Gå til innhold

Den gode ventetid


~Belle~

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er vel på tide å starte en liten graviditetsdagbok, når jeg endelig har vært så heldig å komme i lykkelige omstendigheter.

Vi har jo brukt en del tid på dette. Graviditeten kom nøyaktig 2 år etter at jeg sluttet på p-pillene.

I de 2 årene har jeg fått konstatert PCOS og har vært gjennom 2 enkle pergotime og en dobbel pergotime kur. Tenk at endelig i pausemåneden etter den siste kuren skjedde vidunderet. Det er helt ubegripelig, og jeg forstår det ennå ikke helt. Selv om jeg nå er 9+1 på vei...

har vært på første kontroll, men har også hatt en tøff start for min del. 14 dager med blødninger har gjort at jeg har vært bekymret. Jeg har derfor vært til UL i uke 6, og der var der liv, fikk se hjertet og det var helt fantastisk :hjerter_rundt: ...

Jeg får skrive mer ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må jeg tenke over hva jeg har gjort og hva jeg snart må gjøre:

- jeg har vært på første svangerskapskontroll hos legen

- jeg har bestilt time hos jordmor

- jeg har vært på tidlig UL hos gynekolog

så det jeg må/vil gjøre

-bestille ny time til UL hos gyn, før ferien.

tror egentlig at jeg har det meste i orden. Det er jo ennå så tidlig... bare 9+2 nå, men det nærmer seg de magiske 12 ukene, og det gleder jeg meg virkelig til.

Vi vil på en ny UL før vi reiser på ferie med tanke på at jeg har hatt blødninger og dessuten skal vi ut på en 3 ukers ferie som innebærer veldig mye fly, totalt skal vi fly i 2 og et halvt døgn... så jeg må vite at alt er bra med den lille før vi reiser. Mannen er helt enig. Det er dyrt med privat UL, men det er verdt det :) alt for denne lille "erten".

Hvilke graviditetssyptomer har jeg egentlig?

- ømme bryster

- mensmurringer i magen

- uvel, men ikke kvalm

- plages av varmen

jeg kjenner ikke så mye til humørsvingninger og begynner derfor ikke så lett å gråte, men jeg blir sint. Jeg har ikke hatt ordentlig kvalme, og er overlykkelig for det :hoppe:

alt i alt har jeg det heldigvis veldig bra, men bekymringene mine er der jo. Har jo hatt blødninger og har PCOS, så jeg skal puste lettet ut når jeg har passert 12 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei-så koselig at du er gravid :klem: Jeg synes det alltid er ekstra stas når dere som har prøvd lenge joiner oss i gravidbøkene :klem:

Skjønner hva du mener med bekymringer, jeg hadde også blødninger i 14 dager mellom uke 8 og 10. Ikke noe særlig moro akkurat. Vi slapp å betale noe ekstra vi altså, fikk oppfølgingtimer på gynekologisk poliklinikk helt gratis. Kan være på grunn av at vi mista første gangen, men verdt å sjekke det ut :)

Er nok veldig fornuftig å ta en UL til, for sin egen psykes skyld, jeg slappa iallefall veldig mye mer av etter den siste jeg hadde (11+2) og etter det har tiden gått kjempefort :tommel: Litt bekymret er man jo innimellom,men tror det er ganske normalt ;)

Ferien hørtes kjempespennende ut da, når reiser dere?

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk angelou!

Vi også syns det er stor stas...

Har forsøkt å få time til UL før ferien, men det kan bli vanskelig. Men jeg gir ikke opp så lett. Gyn sa forrige gang at dersom det var noe, måtte jeg bare ringe, så kunne hun vurdere om jeg kunne få komme til innimellom andre pasienter. Det kan jo ikke legesekretæren vite. Får ringe igjen i morgen, kanskje legen er der da, hun hadde nemlig fri i dag.

Jeg håper at jeg kommer til en time i løpet av et par uker, det ville være så fantastisk å få et bilde til av knøttet, noe som kanskje til og med ligner på et foster og ikke bare en ert som det var sist :ler: .

Vi reiser på ferie om ca 4 uker, så det er jo ikke så lenge til. Gleder oss kjempemye :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så glad for at det endelig ordnet seg for dere. Det gir håp til oss andre som sliter! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad for at det endelig ordnet seg for dere. Det gir håp til oss andre som sliter! :kose:

Takk for det Kylling :klem: . Vi er selv kjempeglad for at det endelig har lykkes for oss, det har tatt oss 2 år. Jeg kjenner selv følelsen av at "alle andre blir gravid", stikket i hjertet når noen rundt en kom med den glade nyhet. Men min graviditet er også en bekreftelse på at det er mulig å lykkes. vi fikk jo beskjed på at det neste vi måtte forvente oss var IVF. Jeg hadde faktisk bestilt time for å få sendt inn nødvendige papirer for søknad om assistert befruktning, og 6 dager etterpå at ti men var bestilt testet jeg positivt :hakeslepp:. den som ikke trodde på det i det hele tatt, og tok ikke mindre enn 3 tester, ja det var meg :ler: . Nå gleder vi oss bare, og håper på at vi kommer til en ekstra UL før ferien. Har bruk for det for min egen skyld, godt å vite at alt er i orden og at det er greit at vi reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med legen i kveld, og jeg har fått time i neste uke til undersøkelse og UL, gleder meg masse, da vil jeg være 11 uker. Da kan man jo se mer, åååå som jeg gleder meg... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Vi var når jeg var 11+2, og da fikk vi se en liten baby med armer og bein - du kunne virkelig se et lite menneske. Gled deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, bare innom å hilser på!

Jeg har oxo fått diagnosen PCOS, og hadde avtalt prøving av Pergo fra august av.

Nå ser det ut til at vi slipper det, heldigvis. ;)

Håper alt står bra til med deg og magen.

Lykke til på ul i neste uke, vi skal på ny ul på tirsdag.

Da har jeg passert 8 uker, spent på hvor mye vi får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Vi var når jeg var 11+2, og da fikk vi se en liten baby med armer og bein - du kunne virkelig se et lite menneske. Gled deg :klem:

Ja vi gleder oss veldig. Det er jo mulig at jeg ikke er så mange uker, men utfra mensdato er jeg 10+6 når vi skal på UL. Har hatt veldig lange syklusser, selv med pergokurer har syklussene mine vært 33-40 dager. Håper at vi får vite at det er liv der inne og at det har utviklet seg normalt i forhold til forrige gang vi var til UL, da var det jo ikke mer enn ca 6 uker. Vi får nok vite mer nå ja

Heisann, bare innom å hilser på!

Jeg har oxo fått diagnosen PCOS, og hadde avtalt prøving av Pergo fra august av.

Nå ser det ut til at vi slipper det, heldigvis. ;)

Håper alt står bra til med deg og magen.

Lykke til på ul i neste uke, vi skal på ny ul på tirsdag.

Da har jeg passert 8 uker, spent på hvor mye vi får se. :)

:klem: Karius.

Jo takk jeg har det bare bra, og det håper jeg at magen har også.

Kjempeflott at dere slipper hormonkurer, det tok veldig på meg. Min mann syns heller ikke det var så gøy, blir litt veldig hormonell nemlig :ler: . Det gikk jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er snart ferdig, og jeg har vært på jobb, men bare halve helgen, er jo halvt sykemeldt akkurat nå. Det har vært godt i grunnen. Det eneste er at da har jeg mye tid for meg selv og mye tid til å tenke. Da kommer alle tankene, om dette kommer til å gå bra, bekymringene. Det er vel normalt tenker jeg, men det er litt vondt likevel :tristbla: .

4 dager til UL, det skal bli fantastisk. Forhåpentligvis blir jeg beroliget og kan reise på ferie sammen med min mann med god samvittighet og nyte ferien til fulle. Oss to til verdens mest romantiske sted :hjerter_rundt: . Vi trenger denne ferien, litt balsam til sjelen. Meg og min mann sammen i 3 uker, det blir så fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bertine

Hei Belle!

Så ikke dagboka di før nå jeg! :sjenert:

Alt står bra til leser jeg? Så herlig!

Gled deg til ul ja! Vi fikk også se en liten mini-baby som spratt rundt inni der.. :rødme: var så søt.. vi filmet på skjermen med mobil kamera, så jeg ser på det titt å ofte..

Du må sjekke den mailen jeg sendte deg.. vil gjerne ha deg inn på det andre forumet også... er veldig koselige jenter der inne, å så er det lukket ;)

Ha en fin dag Belle!

Å ikke tenkt å om det kan gå galt, dette skal gå fint!!

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk fra deg Bertine :klem: . Gleder oss masse til UL på torsdag, skal bli deilig å få bekreftelse på at alt er bra. Fikk innkaldelse til ordinær UL i dag. Litt merkelig at jeg skal få noe sånt i posten, men der lå brevet gitt, i postkassen. Det er lenge til UL, håper tiden går fort ;) .

Har faktisk begynt å merke at buksene strammer litt, ikke fordi jeg akkurat har fått så stor mage. Det er bare utrolig ubehagelig å ha noe som strammer så veldig, så jeg har i dag tatt skrittet ut og har kjøpt mitt første par med mammabukser :overrasket: , veldig uvirkelig, men nødvendig. Reiser på ferie om litt over 2 uker, blir vekke i 3 uker, og jeg skal til et sted der ikke akkurat kjøpesentrene står i kø, så jeg måtte rett og slett kjøpe en bukse før ferien uansett :sol: .

Det føltes som himmel da buksen kom på, satt som et skudd og ingen stramming, fantastisk. Følte litt at jeg gjorde noe galt da jeg var i butikken, så meg rundt om jeg så noen jeg kjenner. Buksen ble kjøpt og den passet, og ingen så meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er i morgen :overrasket: . Jeg gleder meg masse, men kan ikke la være med å tenke på at det kan jo være at det ikke er liv der inne likevel, og da blir jeg så redd :tristbla: . Prøver å klappe meg selv på skulderen å si til meg selv at dette kommer til å gå bra. Mannen min vil heldigvis være med i morgen, så da slipper jeg å være alene om beskjedene. Er faktisk veldig rolig. Får tankene litt på avstand når man er på jobb, og jeg har jo bare nettop kommet hjem. Når jeg tenker på det blir jeg nervøs og redd. Håper at jeg får en god natts søvn, det har jeg bruk for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabukser er genialt :)

Lykke til imorgen :klem:

Ja, de buksene var kjempegeniale. Ser jo ut som helt vanlige bukser, bare at de ikke strammer :) .

Takk for lykkeønskninger om i morgen :klem: , gleder meg samtidig som jeg gruer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å gå kjempefint - er jo ingenting som tilsier noe annet :klem: Kjenner igjen følelsen, UL er alltid litt nervepirrende, men veldig gøy etterpå når de sier at alt er bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...