Gå til innhold

Hvor skal vi gjøre av narkissene?


Snasen

Anbefalte innlegg

Hva er ditt forslag?

Jeg har et. La dem få sprøyterom.

Debatten har vært oppe før, det kan jeg vite uten å søke (hvis ikke er det absurd), så fjern narkissene vekk i fra Karl Johan .

Jeg er shita lei av å passe meg for sprøytespisser hvis jeg av en eller annen forferdelig grunn må bevege meg nederst i KJ, da.

De får vel ikke et sprøyterom, så la oss gjette. Hvor blir de plassert neste gang? På Grønnmo? Det hadde ikke skadet. Tenk, der har de t.o.m sofaer, litt mat og alt de kan kose seg meg. Må da være mye bedre enn nederst på KJ. unntaket er jo at det ikke er så mange å tigge av på Grønnmo.

Jaja, kanskje denne passer best under snikk-snakk, men for gudenes skyld. FJERN SPRØYTESPISSENE I DET MINSTE.

Må jeg være flau over min hovedstad i dette landet her også? Ikke nok med at vindrankerne her til lands får meg til å bore et hull nedover mot Kina, men så er det narkissene attpåtil???

Jeeez.

Endret av Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor står dem nederst på KJ, da?

Endret av Snasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CharlotteYork

Jeg synes det er forferdelig at de fortsatt får lov til å ferdes fritt omkring, til sjenanse for oss vanlige mennesker.

Det var vel en gang i tiden snakk om å forflytte en gruppe mennesker til Bjørnøya - hvis denne fortsatt står ledig forstår jeg ikke hvorfor vi ikke setter opp en båttur allerede i morgen den dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: med båten til Bjørnøya?!

Skulle jeg likt å se.. Er vel ikke så enkelt,kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CharlotteYork
:ler: med båten til Bjørnøya?!

Skulle jeg likt å se.. Er vel ikke så enkelt,kansje?

Er det ikke en øy da? Det er vel da mest nærliggende med båt, jeg aner ikke om de har flystripe der jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tweek
Jeg synes det er forferdelig at de fortsatt får lov til å ferdes fritt omkring, til sjenanse for oss vanlige mennesker.

Narkomane er vanlige mennesker de ogå, men de har et problem som ødelegger for dem og som de ikke har kontroll på. De må jo få lov til å gå hvor dem vil for det har dem rett til. Derimot kan de gå på sprøyterommet å dope seg og kaste sprøytene etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CharlotteYork
Narkomane er vanlige mennesker de ogå, men de har et problem som ødelegger for dem og som de ikke har kontroll på. De må jo få lov til å gå hvor dem vil for det har dem rett til. Derimot kan de gå på sprøyterommet å dope seg og kaste sprøytene etterpå

Hvis de er så oppegående og velfungerende og er kompetente til å ta egne valg - hvorfor i all verden valgte de å bli narkomane da? Måtte da være mye enklere å unngå hele narkomantilværelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er så oppegående og velfungerende og er kompetente til å ta egne valg - hvorfor i all verden valgte de å bli narkomane da? Måtte da være mye enklere å unngå hele narkomantilværelsen?

De har vel ikke valgt å bli narkomane. Uheldige omstendigheter har vel bidratt til at de til slutt er blitt sterkt rusavhengige. Og det å havne i uheldige omstendigheter kan skje mange uansett utgangspunkt. Kanskje også deg? Selv om du antagelig vil nekte for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CharlotteYork
De har vel ikke valgt å bli narkomane. Uheldige omstendigheter har vel bidratt til at de til slutt er blitt sterkt rusavhengige. Og det å havne i uheldige omstendigheter kan skje mange uansett utgangspunkt. Kanskje også deg? Selv om du antagelig vil nekte for det.

Vel, da jeg var tenåring valgte jeg å ikke røyke hasj sammen med min daværende kjæreste og hans kameratgjeng. En av mine klassevenninner valgte å røyke og i dag har jeg hørt hun er narkoman og prostituert i Oslo sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis de er så oppegående og velfungerende og er kompetente til å ta egne valg - hvorfor i all verden valgte de å bli narkomane da? Måtte da være mye enklere å unngå hele narkomantilværelsen?

Narkomane mennesker er ikke "vanlige" mennesker.

VI, som kan regne oss blandt den gemene hop som ikke er narkomane, rissikerer mye ved å menge oss og våre barn/familie med mennesker som velger et utagerende liv. Samfunnet i dag er veldig lagt opp for å forstå den som trenger hjelp. Den som er narkoman, men hva med de som stor rundt denne personen? Hvilket hjelpeapparat har de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CharlotteYork
Narkomane mennesker er ikke "vanlige" mennesker.

VI, som kan regne oss blandt den gemene hop som ikke er narkomane, rissikerer mye ved å menge oss og våre barn/familie med mennesker som velger et utagerende liv. Samfunnet i dag er veldig lagt opp for å forstå den som trenger hjelp. Den som er narkoman, men hva med de som stor rundt denne personen? Hvilket hjelpeapparat har de?

Du har så rett, så rett. Derfor velger jeg å ikke menge med med narkomane og alkoholikere i Oslo sentrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står dem nederst på KJ, da?

Sprøyterommet er bare til å sette sprøyter i. Og narkomane gjør faktisk andre ting enn å sette sprøyter 24/7. Jeg har ingenting i mot at de benytter seg av det offentlige rom, på lik linje med alle andre, så lenge de følger normal folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bøllefrøet
Hvis de er så oppegående og velfungerende og er kompetente til å ta egne valg - hvorfor i all verden valgte de å bli narkomane da? Måtte da være mye enklere å unngå hele narkomantilværelsen?

:hoho: :hoho:

Snakk om å være ute etter å provosere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CharlotteYork
Sprøyterommet er bare til å sette sprøyter i. Og narkomane gjør faktisk andre ting enn å sette sprøyter 24/7. Jeg har ingenting i mot at de benytter seg av det offentlige rom, på lik linje med alle andre, så lenge de følger normal folkeskikk.

Men de går jo rundt både ruset og illeluktende blant oss som faktisk er velfungerende og oppegående mennesker! Jeg synes ikke noe om å treffe på rusede mennesker når jeg er sammen med mine barn og som følge av det har jeg valgt å ikke oppsøke Karl Johan lenger. Følgelig gjør de narkomane at jeg har begrenset min bevegelse rundt omkring. Ikke at jeg var så mye i Karl Johan tidligere heller, det er jo som kjent mye rart der, men dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CharlotteYork
:hoho: :hoho:

Snakk om å være ute etter å provosere!

Provosere???

Jeg har da ikke valgt at de skal være narkomane! Det har de klart utmerket godt selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bellatrix
Provosere???

Jeg har da ikke valgt at de skal være narkomane! Det har de klart utmerket godt selv

:ler: Nå er du morsom igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de går jo rundt både ruset og illeluktende blant oss som faktisk er velfungerende og oppegående mennesker! Jeg synes ikke noe om å treffe på rusede mennesker når jeg er sammen med mine barn og som følge av det har jeg valgt å ikke oppsøke Karl Johan lenger. Følgelig gjør de narkomane at jeg har begrenset min bevegelse rundt omkring. Ikke at jeg var så mye i Karl Johan tidligere heller, det er jo som kjent mye rart der, men dog

Jeg foretrekker heller at mine barn treffer på narkomane på Karl Johan enn at de tilbringer tid sammen med mennesker som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek
Hvis de er så oppegående og velfungerende og er kompetente til å ta egne valg - hvorfor i all verden valgte de å bli narkomane da? Måtte da være mye enklere å unngå hele narkomantilværelsen?

Det er jo ingen som velger å bli narkoman. Som regel er det et dumt valg i et svakt øyeblikk fra ungdommen som skaper dette. Men det er klar over problemet, men det er utrolig vanskelig å stoppe. Du tenker bre på de narkomane som ikke har noe hjem, de som bare surrer rundt. Hva med de narkomane som ikke ser sånn ut? Du kan gå ved siden av dem i byen eller svart dem når de spør hvor mye klokken er, skal de å forsvinne vekk?

Vel, da jeg var tenåring valgte jeg å ikke røyke hasj sammen med min daværende kjæreste og hans kameratgjeng. En av mine klassevenninner valgte å røyke og i dag har jeg hørt hun er narkoman og prostituert i Oslo sentrum.

Jeg har å valgt å ikke røyke hasj eller prøve andre ting, men jeg hadde mange venner som gjorde det. I dag er dem endelig rusfrie, men de var langt nede og det er en kamp man må kjempe hver eneste dag.

Sprøyterommet er bare til å sette sprøyter i. Og narkomane gjør faktisk andre ting enn å sette sprøyter 24/7. Jeg har ingenting i mot at de benytter seg av det offentlige rom, på lik linje med alle andre, så lenge de følger normal folkeskikk.

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebøll

Vi skulle hatt et skikkelig sprøyterom med plass til alle. Nå er det kapasitetmangel.

Gi de en kopp kaffe og en matbit i tillegg. Ingen velger å bli hekta på heroin (jada, kan diskuteres) og når det er kommet så langt nytter det ikke å gjemme de vek, de slutter ikke av den grunn. Så få det heller gjort skikkelig. Rene sprøyter, rene lokaler og rene misbrukere som attpåtil er mett.

Men i følge regjeringen kunne flere finne på å bli narkoman for det blir så atraktivt (jeg ler så jeg dør på meg) så da er det bedre at de sitter neders i KJ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...