Gå til innhold

Den gode ventetid


~Belle~

Anbefalte innlegg

Burde vel kanskje egentlig begynne å tenke over hva vi må kjøpe inn av ting og tang til den lille kommer. Vi har ikke kjøpt noe ennå, og vil vel egentlig vente til etter UL, men det går jo an å tenke over hva en baby trenger når den kommer...

Vogn

Seng

Madrass

Dyne

Bilstol

Vippestol

Stellebord

Bøtte til bleier

Stelle utstyr

Vognpose

Stelleveske

Matte/teppe

Helseteppe

Kommer nok på mer etter hvert. Og jeg vet jo godt at jeg må ha klær og bleier og alt sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her suser tiden avgårde ja! Så spennende det blir med UL.. Tenker at dere gleder dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her suser tiden avgårde ja! Så spennende det blir med UL.. Tenker at dere gleder dere! :klem:

Hei Kylling! Jeg syns også at tiden raser av gårde. Gleder oss veldig til UL, ikke mange dagene igjen.

Skal til jordmor om noen timer, og gleder meg masse til det. Ikke sikkert jeg får vite noe jeg ikke vet fra før, men når man går til jordmor da er man gravid da :gravid: . Legen kan man jo gå til for så mye annet også. Håper jordmoren er grei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og hilser på mor til en mulig liksomtvilling ;)

Og du hadde jammen god oversikt. Selv sliter jeg med å huske hvilken uke jeg er i...

Lykke til hos jordmor i dag! Håper du får høre lille nurket :)

Hei Nigo. Liksomtvilling ja, det er vel bare noen dager som skiller oss... Ja jeg har oversikt, men dette er første graviditet og vi har jobbet i 2 år for å få det til, så da blir man gjerne litt besatt :sjenert: .

Det gikk kjempefint hos jordmoren i dag og vi fikk høre knerten i magen, sterke jevne hjerteslag. Det er jo kjempegøy :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertine
Hei Nigo. Liksomtvilling ja, det er vel bare noen dager som skiller oss... Ja jeg har oversikt, men dette er første graviditet og vi har jobbet i 2 år for å få det til, så da blir man gjerne litt besatt :sjenert: .

Det gikk kjempefint hos jordmoren i dag og vi fikk høre knerten i magen, sterke jevne hjerteslag. Det er jo kjempegøy :rødme:

Så gøy å høre hjertelyden!! :hoppe:

Hvor langt er du på vei idag Belle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å høre hjertelyden!! :hoppe:

Hvor langt er du på vei idag Belle?

Fikk høre hjertelyden på mandag også, da var jeg hos legen, men det var like gøy i dag. Jordmoren mente at jeg var 16+5, men hun brukte jo hjulet sitt, mens utfra hva gyn sa ved UL i uke 10 er jeg 16+2 i dag, og jeg holder meg til det inntil jeg har vært på ordinær UL om 12 dager. Gleder meg veldig til det. Håper nesten litt at jeg blir satt frem bare noen dager. Ellers har jeg siste jobbedag før permisjon 25 desember og jeg har jobbejul. Hadde vært fint å bli satt 3 dager frem, holder det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtelling

UL : 11 dager

Uke : 16+3

Termin : 167 dager

I dag skal jeg og min mor å se på strikkoppskrifter. Hun har så lyst til å strikke hentesett til den lille, så det skal vi gå å finne i dag. Gleder meg til det. Det blir jo vinter baby, så da passer det jo med litt strikkeklær, og hun kommer nok til å strikke masse...

selv om jeg har fått stor mage, og det er begynt å bli diskusjon om det er en "jentemage" eller en "guttemage", er det fremdeles ikke ubehagelig å ligge på magen. Jeg tanker litt sånn, at så lenge det ikke er ubehagelig eller vondt, kan det ikke være farlig heller... Håper det, får nemlig ikke sove om jeg ikke ligger på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtelling

UL : 10 dager

Uke : 16+4

Termin : 166 dager

nærmer seg 17 uker :hoppe: .

Fant noen veldig fine strikkemønster i går, så min mor er allerede begynt å strikke. Koselig for henne det, dette er hennes første barnebarn, så hun er jo på en liten rosa sky akkurat nå :ler: .

Har forresten funnet sengen vi ønsker oss brukt på nettet, men vet ikke helt om vi vil kjøpe den, vet jo ikke helt om den er full i hakk og ikke er så fin. Det er jo bilde av den, men det er jo tatt av hele sengen. Vi vil jo ikke ha madrassen med, så jeg skal undersøke i dag hvor mye madrassen koster ny, for å se hvor mye penger det da blir, i forhold til å kjøpe hele greien ny. Mannen kom plutselig på at madrassen ville han ikke ha brukt, ferdig uttisset og full i sengemidd. det kan jo ikke være bra for babyen, så den ville han ha ny.

I dag får jeg ta meg sammen å være litt husmor, :husarbeid: , ikke særlig gøy, men helt nødvendig.

I ettermiddag skal jeg en tur til vetrenæren med mine to små :katt: :katt: , vaksine bare, men bilturen er en opplevelse hver gang

Endret av ~Belle~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtelling

UL : 9 dager

Uke : 16+5

Termin : 165 dager

Kjempetrøtt og sliten i dag, har vært på jobb, og der var det kjempetravelt. Men godt å være tilbake på jobb likevel. Vondt i ryggen, au au.

Ble ikke noe av sengekjøpet, ble for dyrt med tanke på at det var brukt. Får se hva vi bestemmer oss for til slutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar er jo en kald måned, og samtidig er magen på sitt største. Likevel har jeg ikke lyst til å måtte kjøpe vinterkåpe i str. XXL eller noe slikt, for å bare bruke den i noen få uker.

Er du med på å ønske deg en mild vinter i år? :ler:

Pleier i grunnen å være ganske milde vintre her jeg bor da, men jeg skal ønske med deg for deg :fnise:

Trøtt etter jobbehelg, nattevakt, men jeg får ikke sove lenger. Veldig frustrerende :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hei hei ! Innom og titter litt i dagboka di. Håper formen er fin :klem:

Formen er fin, og det er jeg veldig glad for. Sliter litt med å komme ordentlig ovenpå etter den mageinfeksjonen jeg hadde, er derfor veldig slapp for tiden og sliter med hodepine. Men formen i forbindelse med magen er helt fin. Magen vokser og jeg trives, kan det da være bedre :gravid: ?

Begynner jo å nærme seg for ultralyd jo :hoppe:

Bare 6 dager til UL, gleder meg som et barn og det tror jeg mannen min gjør også :hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtelling

UL : 6 dager

Uke : 17+1

Termin : 163 dager

Syns egentlig det går fort fremover jeg. Nå er jo 120 dager av svangerskapet overstått, og bare litt mer enn halvparten igjen.

Nå må jeg ta meg sammen til å komme meg i dusjen. Trenger det sårt. Føler meg så utrolig slapp, etter mageinfeksjonen, men det går vel over. Dersom det ikke gir seg til fredag så får jeg vel ta ringe legen igjen da. Jeg er jo ikke syk lenger, men er så slapp og trøtt. Hodepinen dundrer i hodet mitt det meste av tiden, men akkurat nå er det ok.

Plan for dagen er:

Dusje, spise og så får vi se hva mer jeg orker :ler:

Endret av ~Belle~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å slår i hjel litt tid, mens jeg venter på at mannen min skal komme hjem fra jobben.

Ble nettop oppringt av en irriterende dame som prøvde å selge oss nytt abonement til mobilen. Blir så irritert :frustrert: , vi har registrert oss i Brønøysundregisteret for over 2 år siden. Blir så sint :sur::sur: . Så ringer de hit og presenterer seg ved fornavn og spør etter min mann ved fornavn som om de var gamle kjendte, syns det er super frekt jeg altså :frustrert: . Hender det kommer noen saftige gloser fra meg også :ler: .

Har litt problemer med hummøret for tiden. Syns dagene er lange og har ikke overskudd til noe særlig. Syns egentlig dagene for tiden er litt stusselig :tristbla: . Det går nok over, men jeg syns at det er så dumt å føle sånn når jeg endelig har blitt gravid etter 2 år med slit. Vet ikke helt, men jeg føler bare at jeg ikke skal ha lov til å føle meg litt nedfor, men kan jo ikke gjøre så mye for at jeg føler det jeg føler :sjenert: . Jeg er ikke vant til å være trist eller lei meg, jeg er en veldig positiv og glad person egentlig.

blir sikkert en bedre dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det - den første tiden i svangerskapet var ikke noe gøy for meg heller denne gangen, rett og slett fordi jeg ikke var ferdig med å sørge over spiren vi mistet tror jeg. Jeg tenkte også slik - "hva er feil med meg, hvorfor gleder jeg meg ikke liksom"? Det har heldigvis gått over, men enda får jeg dager hvor jeg bare er lei meg, helt uten grunn, og det er frustrerende, men helt vanlig tror jeg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...