :sol: i dag.

Hei!

Er sikkert lurt å ta vekk nattevaktene om det er slitsomme. Selv om det kan være rolige netter, så sliter det fysisk på kroppen. Det merket jeg spesielt godt etter at jeg skiftet fra nattevakter til kun dagvakter. Det er veldig bra at du har en god sjef ivertfall! De er gull verdt ;)

Kjipt med dårlig søvn.. men koselig med bevegelser da! Det er så gøy å kjenne dultene... :rødme: .

Kos deg med lillebelle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg koser vettet av meg med dult og knips. Elsker det :rødme: . Tror jeg er en av dem som elsker å gå gravid. Men nå har jeg vært utrolig heldig da, ingen svangerskapskvalme, ingen store hormonutbrudd, har i grunnen ingen store plager ennå i allefall...

Har litt kynnere, og kjenner det litt i bekkenet, men det er jo som det skal være. Jeg elsker at folk ser at jeg har fått mage og jeg elsker å tenke på at magen skal bli større. Nå høres jeg helt manisk ut :fnise: . Kanskje jeg er det akkurat nå. Men da får jeg bare være det da :fnise:

20+5 i dag, tiden flyr. Har forresten kommet på at jeg kan jo ikke vente med storshoppingen til like før permisjonen starter eller til den er startet. Permisjonen min starter julaften og i ukene før det er det jo julerush i butikkene, og det orker jeg ikke. Hater folk som skal ut å kjøpe alle julegavene samtidig, og ikke har tid til å vente på deres tur i kassen. I tillegg skal alle gaver pakkes inn :frustrert: . Må nok starte før desember ja med den store babyshoppingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket nettop med mannen min og han fortalte at han blir veldig sen på jobben i dag, minst noen timer til. Han gikk hjemmefra i morges klokken 7. Savner ham sånn når han ikke er her og i dag har jeg bruk for at han er her :gråte: . Har sånne dager der jeg trenger ham mer enn andre og i dag er en sånn dag :gråte: . Får glede meg til han kommer hjem da :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg gleder meg til jeg kan kjenne liv også!

Du får kose deg videre med babyen, får håpe du får sove om natta i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe mannen har tid til å være der for deg når han kommer hjem. Kjenner til det med at noen dager trenger man dem bare mer enn andre dager. Håper du har det bra, Belle. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...