Gå til innhold

"Designerbleiene"


CeeCee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Heisann!

Jeg er enig med deg!! Jeg liker ikke Lib*** sin design på Up-and-go bleien. Synes som du, at layouten er langt fra akseptabel på baby/barne-bleier.

Sendte Lib*** en mail med mine synspunkter på for en tid tilbake. I går fikk jeg et generelt svar hvor de takket for mine synspunkter, men hvor de kommenterte at de hadde fått mest positive henvendelser på de nydesignede bleiene.

Vi ... har byttet bleiemerke etter 2 år. Med to bleieunger en det da noen kroner som går til en annen produsent. Skulle ønske flere gjorde det sammen.

Jeg kan ikke fatte og begripe at det går an å være så firkantet :riste:

Må nesten dra litt på smilebåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe at det går an å være så firkantet :riste:

Må nesten dra litt på smilebåndet.

Fint at du fikk noe å glede deg over i dag også da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet, og synes den bleia med lomme bak var tøff :)

Make love, not war er nå et hippie-ikon, som har absolutt ingenting med pedofili å gjøre. Man må ikke se spøkelser på høylys dag. Det ganger ikke våre barn det heller.

Ps, dere som er så imot disse bleiene..hva slags klær kjøper dere til deres små babyer? Helt enkle ensfargete regner jeg med :)

Endret av venus*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps, dere som er så imot disse bleiene..hva slags klær kjøper dere til deres små babyer? Helt enkle ensfargete regner jeg med :)

Han går kledd i barneklær (IKKE voksenkopi-klær eller dødninghode klær med flammer), som ihvertfall ikke har fokus på rompa med skrift. Gjerne i striper, med tegneseriefigurer, ensfargede osv.

(For øvrig er jeg ikke SÅ imot. jeg synes de er teite og gidder ikke kjøpe dem. men noen vendetta med Libero lager jeg ikke)

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han går kledd i barneklær (IKKE voksenkopi-klær eller dødninghode klær med flammer), som ihvertfall ikke har fokus på rompa med skrift. Gjerne i striper, med tegneseriefigurer, ensfargede osv.

(For øvrig er jeg ikke SÅ imot. jeg synes de er teite og gidder ikke kjøpe dem. men noen vendetta med Libero lager jeg ikke)

det är ungefär samma här.

plus att jag inte ser någon anledning att betala extra för en blöja som dessutom ska UNDER kläderna.

Ungefär som jag inte tycker det är värt att betala dubbla priset för en märkeströja till en baby, eller köpa en spiderman pyjamas till en 1 åring (som inte förstår vad det är)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk
Ungefär som jag inte tycker det är värt att betala dubbla priset för en märkeströja till en baby, eller köpa en spiderman pyjamas till en 1 åring (som inte förstår vad det är)

Mine to gikk rundt som 1 - 2 - 3 åringer med supermann pysjamas - fordi jeg syntes de var så fryktelige søte med bleierumpe og lubben mage i supermannpysj. Ungene visste vel ikke hva supermann var, men det brydde altså ikke jeg meg noe om.

Jeg har beholdt den pysjen og kommer ikke til å kaste den. Jeg husker dem så godt i den. Nå er den tynnslitt av utallige runder i vaskemaskinen og er rufsete av slitasje nederst på ermene.

Helt enig. Jeg har kommet fram til at noen (mange? alle?) bruker barna sine som en del av det å vise omverden hvem de selv er. Og at de som er opptatt av at småbarn skal ha dyre, eksklusive merkeklær gjør dette for å vise omverden at "jeg har råd og jeg har god(?) smak, og jeg har peiling på hva som er moderne og in". Barna blir da på en måte en slags accesoar til den voksne. Og disse barna får da kanskje disse dyre merkeklærne/tøffe klær med flammer på/osv mer for omverdenen sin skyld? (så små barn tar jo ikke notis av hva de har på seg, og å snakke om holdbare klær i str 68 blir litt tullete, all den tid så små barn vokser ut av klærne før de rekker å slites uansett).

Jeg må innrømme at klærne jeg kjøper til barna selvfølgelig har en baktanke! Jeg kjøper aldri dyre klær, alltid H&M, Kappahl osv.

Men her er det flammer og dødningshoder overalt. Hvorfor? Fordi ungene synes det er kult og jeg synes det er helt OK så lenge klærne ikke ser glorete eller overkant kule ut. Jeg har selvfølgelig også andre mer nøytrale klær til dem, men jeg ville jo aldri gått inn i en butikk og sagt "Plukk frem en mengde klær i x str og pakk det ned til meg". Selvfølgelig bestemmer jeg (eller de) klær ut fra preferanser og hvordan jeg ønsker de skal bli sett.

Nå skjønner jeg at denne tråden stort sett omhandler mindre barn enn det jeg har nå, men også da de var babyer/små kjøpte jeg jo klær mht andre prefernaser som søte/koselige/kledelige/matchet andre klær osv, i tillegg til at de skulle være funksjonelle og behagelige (men ingen hodeskaller til småttiser altså, det er først nå når de er blitt større).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortell meg at dere som er foreldre til små barn tar på dem klær dere synes er stygge! Alle foreldre kler vel barna sine i de klærne de selv synes er fine? For noe tøys å si noe annet.

Og noen synes HMklær er fine, andre synes maur på bodyen fra designbutikk på nett er fint. Hva gjelder dyre klær, så ja, vi har noen til vårt barn. Marimekko-bodyer brukes bare ute blant folk, sånt sliter vi ikke ut hjemme... :eeeh: Og med et lite søskenbarn som kan arve det. Vi har sekker av tøy som vi har arvet og hvor vårt barn er nummer fem i arverekkefølgen på pysjer og bodyer og jeg vet ikke hva.

Diskusjonen har egentlig vridd seg til hva hver og en av oss ønsker å bruke på småbarnstøy. Og da vil vel det speile hva vi bruker på oss selv. Vi er noen som går rundt i klær fra Hm og Lindex, også er vi noen som bare bruker klær fra Match eller andre gjeve butikker - eller som de fleste av oss, en lett blanding.

Og for å dra tilbake til diskusjonen om disse aktuelle bleiene: Jeg kjøpte tre pakker bleier i slengen her forleden. To av dem med det nye designet, den siste med harepuser på. Tegningene synes like forbannet gjennom lyst sommertøy og jeg betalte helt nøyaktig på øret det samme for dem alle sammen.

Så dette snakket om pris og usynlige bleier etc blir helt fjernt for meg. Kan noen forklare hvor den argumentasjonen kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle foreldre kler vel barna sine i de klærne de selv synes er fine? For noe tøys å si noe annet.

Har noen sagt noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns man det er morsomt med design-bleier så hvorfor ikke? De fleste av oss bruker vel uansett en del penger på unødvendige ting "bare for moro skyld" eller fordi vi rett og slett syns det er fint/tøft/morsomt?

Men de koster jo ikke noe mer....!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor er det da så utrolig viktig at motivene på bleia er rosa eller lyseblå fantasi-harepuser? Og hvem har bestemt at alle barn syns det mest fantastiske i verden er rosa harepuser?

Er det noen som synes det er vikitg? Kunne gjerne hatt hvite bleier, jeg - ville sikkert kostet litt mindre også. Ble da foilk av oss som vokste opp med hvite bleier i snipp også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Veldig engasjert" er vel å ta litt hardt i... Jeg har en mening om det, men det er ikke noe som hvekren diskuteres i heimen eller barselgruppen, fopr å si det slik. Men nå er det en gang slik at dette er et diskusjonsforum, og tas så mangt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Regner vel egentlig med at mange av de opphetede forumsdiskusjonene bære preg av at det er forum og litt tidtrøyte, at meninger settes på spissen og at det ikke helt kan relateres til "virkeligheten". Sånn er det i allefall for meg). :hallo:

Indeed! Er ihvertfall en haug ting jeg har diskutert her de siste årene, som jeg aldri har sagt et ord om irl. Fordi det ikkee r SÅ interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...