Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok

MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei på dere søtnosene mine.. :klem: :klem: :klem:

Må nok holde dere på "pinebenken" en stund til.. Fortsatt baby i magen.. :gravid:

Var utrolig lite antydning til noe som helst igår og natt til idag, men bedre nå. Kom til akupuntørjordmora mi og ho var overrasket over å se meg sa ho, for ho hadde trodd jeg skulle føde i helgen.. :fnise: Siden jeg var så moden da ho sjekka på fredag. Men, nå skal jeg slutte å høre på ho, for jeg har funnet ut at ho faktisk kan ta feil! :hoho: Æsj jeg prøver å slute å vente så fælt.. *Smører meg med tålmodighetskrem*...

Har vært ute å tråkka på senter nå da, for å få tiden til å gå og litt bevegelse i samme slengen. Prøvd eå finne lampe til babyrommet, men jeg er nok FOR kresen. Det eneste stedet jeg har funnet noe jeg har likt er på Ikea, og dit har jeg ikke tenkt meg på ei stund..Og jeg var dum nok til å ikke kjøpe da jeg var der.

Kjøpte litt annet småstæsj på salg da. Handlet på den babybest butikken som har gått konkurs, de fylte opp med varer, greit for det har vært helt "ribba" der lenge nå! Kjære vene, de selger jo fine kombivogner til 500 kr osv! Kjøpte helseteppe, 6 pkn med kluter, en sånn "bunke" med frottéhåndkler i forskjellige str, og en "bunke" til med frottékluter. Alt det fikk jeg for 69 kr! Utrolig..

May Helen: Litt missvsende den signaturen for jeg har termin på lørdag den 26, så det er faktisk 5 dager til termin, men lov å håpe på fødsel før det, hehe. Jeg har det fint! Humøret er greit å jeg er fornøyd med ny hårfarge! :)

Calla: 10000000000000000 Takk for vibber! :klem:

Moonshadow: :jepp: SO DO I! Så vi håper og vi håper og vi håper på! :fnise:

imli: Må ikke ta gleden på forskudd nå da... :gjeiper: Men, popcorn er ille godt, uansett når! :hoho:

Nå skal jeg ta meg en hvil jeg. Det er jo ifølge min døgnrytme natta nå, men skal stå opp igjen etterpå. Har ille urolige bein så vet ikke om jeg får sove, men må prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kaste kanel på*

nå kan du begynne :ler:

*jage i trapper*

skal du tilbake til jordmor hvis du ikke føder innen noen dager eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering..

Fikk sove istad og det var deilig det, helt til jeg våknet av tidenes kvalme"anfall" og frysetokter og skjelving. Det var veldig ubehagelig. Dette gikk heldigvis over etter ei stund, fikk meg ei høyere pute av mannen min og litt hjelp så gikk det bedre og jeg fikk sove igjen. Mannen dro i studio for å jobbe litt. Etter ei stund våknet jeg igjen men, denne gangen var det ti ganger verre og jeg klarte ikke å bevege meg. Fikk kavet meg til å sende en sms til mannen om han kunne ringe sykehuset, det gjorde han og vi fikk beskjed om å dra ned til B2. Der ble vi møtt av verdens koseligste jordmor. Vi måtte sitte å vente litt, for undersøkelesrommet var ikke helt klart. Det virket som vi venta LENGE, men gjorde ikke det.. :sjenert: Trodde jeg skulle gå ut av mitt gode skinn. Mannen min fik prøvd seg som psykisk støtte også, og han var fantastisk! :hjerter: Spør om alt han lurer på osv. :ler: SøøØØØøøt!

Da vi fikk komme inn på u.rommet fikk jeg ctgbelter på magen som målte babyen sin aktivitet og mine rier/kynner. Hadde jo ikke rier da...Ungen min hadde det iallfall bra, jordmor sa "oi for en aktiv unge"! Det er jo bra.. :jepp: Måtte ta noen urinprøver og blodtrykk osv, hun sjekket vaginalt også. Alt virket bra men, hun mistenkte UVI (igjen) så jeg måtte ta en sånn "spesialprøve" som skulle sendes til dyrkning. HUn fant jo ingenting ellers så da fikk jeg noen nåler mot det intense kvalmen. De nålene var bare dumme, var i veien overalt så jeg ikke fikk ligg eslik jeg vill å slappe av... :sur: Så det irriterte meg, i tillegg til at de var vonde og jeg var kjempesliten og trøtt.. Og drittlei. Men, selvsagt veldig glad for at lille skatt har det bra, det er det viktigste av alt.

Så derfor ble vi sendt hjem igjen, og jordmor sa " det er vel bare snakk om dager før du er her igjen" men nå er jeg forberedt på maks overtid og igangsetting. Får bare tenke sånn, så ikk eventetida blir så lang. Treffer jo lillemin snart uansett.

Så noen helt nye babyer på avdelingen da, og de var jo så vakre at jeg fikk tårer i øya.. :hjerter: Gleder meg til jeg har en sånn... :hjerter:

Nå er jeg hjemme igjen og mye bedre mht kvalmen, så nå håper eg på en god natts søvn. Tror ikke det blir noe prob hvis kvalmen holder seg vekk. HUn mente forresten at det kunne være omgangsyke. :forvirra:

Imorgen skal jeg på Fame å ta bilder av magen. Godt jeg rakk det før babyen var ute da, får tenke sånn. :)

Amalie_85:Må nok skuffe deg ang datoen din, dessverre! Ser ikke ut som det blir noe tirsdagsbaby nei. :tunge1:

No Shorty: Jeg har nok fått med meg at :sengekos: skal funke...Men, ikke noe resultater så langt her.. :fnise:

Nå skal jeg kose puta! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror den kommer innen søndag jeg...

det er så spennende å lese dagboka di... gjett om jeg skal skrive dagbok når det blir min tur

håper du ikke får for mye smerter fram til fødselen...

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Endret av lolita90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar vennen. Godt du tok turen til sykehuset, betryggende å få sjekket skikkelig. Vet jeg var skikkelig kvalm bare noen dager før fødselen. Sto og spydde i vasken midt på natten (klarte jo ikke å bøye meg over do med den store magen :fnise: ). Så vi kan jo håpe at det bare er noen få dager igjen for deg nå!

Lykke til hos Fame! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere alle sammen..

Off nå er jeg trist. Har nettopp fått høre om det verste som kan skje, ei som mistet sin 9 mnd gamle baby i magen.. :tristbla: Det er bare så fælt. Off. Man har ikke ord for sånne situasjoner. :gråte:

Dette får en til å tenke litt, og jeg tenker at det var en mening med at jeg skulle på sykehuset i natt å få vite at lillemin har det bra! Det er absolut ingen selvfølge..Jeg er så takknemlig for det. Gleder meg sånn til å se h*n...Men, skal prøve å heller fokusere på det istedetfor å bli ferdig. Tiden er inne snart uansett... :smile:

Og når en har noe så godt å vente på, så er det absolut ikke synd på en.. :fnise:

Lolita: Veldig, veldig hyggelig at du følger med her inne! Alltid koselig det. Gleder meg til å følge deg når det blir din tur en vakker dag også. Moro med dagbok, veldig godt minne å ha det. :jepp: Jeg håper den kommer før søndag, hadd evært gøy om h*n kom på terminen, for da blir det lørdagsbarn akkurat som meg. :gjeiper:

Amalie: Jepp..Den som venter får se.. :fnise:

Calla: :klem: :klem: :klem: Det lover jo godt det du sier da, selvom du hadde det kjempekjipt sikkert..Off, ikke moro å kaste opp. Jeg er en sånn type som omtrent ikke kaster opp jeg da, selvom jeg har aldri så lyst noen ganger! Det hjelper jo ofte på kvalmen..Men, nå er jeg i kjempeform. :) Blir så glad av det fine været. Jordmor/akupunktør mente jo at kvalmen kunne bety tidlig fødselsfase, og når du sier at du også hadde det sånn så er det jo en mulighet for at det er noe i det. *Spennende*

Jeg får bare prøve å nyte den siste tiden nå, og ikke tenke negativt med tanke på den triste nyheten jeg fikk idag.. Må holde meg oppe for :babysmokk: min sin skyld. Håper prinsessa di er helt frisk igjen?

Ble forresten ikke fotografering idag, det er visst imorgen det.. (tidlig ammetåke?) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte litt annet småstæsj på salg da. Handlet på den babybest butikken som har gått konkurs, de fylte opp med varer, greit for det har vært helt "ribba" der lenge nå! Kjære vene, de selger jo fine kombivogner til 500 kr osv! Kjøpte helseteppe, 6 pkn med kluter, en sånn "bunke" med frottéhåndkler i forskjellige str, og en "bunke" til med frottékluter. Alt det fikk jeg for 69 kr! Utrolig..

Wow, hvor bor du hen?? 500......BILLIG!! Vi har ikke vogn.

Innom å titter litt og følger med... håper du slipper vente så altfor mange dager før du er ferdig ;) Bare passe på å få godt med hvile nå :)

Lykke til!!

Endret av Susiepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Må innom her flere ganger i løpet av dagen nå. Dette er så spennende :popcorn: Gleder meg til jeg er loke langt som deg og bare kan vente på tegn til at det er i gang. Det må være utrolig spessielt og vite at når som helst nå ligger knøttet i armene dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Susiepia: Butiken jeg snakker om er på AMfi Borg senteret i Sarpsborg. :)

Jeg sover heldigvis utrolig godt nå om nettene, det er lenge siden jeg har gjort, så det nyter jeg. Det gir meg krefter også. De trenger jeg ja, når jeg skal føde.

Koselig at du titter innom her forresten!

Moonshadow: Kooooselig det! :klem: Ja, det er en fin tid jeg går i nå, så utrolig spennende. Jeg føler meg som verdens heldigste. Nesten uvirkelig... :hjerter_rundt: Nesten for godt til å være sant! Om en stund så sitter du i min situasjon også...Gleeeder meg til å følge med da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susiepia: Butiken jeg snakker om er på AMfi Borg senteret i Sarpsborg. :)

Jeg sover heldigvis utrolig godt nå om nettene, det er lenge siden jeg har gjort, så det nyter jeg. Det gir meg krefter også. De trenger jeg ja, når jeg skal føde.

Koselig at du titter innom her forresten!

Hmm, ja det er jo ett godt stykke unna meg. Tenkte bare at visst jeg har slekt/venner i nærheten så kunne jo de stikke innom der å kikke. Men det nærmeste blir vel Mysen, en og halvtime unna kanskje...og da orker ikke jeg plage andre ;)

Fint at du sover mye og slapper av.

Endret av Susiepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har trøbbel med å komme inn på KG sidene???

Susiepia: Mysen er nok lenger enn en halvtime unna, nærmere en time tenker jeg. Det var synd da, for man kan virkelig gjøre kupp der. :jepp: Slapper av innimellom jeg, idag har jeg ryddekick. Men, jeg trenger jo pauser ofte.. :fnise:

Passer på når mannen ikke er hjemme for jeg får ikk elov å gjøre noe av han nemlig, bare ta det rolig.. Kniis..

Lolita: Fredagsbarn ja..*lete etter det Kvist skrev om hver ukedag*

.

Mandagsbarn har fagert skinn

Tirsdagsbarn har kjærlig sinn

Ondagsbarn får meget se

Torsdagsbarn er det meget ved

Fredagsbarn får kjærlighet og lykke

Lørdagsbarn skal skjønnhet smykke

Søndagsbarn skal leve lenge og alltid ha nok av penger

Det lover bra! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...