CeeCee Skrevet 30. mai 2007 #1 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Jeg fjernet linken... Det var ikke en diskusjon om pedofili jeg var ute etter, men om selve bleiene.. Jeg synes det er litt drøyt med "Make love, not war" på en bleie.. Synes ikke noe om naglebelter på heller for den saks skyld.... Hva synes du? Endret 30. mai 2007 av CeeCee
Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. mai 2007 #2 Skrevet 30. mai 2007 Jeg synes nå det er litt drøyt å sammenligne det med pedofili, jeg da. Hvis noen på et eller annet vis blir tent eller føler seg oppfordret til å forgripe seg på et bleiebarn pga teskten på en bleie er vel det hakket drøyere. Teksten har forsåvidt ikke så mye på en bleie å gjøre, men hvis vi trekker paraleller til barneklærindustrien er det vel mye der som er hakket "verre" enn dette eksempelet. Bikiner til små jenter for eksempel.
knudz3n Skrevet 30. mai 2007 #3 Skrevet 30. mai 2007 jeg synes ikke det gjør noe... tanken hadde ikke slått meg en gang.. make love not war er jo et veldig kjent uttrykk.... så å koble det med pedofili fikk jeg ikke til... på en annen side trenger man jo ikke se på frasen make love som det å ha sex heller da... spørs litt hvordan en tolker det..
Kosemose Skrevet 30. mai 2007 #4 Skrevet 30. mai 2007 Hvorfor er det så galt med bikini til små jenter? Ikke at jeg mener de trenger det, men ser liksom ikke hva som er så galt med det?
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2007 #5 Skrevet 30. mai 2007 Jeg setter i første omgang utrykket i forbindelse med kjærlighet, og ikke sex. Men tror aldri jeg hadde kjøpt en bleie med noe slikt på, selv om det var fra en annen produsent.
Gjest Marillia Skrevet 30. mai 2007 #6 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Uten å være helt seriøs i denne diskusjonen, aå jeg antar at de fleste babyer driter i hele bleia, både på den ene og den andre måten Endret 30. mai 2007 av Marillia
Gjest Blondie65 Skrevet 30. mai 2007 #7 Skrevet 30. mai 2007 Jeg synes hele greien med "design" på bleien er tull. Men gud bedre det er da vitterlig reaksjonene også. "Make love - not war" har intet med pedofili å gjøre. En av de andre reaksjonene kom på bleien med med naglebelte - det var liksom noe nazistene brukte. Tull det også. Det er mulig at dagens opprørere bruker slike klær, men naglebeltene kommer da vitterlig fra Punken, og jeg kan i grunnen nesten ikke komme på noe som har mindre med Nazisme å gjøre ...
Gjenglemt sykkellås Skrevet 30. mai 2007 #8 Skrevet 30. mai 2007 Hvorfor er det så galt med bikini til små jenter? Ikke at jeg mener de trenger det, men ser liksom ikke hva som er så galt med det? Det er selvfølgelig ikke plagget i seg selv det er noe galt med (man skal kunne gå med hva man vil osv), men jeg synes nå bikinien burde være forbeholdt voksnes kropper. Små barn skal ikke være kopier av voksne. Selv om en bikini ikke er så mye å snakke om i seg selv, synes jeg den er med på å seksualisere barndommen. Og det er jo litt trist.
Kosemose Skrevet 30. mai 2007 #9 Skrevet 30. mai 2007 Det er selvfølgelig ikke plagget i seg selv det er noe galt med (man skal kunne gå med hva man vil osv), men jeg synes nå bikinien burde være forbeholdt voksnes kropper. Små barn skal ikke være kopier av voksne. Selv om en bikini ikke er så mye å snakke om i seg selv, synes jeg den er med på å seksualisere barndommen. Og det er jo litt trist. Skjønner, og jeg er enig hvis det er snakk om bh (undertøy), bukser med "hot babe" på rumpa, osv. Men badebikini syns jeg blir annerledes. Sikkert fordi jeg husker at jeg brukte det selv da jeg var liten. Det hadde ikke noe med sex å gjøre, men jeg ville ha det fordi mamma hadde det.
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #10 Skrevet 30. mai 2007 Skjønner ikke at det går ann å tenke i retning pedofili m de bleiene engang jeg. Snakk om å lete etter "problemer" der de ikke finnes. Noen må da henge seg opp i absolutt alt. Ang bikini og småjenter. Jeg syns ikke det gjør noe på 7-8 åringer...husker jeg hadde det selv. Selvom den var mere sånn "sports-topp" enn trekant-topp" liksom. Men at det fulgte topp m til bikinitrusen jeg kjøpte til dattern min i fjor sommer i str 86 (dvs 1-1.5år) så jeg ikke helt poenget med. Den kastet vi.
Gjest Aprilgirl Skrevet 30. mai 2007 #11 Skrevet 30. mai 2007 Har ikke tenkt over dette med bleiedesignet, annet enn at jeg synes de er forferdelig stygge!!! Hva med tegninger av biler, båter, dukker, bamser osv. Burde slå mye bedre an hos småungene, enn de stygge beltene og gullkjettingene.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. mai 2007 #12 Skrevet 30. mai 2007 Jeg synes det er drøyt med designerbleier jeg.
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #13 Skrevet 30. mai 2007 Jeg synes det er drøyt med designerbleier jeg. Det er jo bare en reklame gimmick de har. Akkurat som de hadde "prinsesse bleier" og "prinsebleier" for noen år siden...tror det var i forbindelse med fødselen til Ingrid Alexandra.
Daria Skrevet 30. mai 2007 #14 Skrevet 30. mai 2007 Det må være slitsomt å være så opphengt i pedofili at man klarer å se det i enhver sammenheng... Har ikke tenkt over dette med bleiedesignet, annet enn at jeg synes de er forferdelig stygge!!! Hva med tegninger av biler, båter, dukker, bamser osv. Burde slå mye bedre an hos småungene, enn de stygge beltene og gullkjettingene. Det er vel foreldrene det skal slå an hos, ungene bryr seg neppe.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 30. mai 2007 #15 Skrevet 30. mai 2007 Det er jo bare en reklame gimmick de har. Akkurat som de hadde "prinsesse bleier" og "prinsebleier" for noen år siden...tror det var i forbindelse med fødselen til Ingrid Alexandra.t Selvsagt er det en gimmick, og strengt tatt bryr jeg meg skrekkelig lite om hele greia. Men skal jeg først mene noe om det, så synes jeg det er drøyere at noen faktisk lager "designerbleier" enn at de skriver Make love, not war på dem.
*Emma* Skrevet 30. mai 2007 #16 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Bryr meg heller ikke om dem. Vi kjøper uansett ikke Libero - syns ikke de er like bra som de andre... Endret 30. mai 2007 av *Emma*
Tusenfryd Skrevet 30. mai 2007 #17 Skrevet 30. mai 2007 (endret) Dette er det merket vi vanligvis bruker og jeg synes de er dritkule og ganske morsomme - ikke å kjedelige som de med lysegrønne kaniner eller noe - har sett på dem i halvannet år og det er gøy med noe nytt. De koster det samme og funker like bra - så hvorfor ikke?! Bikinier til småpiker for ikke å snakke om bh-er er en annen diskusjon. Folkens - det er bleier og ungen driter i dem - bokstavelig og billedlig talt og i overført betydning osv. Endret 30. mai 2007 av Tusenfryd
CeeCee Skrevet 30. mai 2007 Forfatter #18 Skrevet 30. mai 2007 Jeg fjernet linken i hovedinnlegget... Det var ikke en diskusjon om pedofili jeg var ute etter, men om selve bleiene... Beklager misforståelsen.
Chiquita Skrevet 30. mai 2007 #19 Skrevet 30. mai 2007 Disse bleiene er stor stas hos 2-åringen her i huset. Han synes det er "tøfft"/morro el.l med lomme, penger, osv osv. Og han ha helt klart sine favoritter (pleier å få finne frem bleie selv, og vanligvis finner han frem de med lomme eller penger på) Men for de som er enda mindre så er vel ikke dette så veldig viktig. Da hadde det vært bedre med biler, bamser, dukker, osv, vil jeg tro
Donpedro Skrevet 30. mai 2007 #20 Skrevet 30. mai 2007 Utrolig fjåsete med slike bleier, i mine øyne. Og skal man først ha motiver vile jeg synes det var mer naturlig med mer barnslige motiver. Slike bleier er for meg et tydelig tegn på det materielle samfunnet vi lever i, hvor alt skal være så utrolig kult til enhver tid. "Foreldre er lei av de vanlige bleiene" sier produsenten. Herregud, er det noe å bli lei av også, hvordan en bleie skal se ut?? Er ikke bleier under klærne? Er folk lei av ensfargede bind og tamponger også? Eller hva med innleggssåler til sko?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå