Gå til innhold

"Designerbleiene"


CeeCee

Anbefalte innlegg

Uten å være helt seriøs i denne diskusjonen, aå jeg antar at de fleste babyer driter i hele bleia, både på den ene og den andre måten :tunge1:

Bra sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig fjåsete med slike bleier, i mine øyne. Og skal man først ha motiver vile jeg synes det var mer naturlig med mer barnslige motiver.

Slike bleier er for meg et tydelig tegn på det materielle samfunnet vi lever i, hvor alt skal være så utrolig kult til enhver tid.

"Foreldre er lei av de vanlige bleiene" sier produsenten. Herregud, er det noe å bli lei av også, hvordan en bleie skal se ut?? Er ikke bleier under klærne? Er folk lei av ensfargede bind og tamponger også? Eller hva med innleggssåler til sko?

Godt sagt! Det er jo liten tvil om at disse bleiene er myntet på foreldrene.... og spesielt da de foreldrene som syns det er kuuuult med design på alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som synes de andre bleiene er kjedelige etter halvannet år.

Jeg er ikke lei av truseinnleggene men synes at melkekartonger kan bytte design ofte. Jeg velger også farge på tannbørsten min.

Dette er alt forbruksvarer vi trenger og bruker og jeg synes det er morsomt at det ser litt kult ut. Jeg er gammel nok til å huske kommunistopprøret mot dette for mange år siden da "blåhvit"serien ble lansert. Helt greie varer - men artig å se på var de ikke.

Og for dem som synes at en tynn stripe med lysegrønne kaniner er flott og vanlig og naturlig - det finnes bleier uten denne designen også. Jeg regner med dere kjøper dem. Og at vi som synes det er godt med litt forandring får lov å kjøpe de andre.

Jeg er forresten MOT at det skal være ulik design på brus og vannflasker. Vi burde jammen meg krevd at alle produsenter bruker den samme og at all brus hos Ringnes tappes på samme flaske så det ikke er forskjellig for de ulike brustypene.

*særlig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viren (utlogget)

Jeg synes de er morsomme, og guttugen digger dem. At noen forbinder dem med pedofili og nazisme er for meg både uforståelig og for å være ærlig, lattervekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke vi bleieunger lenger, så jeg har ikke sett så nøye på disse bleiene annet enn reklame på tv. Men skjønner ikke helt vitsen med sånne bleier, jeg :klø: Som sagt før her, ungene driter jo i dem likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleier burde vel egentlig vært så sinnsykt stygge slik at barna ville slutte å gå med dem fortest mulig... :legrine:

..Nå vil de kanskje gå med bleier fordi de er så "kule"? :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag struntar faktiskt i HUR blöjan ser ut bara den sitter bra.

Helst vill jag inte betala extra för en blöja bara för att den ska ha en viss look eller vara av ett visst märke heller. Om jag ska betala några kronor extra så kan det vara för att blöjan är miljömärkt.

Jag tycker det är löjligt med mönster på blöjan.

Jag hade faktiskt hellre valt en blöja UTAN mönster. Det är dessutom snyggare att slippa se mönster genom ljusa strumpbyxor.

Att stripen fram har en färg eller mönster har EN fördel - det går lättare att se vilka blöjor som har vilken storlek om man har fler blöjbarn i huset. Annars har jag varit med om att mönstet ställer till problem. En 2 åring som ABSOLUT ska ha tigern på stripen och inget annat mönster duger.

Men det är jag och min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designerbleier er det mest tåpelige jeg har sett på lenge. Helt poengløst. Dessuten, hvorfor skal babyer bli objekter for moteindustrien? Utrolig idiotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Designerbleier er det mest tåpelige jeg har sett på lenge. Helt poengløst. Dessuten, hvorfor skal babyer bli objekter for moteindustrien? Utrolig idiotisk.

Akkurat.. Og mange av de samme foreldrene er oppgitt over dagens motepress og slankepress...

Tidlig krøkes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ærlig talt litt kvalm hver gang jeg ser den reklamen på TV. Barn er ikke objekter. La de være barn, de blir voksne fort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat.. Og mange av de samme foreldrene er oppgitt over dagens motepress og slankepress...

Tidlig krøkes....

Akkurat det er vel litt sent å si. Alt av utstyr til barn preges av mote. Svindyre barnevogner, kule klær, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er vel litt sent å si. Alt av utstyr til barn preges av mote. Svindyre barnevogner, kule klær, osv.

Jammen.... BLEIER OGSÅ... liksom...

Da min var liten kjøpte jeg ingen moteting faktisk. Barnevogna f.eks. kjøpte jeg av naboen til tanta mi. Den va 10 år gammel og kosta meg 500 kr. Dne var like hel og fin og gjorde samme nytten som en til 6000,- ville gjort :)

Endret av CeeCee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva problemet er. De koster jo det samme, men har et annet motiv. Synes de er kule jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva problemet er. De koster jo det samme, men har et annet motiv. Synes de er kule jeg :)

Ikke sant?!

Og søte unger i bleiereklamer har det da vært siden tidenes morgen, hadde jeg nær sagt - ikke noe nytt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sømmer det seg med bling bling på rumpa til 7-åringer i truse også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sømmer det seg med bling bling på rumpa til 7-åringer i truse også?

Jeg synes ikke det. Men er ikke helt oppdatert på linken mellom det og bleiene. Bleiene setter jeg i samme kategori som kule t-skjorter og artig matboks.

7 åringer med bling på rompa er i kategori som bikini til babyer og bh til fireåringer.

Morsomme tegninger på en bleie er da virkelig ikke sexifiserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva problemet er. De koster jo det samme, men har et annet motiv. Synes de er kule jeg :)

Signerer. Synes de er kule jeg, men siden vi ikke bruker Libero har vi ikke kjøpt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet linken... Det var ikke en diskusjon om pedofili jeg var ute etter, men om selve bleiene..

Jeg synes det er litt drøyt med "Make love, not war" på en bleie.. Synes ikke noe om naglebelter på heller for den saks skyld....

Hva synes du?

Heisann!

Jeg er enig med deg!! Jeg liker ikke Lib*** sin design på Up-and-go bleien. Synes som du, at layouten er langt fra akseptabel på baby/barne-bleier.

Sendte Lib*** en mail med mine synspunkter på for en tid tilbake. I går fikk jeg et generelt svar hvor de takket for mine synspunkter, men hvor de kommenterte at de hadde fått mest positive henvendelser på de nydesignede bleiene.

Vi ... har byttet bleiemerke etter 2 år. Med to bleieunger en det da noen kroner som går til en annen produsent. Skulle ønske flere gjorde det sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å være helt seriøs i denne diskusjonen, aå jeg antar at de fleste babyer driter i hele bleia, både på den ene og den andre måten :tunge1:

der tar du feil... min toåring er ganske bestemt når det gjelder valg av bleie.. hun studerer bildene nøye før hun velger seg en...

På samme måte som hun bestemmer at hun skal ha på grønn bukse eller rød genser osv....

Det er jo artig for barna at bleiene ikke alltid ser helt like ut... Teksten skjønner du ikke likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...