Shoegal Skrevet 27. april 2007 #101 Skrevet 27. april 2007 Jepp, men er litt forvirra enda. Går heldigvis bra på "vennefronten"
IsaCathrine Skrevet 27. april 2007 #102 Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg begynner å hate facebook og føler meg alene for jeg bare har 6 venner og alle har over 100 ← Vi kan være venner! Ei i klassen hadde foredrag om Facebook i dag, og fortalte at yahoo har bydd eieren 1 milliard! Så det må vel bety at de tror dette er noe som kommer til å vare.. Har ikke skjønt så mye selv enda, men nå har jeg faktisk greid å legge til profilbilde. Endret 27. april 2007 av IsaCathrine
Gjest Orinoco Skrevet 27. april 2007 #103 Skrevet 27. april 2007 For meg som har drevet med organisasjonsarbeid i en del år er facebook genialt. Her får jeg til å holde kontakten med de jeg har møtt land og strand Lettere dette enn msn. Msn krever jo bl.a. at man er pålogget samtidig, husker å be om msn-adressen, og så er det jo dette med at samtaler kan dra ut der som noen nevnte lengre opp. Og så er det jo genialt for å dele bilder man tar på landsmøter, konferanser o.l. (så jeg er nok en av de med tresifret antall venner) Men det er skummelt å se hvor liten verden er! Har jo snoka inne på kg-berte foreninga og sett at det er noen der jeg har felles bekjentskaper med...
Bomull Skrevet 27. april 2007 #104 Skrevet 27. april 2007 Ja jeg har, og jeg synes det er supert å se igjen så mange gamle kjente! noen spøkelser fra fortiden dukker det opp nå og da, men det tåler jeg.
Gjest Frysepulver Skrevet 6. mai 2007 #105 Skrevet 6. mai 2007 For meg som har drevet med organisasjonsarbeid i en del år er facebook genialt. Her får jeg til å holde kontakten med de jeg har møtt land og strand Lettere dette enn msn. Msn krever jo bl.a. at man er pålogget samtidig, husker å be om msn-adressen, og så er det jo dette med at samtaler kan dra ut der som noen nevnte lengre opp. Og så er det jo genialt for å dele bilder man tar på landsmøter, konferanser o.l. (så jeg er nok en av de med tresifret antall venner) Men det er skummelt å se hvor liten verden er! Har jo snoka inne på kg-berte foreninga og sett at det er noen der jeg har felles bekjentskaper med... ← Har jeg sett ved noen tilfeller også Jeg er ikke medlem i KG-gruppen, har ikke noe behov for at mine bekjente skal vite at jeg er på KG
Gjest care Skrevet 7. mai 2007 #106 Skrevet 7. mai 2007 Jeg ler litt når jeg leser igjennom innleggene. Jeg har til syvende og sist registrert meg og tenker over alt dere sier om xer, venner, offenlighet, alder osv. Jeg fant ingen da jeg først kom inn. Tenkte at jeg var for gammel til dette. Jeg turte ikke legge meg inn som meg selv, så jeg laget en profil. Men å nå har jeg lagt meg inn og ser at flere kommer tuslene etter. Dessuten har jeg invitert med noen jeg har min kontaktlisten min av personer som vet jeg farter på nett. Så får vi se hvor det bærer hen. Ang. paranoia så anbefaler jeg å legge ut en diskre bilde først slik at man kan venne seg til tanken. Det har jeg selv gjort. Og jeg bryr meg døyten om jeg har mange eller få venner på listen, faktisk så fortrekker jeg ikke å ha så mange og x- vil jeg ikke ha, så jeg håper ingen kontakter meg. Vel vel...den som lever får se om dette er en døgnflue. Jeg tror facebook vil bestå, men jeg synes media har eksponert facebook vel mye og muligen overvurdert den litt. Vi ses på facebook
B. Skrevet 7. mai 2007 #107 Skrevet 7. mai 2007 Men det er skummelt å se hvor liten verden er! Har jo snoka inne på kg-berte foreninga og sett at det er noen der jeg har felles bekjentskaper med... ← Tror nok ikke alle har tenkt igjennom hvor lett det er å finne ut hvem folk er IRL via Facebook. Kjenner man navnet på en KG-berte, noe som jo er ganske sannsynlig, så kan man bare sjekke vennelista, og sjekke etpar av deres venners vennelister og så bruke elimineringsmetoden, google litt osv. Fantastisk enkelt.
Pnin Skrevet 7. mai 2007 #108 Skrevet 7. mai 2007 Kjenner man navnet på en KG-berte, noe som jo er ganske sannsynlig, så kan man bare sjekke vennelista, og sjekke etpar av deres venners vennelister og så bruke elimineringsmetoden, google litt osv. Fantastisk enkelt. ← Jeg tenker som så at folk som gidder gjøre det der for å se hvem noen tilfeldige nick på KG er i RL , har et større problem med livet sitt enn de som kan komme til å bli outet...
dront Skrevet 7. mai 2007 #109 Skrevet 7. mai 2007 Tror nok ikke alle har tenkt igjennom hvor lett det er å finne ut hvem folk er IRL via Facebook. Kjenner man navnet på en KG-berte, noe som jo er ganske sannsynlig, så kan man bare sjekke vennelista, og sjekke etpar av deres venners vennelister og så bruke elimineringsmetoden, google litt osv. Fantastisk enkelt. ← Jeg tror nok at de som er med i KG-gruppa på Facebook er fullt på det rene med at de kan bli gjenkjent... Hvem av deres venner igjen som er KG-venner, kan man nok også noen ganger slutte seg til, men hvorfor gidde, egentlig - eller hva så? Noen her inne kjenner hverandre fra før, andre har blitt kjent her, noen hari tillegg venner de ikke kjenner fra nettet på vennelista si, og ikke alle synes det er så viktig å være 100% anonyme - da ville de vel valgt en lavere profil og ikke møtt hverandre - eller meldt seg inn i nevnte gruppe...
Gjest Marillia Skrevet 7. mai 2007 #110 Skrevet 7. mai 2007 (endret) Tror rett og slett jeg er for gammel for facebook. ← Det trodde også jeg, men bare på noen dager poppet det opp 8 venner fra ungdomsskolen. Så jeg må innrømme at jeg har blitt litt hektet! Men det er skummelt å se hvor liten verden er! Har jo snoka inne på kg-berte foreninga og sett at det er noen der jeg har felles bekjentskaper med... ← Etter å ha lest dette innlegget, måtte jeg selvsagt inn for å snoke på KG-bertenes siden. Tror ikke jeg kommer til å registrere meg der, det ble litt for skummelt. Liker å ha KG for meg selv - som Marillia Endret 7. mai 2007 av Marillia
Susannah Skrevet 7. mai 2007 #111 Skrevet 7. mai 2007 Nå har jeg snoket litt på KG-bertene også. Lurer på om alle som har helt åpne profiler vet om det? Profilene er i allefall åpen for alle som er i Norway network og det er jo ganske mange...
Lavendula Skrevet 7. mai 2007 #112 Skrevet 7. mai 2007 Nei jeg har ikke profil! Men nå har jeg fått så mange "invitasjoner" på mail at jeg kanskje burde finne ut hva dette dreier seg om... Hittil har jeg klart meg bra med msn jeg da.. *tenker på saken*
Gjest Nedfall Skrevet 7. mai 2007 #113 Skrevet 7. mai 2007 Nå har jeg snoket litt på KG-bertene også. Lurer på om alle som har helt åpne profiler vet om det? Profilene er i allefall åpen for alle som er i Norway network og det er jo ganske mange... ← Finner ikke KG-bertene på face..
Gjest Matsui Skrevet 7. mai 2007 #114 Skrevet 7. mai 2007 Finner ikke KG-bertene på face.. ← Søk på "Kvinneguiden". Fikk en aldri så liten vekker da jeg så at en av brukerne der inne og jeg faktisk hadde noen felles bekjente.. Ganske så perifere, men likevel..
Gjest Pax Skrevet 7. mai 2007 #115 Skrevet 7. mai 2007 Tror rett og slett jeg er for gammel for facebook. ← Jeg og. Dessuten har jeg ingen interesse av å snakke med gamle klasse"kamerater".
Gjest kaffedama Skrevet 8. mai 2007 #116 Skrevet 8. mai 2007 (endret) Facebook er gøy! Men etter å ha lest denne diskusjonen har jeg tatt meg en runde og justert litt ned på privacy-settingsene mine. Endret 8. mai 2007 av kaffedama
Gjenglemt sykkellås Skrevet 8. mai 2007 #117 Skrevet 8. mai 2007 Angående de privacy-settingsene: Det mange ikke vet, er at om du sender en privat melding til en person som du ikke har lagt til som venn, får denne personen tilgang til profilen din i en hel måned! Det synes jeg er veeeldig unødvendig. Jeg har endret dette til at de kun kan se enkelte deler på profilen min i hvert fall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå