Gå til innhold

Nybakte mammaer.


Snasen

Anbefalte innlegg

Gjest Tweek
Eller vi priser oss lykkelige over at vi slipper gjennombløte ammeinnlegg, svangerskapskilo som ikke vil gå av igjen, hengepupper etter endt amming og en mann som for all fremtid holder seg langt unna puppene fordi hans avkom har suttet så mye på den feite brystvorta at han aldri vil se på de som seksuelle objekter igjen. For ikke å snakke om da han så 3,5 kilo baby sprenge seg ut av det hulle han tidligere hadde så mange gleder av - det kan jo ta noen år før det synet er normalisert igjen...

:legrine:

Peppa, vi sier ikke du skal sette deg i bilen å kjøre 3 mil hjem for å amme. Men hva med å bare sette seg i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har sett Karine Haalands Piray i Pondus ( det som er i salg nå)? Om karen som gråter fordi han hadde drømt om å drive en kul kafé, og så er den invadert av blottende, grinete småbarnsmødre som helt klart mener at de er verdens navle... :ler:

Nei, men den kunne jeg tenke meg å se. Kun for advarselsens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg barn selv, men jeg må si at jeg får inntrykk av at ts er litt fintfølende.

HVa er mer naturlig enn å gi sitt barn mat? Alle ville vel helst ha brukt et ammerom, men det er ikke allle som har det. Og toalettet? Nei ærlig talt, der villle ikke jeg gitt barnet mitt mat nei... Men hva gjør man om ammerommet er opptatt og babyen griner og griner da? Skal man bare la barnet gråte og irritere alle rundt i stedet for å legge det til brystet?

Og hengepupper og alskens ord på et bryst syns jeg faktisk er søtende på mange mødres vegne. Det er klart for meg at det er mange som kommer til å skifte mening en gang...

Hvorfor kunne du ikke amme barnet ditt på toalettet?

Hengepupper er det jo når de er fulle av melk. Hvorfor støtende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje alternativet er å holde seg unna kafeer i verste ammetåka?

Ikke sant. Det sies jo nå for tiden at "cafemødrene" sinker barna sine pga mye cafesitting, så hvorfor ikke være hjemme, hos venner eller andre steder slik at barna lærer å prate, gå, etc fortere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se at vi jenter er så gode mot hverandre....!! Fy satan altså...

Ja, det går an å dekke seg til, men DU kan snu deg bort...

Og tror du det er gøy å føle at man tar alt for stor plass på t-banen på vei hjem fra barnehage? Ekke det heller, når alle som er på banen ser på deg som de har lyst te å slenge vogna ned nærmeste bakke...

Blir så irritert av de som tydelig IKKE har barn, men som har ALLE svara på hvordan det skal være å ha barn...........

Hvorfor er det min oppgave å snu meg bort? Skal jeg få wip-lash pga dere, eller?

Ja, det virker da som om mange ikke bryr seg døyten om de tar hele fortausplassen der de snegler seg bortover fortauskantene.

hadde ikke gjort meg no om dere oppholdt dere i veien i stedet for egentlig.

jeg har ikke ALLE svarene på hvordan det er å ha barn, men jeg har mine meninger og velger å lære av dere amme/barnesinkere slik at jeg ikke vil opptre som dere den gang jeg kanskje får mine små.

Endret av Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Snasen, kan du ikke bare bla frem en av de utallige andre trådene om emnet. Dette må da være utdebattert for lengst.

gå ut av tråden da vel. tråden går den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man ammer har man absolutt IKKE hengepupper. Puppene er fylt med melk- og derfor er de særdeles struttende og lekre. Har sett mange som har hengepupper både før de får unger- og etter at de er ferdig med ammingen. Men under ammingen er de lekre!

de henger jo pga melka. herregud. hahhaahhahaaaaaaaaaaaa de er søren meg ikke mye lekre når de er fyllt med melk. de ser blodsprengte ut samtidig som de breier seg utover halve kroppen til dama. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke annet enn å le av hele debatten jeg.... :ler:

Le i vei du. En god latter forlenger livet.

Det andre lavmålet gadd jeg ikke å svare på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du puppene dine på vasken eller toalettet før du legger barnet på plass?

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har sett Karine Haalands Piray i Pondus ( det som er i salg nå)? Om karen som gråter fordi han hadde drømt om å drive en kul kafé, og så er den invadert av blottende, grinete småbarnsmødre som helt klart mener at de er verdens navle... :ler:

den er jo genial :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud
Legger du puppene dine på vasken eller toalettet før du legger barnet på plass?

Eh, hvilket barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud
Om du hadde barn, da?

Om jeg hadde hatt barn, hadde jeg følt det både uhygienisk og upraktisk å amme på do.

En tar på håndtakene når en går inn, og jeg vil tro bakteriefloraen er generelt større inne på en do enn andre steder. Det må være vanskelig å amme stående. Eller dere mener kanskje en skal sitte på selve toalettet? Mange steder består doen av kun ett rom uten adskilt vask. Isåfall vil en bidra til en voldsom dokø. Dessuten har det en tendens til å lukte, vel, dritt på doer.

Latterlig forslag.

Endret av Peachbud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frysepulver
Om jeg hadde hatt barn, hadde jeg følt det både uhygienisk og upraktisk å amme på do.

En tar på håndtakene når en går inn, og jeg vil tro bakteriefloraen er generelt større inne på en do enn andre steder. Det må være vanskelig å amme stående. Eller dere mener kanskje en skal sitte på selve toalettet? Mange steder består doen av kun ett rom uten adskilt vask. Isåfall vil en bidra til en voldsom dokø. Dessuten har det en tendens til å lukte, vel, dritt på doer.

Latterlig forslag.

Man kan jo slå to fluer i en smekk ved å bæsje litt samtidig som man ammer?

Ellers antar jeg at du faktisk går på do når du må? Eller driter du heller i buksen fordi det lukter så fælt på doer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Genial idé. En kan jo bare amme samtidig som en driter. Multitasking.

Men mener du seriøst at en skal sitte på doen å amme, Frysepulver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mener du seriøst at en skal sitte på doen å amme, Frysepulver?

Jeg mener det i allefall. Som noen her skrev: man legger ikke puppen eller ungen på dassen. Skjønner ikke problemet jeg.

Får jeg barn går jeg rett inn på do når jeg skal amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Peachbud

Hva med de stedene hvor doen kun består av ett rom? Jeg har ingenting imot mødre som ammer på kafé. Men jeg hadde iblitt irritert hvis det satt ammende mødre og ammet i en halvtime av gangen på do. Se for deg dokøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har også skrevet i en morsom tone, ble du fornærmet?

Ja, så morsom du er! Tror de fleste (med noen unntak) som leser dette her synes det du har skrevet er forkastelig! Og værre blir det for hvert innlegg du skriver! At det går an så til de grader å rakke ned på kvinner som har født! Står du virkelig for alt det du har skrevet i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det noen år siden jeg ammet ungene mine, jeg ammet helst ikke offentlig men noen ganger måtte jeg bare. Når man har ammet i nesten 3 år tilsammen er det ikke til å unngå at man må amme offentlig noen ganger.

Jeg gjorde det jeg kunne for å slippe å vise frem puppen min, for jeg kunne aldri i verden ammet ungen min på en do. Siden jeg selv ikke hadde villet spist på do hadde jeg heller ikke latt ungen min spise der.

Jeg er helt sikker på at dere som ikke har unger selv og som mener man kan amme på do kommer til å forandre mening når dere får unger selv :)

Jeg tviler på at dere ville sittet på en møkkete og stinkende do for å mate det kjæreste dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Genial idé. En kan jo bare amme samtidig som en driter. Multitasking.

Men mener du seriøst at en skal sitte på doen å amme, Frysepulver?

Sånn helt dumt er det jo ikke ;)

Nei, jeg mener det ikke, det trodde jeg du skjønte?

Egentlig driter jeg i hvor folk ammer også. De jeg kjenner legger et teppe over og for min del hadde de ikke trengt det engang, pupp er pupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...