Svimle Skrevet 30. november 2013 #7261 Del Skrevet 30. november 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 30. november 2013 Forfatter #7262 Del Skrevet 30. november 2013 Er det ikke sånn det er da? Alt for lenge siden sist for min del, så har glemt hele opplegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerle Skrevet 30. november 2013 #7263 Del Skrevet 30. november 2013 Ja det var litt tidlig å pynte, men denne helgen her er alt for full til at jeg rekker det, så i dag ver det ganske deilig at alt var gjort. Håper du har det bra, har tenkt på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 30. november 2013 Forfatter #7264 Del Skrevet 30. november 2013 Ja det var litt tidlig å pynte, men denne helgen her er alt for full til at jeg rekker det, så i dag ver det ganske deilig at alt var gjort. Håper du har det bra, har tenkt på deg. Det står en liten oppdatering inne i bloggen min... men den klemmen trengte jeg i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimle Skrevet 4. desember 2013 #7265 Del Skrevet 4. desember 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #7266 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Det snør det snør, tiddelibom. snart kommer søster og nevø på besøk, og tanta glede seg sånn at hun nesten ikke klare sitte stille vi skal bake litt julekaker og kanskje se en julefilm eller to. Så da håper jeg julestemningen kommer snikende innpå meg litt Dette blir en koselig og bra dag! Endret 5. desember 2013 av Loevinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svimle Skrevet 5. desember 2013 #7267 Del Skrevet 5. desember 2013 Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 6. desember 2013 #7268 Del Skrevet 6. desember 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #7269 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Nå kan det godt slutte å snø, nok nå Nettopp vært ute å måkt snø, og prøvd nye Brandsdal dunjakka mi som jeg har fått av min kjære søster (den kosta egentlig 3000kr tror jeg, og hun fikk den til 300 på netthandel. Sånt liker vi!!! ). Det ble iallefall ikke kaldt i den dunjakka! Men hoftene mine likte ikke måkejobben... Skrek og bar seg for hvert tak jeg tok med snøskuffa.... :frown: Og dette var bare første gangen denne vinteren.... Endret 6. desember 2013 av Loevinna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 6. desember 2013 #7270 Del Skrevet 6. desember 2013 Uff, snømåking er fælt! Heldigvis har jeg Noen til sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. desember 2013 #7271 Del Skrevet 6. desember 2013 Og jeg har verdens beste naboer til den jobben... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #7272 Del Skrevet 6. desember 2013 Uff, snømåking er fælt! Heldigvis har jeg Noen til sånt. Og jeg har verdens beste naboer til den jobben... Da er dere heldige. Alternativet her var at mamma gikk ut å måkte, men det var igrunnen ikke noe alternativ for meg ------------------------------- År etter år har jeg lest om frykt for smørmangel i juletida, og har enda ikke helt skjønt det der... Jeg har alltid brukt melange når jeg baker etc, og har tenkt at smør er smør... I år tenkte jeg å faktisk prøve å bruke Tine ekte smør i baksten, mye fordi den var på tilbud og nesten 6 kr billigere enn melange Men kan noen minne meg på til neste år at jeg skal gå tilbake å bruke bare melange?!?! Har nettopp bakt berlinerkranser, og stakkars mamma har måtte høre den ene glosen etter den andre.. Enten ble deigen for hard når den ble for kald, eller så ble den for myk til å trille ut. Og jeg har ikke hatt så store problemer med den baksten før. Og egentlig synes jeg ikke smaken ble helt det samme heller..... Tror kanskje jeg må lage en ny porsjon hvor jeg bruker melange..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. desember 2013 #7273 Del Skrevet 6. desember 2013 Jeg pleier også å bake med melange. Smaken blir litt annerledes med smør, det er mest et spørsmål om hva man er vant til. Snømåking vet jeg ingenting om, man har folk (les: vaktmestertjenester inkludert i fellesutgiftene) til slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 6. desember 2013 #7274 Del Skrevet 6. desember 2013 Smør er best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #7275 Del Skrevet 6. desember 2013 Jeg pleier også å bake med melange. Smaken blir litt annerledes med smør, det er mest et spørsmål om hva man er vant til. Snømåking vet jeg ingenting om, man har folk (les: vaktmestertjenester inkludert i fellesutgiftene) til slikt Heldige da. Greit nok jeg har bodd på Østlandet i lang tid, men synes kanskje det blir litt for "fint" å skaffe meg vaktmestertjenester her på bygda Smør er best! Smaken er som baken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 7. desember 2013 #7276 Del Skrevet 7. desember 2013 Varierer om jeg bruker smør eller melange jeg. Tar det jeg har i kjøleskapet. Og helst ser jeg på datomerkinga, og passer på å bruke det som går ut på dato først. Her i huset blir smøret sjelden brukt opp før det blir for gammelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 7. desember 2013 Forfatter #7277 Del Skrevet 7. desember 2013 Varierer om jeg bruker smør eller melange jeg. Tar det jeg har i kjøleskapet. Og helst ser jeg på datomerkinga, og passer på å bruke det som går ut på dato først. Her i huset blir smøret sjelden brukt opp før det blir for gammelt... Det er kanskje som Daria skrev, at det kommer an på hva man er vant med... ------------------- Kjenner jeg er stiv i bekkenet i dag ja.. Skal bli spennende å se om jeg og hoftene kan spille på lag senere når jeg må ut å måke igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 7. desember 2013 Forfatter #7278 Del Skrevet 7. desember 2013 Fyr i ovnen, håndballkamp på tv, mett etter god middag, og rødt i glasset jepp, lørdagskvelden er egentlig ikkje så verst. :-D tross en times snømåking før idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #7279 Del Skrevet 8. desember 2013 Jeg har også en snill nabo!! Ser han har allerede vært ute og måkt, og tatt halve oppkjørselen oppover hit også (vi har starten felles..), så da er det bare halve igjen til meg der hvor min bil står. :hoppe: Tenk at man kan bli glad av så lite.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 8. desember 2013 #7280 Del Skrevet 8. desember 2013 Har fått handlet nesten alle julegavene. Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå