Calla Skrevet 27. desember 2007 #301 Del Skrevet 27. desember 2007 Ja, tenk neste jul har vi hver vår overgira unge... Bare å komme på besøk når som helst snuppa! Og så MÅ vi få til en spillkveld med guttene snart! Håper tiden går fort frem til babyen kommer. Slitsomt med vondter de siste ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 27. desember 2007 Forfatter #302 Del Skrevet 27. desember 2007 Calla: Absolut, det må vi vettu. Idag er det kjempetrist regne-ikke julevær...Perfekt dag for å bare være inne. Fikk til å sove litt lenge idag og det er jo herlig! Trenger jo all hvile jeg kan få kjenner jeg. Hadde planer om litt forskjellig idag, bla. a å dra på en babyutstyrsforretning i nærheten hvor de selger ut alt til reduserte priser fordi de skal gå over til å kun være nettbutikk...Kanskje jeg tar en tur? Hadde vært fint om mannen blir med. Tenkte å vaske resten av babytøyet og få litt system i størrelsene osv. Men, har jo ikke pusset opp rommet ennå, så får ikke plassert det i hyller osv. Pappa skal hjelpe ossmed oppussingen, så lurer på om jeg skal ringe han og spørre om det er noe spesiel vi trenger annet enn maling, koster, evt sparkel og heftgrunn. Trenger nok maskeringstape og noe å dekke til gulvet med også. Vil ut å handle nå! Tid for mat... Har ikke spist idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #303 Del Skrevet 28. desember 2007 Nå står kalkunen i ovnen. Skal stå et par timer til. Stor pip-pip på nesten 6 kg! Ikveld blir det "romjulsbord" med mange vennepar, vi gleder oss! Blir bare så fort sliiien...Måtte sette meg ned å skrubbe kjeler istad, klarte ikke stå, og blir jo om mulig enda mer tungpustet. Meen, nå sitter jeg å tar pause, blir endel av dem. Dessuten er mannen min igang her med å rydde å ordne litt. Stua ser jo ut som et katastrofeområde etter at jeg lå rett ut igår.. å nå går det i Depeche Mode, rydding og matlaging her! Har sovet hele 4 timer i natt da...La meg rundt 3 tida i natt og leste til rundt kl 4. Da kom mannen å la seg også, men iste gangen jeg titta på klokka var den 08 lissom. Så da fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe og prøvde sofaen istedetfor...Det funka bedre, grisetungt å snu meg, så jeg våknet ofte men fikk nesten 4 timers søvn da.. Bedre enn ingenting! Dessuten er jeg jo mer vant med oppstyket søvn nå, og kommer garantert til å fortsette med det når lillemin kommer. Fikk vasket endel babytøy og sengetøy igår da, det vi fikk til jul osv. Deilig å få det unna. Idag skulle vi egentlig kjøpt maling..Men, spørs om tiden strekker til.. Trenger å hvile meg litt før den store kvelden også... Så må jeg lage saus etterhvert også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 28. desember 2007 #304 Del Skrevet 28. desember 2007 Så hyggelig med selvskap da du får fortelle meg hvordan det er å steke kalkun, for jeg skal gjøre det på mandag og jeg har aldri gjort det redd det blir en katastrofe å leve opp til mamma sin kalkun med tilbehør. Men vi prøver. Må kanskje ta opp kalkunen i morra visst den skal tine først! Vi er 4,5 (lillemann) mennesker som skal spise en kalkun på 5,3 kg, var den minste vi fant! Men bortsett fra søvn klarer du deg greit eller? Er så spent jeg nå...... virkelig ikke lenge igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #305 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei! Stod opp kl 15 jeg...Det har noe med at jeg kom i seng kl 05, od da sovnet jeg fort, mem har vært våken hundrevis av ganger i løpet av "natten". Mannen og stesønn er hos sviger, mannen sende meg sms om a han ikke var bra, at han muligens har feber osv. Off.. Så jeg spurte o han ikke kunne spørre svigers om å ha atesønn til etter barnetv så han kan komme hjem å legge seg litt. De har ikke hatt han påevigheter heller, så kan jo ikke skade å spørre. Selvom jeg vet mann eikke liker det... Imorgen blir det nyttårsfeiring hos oss. Svoger og niese kommer til oss. Var ute å handlet igår, men noe kalkun fant vi ikke... Vurderte å dra til Sverige idag, for vi fikk vite at lageret til Prior var tømt for kalkun (!!!!). Men, vibestemte oss for å ha fondue istedetfor vi. Jeg fikk fonduesett av min kjære til jul. Amalie: Bare ring meg hvis du lurer på noe ang kalkunen din! Dere har iallfall nok kjøtt med 5,3 kg på 4,5 stk... Kjekt å ha til senere middager også da. Kalkun er jo nam nam. Når jeg så signaturen min nå så gikk det opp for meg hvor lite tid det er igjen til terminen..Guri malla! Jeg er så spent! På fødsel, på mannen under fødsel og ikke minst NÅR lillemin har tenkt til å komme, og selvsagt til å SE, HOLDE, MØTE lille mennesket som har bodd i min mage i snart 9 mnd.. Det kan jo faktisk skje nårsomhelst nå. 36+3 idag, og blir babyen født etter uke 37 så regnes den ikke som for tidlig født heller. Men, jeg må jo tenke andre veien også, a det er mulig det blir overtid også. Men, uansett sprøttå tnk at om 6 uker er jeg garantert mamma! Snakket med mannen nå, svigers kunne visst ikke ha stesønn...Typisk.. så de kommer hjem nå. Jeg har hatt et skikkelig hosteanfall nå som har vart i en kvarter eller noe, håper ikke det betyr noe... Må uansett prøve å få gjort lit her idag. Får vel "parkere" stesønn med en FILM PÅ ROMMET SITT ELLER NOE.. Så jeg kan gjøre litt hvis mannen skal sove.. Dette må jeg få gjort snart; *pakke sykehusbagen (ASAP!) *kjøpe maling til babyrommet i løpet av uka (finne farger osv) *kjøpe vugge/kurv til å ha i stua *kjøpe stellematte til stellebord *kjøpe badebalje Trenger egentlig ikke noe mer i første omgang...Det kan vi ta etterhvert når baby har kommet. Nå har manne og co kommet hjem her, så jeg får vel begynne litt smått her... * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 30. desember 2007 #306 Del Skrevet 30. desember 2007 Kan godt hende at jeg ringer deg fortvilet i morgen, liker ikke å måtte ha forventninger heller. Skal lissom måle seg med mamma sin gode mat! Men jeg håper at mamma kommer litt tidlig å hjelper meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 30. desember 2007 #307 Del Skrevet 30. desember 2007 Lurt å pakke bagen ja. Min ble jo pakket i full fart på natta når vannet gikk den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #308 Del Skrevet 30. desember 2007 Amalie: Selvsagt! Bare ring...Men, hvis du følger instrusksjonen min så har du garantert en perfekt kalkun. Skal du lage saus selv? Kalkunsausen er sååå god..Har fått litt dilla på turkey her, så blir nok ikke lenge til neste gang jeg skal lage, heheh.. Pasha: Såpass ja! Da er dte nok fort gjort å glemme ting osv...I all hastverk lissom.. Jeg synes det er vanskelig å velge hva baby skal ha på seg på hjemturen jeg da.. Har jo så mye søte klær! Hehehe...Og første "antrekk" er jo lissom historisk også da..*romantiske meg* Men, jeg finner nok ut av det. Skal prøve å få pakket den idag jeg. Og legge all filmen på kameraet over på maskinen ikveld, så det er masse plass til film av fødsel og nyfødt baby... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. desember 2007 #309 Del Skrevet 30. desember 2007 Lurt å pakke bagen ja. Min ble jo pakket i full fart på natta når vannet gikk den Min og. Hadde ikke regna med at den lille knotten ville ut på 37+5, så denne gangen pakker jeg tidligere. Håper dere får en fin nyttårsfeiring og masse lykke til med den kommende fødselen på nyåret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 30. desember 2007 #310 Del Skrevet 30. desember 2007 knirket mitt kom jo 4 uker for tidlig så så langt hadde jeg jo ikke kommet... men hadde faktisk tenkt til å pakke bagen i løpet av den helgen.. men det rakk jeg jo aldri Hjemreiseplagget er viktig ja Her brukte vi vel sykehusklærne den første dagen.. muligens litt andre dagen før jeg skfitet til egne babyklær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 30. desember 2007 Forfatter #311 Del Skrevet 30. desember 2007 Monja og Pasha: Oioioi! Så dere begge fikk før? Håper egentlig min kommer før også, men typisk meg å måtte gå på overtid tenker jeg...HÅPER ikke det. Har dere noen tips til hva jeg skal pakke med meg da? Jeg har ordnet ei liste etter hva jordmor anbefalte da. Skal pakke bagen etterpå. Min kjære gikk å la seg nå, skikkelig syk han stakkars. Har fått det samme som jeg hadde her en dag. Ømme ledd og helt pottetett i luftveiene/halsen. Så da sitter jeg her som "gressenke" som ikke får sove. Tenkte å forberede meg litt smått mht maten imorgen, skrive handleliste osv. Se på noen sausoppskrifter osv. Også pakke bagen da, og kanskje støvsuge...Etter det bør jeg være trøtt. Hvis ikke får jeg bare lese litt. Har fått hentet meg 3 nye bøker av isfolket. Er jo så spennende! Godt jeg har noe å lese på i denne ventetiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 31. desember 2007 #312 Del Skrevet 31. desember 2007 Nå er det ikke lenge igjen her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 31. desember 2007 #313 Del Skrevet 31. desember 2007 Toalettsaker topper/overdeler som er lette å få frem puppen i undertøy behaglige bukser (hadde bare med joggebukser jeg) sokker (gjerne noen varme til å ha på beina etter fødselen når du blir sydd/sjekket nedentil) kamera + ladere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 31. desember 2007 Forfatter #314 Del Skrevet 31. desember 2007 imli: Jeg vet..Det er helt utrolig, etter i natt kan babyen bare komme for min del... Nesten da. Heheh..Er sååååå spent! Nedtelling av dager nå..Koser meg veldig nå de siste dagene.. Snart begynner permisjonen også, 7 januar, og jeg skal ikke på jobb på et år! Utrolig surrealistisk.. Pasha: Tusen takk for gode tips! Skal investere i et par ammetopper tenkte jeg, lurt det.. Lette igår på H&M men, fant ikke.. Ellers hadde jeg ikke tenkt på varme sokker.. Joggedressen min og morgenkåpa jeg skal ha med er vasket også. Gidder ikke ha med noe mer klær til meg selv, eneste jeg pakket ned pysj i tillegg. Så tenkte jeg å ta med crocsa´mine, jordmor anbefalte å gå i sko hele tiden på barsel, for hvis man gik uten og la seg opp i sengen så var det fort gjort å få bakterier og uønskete ting i sengen som kan gi infeksjon, noe man visstnok er veldig mottakelig for etter fødsel. ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Er snart ferdig med forberedelsene til kvelden nå, har nesten laget ferdig tzatzikien og mannen har laget noen dressinger (imponert!), jeg har skjært opp potetbåter som skal stekes i ovnen, så da er det egentlig bare dekking av bord og legge frem ingrediensene til fonduen, og ikke minst gjøre klar fonduegryta igjen. Gleder meg til å spise det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 31. desember 2007 #315 Del Skrevet 31. desember 2007 Hittil går det veldig bra. Tror jeg har alt under kontroll! Nå venter jeg bare på at mamma skal komme å hjelpe meg å lage saus. Nam nam, ho lager verdens beste saus! Kalkunen har begynt å få farge og ser mer delikat ut nå enn den gjorde! Så jeg tror jeg slippter å forstyrre deg Prøvde å dytte sånn termometer i den, som man kobler til ovnen for da vil den slå seg av når kalkunen er 75 grader, men vet ikke om jeg har stukket den inn på riktig sted da GOD NYTT ÅR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 2. januar 2008 #316 Del Skrevet 2. januar 2008 GODT NYTT ÅR !! Nyttårsmiddagen høres herlig. Hvordan var din jul og nytt år? Det er jammen meg ikke lenge til du har termin. Har du startet noe tippeliste? Du har termin akkurat 4 uker før meg. Jeg blir helt skremt når jeg tenker at det er bare 7 uker til min termin. Tiden går så utrolig fort nå. Bra tips med sko på sykehuset. Skal prøve å huske den. Tenkte å ha med tøffler og ha de på meg hele tiden. Men det er sikkert bedre med noen behagelige sko. En annen tips jeg har sett her på KG er å ha med Purelan krem mot såre brystvorter. Har hørt at de blie såre uansett de første par dager. Og mine er såre allerede nå. Så den skal jeg i hvert fall ha med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 2. januar 2008 #317 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei vennen! Ikke lenge igjen nå!! På tide å tippe dato dere! Jeg tipper 2.februar! Har du noen til å sladre på kg når det skjer noe eller? Ser du har fått flere gode tips til sykehusbagen. Jeg var veldig glad jeg tok med energibar og sjokolade. Spydde en del når det sto på som verst, så når det var tid for å presse var jeg ganske tømt for energi. Da var det kjekt å ha noe raskt og godt med masse energi i! Vet noen har med energidrikk også. Sikkert kjekt med litt frukt/kjeks til mannen også, forhåpentligvis rekker han ikke gå i kantina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. januar 2008 #318 Del Skrevet 2. januar 2008 Nå er det jammen ikke lenge igjen! Er skikkelig spent jeg. Da vil jeg også tippe! Tipper 1. februar og jente! Så det med mitt indre øye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #319 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei alle sammen! Så koselig at dere har begynt å tippe.... Skal lage ei tippeliste her inne jeg, håper flere tipper også! Tipp gjerne kjønn og dato.. Amalie: Håper pip-pipen din ble god! Hørtes ut som det gikk bra da... May Helen: Takk for tips ang brystvortekremen! Har kjøpt meg en ,men vet ikke om denheter det samme som du skrev..Men, det er sikkert det samme Har aldri sett noen annen type en denne... Jordmor anbefalte å ta med leppepomade også, man blir veldig tørr når man puster og peser så mye visstnok...Greit å vite. Skal si ifra om jeg kommer over noen andre tips også. Calla: Nå har ventetiden satt inn ja.. Prøver å nyte den siste tiden så godt jeg kan, selvom det blir mye stillesitting pga bekkenet. Men, jeg holder ut! Takk for tips om sjokkis! Ikke dumt...*notere* du tror h*n kommer 2 februar, vil du tippe kjønn??? Har en sladris i tankene...Skal sjekke, greit å være forberedt! imli: Koselig at du venter i spenning sammen med meg! Jeg er så spent at jeg snart sprekker, bokstavelig talt... Gleder meg så mye! Ting begynner jo å bli klart også, etter lørdag iallfall. Blir koselig å se babyrommet da..Ha alt på et sted lissom. Ikke minst å sitte her med et lite nurk å kose meg med... :hjertesmil: Da noterer jeg tippinga di også..lager ei liste her... ¨¨¨¨¨¨¨¨¨ Hadde time til modningsakupunktur idag, men fant ut på vei ned dit at jeg skal til kontroll hos jordmor også, og det kræsjet derfor med tiden. Var derfor heldig å fikk utsatt modn.aku. til imorgen kveld. Jordmor kjente at hodet til babyen har festet seg nå! Veldig moro Og symfysemålene forsatte sin vante gang rett under den røde streken.. Var ei som sa her om dagen "er det bare en inni der" og da ble jeg skikkelig irritert... Hallo...Har 3 uker igjen lissom... Men, disse hormonene da... Kjenner at de er i sving om dagen..Hihi... Er skikkelig aktivt inne i magen nå, blir nesten kvalm av all sparkinga opp i ribbeina.. Er så trangt der inne nå.. Var veldig rart da jordmor sa "vi sees kanskje igjen da" da jeg gikk istad... "Mulig du får god effekt av modningsakupunkturen vettu" sa hun..HÅPER det! Er såååå klar for å bli mamma nå jeg.. Mannen skal til oslo å hente noe imorgen, vurderer å bli med. For turens skyld, lyst til å se i babybytikker, bl.a lyst til å kjøpe Benetton genser til nurket mitt..Det er jo muligens litt salg nå også.. Har fpr det meste bare strømpebukser og bodyer i str 50, og har ikke tenkt til å kjøpe noe særlig mer.Får jo ikke brukt det særlig lenge.. Men, kunne tenkt meg en nusselig genser i str 62 Er så trøtt, sov 3 timer i natt...Gjesp! Hvile på sofaen nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 2. januar 2008 Forfatter #320 Del Skrevet 2. januar 2008 Tippeliste: Calla: 2 februar kjønn: ? imli: 1 februar og jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå