Gå til innhold

Nybakte mammaer.


Snasen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Fordi barnet må ha mat, og at de gjør det av den grunnen, ikke for å blott seg..

Det skader ikke å legge et teppe over hele seansen eller gå på toalettet/eget oppholdsrom! Det er forferdelig å være vitne til fremmede folks amming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderer å skaffe meg barnevogn med dukke oppi, for da kan jeg presse meg inn på overfyllte t-baner, snike i køer og kjøre på de som jeg syns står i veien for meg. Jeg kan også bare stoppe akkurat hvor jeg vil,sperre hele fortauet, og bruke barnevogna som buffer dersom jeg vil over veien og ikke gidder å gå de ekstra 20 metrene bort til fotgjengerfeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Jeg hatet å amme i offentligheten og ønsket meg ammerom, men dette er det ikke så veldig mange plasser. Og jeg sitter heller diskre i en krok på en kafe enn på et skittent toalett.

Ja til flere ammerom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg hatet å amme i offentligheten og ønsket meg ammerom, men dette er det ikke så veldig mange plasser. Og jeg sitter heller diskre i en krok på en kafe enn på et skittent toalett.

Ja til flere ammerom!

Kanskje alternativet er å holde seg unna kafeer i verste ammetåka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Du kan vel sette deg på do og spise selv, Snasen, hvis det plager deg sånn. :lol: Vil tro du tåler dobakterier bedre enn et spedbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

skjønner hva du mener, snasen!

og hvorfor er det sånn? ikke godt å si. men jeg tror mange nybakte mødre tar rollen som MOR helt ut(klart de skal gjøre det å da), og de skal liksom være den beste av arten også. og da blir det litt sånn jeg,vi, min, mitt osv hele tida.

det er jo litt utslettende. ser mange dagbøker her på KG som har titler som omhandler morsrollen. skjønner det til et visst punkt men... er mor selv. men man har jo fortsatt mange andre funksjoner; kone, venninne, datter osv.

men vi får trøste oss med at det går over for de fleste. det å breie seg, og ikke ta hensyn osv. det er faktisk ganske provoserende med lang, lang rekke med barnevogner som okkuperer gata og ser surt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sant? :hakeslepp:

Kan de ikke gjemme seg litt? jeg hadde foretrukket at de gikk på do.

Herregud, Snasen, kan du ikke bare bla frem en av de utallige andre trådene om emnet. Dette må da være utdebattert for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nesten som om noen liker å vise frem hengepuppa sine til folk og fe.

Når man ammer har man absolutt IKKE hengepupper. Puppene er fylt med melk- og derfor er de særdeles struttende og lekre. Har sett mange som har hengepupper både før de får unger- og etter at de er ferdig med ammingen. Men under ammingen er de lekre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestiiiii
Hvorfor har nybakte mammaer enerettene på cafèene her i Oslo?

Hvorfor har nybakte mammaer eneretten på fortauene?

Og hvorfor har nybakte mammaer full rett til å vise puppene offentlig, men hvis jeg gjorde det så ville jeg blitt kastet ut av kafeen for blotting (ikke at jeg har så lyst til å vise alle dem heller).

Kan dere nybakte mammaer forstå at dere ikke er verdens navle?

Kan dere egentlig det?

Herlig å se at vi jenter er så gode mot hverandre....!! Fy satan altså...

Ja, det går an å dekke seg til, men DU kan snu deg bort...

Og tror du det er gøy å føle at man tar alt for stor plass på t-banen på vei hjem fra barnehage? Ekke det heller, når alle som er på banen ser på deg som de har lyst te å slenge vogna ned nærmeste bakke...

Blir så irritert av de som tydelig IKKE har barn, men som har ALLE svara på hvordan det skal være å ha barn...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peppa

Jeg bor heldigvis på bygda så jeg slipper problemet med sytete personer som mener at jeg er i veien med barnevognen min, her er det kun 3 dagligvareforretninger og om jeg drar på dagtid, er det kun meg og to til i butikken da. Så jeg slipper trynene på dere sure mennesker som mener vi er "verdens navle". :erter:

Husk hvor dere kommer ifra selv. Moren deres har sikkert trillet med barnevogn selv og gitt dere pupp på en kafe, nettopp fordi dere gråt og gråt og mamman deres såg ingen annen utvei enn å gi dere mat der og da. ;)

Og jeg er sikkert på at halvparten av dere vil forandre mening når dere får et barn selv, som skriker gørra ut av seg fordi han vil ha mat, men neida, dere tar heller en 10 minutters tur med bussen hjem for å slenge ut "hengepuppen" deres der istedet enn for å irritere dem andre på kafe! MY ASS!

:ler:

Snakk om å "henge" seg opp i ting! ha ha

Dere er bare misunnelig for vi har en grunn til å få blotte puppene våre, slik at mennene deres blir kåte av å se de store deilige brystene våres, mens dere må ha dem godt innpakket!!!

*erte erte*

kan ikke annet enn å le av hele debatten jeg.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva slags kafeer og hva slags steder dere går på jeg? Og jeg syns det generaliseres veldig...alle blotter seg og det virker som de liker det? Hvor er det dere ser disse damenesom vil vise frem puppene sine??

Jeg har ammet 2 barn - og aldri følt meg komfortabel med å amme offentlig, men noenganger har jeg likevel gjort det fordi det var nødvendig. Men alltid med tepper rundt og gensern min så lite tatt opp som mulig - så snart ungen har vært ferdig har gensern kommet på plass - før ungen ble fjernet. Må innrømme jeg syns de fleste jeg har sett - med unntak av veldig få - gjør akkurat det samme.

Jeg har barn, jeg har ammet - jeg vil heller ikke se puppene til folk når jeg er ute...men det gjør jeg ikke heller - for jeg syns folk er flinke til å dekke til puppen. Hvem ønsker vel å vise dem frem sånn?

Ang vogner - det er faktisk to sider av den saken. ALDRI ALDRI ALDRI har så mange dyttet og knuffet på meg..trengt seg forran meg som når jeg går med barnevogn. Holder jeg dattern min i hånden er folk forsiktige, men sitter hun i vogn bare breier de seg forbi. Det er veldig mange UTEN vogn som er utrolig "egoistiske" ( i mangel på et bedre ord) når de skal frem.

MEN jeg er enig i at endel også bruker vogna som "bumper" og bare tåger frem.....men det er det mange som gjør m vanlige handlevogner også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peppa
Jeg lurer litt på hva slags kafeer og hva slags steder dere går på jeg? Og jeg syns det generaliseres veldig...alle blotter seg og det virker som de liker det? Hvor er det dere ser disse damenesom vil vise frem puppene sine??

Jeg har ammet 2 barn - og aldri følt meg komfortabel med å amme offentlig, men noenganger har jeg likevel gjort det fordi det var nødvendig. Men alltid med tepper rundt og gensern min så lite tatt opp som mulig - så snart ungen har vært ferdig har gensern kommet på plass - før ungen ble fjernet. Må innrømme jeg syns de fleste jeg har sett - med unntak av veldig få - gjør akkurat det samme.

Jeg har barn, jeg har ammet - jeg vil heller ikke se puppene til folk når jeg er ute...men det gjør jeg ikke heller - for jeg syns folk er flinke til å dekke til puppen. Hvem ønsker vel å vise dem frem sånn?

Ang vogner - det er faktisk to sider av den saken. ALDRI ALDRI ALDRI har så mange dyttet og knuffet på meg..trengt seg forran meg som når jeg går med barnevogn. Holder jeg dattern min i hånden er folk forsiktige, men sitter hun i vogn bare breier de seg forbi. Det er veldig mange UTEN vogn som er utrolig "egoistiske" ( i mangel på et bedre ord) når de skal frem.

MEN jeg er enig i at endel også bruker vogna som "bumper" og bare tåger frem.....men det er det mange som gjør m vanlige handlevogner også :)

Enig med deg! Jeg har også ammet offentlig, selv om jeg helst ikke vil gjøre det, men har bare måttet gjøre det. nettopp pga av manglende ammerom, og at når jeg er i byen, er det ikke bare å kjøre 3 mil hjem for å amme der istedet.

men da gjør jeg det så diskre som mulig og vil skjerme mest mulig. ikke fordi jeg tenker på hva andre mener, men fordi min selvtillit er såpass lav at å vise mine bryst for andre enn mannen min er ikke aktuelt.

Og jeg har også opplevd personer som går foran meg i køa fordi de tror at siden jeg har barnevogn og sånt at det vil ta så lang tid, så de mener at de uten noe, gjør det mye raskere.

Har på følelsen av at Snasen er ute etter å provosere, så jeg legger ikke på hodet hva hun skriver her, og en smule overdrivelse tror jeg også hun har.. må være en rar plass hun kommer ifra hvor dem vifter med puppene og kjører ned samtlige med vognene sine. Kanskje Snasen selv bør vurdere å få barn selv eller flytte da om det er et så stort problem?

Endret av Peppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Dere er bare misunnelig for vi har en grunn til å få blotte puppene våre, slik at mennene deres blir kåte av å se de store deilige brystene våres, mens dere må ha dem godt innpakket!!! *erte erte*

kan ikke annet enn å le av hele debatten jeg.... :ler:

Eller vi priser oss lykkelige over at vi slipper gjennombløte ammeinnlegg, svangerskapskilo som ikke vil gå av igjen, hengepupper etter endt amming og en mann som for all fremtid holder seg langt unna puppene fordi hans avkom har suttet så mye på den feite brystvorta at han aldri vil se på de som seksuelle objekter igjen. For ikke å snakke om da han så 3,5 kilo baby sprenge seg ut av det hulle han tidligere hadde så mange gleder av - det kan jo ta noen år før det synet er normalisert igjen...

Kanskje Snasen selv bør vurdere å få barn selv eller flytte da om det er et så stort problem?

Hvorfor i all verden er alle småbarnsmødres løsning på kritikk at de som kritiserer på død og liv må skaffe seg barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peppa

oj, ble vi fornærmet her? :overrasket:

Jeg har kun skrevet i en morsom tone her da men... Var ikke meningen at enkelte skulle bli sure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
oj, ble vi fornærmet her? :overrasket:

Jeg har kun skrevet i en morsom tone her da men... Var ikke meningen at enkelte skulle bli sure..

Jeg har også skrevet i en morsom tone, ble du fornærmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra
Du kan vel sette deg på do og spise selv, Snasen, hvis det plager deg sånn. :lol: Vil tro du tåler dobakterier bedre enn et spedbarn.

Legger du puppene dine på vasken eller toalettet før du legger barnet på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frysepulver
Legger du puppene dine på vasken eller toalettet før du legger barnet på plass?

Ja, visste du ikke det? :overrasket: De må jo vaske og krympe brystvortene i så kaldt vann som mulig før de trer avkommet innpå. Dovann er ganske kaldt og derfor bruker de det :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peppa
Ja, visste du ikke det? :overrasket: De må jo vaske og krympe brystvortene i så kaldt vann som mulig før de trer avkommet innpå. Dovann er ganske kaldt og derfor bruker de det :tommel:

nei, da blir brystvortene så innskrumpet at barnet greier ikke å få tak, bedre å vente til noen er ferdig på do, så du kan skynde deg å legge puppen på do-setet etterpå, slik at brystvorten blir varm og myk!

Mitt tips til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
nei, da blir brystvortene så innskrumpet at barnet greier ikke å få tak, bedre å vente til noen er ferdig på do, så du kan skynde deg å legge puppen på do-setet etterpå, slik at brystvorten blir varm og myk!

Mitt tips til deg!

:tommel: Skal jeg jammen si til den neste av mine venninner som skal amme! Knalltips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...