Gå til innhold

Nybakte mammaer.

Snasen

Anbefalte innlegg

Hvorfor har nybakte mammaer enerettene på cafèene her i Oslo?

Hvorfor har nybakte mammaer eneretten på fortauene?

Og hvorfor har nybakte mammaer full rett til å vise puppene offentlig, men hvis jeg gjorde det så ville jeg blitt kastet ut av kafeen for blotting (ikke at jeg har så lyst til å vise alle dem heller).

Kan dere nybakte mammaer forstå at dere ikke er verdens navle?

Kan dere egentlig det?

Endret av Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest baby-E

Og hvorfor har nybakte mammaer full rett til å vise puppene offentlig, men hvis jeg gjorde det så ville jeg blitt kastet ut av kafeen for blotting (ikke at jeg har så lyst til å vise alle dem heller).

Kan dere egentlig det?

Fordi barnet må ha mat, og at de gjør det av den grunnen, ikke for å blott seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Nei, jeg tror ikke det. Og det kan jeg egentlig godt forstå. At man blir veldig opptatt av den lille og det som skjer rundt den er ikke så rart egentlig, og antagelig ganske lurt siden nyfødte jo er utrolig sårbare og hjelpeløse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Fordi barnet må ha mat, og at de gjør det av den grunnen, ikke for å blott seg..

Jepp. Jeg tipper de bruker fortauene for å komme seg fra a til b uten å gå på veien også, ikke for å sperre for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant? :hakeslepp:

Kan de ikke gjemme seg litt? jeg hadde foretrukket at de gikk på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det. Og det kan jeg egentlig godt forstå. At man blir veldig opptatt av den lille og det som skjer rundt den er ikke så rart egentlig, og antagelig ganske lurt siden nyfødte jo er utrolig sårbare og hjelpeløse.

Det skjønner jo jeg og, men jeg forstår ikke 'jeg er verdens navle-tanken'. For alt de vet kan de gå forbi en som har benskjørhet, vannhode og kreft på en gang. De ser jo bare seg selv mener jeg, og ja, jeg kan forstå at de blir redde og forsiktige, men de er ikke verdens navle. Det må de skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Jeg tipper de bruker fortauene for å komme seg fra a til b uten å gå på veien også, ikke for å sperre for andre.

De sperrer jo for andre uten barnevogn slik at vi må ut i veien.

Men det er vel bedre at to-tre voksne blir påkjørt enn at en mor med et spebarn blir det?

Dessuten, de kan kamuflere puppa sine litt bedre enn hva de gjør. Virker nesten som om noen liker å vise frem hengepuppa sine til folk og fe.

Endret av Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Jeg må faktisk si meg enig med snasen!

Når jeg er i byen så er det på dagtid og der er det barnevogn maraton! Kan de ikke gå i en klynge i srtedet for en laaang rekke så folk kan komme forbi? Og de trenger jo ikke bli irritert når jeg presser meg fram, for det er det jeg faktisk må gjøre for å komme meg fremover. Jeg opplevde dette engang at jeg prøve å spør ei om jeg kunne komme forbi men hun dillet med ungen sin så hun hørte ikke meg, så jeg presset meg fram (ikke mye, men jeg snudde meg til siden så jeg snek meg forbi) og da hørte jeg fra damen: ehh!

Duste kvinnfolk. Jeg har kjøretime og jeg telte faktisk 12 barnevogner som gikk over veien samtidig ! Wow :-D

Blotting av pupp på resturant blir jeg litt satt ut av, de må jo få lov å mate ungen sin, men det får da være grenser. Noen eier jo ikke sjenerthet og lar puppen flagre mens de legger ned ungen mens jeg står der og tar bestilling av dem (jeg er servitør)

Jeg vet ikke alle er sånn, men veeeldig mange tar all plassen og lager et "ehh" hvis vi prøver å presse oss fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig Tweek. det er dette "ehh'et" de så gjerne bruker.

Ikke sier de noe. Hadde det i det minste gjort det.

Stakkars deg som må se breiflabb-pupp på jobben til og med. Skulle ønske det var et ammerom eller at de ble tvunget til å gå på do. Brystmelk og mat er ingen god kombinasjon for meg. Og at nybakte mammaer ikke evner å forstå det forundrer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Ammerom vet jeg mange mammaer vil like, jeg også.

Jeg har sett en god del pupper på jobb og jeg vil det eller ikke. Og så prøver jeg så hardt å late som ingenting for det er jo naturlig, men så blir det bare rart :sjenert: Hos oss har vi faktisk et fint og rent toalett med stellebord. Og jeg kan mer enn gjerne sette inn en stol hvis gjester vil mate beibien sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til 1
Ammerom vet jeg mange mammaer vil like, jeg også.

Hos oss har vi faktisk et fint og rent toalett med stellebord. Og jeg kan mer enn gjerne sette inn en stol hvis gjester vil mate beibien sin.

Ville du spist på do :overrasket:

Der ville nemlig ikke jeg servert mitt barn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CharlotteYork

Mine barn er det viktigste i livet mitt og de er med meg nær sagt over alt. Nå ammet ikke jeg, men dersom jeg mot formodning hadde gjort det ville jeg valgt å gjøre det privat et sted. Å vise frem brystene sine offentlig har jeg aldri hatt videre stor forståelse for at noen kunne ønske å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du spist på do :overrasket:

Der ville nemlig ikke jeg servert mitt barn mat.

Ja, mammaer kan fint spise på do i stedet for å la hele restauranten miste matlysten av en flabbe-pupp og brystmelk over hele trynet til ungen. Ja, spis på do. Når det er rent der og med stellebord også, så vil jeg tro og håpe de holder det ekstra rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine barn er det viktigste i livet mitt og de er med meg nær sagt over alt. Nå ammet ikke jeg, men dersom jeg mot formodning hadde gjort det ville jeg valgt å gjøre det privat et sted. Å vise frem brystene sine offentlig har jeg aldri hatt videre stor forståelse for at noen kunne ønske å gjøre

Takk! Noen forstår, ja. Hvis jeg blir mamma skal jeg i hvertfall lære av alle andre mammaers feil. Heldigvis for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn som jeg har ammet, men jeg har aldri følt meg komfortabel med å amme i full offentlighet. Likevel mener jeg dette må være opp til hver enkelt, men er enig i at det går an å vise litt blyghet f.eks. bruke et teppe til å dekke litt. Selv om man ikke har problemer med å eksponere puppen, kan jo andre føle seg ille berørt, og det synes jeg man må kunne forstå.

Dette med at mor og barn er verdens navle har jeg full forståelse for. Det er en stor omveltning i livet å få barn - alt forandrer seg og man blir oppslukt av det nye livet. For de fleste varer navlebeskuelsen i relativt kort tid, så det må da gå an å akseptere det for andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest irritert
Hvorfor har nybakte mammaer enerettene på cafèene her i Oslo?

Hvorfor har nybakte mammaer eneretten på fortauene?

Kan dere egentlig det?

Amming har aldri plaget meg, men jeg må si jeg er enig med Snasen i resten her, angående fortau og kafeer. Og jeg slenger gjerne på spørsmål om flere steder også, sånn som butikker, kollektivtrafikk og heiser.

At den lille er sentrum i mors verden forstår jeg godt, men det må da kunne gå an å ta seg sammen såpass at man ser at en selv og barnevogna ikke nødvendigvis utgjør det samme sentrumet i resten av verden.

Det skulle jeg i hvert fall ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin Hood

jeg tror du lyver alle vet at man ikke begynner og spise før man er 10 år gamle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett Karine Haalands Piray i Pondus ( det som er i salg nå)? Om karen som gråter fordi han hadde drømt om å drive en kul kafé, og så er den invadert av blottende, grinete småbarnsmødre som helt klart mener at de er verdens navle... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg barn selv, men jeg må si at jeg får inntrykk av at ts er litt fintfølende.

HVa er mer naturlig enn å gi sitt barn mat? Alle ville vel helst ha brukt et ammerom, men det er ikke allle som har det. Og toalettet? Nei ærlig talt, der villle ikke jeg gitt barnet mitt mat nei... Men hva gjør man om ammerommet er opptatt og babyen griner og griner da? Skal man bare la barnet gråte og irritere alle rundt i stedet for å legge det til brystet?

Og hengepupper og alskens ord på et bryst syns jeg faktisk er søtende på mange mødres vegne. Det er klart for meg at det er mange som kommer til å skifte mening en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...