Gå til innhold

Ingen aprilspøk!


Flying

Anbefalte innlegg

Kjempe spennende ja! Jeg tror det er for tidlig for å høre hjertelyden jeg altså. I allefall til legen. Jordmoren skal vel kunne høre det nå. Nei, guri jeg vet egentlig ingenting om dette jeg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lærer vel fort nå, tenker jeg ;) Ellers så finnes det alltids mange bøker å velge i, med alt du (ikke) trenger å vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes ett hav av informasjon. Uendelig mange nettsteder. Men jeg prøver å begrense det litt. Orker ikke å være helt opphengt heller.. Tar det litt som det kommer jeg. Tror ikke det er så farlig..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du vet og ikke vet, har jo ikke noe å si for annet enn din sjelefred, egentlig. Tror nesten det kan være verre å vite for mye og være for enspora... Er forresten ordet babyzilla oppfunnet ennå? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyzilla burde absolutt være ett ord som er funnet på! Hvis ikke så har du akkurat gjort det! Det er egentlig helt suverent! :ler: Tror det er mange som kommer under den betegnelsen gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du får høre hjertelyden så tidlig dessverre - livmora di må flytte seg litt mer oppover først :) Rundt uke 12 skal det gå an å høre hjertelyden, hvis du er heldig, mens det er først i uke 14/15 at du nesten kan være sikker på å få høre den. Og jordmødre er mer rutinerte på å finne den enn legene.

Hilsen babyzilla :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon angeloubabyzilla! :ler:

Nei, jeg hadde ikke forventet å høre noe på mandag. Men det der med at livmora skal flytte seg oppover er jo en ting i seg selv.. Det høres veldig vondt ut.. Hehe.. Lurer på om den flytter seg nå om dagen jeg. Kjenner litt murring. Liksom at det skjer noe. Leser om at folk kan kjenne både det ene og det andre. Klarer ikke det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg fikk ikke høre hjertelyden på kontrollen i uke 9. Han ville ikke lytte etter den i går heller, men han fant den kjempelett. Det var visstnok ikke så vanlig. Men han kjente først at livmora hadde vokst over "kanten" (jeg hater ordet skambein!). Jordmødre finner visstnok lyden lettere, men det betyr bare at de ikke trenger å lete så lenge etter den. Men det varierer jo hvor flinke de er.

Gled deg, det er så deilig å høre den! :) Svigermor mener lyden minner om en sjarkmotor, men det syns jeg absolutt ikke! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han kjente først at livmora hadde vokst over "kanten" (jeg hater ordet skambein!).

Au, Au, Au... :ler: Har aldri hørt ordet skambein før heller jeg.. Lurer på om min har vokst over kanten gitt.. Kanskje jeg får høre det på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har min første svangerskapskontroll i morgen, tok jeg en ny graviditetstest i dag jeg. Just in case liksom.. Hehe.. Fortsatt to streker.. Hadde ikke trodd noe annet heller da men. "måtte" bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er så rart at jeg ikke har noen symtomer. Egentlig ganske godt, hvis det viser seg at alt er ok da. Blir jo så en tenker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Skjønner hvordan du har det. Jeg har selv tenkt det verste på mine symptomfrie dager, men etter å ha hørt hjertelyden slapper jeg så utrolig mye mer av :) Nyt de dagene formen er fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyzilla var en bra ord. Tror jeg skal ta den i bruk.

Du får holde oss oppdatert hvordan det gikk på kontrollen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg vært på min første svangerskapskontroll. Målte blodtrykk, veide meg, tok mange blodprøver, fylte inn skjemaer og fikk helsekort, time hos jordmor osv. GU slapp jeg, ettersom jeg tok det bare for noen få mnd siden. Fikk time hos jordmor 07.06.07 Da er jeg i uke 14. Går fort og jeg gleder meg. Legen min er verdens skjønneste. Hun var så glad, tok omkring meg og gratulerte. Plutselig fikk jeg en "wæh, jeg er gravid-følese". Nesten så jeg synes at jeg går rundt å lurer meg selv med å tro at jeg er gravid. Ellers så har jeg vært skikkelig kvalm for første gang i dag. Våknet i natt og var skikkelig uvel. Fortsatte i dag tidlig. Klarte nesten ikke å dusje. Men etter litt mat gikk det over.

Jeg friskmeldte meg forresten selv i dag. Jeg har jo vært sykmeldt i to uker pga elveblest. Men har uansett jobbet litt. Jeg blir stressa av å være hjemme jeg. Jeg fikk svar på alle prøver de tok og alle var negative. Dvs. at jeg ikke er allergisk. Det kan faktisk henge sammen med graviditeten. Det er jo en del hormoner og forandringer i sving.. Men ettersom jeg ikke har blitt bedre de to ukene her, så ønsker jeg meg tilbake på jobb i morgen. Jeg får bare klø litt, så går det vel over snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...